Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 21 września 2011, 21:02

nie bedzie to wielka ani kolosalnie powalajaca roznica a u dobrego tunera taka ewentualna drobna korekta nie "kosztuje".... zrob sobie autko na tym co masz , zrob program pojezdzij poobserwuj...

korekte mozna zrobic zawsze a podejrzewam ze i tak ja zrobisz bo jak sie wjezdzisz to poprosisz tunera ze tu chcesz wiecej a tu mniej bo bedziesz wiedzial czego od autka oczekiwac.... (wiem z autopsji)

pozdro
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 27 listopada 2011, 19:04

Ja moge powiedzieć, że założyłem kpl jednomase 3 dni temu do mojego arl i do 1300 obrotów czuć różnice ( troszke budą trzęsie) ale poźniej to już znikoma. A nie mam zamiaru katować silnika na niskich więc może bydzie ok. Zobaczymy ile wytrzyma i jak sie będzie sprawować z 6 skrzynia bo opinie, które przeczytałem były różne ...
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 27 listopada 2011, 19:10

jaką tą jednomasę założyłeś? ;) ;)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 27 listopada 2011, 19:26

Tylko taką jaka była dostępna ( a przynajmniej ja tylko taką znalazłem) Valeo 240mm i wbrew opini "znawców mechaników", którzy twierdzili, że to nie bedzie chodzić, straci na mocy, będą problemy z zapalaniem uważam, że sie mylili bo samochod nie stracił nic na mocy. A w dodatku zapala dosłownie na dotyk i miękko sie gasi. Ze zmianą biegów minimalnie czuć różnice ale przy uszkodzonej dwumasie było znacznie gorzej ...
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 27 listopada 2011, 19:33

nawet nie wiedziałem, że valeo wypuściło jednomasa 240mm.
WOJTASS napisał(a):którzy twierdzili, że to nie bedzie chodzić, straci na mocy, będą problemy z zapalaniem uważam, że sie mylili bo samochod nie stracił nic na mocy.

To nie wiem co Ty miałeś za mechaników, że takie bzdury gadali. Zapalać powinien jeszcze łatwiej bo mniejszą masę musi kręcić, tak samo lepiej się będzie wkręcał na obroty.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 27 listopada 2011, 19:38

Było wyprodukowane ( tylko w katalogu ) ale nie dostępne do zamówienia ale od chyba 4 tyg już można jes bez probemu nabyć.
Dlatego ich nie słuchałem, zakupiłem cały zestaw, założyłem i ... mam teraz mały problem ze skrzynią bo coś stuka na wolnych obrotach i nie wiem czy to zbyt mały stan oleju ( miałem mały wyciek) czy może coś innego. Dodam, że zmianiałem 2 łożyska w niej na wałku sprzegłowym i nie z powodu ich uszkodzenia tylko profilaktyka ... Jutro "wielka dolewka" i zobaczymy jak będzie chodzić ...
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 27 listopada 2011, 19:44

raczej na jednomasie będzie stukać, drgania z wału przenoszą się na wałki, im większe obciążenie tym głośniej. Na klimie czy nawet podczas ładowania aku przez alternator.
U mnie skrzynia hałasuje jak dzika na klimie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 27 listopada 2011, 19:49

A czy zwiększająć delikatnie stan oleju w skrzyni ( w granicach rozsądku 100 - 200 ml ) nie powinna działać ciszej ?
ja mam jeszcze problem bo mam wlane tylko 2l i jeszcze kolo 100 - 150 ml wylało sie podczas wymiany sprzeglą
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 27 listopada 2011, 19:49

Valeo 240mm jednomas? A moze to jednak Sachs? Druga sprawa, to po co zalozyles tego jednomasa?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 27 listopada 2011, 19:53

Na 100 % valeo, sztywne koło. Bo wsadzałem już 2 dwumasy ( regenerowane) człowiek chciał zaoszczędzić ale z gówna bata sie nie ukręci
i padały po 10 - 15tyś. Teraz już bede miał z tym spokoj, jeszcze tylko stan oleju i bedzie git.
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 27 listopada 2011, 20:03

WOJTASS napisał(a):Na 100 % valeo, sztywne koło. Bo wsadzałem już 2 dwumasy ( regenerowane) człowiek chciał zaoszczędzić ale z gówna bata sie nie ukręci
i padały po 10 - 15tyś. Teraz już bede miał z tym spokoj, jeszcze tylko stan oleju i bedzie git.

Nie leiej bylo zaplacic polowe tego i kupic nowa dwumase? Jesli mozna, to ile dales za ten jednomas?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 27 listopada 2011, 20:06

Nie chciałem dwumasu , poprostu takie moje widzi mi się. ( Może uraz po 3 walniętych dwumasach )
Sztywne będzie bardziej trwałe a może coś przy leonku porobie, jakiś chip jak go doprowadze do normalnego stanu.
Hmm tajemnicą to to nie jest - dałem 1600 za kpl bez wysprzeglika
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 28 listopada 2011, 09:29

WOJTASS napisał(a):Nie chciałem dwumasu , poprostu takie moje widzi mi się. ( Może uraz po 3 walniętych dwumasach )
Sztywne będzie bardziej trwałe a może coś przy leonku porobie, jakiś chip jak go doprowadze do normalnego stanu.
Hmm tajemnicą to to nie jest - dałem 1600 za kpl bez wysprzeglika


ja tam nie wiem, ale przy takiej cenie sam bym wpakowałbym DM od Sharana. 1600,- to jednak sporo jak za JM :?
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 28 listopada 2011, 19:53

A czy za 1600 miałbyś kpl sprzegło od szarana czy tylko DM bo ja miałem kpl ( docisk, tarcza i sztywne koło ) a wysprzeglik wymieniłem 10 tyś km temu więc teraz nie musze.Z dnia dzisiejszego dowiedziałem sie, że uszkodzony dwumas zrobił coś złego ze skrzynia( dziwne stuki na rozgrzanym silniku ) i jutro rano ja wywalam i wioze do roboty :-(
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Andi » 29 listopada 2011, 02:13

Ja mam takie pytanie. Jak sprawa z dwumasem wygląda w Cuprze 4? wiadomo ARL i haldex.
Ile to wytrzyma przy 231,3 PS/ 4173Rpm i 481,5 Nm/2875Rpm ?
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Klikoś » 29 listopada 2011, 07:42

Ciężko odpowiedzieć sensownie na takie pytanie, zależy od zbyt wielu czynników np: stylu jazdy, ile i jak mocno dokoksowane z dołu? Swoją drogą spory Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sammael » 29 listopada 2011, 09:07

Klikoś napisał(a):Ciężko odpowiedzieć sensownie na takie pytanie,

eee tam.

Andi napisał(a):Ile to wytrzyma przy 231,3 PS/ 4173Rpm i 481,5 Nm/2875Rpm ?

Kluczowe są tutaj wartości po przecinku, dające sporo do myślenia... 0,3KM mówi, że jest koks, natomiast 481 i pół Nm komplikuje całą sytuację... Gdyby nie to wszystko byłoby wiadome. No i do tego dochodzą te obroty... bo co jeśli max moment pojawi się nie przy 2875rpm tylko przy 2873rpm?
Gdyby nie powyższe problemy, możnaby okreslić czas życia na 128 dni 6 godzin 4 minuty i 56 sekund lub w przybliżeniu 12954km 215m i 32cm.

Mówiąc całkiem serio, kolejne auto w którym wmawia mi się (albo właścicielowi) że ma TAAAAKĄ górę momentu na seryjnym sprzęgle :roll: które już podczas strojenia powinno zaśmierdzieć raz a dobrze i się spalić.

PS. Jak rozumiem, pytanie chyba miało dotyczyć ile wytrzyma sprzęgło a nie dwumas... ewentualnie cały zestaw.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Andi » 29 listopada 2011, 11:30

Sammael napisał(a):PS. Jak rozumiem, pytanie chyba miało dotyczyć ile wytrzyma sprzęgło a nie dwumas... ewentualnie cały zestaw.


Tak chodzi mi przede wszystkim o dwumas, bo tu są koszta największe.
Oczywiście zdaje sobie sprawę, że żywotność, wynika przede wszystkim z sposobu eksploatacji. Ruszanie z piskiem na czterobucie ze świateł, na pewno nie zwiększy jego żywotności. Ale że nie mam lat 20 i doświadczenie w jeździe jest, szpanować też nie muszę, a ostatnio sprzedałem imprezę STI co była wiele mocniejsza i po torze nią śmigałem i udało się ją nie zepsuć, to myślę że tu też nie powinno być źle.
Proszę zauważyć że moment maksymalny jest ustawiony bardzo wysoko, właśnie dlatego by sprzęgło przeżyło.
Natomiast w aucie trochę namodziłem, oczywiście nie sam.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcin7911 » 13 grudnia 2011, 22:34

Jak używać sprzęgła żeby nie uwalić dwumasu? Z jednej strony nie należy uprawiać PSJ czyli ruszać bez gazu, a z drugiej nie należy wkręcać silnika na obroty gdy zimny co teraz w zimie będzie trudne :-? Przepraszam za lamerskie pytania ale od niedawna mam diesla :|
Zobacz Profil
marcin7911
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 października 2011, 10:26
Lokalizacja: wlkp
Auto: Leon 1.9 asv

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Nastar » 13 grudnia 2011, 23:11

marcin7911 napisał(a):nie należy uprawiać PSJ czyli ruszać bez gazu,

Hmm - mam diesla od 6 lat ale często ruszam bez gazu. Nie sadzę aby to miało coś do rzeczy.
A przedłużysz życie dwumasu w ten sposób, że nie będziesz mocno przyspieszał od niskich prędkości z wysokich biegów (rób redukcję w razie potrzeby).
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 13 grudnia 2011, 23:15

Andi napisał(a):Tak chodzi mi przede wszystkim o dwumas, bo tu są koszta największe.

Pewny jestes? :D
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Omega » 16 grudnia 2011, 04:17

WOJTASS napisał(a):Nie chciałem dwumasu , poprostu takie moje widzi mi się. ( Może uraz po 3 walniętych dwumasach )
Sztywne będzie bardziej trwałe a może coś przy leonku porobie, jakiś chip jak go doprowadze do normalnego stanu.
Hmm tajemnicą to to nie jest - dałem 1600 za kpl bez wysprzeglika

Jeżeli można to gdzie kupiłeś valeo kit za 1600zł bo w ic jest za 2400zł :| :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez WOJTASS » 17 grudnia 2011, 22:17

W jakimś sklepie we Wrocku, nie pamiętam dokłanie ale boczna legnickiej ( Mam troszke rabaty bo handluje samochodami i robią mi dobre ceny ) i musze powiedzieć, że jeździ sie normalnie na tym sprzęgle. Różnica może i jest ale minimalna ( Po pewnym czasie idzie sie przyzwyczaić ).
A co do ceny w IC to wiesz każdy chce zarobić ...

-- 17 gru 2011, o 22:17 --

Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Hyvel » 19 grudnia 2011, 19:39

Tak się przyglądam forumowym wpisom odnośnie tego tematu i chyba rozwiały one wiele niewiadomych odnośnie dwumasu i ewentualnie jego wymianie na jednomas... :-)
Jest tylko chyba inny problem - może ukryty może nie, może mało istotny ale czy zmiana DM na JM nie idzie w parze ze zmianą masy koła zamachowego, a co za tym idzie też i ogólnej charakterystyki pracy???

Może ja źle myślę, może mam złą wiedzę ale silniki z b.lekkim kołem zamachowym szybciej wkręcają się na obroty lecz niestety minusem jest to, że jadąc np. pod górę szybciej je wytracają niż te z kołem zamachowym w standardzie.

Proszę o wypowiedz forumowiczów w tej kwestii
Efektownie nie znaczy efektywnie... Będąc mądrzejszym nie daj się sprowokować...
gg:1018323
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hyvel
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 16 października 2011, 19:24
Lokalizacja: Wrocław/RSA
Region: dolnośląskie
Auto: Leone
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Nastar » 19 grudnia 2011, 20:17

Hyvel napisał(a):silniki z b.lekkim kołem zamachowym szybciej wkręcają się na obroty

Prawda :-D
Hyvel napisał(a):lecz niestety minusem jest to, że jadąc np. pod górę szybciej je wytracają

Nie zauważyłem ale teraz wzmogę obserwacje.
Dorzucę jeszcze coś - krąży legenda, że w dłuższym okresie użytkowania JM w autach gdzie był DM szybciej szlag może trafić skrzynię biegów (synchronizatory).
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez oskarus_90 » 3 stycznia 2012, 16:49

Cześć, ile zapłacę tak w przybliżeniu za dwumas, sprzęgło kompletne i robociznę?? (Seat Leon 1.9 TDI 150 KM)
oskarus_90
Zobacz Profil
oskarus_90
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 maja 2011, 16:49
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Omega » 3 stycznia 2012, 17:03

oskarus_90 napisał(a):Cześć, ile zapłacę tak w przybliżeniu za dwumas, sprzęgło kompletne i robociznę?? (Seat Leon 1.9 TDI 150 KM)

LUK około 1900zł lub z jednomasa 1500zł valeo http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kompletne,1-21-835050-468186.html + wysprzęglik z 200zł. Robocizna z 300-400zł
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Wyplosz » 3 stycznia 2012, 18:24

OMEGA, od kiedy jest jednomas w ARL ??
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Omega » 3 stycznia 2012, 19:38

Wyplosz napisał(a):OMEGA, od kiedy jest jednomas w ARL ??

Od kilku miesięcy Valeo robi takie zestawy Kit4p.
Przeczytaj wyżej WOJTASS zamontował do ARL ten kit.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Wyplosz » 5 stycznia 2012, 00:24

zwracam honor nie doczytałem, mea culpa
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez rafis » 22 stycznia 2012, 13:50

witam, mam do wymiany dwumas w ARLu bo juz go slychac. i pytanie czy mozna wymienic sam dwumas bo sprzegło mam oki. czy lepiej komplet? bo mysle ze jeszcze ok roku posmigam leonem.
Zobacz Profil
rafis
Sport
Sport
 
Posty: 291
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:20
Lokalizacja: BDG
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 22 stycznia 2012, 20:38

rafis napisał(a):czy mozna wymienic sam dwumas

Mozna, ale warto przy okazji wymienic komplet tj. tarcza, docisk, dwumas, wysprzeglik - zeby nie placic pozniej dwa razy za robote.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 30 stycznia 2012, 11:13

moze komus sie przyda na przyszlosc: VALEO KiT4P (komplet z jednomasem) do Leona ARL ma numer katalogowy 835050.

jutro zakladam do siebie taka zabawke wiec tez zdam relacje....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Andi » 13 lutego 2012, 21:09

grzybek napisał(a):VALEO KiT4P (komplet z jednomasem) do Leona ARL ma numer katalogowy 835050.

jutro zakladam do siebie taka zabawke wiec tez zdam relacje....


czekamy na relację, daje to radę ?
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 15 lutego 2012, 13:54

Andi, no wlasnie jestem w czarnej dupie...

terkotalo mi w sprzegle/skrzyni wiec diagnoza mechaniora padla na rozsypujacy sie dwumas...

w miedzyczasie zakupilem wlasnie ten caly KIT VALEO

zdjelismy skrzynie i tu zonk: tarczy jeszcze conajmniej polowa a dwumas nie ma najmniejszego zuzycia tylko stanal sztywno, pierdyknelismy go mlotkiem i ruszyl...

zalozylismy KIT (tylko dlatego ze byl juz kupiony) i zlozylismy skrzynie.... terkotanie nie ustalo niestety wiec szukamy dalej (diagnoza=lozyska skrzyni)

stary dwumas + cala reszta poleciala do Radzikowskiego w celu weryfikacji , okazalo sie ze dwumas OK (poczyscili, przeszlifowali) , nowe okladziny na tarcze i cofniecie docisku

nie oplaca sie ladowac kasy w nowe lozyska wiec zakupilem uzywke skrzynke i wszystko zlozylem na starych gratach (czytaj sprzegle)


tak wiec Polak madry po szkodzie. auto smiga na starym sprzegle a wystarczylo zajrzec do skrzyni !

...i tak zostal mi caly KIT VALEO na zapas ktory ma przejechane moze 150-200km.... a zwrocic go nie moge bo juz byl zakladany :(


takze relacji nie bedzie a przez wlasna glupote nie wiem czy nie sprzedac KITu za pare zlotych (moze bedzie ktos chetny) bo jest mi zbedny

gadalem tez z Radzikiem to bez problemu mozna wzmocnic w nim trcze i docisk i walczyc naprawde z mocnym Niutonem !

PS jest ktos chetny na KIT4P do ARL/ASZ po przebiegu 200km (tak niecale dwiescie kilometrow) ?

pozdro
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Andi » 15 lutego 2012, 18:46

Grzybek, no to faktycznie się nie źle wykosztowałeś.
Niestety błędna diagnoza mechanika, naraziła cię na koszty, tak to z mechanikami jest, nie szanują cudzej kasy.

Co do sprzęgła, napisz mi szczegóły na PW.
Jeszcze nie czuję potrzeby wymiany, ale wyjadacze forumowi wróżą mi szybkie wykończenie dwumasu, przy 481 NM.
Może bym sobie na półkę postawił :?:
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 15 lutego 2012, 19:26

Andi, nie wiem czy moge tutaj pisac ale co do KITu to Radzikowski powiedzial zeby atakowac mocne autko na tym zestawie (mowilem o przynajmniej 450Nm) trzeba zmienic okladziny oryginalne VALEO na twarde LUKa , dac bardziej sztywne sprezynki na tarcze oraz zmodyfikowac docisk i smigamy bez dwumasówy...

teraz potrzebny ktos kto chce isc w Nm i to potestuje :buja: , przetrze szlaki...
Andi, wstepnie napisalem ze byc moze sprzedam zestaw, nawet nie jestes juz pierwszym zainteresowanym ;)
ceny narazie nie podaje gdyz w sobote jedziemy z kolega po dosc mocna Ibizke ASZ ktora byc moze przyjmie przeszczep Valeo i dlatego z wystawieniem sprzegla do dzialu SPRZEDAM sie wstrzymuje do przyszlego tygodnia...

ale pisze tu do osob zainteresowanych ze propozycje cenowe mile widziane na PW wtedy byc moze sprzedam "bez wystawiania" jesli cena mnie zadowoli.... (zdjecia dla chetnych na e-mail po weekendzie)

BTW za komplet Zamach+Tarcza+docisk zaplacilem 1385zl (tylko do zestawu nie dolaczam juz smaru gdyz zostal wykorzystany jak i oryginalne pudelko poszlo z dymem)...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Omega » 16 lutego 2012, 20:46

To coś tani kupiłeś valeo kit`a, jak sprawdzałem w grudniu to był gdzieś po 1600zł, bo i u mnie dwumas się powoli kończy.

ps. jak by ktoś czytał posty wyżej to by się dowiedział że WOJTASS jeździ już jakiś czas na tym zestawie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 16 lutego 2012, 21:39

OMEGA, bez problemu jest na necie za 1400zl +wysylka
nie rozmawiajmy o cenach one zalezne sa od rabatow

nie kupuje czesci jako osoba prywatna tylko serwis stad mam w wiekszosci hurtowni "znaczne" rabaty....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 13 marca 2012, 19:32

Witam. Nie wiedziałem, w którym temacie dokładnie napisać. Jeśli w złym to proszę o przeniesienie. Robiłem program dla leona silnik 1.9tdi axr 101 KM, przebieg troche ponad 100 tys km, po shamowaniu wyszło ok 111 KM, tuner powiedzial, że leon bardzo dobrze ciągnie z dołu, jedynie na najwyższych obrotach jest troche gorzej. Wykres był w porządku, jedynie przy wysokich obrotach, chyba ok 3500 obrotów był malutki dołek. Po zrobieniu programu, wyszło aż 160 KM, tak więc była próba jeszcze zmniejszenia doładowania, ale znowu wyszło ok 160 KM, tuner powiedział, że na wysokich obrotach, czyli chyba mniej więcej powyżej 3500 obrotów turbina przeładowuje i moc zamiast spadać jeszcze rośnie(dołka już nie było). Mówił że trzeba sprawdzić turbinę, sterowanie, geometrię itp., i wtedy można zrobić korektę. Zauważyłem też, że po programie, jak np. mam prędkość ok 60-70 km/h, na niskich obrotach jade na piątce i wcisne do końca pedał gazu i trzymam to pojawiają się jakieś przerywane szarpnięcia, czy to jest dwumas, czy wina tego, że są przeładowania i program na razie zbyt mocny? Proszę o jakieś porady.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 13 marca 2012, 19:47

a co to za tuner ze nie powiedzial Ci czy to dwumasa czy sprezarka ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez LuQas » 13 marca 2012, 20:00

damianos89, powiedz gdzie robiłeś program...? inni chętnie też się dowiedzą. Bo to trochę nie codzienne.
damianos89 napisał(a):prędkość ok 60-70 km/h, na niskich obrotach jade na piątce i wcisne do końca pedał gazu
:x
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuQas
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 19:20
Lokalizacja: DOL
Auto: Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 13 marca 2012, 20:03

Zasugerował, że dwumas, ale chciałem się upewnić. Sprężarka w porządku. Jednak, przed programem nie miałem żadnych objawów. Wystarczy odpowiednia korekta programu, czy trzeba będzie coś wymieniać?
Tzn. co niecodzienne? Po prostu to wszystko jeszcze nie jest skończone tylko tymczasowe, ten program do korekty po sprawdzeniu turbiny, ale tak pytam, żeby zorientować się więcej na ten temat. Tuner powiedział, że tak to na pewno nie zostanie, tylko trzeba najpierw ogarnąć turbinę, a te szarpnięcia na piątce to może być dwumas.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 13 marca 2012, 20:06

ale dwumas nie szarpie autem

co najwyzej "rzuca" , stuka czy buja
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 13 marca 2012, 20:10

Aha ok dzięki, w takim razie najpierw sprawdze turbine, potem zrobie korekte, i zobacze jak będzie. Wtedy napisze :-)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez LuQas » 13 marca 2012, 20:24

nie chcę mi się trochę wierzyć żeby na samym programie wyszło 160KM. To wszystko na seryjnych gratach? jaki masz moment?
jak jest dobry tuner to sprawdza pierw auto czy wszystko lata,jak jest wszystko ok to robi soft,,,
a nie odwrotnie,czyli pierw soft,później coś nie gra(może turbo,może sprzęgło)każe posprawdzać,naprawić i później korekta... trochę od :dupa: strony.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuQas
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 19:20
Lokalizacja: DOL
Auto: Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 13 marca 2012, 21:49

Niby tak, sprawdzane było na podstawie przyspieszania podczas jazdy jak wszystko chodzi, wszystko wyglądało ok, ale pod maskę to nikt nie zaglądał. Nie każdy ma takie możliwości widocznie.
Właśnie sam się zdziwił, że tyle wyszło ale to pewnie przez to przeładowanie, mówił że za dużo mocy i trzeba będzie zmniejszyć, ale on mechanicznie turbiny sprawdzać nie będzie, może jakby dopłacić, więc wole sprawdzić u znajomego mechanika, powinien dać rade i potem zrobie korekte.
Chyba na seryjnym sprzęcie, ja mechanicznie nic nie zmieniałem w silniku, chyba że poprzedni właściciel a mi nic o tym nie wiadomo ale wątpie(chociaż coś robił,m.in. wstawił gwint i przyciemnił szyby, ale z mocą raczej nic). Z tego wszystkiego zapomniałem zerknąć na moment, a wykresu na razie nie mam, więc nie moge powiedzieć jaki był moment.
Jak będę wiedział coś więcej to napisze.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 13 marca 2012, 22:06

damianos89, napisz chlopie co to za tuner gdzie to wszystko wykonywales?

nie ma opcji ze turbo sprawdza sie TYLKO mechanicznie

na hamowni wszystko wychodzi a gosc sam nie wie skad wziela sie moc...

..a moze jej wogole nie ma tylko ktos tak auto zhamowal? daj wiecej szczegolow gdzie to robione?

BTW wg mnie ktos nie ogarnia tematu bo zastosowal tzw SPYCHOLOGIE i chce naciagnac Cie na koszta bo moze turbo... moze dwumasa... a moze wtryski? oby jak najdalej od siebie !

widze ze jestesmy z tego samego miasta wiec napisz czy to byl ktos z okolic czy udales sie gdzies dalej na wycieczke po program?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 13 marca 2012, 22:10

damianos89 napisał(a):przez to przeładowanie, mówił że za dużo mocy i trzeba będzie zmniejszyć

Masakra! Turbo przeladowuje i tuner pozwolil Ci takim autem jezdzic? 160KM to jakis kosmos. To jakis druciarz a nie tuner. Nie jezdzij tym autem, bo bedziesz szukal zaraz drugiej turbiny. Jedyne wyjscie, to wrocic tam i niech wgra spowrotem serie, a wtedy udac sie do profesjonalisty.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 14 marca 2012, 01:44

LuQas napisał(a):jaki masz moment?

Moment seria 270Nm, program 332Nm. Jak wszystko zostanie skończone to wtedy napiszę jak wyszło ostatecznie :wink:
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości