Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez BartekRadom » 21 kwietnia 2012, 23:10

Witam!

nie cały tydzień temu zakupiłem seata Leona z 2002 roku z motorem 110km oczywiście TDI na zwykłej pompie. Otóż od razu po zakupie auto pojechało do mechanika na tzw przegląd i ewentualnych napraw technicznych. Jak się okazało dwie śruby z maglownicy nie posiadały podkładek no i dosyć ostro kapał z nich płyn od wspomagania usterka została naprawiona mechanik doradził ze płyn koloru czerwonego który teraz jest zalany do zbiornika nadaje się do wymiany ponieważ zgodnie z kolorem korka płyn powinien być tego koloru polecił mi płyn FEBI 06161 i taki kupiłem dokładnie 1l płynu kosztował mnie 49zł. Po zakupie udałem się do mechanika na wymianę. Płyn został wymieniony i co zdążyłem zauważyć kierownica zaczęła dużo ciężej pracować a dodatkowo znowu pojawiły się znowu wycieki które wcześniej były usunięte wydaje mi się ze wina wycieków jest to iż ten zielony płyn jest dużo rzadszej konsystencji natomiast czerwony w miarę gesty (ale to tylko moja ocena jestem laikiem w temacie mechaniki), straciłem zaufanie do mechanika teraz chciał bym poprosić o jakaś rade szukałem na forum podobnego wątku ale niestety na nic nie znalazłem.

z gory dziekuje.
pozdrawiam
Bartek
Zobacz Profil
BartekRadom
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 kwietnia 2012, 22:17
Auto: Leon

Reklama

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez Nogaj » 22 kwietnia 2012, 00:39

BartekRadom napisał(a): zgodnie z kolorem korka płyn powinien być tego koloru

Bzdura,ja mam czarny korek a czarnego płynu nie ma. Powinieneś zalać takim kolorem jaki był czyli czerwonym.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez BartekRadom » 22 kwietnia 2012, 03:35

no właśnie tak już powiedziała mi nie jedna osoba no cóż czerwony olej jeszcze mam dodatkowo taki sam został mi jeszcze ze starego auta więc chyba pozostaje tylko jedno wlać znowu olej czerwony tylko czy takie zmienianie ciągłe nie zaszkodzi maglownicy albo pompie?
Zobacz Profil
BartekRadom
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 kwietnia 2012, 22:17
Auto: Leon

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez dawidprv » 22 kwietnia 2012, 19:41

W orginale jest olej zielony, a często po regeneracji lub naprawie maglownicy mechanicy leja czerwone bo właśnie jest bardziej gęsty. Ktoś pisał na forum zielony syntetyk, czerwony półsyntetyk takie porównanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dawidprv
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 stycznia 2010, 21:16
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez wojtekk » 22 kwietnia 2012, 19:42

Ja mam zielony zalany i ponoc taki ma byc zalany.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez Nogaj » 22 kwietnia 2012, 23:36

No ok ale jak był zalany czerwonym to nie powinno się potem zalewać zielonym prawda? :roll:
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez BartekRadom » 23 kwietnia 2012, 19:59

Nogaj napisał(a):No ok ale jak był zalany czerwonym to nie powinno się potem zalewać zielonym prawda? :roll:


dokładnie tak samo mi się wydaje.

Co do obserwacji odnośnie mojego problemu. Płyn przestał kapać być może resztki po spuszczeniu starego zostały na podzespołach i dawały po sobie oznakę na asfalcie albo być może za dużo go było wlane i nadmiar po prostu wyleciał nie mam pojęcia nie znam się.

Co do kierownicy tez lepiej działa przynajmniej tak mi się wydaje albo porostu się już przyzwyczaiłem.
Zobacz Profil
BartekRadom
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 kwietnia 2012, 22:17
Auto: Leon

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez Arek87 » 9 maja 2012, 19:07

hehe nie no panowie ... czerwony płyn nie ma opcji bytu w VAG(nie dam sobie obciąć palca :roll: ) . Od dawien dawna leje się zielony płyn przystosowany do hydrauliki VAG a w nowszych jest taki przezroczysto zółty. Czerwony płyn o który się tu rozchodzi to płyn stosowany w GM itp america (typ ATF, dextron II III) . I teraz OCB z tymi płynami . Ten czerwony jest gęstszy fakt, lepiej fajerka pracuje itd, ale pompa wspomagania na zimno przekracza na nim maksymalne ciśnienie robocze co po jakimś czasie kończy żywot maglownicy (wyciek z uszczelniaczy) . Po 2 na 99% jest agresywny dla wszelkiej gumy - rozpuszcza uszczelnienia pompy i magla . Ogólnie : jazda na czerwonym kończy się wkońcu wymianą magla, mozliwe zatarcie pompy . Ogólnie skoro ma być zielony to ma być zielony ! Analogicznie dla zasady można wlać do diesla benzyny i odwrotnie :mrgreen:
Zobacz Profil
Arek87
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 maja 2012, 21:10
Lokalizacja: Olsztyn W-M
Auto: Leon 1m
Silnik: AUQ 1.8

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez marcin7x5 » 10 maja 2012, 09:15

Niestety ale musze to potwierdzić. Jeździłem na czerwonym mobilu ale niestety najpierw poszedł magiel a nastepnie rozszczelniła się pompa. Wszystko przy przebiegu ok 50 kkm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez BartekRadom » 10 maja 2012, 14:13

no więc wszystko jasne. Więc mam nadzieje ze moja wymiana płynu wyjdzie tylko na zdrowie :) dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Zobacz Profil
BartekRadom
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 kwietnia 2012, 22:17
Auto: Leon

Re: Wymiana płynu wspomagania FEBI 06161

Postprzez eko_zgonuś » 15 maja 2012, 22:05

Arek87 napisał(a):jazda na czerwonym kończy się wkońcu wymianą magla
potwierdzam, u mnie magiel wytrzymał 13 miesięcy (ok 20 kkm!!), bo zorientowany spec od magli zalał układ czerwonym....a mi do głowy nie przyszło żeby o tym czytać - spec to spec :killer:
Zobacz Profil
eko_zgonuś
Sport
Sport
 
Posty: 345
Dołączył(a): 25 marca 2011, 15:06
Lokalizacja: mazowsze
Auto: 1M


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość