Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Doberman » 21 sierpnia 2012, 23:19

bardzo tanio ;)

grzybek czyli jak mój sachs jest sztywny to nie znaczy ze jest ok , ze jest w środku rozwalony ? te luki nie sa takie masywne ,a wiadomo ze jak koło mniejsze to auto bardziej ciągnie ;) te luki sie rozsypują po 2 latach całe chodzą luzów mają w cholere . Jednak sachs duzo lepsze :) ale czy sachs tez dostawają luzów na tej tarczy co sprzęgło przylega ? :)
Zobacz Profil
Doberman
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sierpnia 2012, 22:13
Auto: diesel

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kerek » 22 sierpnia 2012, 17:23

dzwoniłem i okazało sie ze jest błąd w opisie czy cos takiego i jest to komplet do 115....... :-/ do 130 taki komplet 2280..

anyway... przy gaszzeniu na sprzegle wcisnietym nic nie klepie.. ani troszke.. takze pewnie dwumas zostanie..
Zobacz Profil
kerek
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 lutego 2011, 10:39
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: LEON ARL 03
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Doberman » 23 sierpnia 2012, 15:02

dlatego każdy niech sie uczy gasimy i odpalamy na sprzegłe wtedy wszystko jest sciśnięte i nie pracuje tak luźno .

kerek ,a powiec mi jakeis odgłosy oddają Ci sięw okolicach skrzyni jak stoisz na luzie albo jedziesz ?:) Tak od czasu do czasu ?
Zobacz Profil
Doberman
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sierpnia 2012, 22:13
Auto: diesel

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kobzyr » 23 sierpnia 2012, 22:06

albo jedziesz ?:) Tak od czasu do czasu ?
http://www.youtube.com/watch?v=B3_Iyl6K ... e=youtu.be -jak slyszysz takie cus, szczególnie gdy auto ciągnie np. 5 i 6 bieg, jeśli tak to dwumas raczej do zmiany. Więcej poczytaj tutaj viewtopic.php?f=43&t=31511
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wisnier » 3 września 2012, 13:35

Panowie ostatnio gdy odpalam auto po nocnym postoju wydaje ono dziwne dźwięki. Jakby metalowe grzechoczenie. To samo gdy wciskam i puszczam sprzęgło. Jak się auto pogrzeje 10 minut lub przejadę kilka km to hałas znika. Na filmiku w tle słychać te "szuranie". Czy to padający dwumas?
http://youtu.be/Zbrwt5OBsTI
Zobacz Profil
wisnier
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2012, 06:14
Auto: Leon Top Sport

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez erol » 3 września 2012, 15:58

Dwumas, ale czy padający, to kwestia względna... Trzepie budą, jak przyśpieszasz na wyższym biegu z niskich obrotów ? Mi szura dwumas na półsprzęgle od 4 lat, i nic ponadto się znim złego nie dzieje.
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wisnier » 3 września 2012, 16:47

Nic nie szarpie, nic nie stuka. Na półsprzegle też szura i lekkie bicie czuć na pedale i tyle. Żadnych problemów z autem.
Zobacz Profil
wisnier
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2012, 06:14
Auto: Leon Top Sport

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez erol » 3 września 2012, 16:56

To jeździj... Zacznie się kiedyś ślizgać sprzęgło, to sobie zmienisz na nowe..
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kerek » 3 września 2012, 17:19

wisnier napisał(a):Panowie ostatnio gdy odpalam auto po nocnym postoju wydaje ono dziwne dźwięki. Jakby metalowe grzechoczenie. To samo gdy wciskam i puszczam sprzęgło. Jak się auto pogrzeje 10 minut lub przejadę kilka km to hałas znika. Na filmiku w tle słychać te "szuranie". Czy to padający dwumas?
http://youtu.be/Zbrwt5OBsTI


Mam idealnie to samo.. i w tym momencie jakby cos niedopalał..
Za kazdym razem jak tak mu sie krząknie zagrzechocze to wtedy pusci minimalnego baczka, smierdzi paliwem.. a zima to nawet budą rzuci..

Jezdze z tym od roku i sie nie przejmuje.. odpalam auto i nie trzymam go na zimnym aby sie nagrzał, tylko odrazu ruszam po kilku sekundach..

@Doberman, zadnych dzwiekow niepokajacych na luzie czy podczas jazdy...
dwumas jest jeszcze dobry i wymieniłem sprzeglo z lozyskiem..
Pojechalem na Chorwacje obładowany pod sufit i wrocilem bez zadnych niespodzianek.. LEO sie spisał :)
Zobacz Profil
kerek
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 lutego 2011, 10:39
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: LEON ARL 03
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcino89 » 18 września 2012, 14:42

U mnie jest tak że na jałowym podczas gaszenie słychać delikatny bardzo "terkot", natomiast po wcisnieciu sprzegla juz tego nie ma. Dobrze ze poczytalem to bede gasił i odpalał na wciśniętym sprzegle :) Sprzęgło samo w sobie nie ślizga się często, jeżeli juz to na wyższych biegach 4-5, ale z programem raczej poczekam i zrobie po sprzegle.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcino89
Sport
Sport
 
Posty: 202
Dołączył(a): 31 grudnia 2011, 14:57
Lokalizacja: PKA
Auto: Leon TS

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Przemo » 18 września 2012, 19:24

marcino89 napisał(a):U mnie jest tak że na jałowym podczas gaszenie słychać delikatny bardzo "terkot", natomiast po wcisnieciu sprzegla juz tego nie ma. Dobrze ze poczytalem to bede gasił i odpalał na wciśniętym sprzegle :) Sprzęgło samo w sobie nie ślizga się często, jeżeli juz to na wyższych biegach 4-5, ale z programem raczej poczekam i zrobie po sprzegle.


Jeżeli ślizga się juz na 4 i 5 to jest po sprzęgle,zaraz zacznie ślizgać sie tez na niższych biegach, niestety :-(
Mała czarna
232km/435Nm powered by VRService & R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Przemo
Sport
Sport
 
Posty: 449
Dołączył(a): 27 kwietnia 2004, 20:29
Lokalizacja: Białystok
Auto: Iza FR bigTdi

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 21 września 2012, 10:45

Koledzy mam pytanko.Mianowicie rano lub po dluzszym postoju gdy odpalam auto sluchac stuki walenie nie wiem jak to nazwac ale gdy wciskam sprzeglo wszystko ustaje.Gdy np.ciagne go na biegu czuc tak jakby delikatne drgania.Czy to oznacza ze padl dwumas?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 21 września 2012, 11:18

pewnie i dwumas się kończy, choć też bym pomyślał o poduszce pod skrzynią biegów.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 21 września 2012, 11:40

no ale poduszka chyba by nie grzechotała tak
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 21 września 2012, 11:43

u mnie była tak wybita że stukała, na podnośniku wszystko wyjdzie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 21 września 2012, 11:55

i co jak wciskałeś sprzęgło nastawała cisza?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 21 września 2012, 12:01

u mnie nie było różnicy jak wymieniałem dwumas. Stuki, drgania mogą być przyczyną poduchy właśnie. Podałem dwie możliwości które trzeba zweryfikować teraz :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 21 września 2012, 12:04

jędrek napisał(a):i co jak wciskałeś sprzęgło nastawała cisza?

Jedrek a nie trzesie lekko za mocno buda przy gaszeniu auta ? U mnie brzeczalo jak gasilem i czuc bylo na budzie. Zmienilem cale sprzeglo z dwumasem i spokoj...zakladalem komplet SACHSa
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 21 września 2012, 13:12

Dwumas juz zakupiony czeka na wymiane
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 21 września 2012, 13:16

Woow szybko zdecydowane :-) jaki kupiles i za ile ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 21 września 2012, 13:45

jędrek, sam dwumas wymieniasz? jak nie robiłeś wcześniej sprzęgła to warto zrobić na za jednym zamachem aby potem kosztów sobie nie robić no chyba że możliwości :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 21 września 2012, 13:59

oczywiście że komplet
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jaceksteel » 30 września 2012, 18:13

koledzy mam pytanie, zamawialem przez neta sprzeglo od g60 i chyba przez pomylke wyslano mi takie:sachs 3082 231 031, srednice ma taka sama jak to z koncowka 001. I nie wiem czy odsylac czy nie??
Zobacz Profil
jaceksteel
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 27 kwietnia 2010, 21:49
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Toledo 1.9 Tdi AHF

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 5 października 2012, 06:59

Ja mam takie do was pytanie. Wymienialem u siebie sprzegło z dwumasą w lipcu. Od tego czasu zrobione moze z 6-7 tys km. I zauważyłem ze teraz jak jest zimniej np dzis 9 stopni, po odpaleniu auta jak wciskam sprzegło to takie lekkie szorowanie dochodzi spod maski. Ale mowie jest to niewielkie szorowanie. Jak silnik sie rozgrzal i dojechałem do pracy to szorowania juz nie bylo. Sprzegło zakladalem z dwumasa komplet SACHS. Jest to szorowanie ewidentnie przy wcisnietym sprzegle. Nie wiem tarcza tak szoruje ? Nie znam sie na tym w takim stopniu wiec prosze o wypowiedzi...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcin7x5 » 5 października 2012, 07:43

Może łożysko wyciskowe ci hałasuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 5 października 2012, 07:47

Było też wymienione... Tez na oryginał sachs. A nie hałasowałoby nawet po rozgrzaniu silnika ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcin7x5 » 5 października 2012, 11:18

Z tym to może byc różnie. U mnie hałasuje te łozysko tylko zimą.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 5 października 2012, 11:21

aha... No zobacze jak bedzie dalej... A ty ile jezdzisz z tym juz ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcin7x5 » 5 października 2012, 11:48

od 3lat ok 70kkm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 5 października 2012, 11:50

aha to chyba nie bede sie wogole tym przejmowac... tym bardziej jak na rozgrzanym silniku nic nie slychac...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez SerAcer » 6 listopada 2012, 00:08

Podepne się pod temat
Czeka mnie wymiana sprzęgła, planuje wsadzić jednomas. I teraz pytanie, czy zamach z vr6 o nr 021105 273H podejdzie z kompletnym sprzęgłem sachsa o nr 3000 332 001 czyli z g60?
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 18 listopada 2012, 01:24

Czy, gdy przy przyspieszaniu z niskich obrotów na 5 biegu trzęsie budą i tak samo trzęsie czasami na zimnym silniku na wolnych obrotach, to jest na pewno padający dwumas? I ile można jeździć na takim uszkodzonym kole dwumasowym, od razu wymieniać nie trzeba chyba? Wpływa to jedynie na komfort jazdy, czy może coś jeszcze się uszkodzić?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Aikon123 » 18 listopada 2012, 11:01

SerAcer napisał(a):Podepne się pod temat
Czeka mnie wymiana sprzęgła, planuje wsadzić jednomas. I teraz pytanie, czy zamach z vr6 o nr 021105 273H podejdzie z kompletnym sprzęgłem sachsa o nr 3000 332 001 czyli z g60?

Nie podejdzie

-- 18 listopada 2012, 12:01 --

A tu mała pomoc:
Śruby:
N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
N10101001 te są do docisku - 6szt

Koło zamachowe:
zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

Komplet sprzęgłowy Sachs
3000 332 001 to G60
lub
3000 384 001 to VR6

na komplet sprzęgłowy składa się:
Tarcza dociskowa sprzęgła
Tarcza sprzęgła
Łożysko zwalniające

Dodatkowo:
uszczelniacz na wał
olej do skrzyni biegów
oba do dostania w ASO po VIN'ie

Zestaw pasuje do:
1.9 TDI VP ( AFN,AHF, ALH, ASV, AGR, 1Z)
1.9 TDI PD : BKC , BLS - tylko skrzynia 5 b.
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 19 listopada 2012, 08:47

damianos89, skrzynia cały czas dostaję po dupie, jak się rozsypie na aucie może narobić szkód.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Cichy » 21 listopada 2012, 22:17

Witam Wszystkich mój problem polega na tym że wymieniłem dwumasę na sprzęgło z kołem jedno masowym sachsa i auto po wymianie więcej pali ok 0.8 lit. na 100 km. pacjent to ASV podkręcony na 146 kM. Czy po wymianie tego sprzęgła jest konieczna korekta programu?
Zobacz Profil
Cichy
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 30 lipca 2006, 22:12
Lokalizacja: mazowsze
Auto: seat leon 1.6

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 21 listopada 2012, 23:15

Cichy napisał(a):Czy po wymianie tego sprzęgła jest konieczna korekta programu?

Nie.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez SerAcer » 22 listopada 2012, 15:13

florek napisał(a):damianos89, skrzynia cały czas dostaję po dupie, jak się rozsypie na aucie może narobić szkód.

Napewno? ;> ja przekonany byłem że dwumas jest po to aby chronić skrzynie, i zużywa się właśnie dlatego. Jak padnie całkiem to po prostu ciężko będzie ruszyć.

Polecacie jakiś specjalny olej do skrzyni po przejściu na jednomas LUK'a/Sachs'a?
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 22 listopada 2012, 15:21

SerAcer napisał(a):
florek napisał(a):damianos89, skrzynia cały czas dostaję po dupie, jak się rozsypie na aucie może narobić szkód.

Napewno? ;> ja przekonany byłem że dwumas jest po to aby chronić skrzynie, i zużywa się właśnie dlatego. Jak padnie całkiem to po prostu ciężko będzie ruszyć.

Polecacie jakiś specjalny olej do skrzyni po przejściu na jednomas LUK'a/Sachs'a?


olej lej oryginalny !

zbyt gesty rozwali Ci z czasem łożyska - temat przerobiony
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez SerAcer » 22 listopada 2012, 15:57

Czyli najlepiej taf-x od castrola tak?
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 22 listopada 2012, 17:18

napewno kolego

Ja ostatnio lałem Mobila SH jakiegoś, nie pamiętam szczerze, ale dla wysoko obciążonych manualnych skrzyń biegowych.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Marcinxxx » 26 grudnia 2012, 19:44

Witam Mam pewien problem i niewiem czy to już dwumas pada czy cos innego. Mianowicie występuje u mnie drżenie słyszalne w okolicach pedałów lub konsoli srodkowej za radiem, w czasie jak chce powoli ruszyc do przodu ( w tył w sumie to nie występuje) i mam za mało gazu lub jak wolno puszczam sprzęgło. Czasami ale rzadko na 2-3 biegu w okolich 3k obr gdy mocno przyśpieszam. To dwumas? Jak gasze silnik ze sprzegłem czy bez auto sie zachowuje tak samo. Przyspieszanie na 5 biegu przy 50km/h skutkuje tylko tym ze silnik sie meczy nic nie trzesie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 26 grudnia 2012, 21:23

oryginalny, to pochodzący od VW - taki też sam zalałem. Grzybek to napisał. Oryginał.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 4 stycznia 2013, 22:58

Witam. Posiadam Leona 1M z silnikiem 1.9 TDI AXR (101KM,240Nm) 2006r aktualnie jedynie 112 tys.km. przebiegu, po shamowaniu fabrycznie wyszło 112 KM, 271 Nm. Jakieś pół roku temu zrobiłem program na 143 KM i 337 Nm, od razu po zrobieniu programu podczas przyspieszania z niskich obrotów na 5 biegu występowały spore drgania, na innych biegach w porządku, przed programem żadnych drgań nie było, czy to mogła być zużyta dwumasa skoro te drgania występywały od razu po programie a przed nie i tylko na 5 biegu?
Jeżdżę tak dalej, z tym że od jakiegoś czasu występują też czasami przez krótki czas drgania na biegu jałowym przy zimnym silniku jak uruchomie auto po jakimś dłuższym czasie, dodatkowo ostatnio dość często zdarzają się problemy z wrzuceniem 1 biegu i wstecznego, nie chcą wchodzić od razu. Sprzęgło wydaje mi się, że chodzi w porządku, stuków raczej żadnych nie słysze, ale może nie mam do tego dobrego słuchu :) Zastanawiam się, czy to już czas przy niskim przebiegu na wymiane dwumasy i sprzęgła?
Proszę o pomoc.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez seb_jag ARL » 4 stycznia 2013, 23:27

Marcinxxx napisał(a):Witam Mam pewien problem i niewiem czy to już dwumas pada czy cos innego. Mianowicie występuje u mnie drżenie słyszalne w okolicach pedałów lub konsoli srodkowej za radiem, w czasie jak chce powoli ruszyc do przodu ( w tył w sumie to nie występuje) i mam za mało gazu lub jak wolno puszczam sprzęgło. Czasami ale rzadko na 2-3 biegu w okolich 3k obr gdy mocno przyśpieszam. To dwumas? Jak gasze silnik ze sprzegłem czy bez auto sie zachowuje tak samo. Przyspieszanie na 5 biegu przy 50km/h skutkuje tylko tym ze silnik sie meczy nic nie trzesie.


ja mam coś podobnego, taki dziwny świdrujący dźwięk, który pojawia się zazwyczaj przy 1 i 2 biegu, jak silnik jest bardziej obciążony przez niską prędkość obrotową, wolno puszczone sprzęgło itp. czasem nie pojawi się przez 10 minut, a czasem kilka razy po sobie. sprawdzałem wydech (czy coś nie wpada w rezonans), poduszki pod silnikiem (wyglądają ok) i sam nie wiem, raczej nie jest to sprzęgło/dwumas. jakieś podejrzenia? ostatnio usłyszałem, że może napinacz od paska klinowego - to możliwe???
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 7 stycznia 2013, 19:14

Nikt nie jest w stanie czegoś doradzić w moim problemie opisanym dwa posty wyżej? Byłbym wdzięczny za jakieś rady.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 7 stycznia 2013, 19:47

damianos89, przebieg nie ma nic do rzeczy a raczej bardziej to styl jazdy szybciej zabil dwumase

to co opisujesz to raczej stawiasz dobra diagnoze

nikt Ci jednak na papierze tego nie potwierdzi ! - jedz do mechaniora to nie kosztuje
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez damianos89 » 7 stycznia 2013, 19:58

Rzeczywiście mogło to być od stylu jazdy, sam często przyspieszałem z niskich obrotów i szybko zmieniałem biegi, teraz już wiem, że to szkodzi dla dwumasy, nie wiem też jak jeździł poprzedni właściciel.
Nie kosztuje? Właśnie nie wiem czy mechanik będzie w stanie coś stwierdzić, bez rozbierania auta, żeby dojść do dwumasy, a to kosztuje już dużo i wtedy lepiej od razu wymienić. Chyba, że mechanik może zdiagnozować, co jest uszkodzone, bez rozbierania auta?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez lukero-madnes » 7 stycznia 2013, 20:04

do sprawdzenia jeszcze przeguby wewnętrzne i poduszki
Obrazek
TDI 163 KM & 350 Nm
czarna perła viewtopic.php?f=32&t=69091
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukero-madnes
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 2 lutego 2012, 10:07
Lokalizacja: Suwałki i okolice
Region: podlaskie
Auto: Super Copa
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez ardi84 » 7 stycznia 2013, 22:13

Koledzy u mnie jak hamuję silnikiem (szczególnie na trzecim biegu) słychać wycie... Dodam że odgłos znika w momencie dodania gazu, ale wystarczy puścić nogę z gazu i wyje jak wilk do księżyca. Najgłośniej wyje jak spadają obroty z 2000 do 1500. Od czego zacząć... skrzynia, sprzęgło???
1.9 TDI ASV (138KM/311Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ardi84
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 26 maja 2010, 11:30
Lokalizacja: Brzeg
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez seb_jag ARL » 8 stycznia 2013, 08:45

seb_jag ARL napisał(a):
ja mam coś podobnego, taki dziwny świdrujący dźwięk, który pojawia się zazwyczaj przy 1 i 2 biegu, jak silnik jest bardziej obciążony przez niską prędkość obrotową, wolno puszczone sprzęgło itp. czasem nie pojawi się przez 10 minut, a czasem kilka razy po sobie. sprawdzałem wydech (czy coś nie wpada w rezonans), poduszki pod silnikiem (wyglądają ok) i sam nie wiem, raczej nie jest to sprzęgło/dwumas. jakieś podejrzenia? ostatnio usłyszałem, że może napinacz od paska klinowego - to możliwe???


a ma ktoś pomysł na to?
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości