Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Turbina wariuje

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Turbina wariuje

Postprzez marcus415 » 12 stycznia 2012, 00:04

16czarny16 napisał(a):wywaliło błąd 17964 a na dodatek jak chciałem przyspieszyć i wkręcić go na obroty to kopci na czarno :(

Wszystko ok, to tylko niedoladowanie :) Podmien zaworki i przestan plakac :wink:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Turbina wariuje

Postprzez ZetJot » 12 stycznia 2012, 00:13

rozszczelnił się układ
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ZetJot
Sport
Sport
 
Posty: 268
Dołączył(a): 7 września 2010, 20:55
Lokalizacja: Lubelskie okolice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Turbina wariuje

Postprzez 16czarny16 » 23 stycznia 2012, 11:48

Podmienię ale w dzień było ok więc nie kombinowałem, a teraz jest ciemno więc poczekam do jutra, A co masz kolego na myśli w rozszczelnieniu układu?

-- 12 sty 2012, o 16:34 --

Ok, więc piszę jak się sprawy mają:
Od samego rana była padaka więc dogadałem się z kumplem i wziąłem od niego zawór podciśnienia z passata 2,5 TDI, oznaczenia serwisowe i numery identyczne, podmieniłem z zaworem tym po prawej stronie jak się patrzy na auto od przodu i nic zupełnie żadnej różnicy, więc spowrotem założyłem swój zawór, podmieniłem ten z lewej strony, poskładałem wszystko i po przejechaniu niewielkiej odległości mogę stwierdzić że jest troszkę lepiej, nie ma rewelacji ale lepiej. Po pierwsze przy ok 2000 - 2200 obrotów czyc jak turbo dodaje mocy, kopci tylko przy wysokich obrotach ale nieznacznie. EGR odkręciłem, ale zauważyłem że ścianki ma tylko lekko tłusto sadzowate, ale bez grubego nalotu więc się nie barowałem i zostawiłem go w spokoju.

Dla szczegółowej informacji dane zaworów:

mój ten z prawej strony: ( wszystkie 3 króćce z jednej strony )

APG 12V
1J0 906 627 B 19/03
7.22903.45 03T129


mój ten z lewej strony: ( dwa króćce z jednej strony a trzeci z drugiej )

APG 12V
1JO 906 627 20/03
7.22903.20 03T132


KUMPLA TEN Z PASSATA 2,5 TDI: ( wszystkie króćce z jednej strony )

APG 12v
1JO 906 627 B 34/01
7.22903.45 01T232

mój znajomy zmienił ten zawór ale w gruncie rzeczy niepotrzebnie bo uwaloną miał gruchę od turbiny, walnięta była membrana.

-- 13 sty 2012, o 18:28 --

I wszystko jasne, zawór turbiny ( grucha ) jeden wielki syf, rdza itp, dmuchając w wężyk lub zaciągając powietrze ucieka wszystkimi możliwymi miejscami, aż dziw, że w ogóle to turbo czasem działało :) Mała prośba, czy mógłby mi ktoś podać numer tej części, ponieważ nie posiadam etki i jest mi ciężko zidentyfikować.
Seal Leon 1.9 TDi ASZ 2003 rok

-- 23 sty 2012, o 11:48 --

Turbo naprawione, winowajcą był zawór turbiny - totalny szmelc!
Po złożeniu wszystkiego i jeździe odczułem nieporównywalną różnicę, zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Teraz przy przyspieszaniu słychać tak jakby zasysanie lub dmuchanie powietrza. Czy to normalny dźwięk? :)
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości