Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez leonek2002 » 18 maja 2012, 09:41
Witam ! Gdy chcę szybko zmienić bieg z 1 na 2 skrzynia zgrzyta..dźwięk taki jak przy nie dociśnięciu sprzęgła do końca przy zmianie biegu.. wiecie może w czym jest problem ?
kornelia.
-
Zobacz Profil
leonek2002
- Stella

-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18 maja 2012, 09:13
- Auto: Seat Leon
przez marcin7x5 » 18 maja 2012, 11:19
Pewnie w docisku lub synchronizatorze. Czy łapie ci sprzęgło na dole?
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez LooKatME » 18 maja 2012, 12:35
marcin7x5 napisał(a):Pewnie w docisku lub synchronizatorze. Czy łapie ci sprzęgło na dole?
Mam to samo. Sprzęgło na dole nie łapie.
Co to oznacza?
-
Zobacz Profil
LooKatME
- Sport

-
- Posty: 294
- Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Region: mazowieckie
- Auto: Seat Leon FR HB
- Silnik: benzyna 1.8 turbo
przez marcin7x5 » 18 maja 2012, 12:54
Najprawdopodobniej synchronizator danego biegu jest juz do wymiany. Jeżeli zgrzytają wszystkie biegi to może byc sprawa docisku.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez lisciofcb » 21 maja 2012, 13:00
A co w sytuacji, gdy skrzypienie następuje np po nocy, gdy auto zostawiam na wstecznym, a przy wrzuceniu na luz, właśnie pojawia się takie skrzypienie ?
-
Zobacz Profil
lisciofcb
- Sport

-
- Posty: 457
- Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Auto: Seat Leon 1M
przez marcin7x5 » 21 maja 2012, 13:02
To zalezy czy to jest skrzypienie czy zgrzytanie zazebiających się kół zębatych. Skrzypienie to może dochodzić praktycznie z każdej ruchomej części mechanizmu wybierania biegów.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez lisciofcb » 21 maja 2012, 13:42
Raczej skrzypienie, właśnie myślałem żeby po prostu zdjąć ten skórzany mieszek przy lewarku i może jakimś WD-40 tak psiknąć, o ile problem ten nie tkwi gdzieś głębiej...
-
Zobacz Profil
lisciofcb
- Sport

-
- Posty: 457
- Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Auto: Seat Leon 1M
przez LooKatME » 21 maja 2012, 14:11
lisciofcb napisał(a):Raczej skrzypienie, właśnie myślałem żeby po prostu zdjąć ten skórzany mieszek przy lewarku i może jakimś WD-40 tak psiknąć, o ile problem ten nie tkwi gdzieś głębiej...
ja napuściłem trochę oleju i nic to nie dało

-
Zobacz Profil
LooKatME
- Sport

-
- Posty: 294
- Dołączył(a): 8 marca 2008, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Region: mazowieckie
- Auto: Seat Leon FR HB
- Silnik: benzyna 1.8 turbo
przez leonek2002 » 24 maja 2012, 08:23
marcin7x5 napisał(a):Pewnie w docisku lub synchronizatorze. Czy łapie ci sprzęgło na dole?
u mnie wlasnie sprzęgło na dole łapie
kornelia.
-
Zobacz Profil
leonek2002
- Stella

-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18 maja 2012, 09:13
- Auto: Seat Leon
przez marcin7x5 » 24 maja 2012, 12:41
Jeżeli łapie ci na dole to masz juz do wymiany prawdopodobnie docisk wraz z tarczą. No chyba, że podrobiły sie już elementy odpowiedzialne za wywieranie nacisku na docisk. Tak czy inaczej trzeba będzie skrzynie wywalic.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości