Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Gwint korka czy miski?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 10 marca 2012, 20:24

Witam wszystkich
Dzisiaj mialem niemila sytuacje, podczas proby wymiany oleju w moim Leonie 1.9 TDI AHF z 2000 napotkalem problem. Podczas odkrecania korka spustowego zaczal sie on obracac w miejscu i nie wychodzi. Zauwazylem ze warsztat w ktorym zmienialem olej poprzednio nie dal nawet podkladki pod korek. Podczas proby wkrecania korek stawia opor. Stad moje pytania do Was.
Czy ktos przerabial ten problem?
Jak wydobyc korek z miski?
Ostatnie pytanie, czy konieczna bedzie wymiana miski czy wystarczy wymienic korek?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Reklama

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez Mateo » 10 marca 2012, 21:02

Pewnie jakis madry mechanik przekrecil gwint albo za mocno dokrecil albo nie w ta strone odkrecal. pewnie befziesz musial przerobic w misce otwor pod wieksza srube chyba ze uszkodzeniu ulegl sam korek w co watpie.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 10 marca 2012, 21:12

Mam nadzieje ze to tylko korek, pomimo tego ze z miski nie cieknie nie chce ryzykowac zatarcia silnika.
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 22:16

1. Szoruj kolego do powitalni albo Twoje tematy będą lądować w śmietniku.
2. Jeżeli trafiłeś na mechanika amatora to mógł ci popsuć gwint na korku/w misce
3. Sprawdź co ma popsuty gwint, korek czy miska
4. Jeżeli mimo wszystko wkręcasz korek i olej nie cieknie to nie ma możliwości zatarcia silnika, bo niby jak, skoro oleju nie ubywa...
5. W najgorszym wypadku czeka cię wymiana miski olejowej co też nie jest jakąś tragedią... ja w swoim ARL wymieniałem miskę, nowy zamiennik kosztował mnie 120zł więc nie ma co płakać...
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 10 marca 2012, 22:21

grabarz18 napisał(a):4. Jeżeli mimo wszystko wkręcasz korek i olej nie cieknie to nie ma możliwości zatarcia silnika, bo niby jak, skoro oleju nie ubywa...

Powiedz mi tylko jedna rzecz, czy podczas jazdy cisnienie, ktore jest w silniku nie wypluje mi korka?
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 22:39

roniek2n napisał(a):
grabarz18 napisał(a):4. Jeżeli mimo wszystko wkręcasz korek i olej nie cieknie to nie ma możliwości zatarcia silnika, bo niby jak, skoro oleju nie ubywa...

Powiedz mi tylko jedna rzecz, czy podczas jazdy cisnienie, ktore jest w silniku nie wypluje mi korka?

Kolego, przecież w misce olejowej nie ma jakiegoś wielkiego ciśnienia... Nie widzę takiej możliwości, żeby coś wydmuchało ci korek w misce olejowej, bo to musiałoby być jakieś mega wielkie ciśnienie. Jak teraz podjechałeś wymienić olej to miałeś "spocony" korek oleju sugerujący wyciek? Jak nie to znaczy, że mimo wszystko jest to szczelne. Jak wymienisz olej i wkręcisz korek to kontroluj, czy poci ci się jego okolica. Jak nie to możesz jeździć. Sprawdź jeszcze co ma zjechany gwint (stawiam, że raczej miska) i w zależności czy ci się poci to wymień element z uszkodzonym gwintem. Jak pisałem wcześniej, ja płaciłem za nową miskę do ARL (aluminiowa) w zamienniku 120 zł (nie dawno, bo w okolicach listopada 2011).

Oczywiście z fakturą za wymianę uszkodzonego elementu podjechałbym do partacza, który wcześniej źle ci korek wkręcił.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 10 marca 2012, 23:01

Moze zaczne od poczatku moja historie z korkiem. Okolo 8 miesiecy temu kupilem Leona, zaraz po tym zrobilem serwis razem z rozrzadem, Dwa tygodnie po serwisie zauwazylem plamy pod autem. Po sciagnieciu plastikowej oslony okazalo sie ze korek mozna palcami dokrecic. Pewnie mechanik nie dokrecil dobrze korka. Dlatego dokrecilem korek z czuciem, pojezdzilem troche ( ok 10 000tys km)i nie bylo plam. Dzisiaj sie zabralem za zmiane oleju i dalsza czesc mojej historii znacie. Po dzisiejszej nocy znow zajrze pod auto aby sprawdzic czy nie ma wyciekow. Ostatnio ktos mi nagadal ze podczas wkrecania silnik na wyzsze obroty w misce panuje wyzsze cisnienie, dlatego sie obawialem ze moze mi wypluc korek.
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez grabarz18 » 10 marca 2012, 23:20

Kolego, jeszcze raz zaproszę cię do powitalni, bo inaczej temat skończy w śmietniku!
Jeżeli chodzi o sam temat, to:
O ile mnie pamięć nie myli, na korku powinna być gumowa uszczelka, jej brak mógł spowodować problem z wyciekiem.
Skoro po wymianie zauważyłeś niedokręcony korek, to trzeba było jechać z reklamacją do warsztatu, który wymieniał olej. Nie zrobiłeś tego, to trudno i szkoda.
Możliwe, że dokręcając ostatnio "na siłę" zarwany został gwint, potem przy odkręcaniu dobiłeś go. Sprawdź przy najbliższej wymianie, gdzie masz zarwany gwint, czy w misce, czy w korku i w zależności od tego co jest uszkodzone zastanów się nad wymianą.
Jeżeli jesteś już po wymianie, to kontroluj teraz czy poci ci się okolica korka, jeżeli tak, to wróć do punktu sprawdzania co ma uszkodzony gwint i wymiany tego elementu (oczywiście olej będzie też do wymiany).
Jak wspomniałem, koszt zakupu miski olejowej nie jest jakiś porażający... ja dałem 120 zł, a wymieniłem ją sam, więc nie ma co się bać :).
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez bartek_wm » 11 marca 2012, 09:27

nowy korek z nową uszczelką kosztuje grosze, niektórzy twierdzą , że powinno się go wymieniać za każdym razem. Nowej uszczelki nie trzeba tak mocno dociągać żeby nie ciekła. Po x wymianach oleju uszczelka jest już tak skatowana, że korek trzeba zajebiście dociągać i w końcu gwint się wysrywa.
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez tatian » 11 marca 2012, 09:59

Jaki gumowa uszczelka przy korku? Korek miski olejowej ma aluminiową podkładkę, która jest montowana łącznie z korkiem. Kolego kup nowy korek on jest ciut większy od Twojego starego, przegwiotuj miśkie i wtedy spokojnie go wkręcisz. Jeżeli to nie zda rezultatu, choć u mnie dało, to zawsze można dorobić większy korek co też awaryjnie już zrobiłem. Koszt z tego co pamiętam 20zł. Tu również trzeba powiększyć otwór w misce i będzie wszystko ok. Trochę z tym zabawy, ale miski zmieniać nie trzeba, aczkolwiek żeby to dobrze zrobić to należałoby również miskę zdemontować.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 11 marca 2012, 11:39

Mam nadzieje, ze wyrobiony bedzie korek, a nie miska. Wtedy nie bedzie problemu. No ale skoro miska jest z aluminium to wieksze prawdopodobienstwo jest ze to ona. Tak jak mowi kolega tatian, pewnie nie obejdzie sie bez demontowania miski, a wtedy nie bede gwintowal tylko zamontuje nowa.
Dziekuje za zainteresowanie tematem.
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez transit_master » 11 marca 2012, 12:14

Na 100% miska. Po co kupować drugą. Przegwintuj jak piszą. Niepotrzebnie sobie zrobisz koszty.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez DanielFM » 11 marca 2012, 12:44

Ja miałem ostatnio podobny problem z korkiem od michy-nie cieknie z gwinta więc olej odsysam górą :-D
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 11 marca 2012, 12:59

DanielFM napisał(a):Ja miałem ostatnio podobny problem z korkiem od michy-nie cieknie z gwinta więc olej odsysam górą

Ja wole tradycyjna metode wymiany oleju:) Dlatego chcialbym jezdzic bez obaw ze zgubie kiedys ten korek. Chociaz z drugiej strony, zrobilem juz ok 10 tys km i nic nie cieknie. No ale, pozostaje kwestia spuszczenia oleju.

Chcialbym teraz cos Wam pokazac na temat wymiany oleju:
http://www.youtube.com/watch?v=ATvNPrfp ... r_embedded

PS. Przesuncie do 1:10
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez tatian » 11 marca 2012, 16:51

transit_master napisał(a):Na 100% miska.
a skąd ta pewność? U mnie akurat był korek. Miał prawo się wysłużyć, szczególnie, że w ASO przy wymienia dojeb.... go za mocno. Nowy korek załatwił sprawę i obyło się bez demontowania miski.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 12 marca 2012, 00:03

Mam nadzieje ze jest tak jak tatian mowi. Pozostaje jeszcze pytanie w jaki sposob wydobyc korek?
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez PaVLo » 12 marca 2012, 04:49

Podważać go czymś cienkim i twardym (np: nóż) i powoli odkręcać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez transit_master » 12 marca 2012, 09:22

Klucz zaciskowy. Ciągnąć i wykręcać. Przerabiałem temat w ibizie. Poszło w miarę gładko.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez roniek2n » 17 marca 2012, 14:26

Mam takie pytanie. przymierzam sie do zakupu nowej miski powiedzcie mi czy warto kupic pierwszy lepszy zamiennik czy oryginal? Co sadzicie o zakupie miski Febi Bilstein?
Zobacz Profil
roniek2n
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 czerwca 2011, 18:26
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Leon

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez tatian » 17 marca 2012, 20:15

Kup zamiennik. Po co przepłacać. Miska to miska.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez Peter007 » 17 marca 2012, 20:18

Części które ulegają zużyciu to brać jak najlepszej jakości żeby za często nie wymieniać od eksploatacji ale taka miska?
Jeśli Ci się wydaje, że mnie rozumiesz to masz rację - wydaje Ci się...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Peter007
Sport
Sport
 
Posty: 554
Dołączył(a): 30 marca 2010, 12:31
Lokalizacja: Opoczno
Auto: Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez tatian » 17 marca 2012, 20:24

Mój kolega kupuje zawsze tanie zamienniki i są ok. Co prawda już dwie miski wymieniał, ale to nie wina zamiennika tylko przyp..... obiema w podłoże, a tu zamiennik czy ori wszystkie się rozwalą. Można by jeszcze rozważać, w innych autach droższy zamiennik żeby np. uszczelka dobrze przylegała i olej nie ciekł, ale w aktach grupy VAG miskę wkleja się na silikon, więc nie ma to znaczenia.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Gwint korka czy miski?

Postprzez Vitu » 5 lipca 2012, 08:25

Mam to samo co autor postu , jezdze juz tak rok czasu i nic sie nie dzieje. Olej spuszczam przez czujnik w misce olejowej :)
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cie nie zdradzi.
Zobacz Profil
Vitu
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 9 września 2010, 11:13
Lokalizacja: Drelów
Auto: Leon 1.9TDI 110KM


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość