Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pierwszy kontakt dieslem

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pierwszy kontakt dieslem

Postprzez Dezet » 21 sierpnia 2005, 13:47

Panie i Panowie!

Właśnie pracuję nad nabyciem nowego Leonka (kwestia miesiąca) i w związku z tym - taka propozycja.

Jak do tej pory użytkowałem jedynie benzyniaki (i tu mam doświadczenie oraz oczywiście przyzwyczajenia co do stylu i techniki jazdy przynależnej "benzyniakom"). Mój do tej pory jedyny kontakt z dieslem ograniczam do krótkiej przejażdżki Golfem I z silnikiem 1,6 D. I to wszystko...

W związku z tym, opiszcie proszę swoje pierwsze wrażenia z jazdy dieslem (w porównaniu do benzyny). Co Was zaskoczyło, zdumiało, jakie plusy a jakie minusy z jazdy. Podajcie też parę swoich rad, jak jeździć takim autkiem (zwłaszcza nowym - na dotarciu). Słyszałem różne opinie o różnicach w operowaniu gazem przy ruszaniu, zmianie biegów, kręceniu na obrotach itd.
Myślę, że Wasze posty bardzo przydadzą się nowym, lub przyszłym użytkownikom silników diesla (zwłaszcza jeżeli zamontowany jest w Leonie!).

Dzięki za odpowiedzi
Zobacz Profil
Dezet
 

Reklama

Re: Pierwszy kontakt dieslem

Postprzez colin23 » 21 sierpnia 2005, 14:42

Witaj.

Po pierwsze możesz przeczytac garść porad odnośnie TDI w tym wątku viewtopic.php?t=1427

Co do różnic to mogę sie troszkę wypowiedzieć bo jeszcze niedawno byłem zagorzałym przeciwnikiem dizelków, zawsze myślałem że to po prostu nie jeździ :-) Miałem vectre 2,5 V6 i 170KM i byłem przekonany że to naprawde dobrze jeździ .... do momentu aż nie kupiłem turboolejowca :D Przyśpieszenie jakie daje turbina jest nie do zastąpienia normalnym silniczkiem. Co do kręcenia to na pewno benzyne trzeba bardzo wysoko kręcić żeby dobrze jeździć. Tu masz inaczej. Możesz go kręcić ale to bez sensu skoro moment obrotowy masz dużo dużo niżej. No i chyba ostatnia ważna rzecz: możesz jeździć szybko a paliwko masz ciągle w baku :-) Nie to co wiry w baku benzyniaków o dużej mocy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Pierwszy kontakt dieslem

Postprzez b0g0b0jny » 21 sierpnia 2005, 15:25

Nie napisales jeszcze jakiego diesla :)
Zobacz Profil
b0g0b0jny
 

Re: Pierwszy kontakt dieslem

Postprzez Dezet » 21 sierpnia 2005, 18:56

colin23 napisał(a):Witaj.

Po pierwsze możesz przeczytac garść porad odnośnie TDI w tym wątku viewtopic.php?t=1427


Ten wątek przeczytałem z uwagą, jednak mi bardziej chodziło o subiektywne odczucia...


b0g0b0jny napisał(a):Nie napisales jeszcze jakiego diesla


No, oczywiście 1,9 TDI (w moim przypadku niestety na razie tylko 90KM). :cry:
Zobacz Profil
Dezet
 

Re: Pierwszy kontakt dieslem

Postprzez Dano » 21 sierpnia 2005, 19:36

No to jeśli czytałeś z uwagą tak jak piszesz , to pewnie rzuciło ci sie pare wykresów co można zrobić z taką 90-tką TDI , nie masz się czym martwić spokojnie jeśli masz trochę $$$$ to mozna z niego zrobić naprawdę niezły pocisk.
Zobacz wykres pana Aligatora.
Powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dano
TopSport
TopSport
 
Posty: 1143
Dołączył(a): 4 kwietnia 2004, 23:01
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: Audi Quattro

Re: Pierwszy kontakt dieslem

Postprzez Pośpiech » 24 sierpnia 2005, 12:48

Dezet, w swoim życiu nie za wiele przejeździłem km-ów dieslem, ale styl jazdy różni się od benzyny diametralnie - przede wszystkim nie kręcisz diesla na wysokie obroty, bo nie ma po co - sam zauważysz, ze przy dużych obrotach diesel przestaje juz przyspieszać. Dlatego dieslem fajnie jeździ się w trasach, gdzie zapinasz 5-ke i jedziesz praktycznie tylko na tym biegu z punktu A do punktu B :wink: W benzynce jak sam wiesz trzeba niestety trochę gałką zmiany biegów pomachać ...
W miescie z kolei diesel jest lepszy ze startu rolowanego (jesli prędkość jest niewielka np. 20km/h), bo wyższy od benzynowca moment obrotowy jest nisko. Jesli prędkość jest na tyle duża, ze benzyna wkręci się na wysokie obroty to wtedy walka jest wyrównana.
Jesli natomiast tniesz się z kimś na światłach to musisz liczyć się z częstszą zmianą biegow w dieslu, bo benzynkę ciągniesz do ok. 7000obr/min, a diesla chyba do 4000 czy 4500 (tu mnie ktoś z dieslowców może poprawić). Czasem bywa tak, ze benzyną skrzyżowanie przeskoczysz na jedynce, a w dieslu już musisz przełożyć na 2-ke.

To chyba z grubsza tyle ... ;)
Jakby co to ktoś z posiadaczy diesela mnie poprawi lub cosik dopisze.
Pzdr
Pośpiech
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pośpiech
FR
FR
 
Posty: 1886
Dołączył(a): 30 marca 2004, 08:55
Lokalizacja: Poznań
Auto: nieLeonowy TDCI


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości