Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.6 8v falowanie obrotow

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.6 8v falowanie obrotow

Postprzez marcin7x5 » 22 listopada 2012, 15:13

Raczej nie. Jakby był popsuty to silnik albo by pracował na tzw ssaniu co bys odzuł od razu po kieszeni. Szukałbym jakiejś nieszczelności w dolocie. W silnikach tych często zdarza się, że jest dziurawa ta rura co idzie nia powietrze od filtra do przepustnicy. Dodatkowo sprawdz czy jest szczelne podłaczenie odmy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Reklama

Re: 1.6 8v falowanie obrotow

Postprzez leon99r » 22 listopada 2012, 16:04

A co to ta odma i gdzie się dokładnie znajduje?
Zobacz Profil
leon99r
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 listopada 2012, 18:53
Auto: leon

Re: 1.6 8v falowanie obrotow

Postprzez lewy1305 » 22 listopada 2012, 19:54

jak rura tzn dolot to ja sprawdzam tak że psikam np plakiem i jak obr idą w górę to masz odpowiedzi czy to dziura w dolocie. jak zapchana odma to by ci olej mógł wyrzucić np bagnetem a w ujemnej temperaturze to już na pewno.( odma idzie wężem z pokrywy zaworów do ssącego albo do jakieś puszki z tyłu silnika pewnie nie wiem na 100% nie miałem do czynienia z tym silnikiem)EGR nie wiem jak sprawdzić jest to taki zawór sterowany prądem albo podciśnieniem otwiera/zamyka w moim starym aucie jak mi szarpał podczas jazdy to go zaślepiłem zwykłą blachą wyciętą szlifierką powierciłem dziury na wystające szpilki i pomogło w 100% Żadnym specem nie jestem seata mam od 2 miesięcy wcześniej jeździłem hondą i wszystko przy niej robiłem sam
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.6 8v falowanie obrotow

Postprzez darkshape » 24 listopada 2012, 10:39

Też mam od niedawna takiego Leona. rocznik 99r i najechane 150tys. Problem pojawiał sie na cieplym silniku(od mniej wiecej 70-80st). Na zimnym bylo OK, wiec po kupnie bylem zadowolony przez 15 min, a potem lipa

Objawy:
- Szarpanie przy przechodzeniu w gore przez ok 2tyś obrotow
- Spadek mocy szczegolnie na niskich obrotach
- Trzesienie na biegu jałowym
- Gaśnięcie na biegu jałowym
- Utrudione odpalanie (nie palil od pierwszego)
- Wysokie spalanie koło 11-12l

1. Na początku znaleziony przepalony łącznik wydechu ktory powodowal przedmuch. Po wymianie niewielka poprawa i spalanie troche nizsze niz to 12l.

Mechanik wykrywa na komputerze blad przepustnicy i zaleca wymiane swiec. Wiec robimy:

2. Swiece wymienione na nowe NGK i nie daje to zadnego efektu.

3. Przepustnica wyjeta i przeczyszczona dokladnie (nie byla bardzo zabrudzona) wlozona spowrotem i przegazowana zeby sie zaadaptowala. Efekty bardzo niewielkie badz zadne.

W miedzyczasie wiele osob namawia mnie na wyciecie katalizatora, bo przypchany kat moze dawac takie objawy. Jade do tlumikarza zeby wyciac, na szczescie trafia sie profesjonalista, ktory zerka pod samochod i mowi ze napewno jest OK katalizator i zeby nie wycinac bo bede zalowal. Dodatkowo mowi mi ze jest katalizator jest niedrozny to objawy wystepuja caly czas a nie tylko na cieplym silniku. Nad tym sie zastanawialem wlasnie, ale tlumaczylem sobie to tym ze na zimnym pewnie jest mocniejszy bo jezdzi na ssaniu.

Kupuje kabel do badania VAG i podlaczam. Pokazuje mi blad sondy lambda (jedna sonda w moim modelu) - zwarcie do minusa. Zadowolony jade do mechanika i daje wydruk. On mowi mi ze sonda nie jest walnieta (wtedy ma zwarcie do masy), ale odlacza pod autem sonde i testuje ja miernikiem, podobno OK. Dodatkowo na profesonalnym zakladowym interfejsie nie pokazuje tego bledu, za to pokazuje inne ktorych u mnie nie bylo, ten moj kabel to jakas lipa chyba. Sonde wywala kiedy cos jest nie tak z mieszanka, poprostu gubi sie i daje blad. W moim przypadku po nagrzaniu silnika mieszanka byla chyba zabojczo bogata dlatego samochod nie mogl przepalic jej i sie dlawil. No ale nic, zostawiam u mechanika auto i on tym razem znajduje przyczyne. Po wyczyszczeniu przepustnicy ktore nic nie dalo jej blad przestal sie pojawiac i wtedy wskoczyl nowy: Blad czujnika obrotu wału. Czujnik wymieinony, koszt 178zl, razem z robocizną 250zł.

Teraz auto jeździ na ciepłym silniku świetnie a spalanie spadło do 9.5l po mieście, w trasie jeszcze nie patrzyłem. Wcześniej palił 12l nawet, no a po świecach i czyszczeniu przepustnicy i usunieciu przedmuchu troche mniej ale nadal w miescie spalal 10.7l. Takze nie dosc ze ten czujnik rozwiazal problem to jeszcze spalanie nizsze o ponad litr. Jeśli ktoś chce to moge dać namiary na mechanika, ktory juz dwa razy pomogl mi z samochodem kiedy inni mechanicy kombinowali ale nie dawali rady. Jeśli ktoś jest z Łodzi to polecam Henryka Brożka. Zakład na skrzyzowaniu paderewskiego/tuszynska. Naprawde solidny zaklad, szukaja usterki a nie robia wszystko po kolei. Uczciwi
Zobacz Profil
darkshape
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 listopada 2012, 10:10
Auto: Leon

Re: 1.6 8v falowanie obrotow

Postprzez bad » 13 czerwca 2015, 16:59

Panowie może ktoś ma jakiś pomysł na tą przypadłość :
http://www.youtube.com/watch?v=doXXtzaaEyc
Problem występuje po rozgrzaniu silnika. Adaptacja przepustnicy niczego nie poprawiła. Obroty na biegu jałowym oraz przy redukcji biegów spadają do 500 i auto o mały włos nie gaśnie klepiąc zaworami. Obserwując auto na biegu jałowym jak na filmie, obroty falują 500-700 i tak na przemian, prowadząc czasem aż do zgaśnięcia silnika. Jedyne lekarstwo to włączenie klimatyzacji.
Problem ten występuje losowo - nie każda jazda autem ma takie cyrki z obrotami, więc nieszczelność wykluczam. Filtry nowe, lambda nowa, przewody świece nowe, błędów brak, wskazania czujnika temp. prawidłowe.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: 1.6 8v falowanie obrotow

Postprzez Bonus » 11 marca 2016, 22:25

Właśnie sam sobie zrobiłem falowanie ostatnio. Akurat odkręcałem przepustnicę czyściłem nie odpijając kabli możliwe, że zruszyłem wtyczkę lub kable. Nie działało sterowanie, teraz jak działa to jakby dużym zakresem i skokowo i dławi.

Tak czytam okazuje się, że problemy ludzie mieli właśnie z kablami przepustnicy, prawdopodobnie jak faluje i nie da sie przez komp przepustnicy zaadaptować to połączenie przepustnica ECU, albo elektryka w przepustnicy nie łączy.
Mechanicy ASO to ciemnota bo ludzie opisują sprawdzają błędów brak, samochód faluje, a oni nie orientują, że należy prześledzić połączenie kabli to znaczy coś u podstaw z ich wiedzą nie tak.
Lemur 1.6 AKL łatwiej wymienić co działa - karoseria niezardzewiała
Zobacz Profil
Bonus
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 16 października 2015, 21:44
Auto: Leon
Silnik: AKL 1.6

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość