Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 2 lutego 2013, 22:09

Panowie jak w temacie. Jadąc na rozgrzanym silniku i deptając na 4 biegu dochodzi mi do 3 tys. i nie idzie dalej. Potem muszę uruchomić ponownie silnik, bo już na każdym nie chce iść, co jest grane? Błędów żadnych mi nie wywala. Mechanik myślał, że to turbina i ją wyczyścił (mówił, że była strasznie zapieczona) ale dalej to samo...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez QQmonzter » 2 lutego 2013, 22:54

Pozostaje sprawdzenie układu podciśnienia, czyli wężyki i zawór N75.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 3 lutego 2013, 00:12

Jak to mogę sprawdzić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez slawo80 » 3 lutego 2013, 11:47

dreadlook napisał(a):Jak to mogę sprawdzić?


Wysil się trochę, użyj funkcji "szukaj", było to wałkowane nie raz- podpinanie vacumetra, sprawdzenie gruszki czy jest szczelna, podmiana N75 z N18, wymiana wężyków podciśnienia, logowanie- naprawdę nie ma sensu pisać po raz kolejny o tym samym. Wpisz notlauf i przeczytaj ten wątek to będziesz wiedział o co chodzi.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez pampi » 3 lutego 2013, 11:57

Weź zrób logi i wstaw. Ktoś Ci to odszyfruje napewno. Masz notlaufa pewnie. Było juz to walkowane
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 3 lutego 2013, 12:13

Niestety nie mam kabla :/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez LoozaQ » 3 lutego 2013, 12:40

Taki trochę OT, ale jakby wszyscy "nowi" w swoim profilu, w pozycji "Lokalizacja" wpisywali z jakiej Koziej Wólki są to byłoby zdecydowanie prościej i pomóc, naprowadzić, a tak radźcie se sami jak jesteście tacy skryci....
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 5 lutego 2013, 17:25

Uzupełniłem to :)

-- 5 lutego 2013, 17:25 --

Właśnie zamówiłem wężyki podciśnienia, chcę je wszystkie wymienić. Jednak obawiam się, że coś tam może być pomieszane. Ma ktoś schemat jak wszystko powinno być podpięte i gdzie powinny iść wężyki 3,5mm, a gdzie 3mm?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez LoozaQ » 5 lutego 2013, 18:52

viewtopic.php?p=431575#p431575

Fabryczne mają 3,5 i 5 mm :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez PaVLo » 5 lutego 2013, 19:32

Spokojnie wystarczą węże o wewnętrznej 4mm, zarówno od filtra powietrza jak i do turbiny (gruszka). U siebie mam silikonowe i spisują się bardzo dobrze

Obrazek

Na zdjęciu widać, że wężyk od zbiornika podciśnienia jest w takim białym korytku, jednak odradzam to, bo podciśnienie potrafi zgnieść wężyki w takich miejscach i je zatkać (przy 3mm tak miałem z wężykiem od EGR).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 5 lutego 2013, 19:49

Dobrze, że tu napisałem, zmieniłem ten wężyk 3mm na 5mm. Dzięki za pomoc. Też zamówiłem silikonowe :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez PaVLo » 5 lutego 2013, 19:59

5mm do wszystkiego to za dużo, bo w zaworkach są też końcówki na których takie węże będą zbyt luźnie osadzone, to samo będzie prawdopodobnie ze zbiornikiem podciśnienia :-|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 8 lutego 2013, 19:33

Zamówiłem 2m tego 5mm i 3m wężyka 3,5mm :)

-- 8 lutego 2013, 19:32 --

Jutro biorę się za czyszczenie EGR, zamówiłem uszczelkę. Czytałem, że dobrze jest wyczyścić od razu kolektor, gdzie on jest umiejscowiony i czy też jest tam uszczelka (guma, czy papier?)?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez LoozaQ » 8 lutego 2013, 20:56

dreadlook napisał(a):Czytałem, że dobrze jest wyczyścić od razu kolektor, gdzie on jest umiejscowiony i czy też jest tam uszczelka (guma, czy papier?)?

EGR odkręciłeś od kolektora, kolektor musisz odkręcić od głowicy... Miedzy kolektorem a głowicą jest uszczelka o numerze 028129717D...
Kolektor wygląda tak jak na tej aukcji http://allegro.pl/kolektor-ssacy-skoda- ... 07552.html
W tym temacie też jest chyba wszystko [1M] jeszcze raz EGR
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez dreadlook » 14 lutego 2013, 15:59

Zdjąłem wąż z EGRu i nie jest tam zanieczyszczone, jedynie na ściankach mały nalot (do 2mm max), nie rozbierałem tego, bo raczej nie tutaj leży problem. Byłem u mechanika, który czyścił mi turbinę i podmieniał zaworki N75 z innego leona - to samo było. Podpinał go pod VAGa i mówi, że turbina nadaje się do generacji (zwróci całą kasę, którą wziął za czyszczenie). Szczerze to wolałbym wziąć turbinę po regeneracji, a swoją oddać w rozliczeniu - tylko brać od wersji AHF, czy innej?

-- 14 lutego 2013, 15:58 --

Wymieniłem przewody podciśnienia - dalej to samo. Czyli co? Pozostało turbo albo zapchany katalizator (skąd się dowiem jeżeli kat będzie zapchany?)? Dodam, że mechanik, który oddał mi kasę powiedział, że w turbo jest jakaś część do wymiany.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: 1.9 AHF odcina przy 3000 RPM na 4 biegu

Postprzez tony065 » 21 lutego 2013, 16:49

dreadlook, turbo może być P&P z AHF lub ASV. do ASZ potrzebna jest tulejka/redukcja, zdaje się taka -> http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja ... 65494.html . poszukaj na forum, bo temat jest rozkminiony ze 100 razy. twoja stara suszarka może mieć już zajeb**te luzy na wirniku i dlatego czym prędzej daj ją do regeneracji lub kup nową.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości