Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez Shaman » 2 lipca 2012, 13:11

Witam!
Posiadam Leona 1.9 TDI z 2000r. Wymieniłem w nim przednie tarcze i klocki hamulcowe, bo strasznie latała kierownica przy hamowaniu.
No i teraz jest tak, że podczas naciśnięcia hamulca za pierwszym razem, auto hamuje normalnie. Natomiast, gdy zaraz po pierwszym wciśnięciu hamulca nacisnę go po raz kolejny lub kilka razy ponaciskam, pedał robi się powoli twardy i auto coraz słabiej hamuje. Trzymając nogę na twardym już pedale hamulca, czuć jak powoli opada on do momentu, w którym auto zaczyna hamować. Trwa to jakieś 3 - 5 sek. Przed wymiana wszystko było normalnie a ten objaw powstał zaraz po wymianie. Autem zrobiłem przez miesiąc od wymiany części juz jakieś 2500km i tak jest do teraz. Dodam, że układ nie był odpowietrzany a płyn hamulcowy ma więcej niż 4 lata. Oprócz wymiany tarcz i klocków nic innego nie było robione. Czy układ mógł się sam zapowietrzyć przy wymianie tych części? Czy za każdym razem przy wymiane tarcz i klocków trzeba układ odpowietrzyć? Miał może ktoś taki przypadek?
Pozdrawiam Jarek
Zobacz Profil
Shaman
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lipca 2009, 19:44
Lokalizacja: Anglia
Auto: Jarek

Reklama

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez chlorek » 2 lipca 2012, 13:20

nic nie trzeba odpowietrzać przy wymianie tarcz i klocków
Warto wymienić płyn i wówczas odpowietrzyć (4 lata to sporo, płyn się wymienia co 2), jak nie pomoże to przewód serwa albo puchną tobie same przewody.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez Shaman » 2 lipca 2012, 13:30

Przewód od serwa sprawdzałem i nie wygląda na zniszczony. Chyba, że ciśnienie ucieka gdzieś przy otworze, w który wchodzi wąż. Ta sytuacja ma miejsce niezależnie czy jest to zaraz po uruchomieniu silnika czy po dłuższej jeździe. Płyn chyba nie powinien mieć większego znaczenia, ale faktycznie warto już go wymienić. Natomiast dziwi mnie, że na starym zestawie wszystko grało a na nowym momentalnie taki objaw.
Zobacz Profil
Shaman
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lipca 2009, 19:44
Lokalizacja: Anglia
Auto: Jarek

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez Fatum » 2 lipca 2012, 15:51

cofałeś tłoczek ? mam nadzieje ,ze na chama docisku nie włożyłeś . Jak nic nie robiłeś przy cilinderku to nie musisz nic odpowietrzać . Ale ja przy wymianie klocków i tarcz wszedzie wypusciłem płyn nalałem 0,7 l DOT 4 TRW i odpowietrzyłem . Za pierwszym razem nic ,bo odpowietrzałem od lewego koła kierowcy ,bo ponoć tak trzeba z ABS ,ale ja zawsze robiłem od najdalszego koła i za drugim razem już idzie jak łania ,bo zrobiłem po swojemu . Odpowietrzaj na otwartym korku uważaj zeby nie było maks przy górze ,bo wylejesz i zeby zawsze było przynajmniej min. przy odpowietrzaniu !! Bo zaciągnie pompa powietrza ,ale jak nic tam nie robiłeś to poczekaj 200 km zrób klocki się muszą dotrzeć do tarczy . Nie hamuj na szlak ! i nie jezdzij po wodzie i dziurach .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fatum
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 13 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leos ARL

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez Shaman » 2 lipca 2012, 16:54

Tłoczek cofałem przy pomocy ściągacza tak by zacisk wszedł bez problemu. Wycieków płynu nigdzie nie zauważyłem. Autem zrobiłem już ponad 2500km i myślę, że klocki się już ułożyły. W sumie to za pierwszym naciśnięciem hamulca, hamuje dobrze. Dopiero kolejne szybkie naciśnięcia (pompowanie) powodują twardnienie pedała hamulca i po chwili pedał opada do momentu, w którym hamuje. Każde pierwsze naciśnięcie powoduje normalne hamowanie. Tzn. naciskam - hamuje, naciskam za chwilkę - hamuje, naciskam i zaraz naciskam kilka razy ponownie - hamuje i zaczyna hamować słabiej a pedał hamulca twardnieje.
Zobacz Profil
Shaman
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lipca 2009, 19:44
Lokalizacja: Anglia
Auto: Jarek

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez korpek » 2 lipca 2012, 17:40

Sprawdź ten krótki gumowy wężyk co idzie od pompy vacum do takiego trójnika co rozdziela podciśnienie na serwo i sterowanie turbiną. Ewidentnie jest to wina braku podciśnienia na serwie!
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez chlorek » 2 lipca 2012, 20:45

Shaman, a nie syczy tobie nic?, jak syczy na postoju to na 100% wąż podciśnienia pompy.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez Fatum » 2 lipca 2012, 21:33

no to fajnie wyjaśniłeś ;) jeśli tak jak piszesz to podzielam zdanie korpela - polac mu :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fatum
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 13 maja 2012, 11:25
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leos ARL

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez roosman » 3 lipca 2012, 08:10

Shaman napisał(a):Płyn chyba nie powinien mieć większego znaczenia
płyn ma bardzo duże znaczenie. Pedał hamulca, po napompowaniu zawsze opada, w każdym Leonie, ale nie powoduje to pogorszenia hamowania. A do zapowietrzania, nie wiem jak to się dzieje u ciebie, ale jak szybkie i energiczne pompowanie hamulca zawsze powoduje że pedał urosnie, ale za chwilkę opada. To normalne. chyba że przeszkadza ci to w normalnej jeździe i powoduje pogorszenie działania hamulców, wtedy masz coś nie tak. A płyn tak czy tak wymień, zobaczysz jaka będzie róznica.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez transit_master » 3 lipca 2012, 09:54

florek napisał(a):jak syczy na postoju to na 100% wąż podciśnienia pompy
bzdura. Jak uszkodzona membrana w serwie to też syczy.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez Shaman » 3 lipca 2012, 12:59

Sprawdziłem wszystkie wężyki i ich połączenia oraz wypsikałem je płynem do sprawdzania nieszczelności. Nigdzie nie widać żeby powietrze gdzieś uciekało. Nie słychać też syczenia. Pozostaje chyba wymienić płyn na nowy i jeżeli to nie pomoże, szukać dalej.
Zobacz Profil
Shaman
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 lipca 2009, 19:44
Lokalizacja: Anglia
Auto: Jarek

Re: Wymiana tarcz i klocków a zapowietrzenie układu.

Postprzez chlorek » 3 lipca 2012, 13:25

transit_master napisał(a):
florek napisał(a):jak syczy na postoju to na 100% wąż podciśnienia pompy
bzdura. Jak uszkodzona membrana w serwie to też syczy.
:roll:
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość