Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez wiking87 » 18 lutego 2013, 11:02

Witam,

Około półtora miesiąca temu miałem czyszczoną turbiną i kolektor (turbina cały czas wchodziła w tryb awaryjny). Niestety po tygodniu od naprawy okazało się że wydmuchało mi uszczelkę pod EGR przez co nie było ciśnienia i turbo znowu się nie załączało. Wymieniłem uszczelkę, przeczyściłem EGR i znowu Leonek jeździł pięknie. Niestety tylko przez jakieś dwa tygodnie. Mianowicie teraz na czwartym biegu (tylko i wyłącznie na czwartym) w okolicach 2300 - 2500 obr. turbina wchodzi w tryb awaryjny. Na żadnym innym biegu tak się nie dzieje - na jedynce, dwójce i trójce spokojnie dochodzi do 4500, na piątce też doszedłem do czterech i było ok. Co może być przyczyną?
Zobacz Profil
wiking87
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 grudnia 2012, 10:59
Auto: Seat Leon 1.9 Tdi

Reklama

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez leeon » 18 lutego 2013, 11:13

Na forum jest dużo informacji na ten temat.
Zawór n75, przewody podciśnienia, gruszka, czujniki itp
Komputer byl podpinany?
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=1973
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=20013
i wiele innych...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leeon
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 6 września 2011, 19:07
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Toledo

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez wiking87 » 21 lutego 2013, 12:38

Niestety nie był podpinany pod kompa. Dzięki za linki. Spróbuję jeszcze przeszukać forum. A czy jakikolwiek wpływ może mieć nieustawiony kąt wtrysku? Przy wymianie rozrządu znajomy wiem, że tego nie zrobił...

-- 21 lutego 2013, 12:38 --

Po dłuższej analizie okazało się, że to nie tylko czwarty bieg (wcześniej musiał być to tylko zbieg okoliczności)... Rozwalone turbo i gruszka. W związku z tym pytanie (domyślam się, że może być dużo różnych zdań) turbo nowe czy regenerować, to jaka zakupić i gdzie.
Zobacz Profil
wiking87
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 grudnia 2012, 10:59
Auto: Seat Leon 1.9 Tdi

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez sSsKuRcZyByK » 24 lutego 2013, 19:06

Mi właśnie też wchodził w tryb awaryjny na 4 biegu i postanowiłem podjechać do mechanika on podpiął pod komputer samochód i wyszło że mam geometrie uszkodzoną .
Zaczęliśmy się zastanawiać co zrobić patrzyliśmy na turbiny "regenerowane" - ale okazało się że są to turbiny regenerowane ale na chińskich częściach po 800 zł i bez większego zastanowienia mój mechanik zdecydował że wyślę moją turbinę do zaznajomionej firmy i tak się stało . Turbina została zregenerowana i koszt to był 1100 zł , mam 2 lata gwarancji i oryginalne części i auto teraz zyskało tak jak by drugie życie bez porównania dynamika , przyspieszenie jak poprzednio .
Zobacz Profil
sSsKuRcZyByK
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 lutego 2013, 14:14
Auto: Seat Leon

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez Nogaj » 24 lutego 2013, 22:11

Z tego co mi wiadomo to nie ma ori części garreta do regeneracji turbin.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez seb_jag ARL » 25 lutego 2013, 09:37

Nogaj napisał(a):Z tego co mi wiadomo to nie ma ori części garreta do regeneracji turbin.

do ARL jest tak na 100%, nie wiem dokładnie, jak to wygląda w ASV
182 KM & 396 Nm powered by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
seb_jag ARL
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 20 listopada 2012, 11:30
Lokalizacja: Łódź
Auto: 1M FRRRRRRR
Silnik: ARL 1.9

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez wiking87 » 25 lutego 2013, 11:59

Przemyślałem sprawę, wszystkie za i przeciw. Zdecydowałem się na nową turbinkę Garretta. Wychodzę z założenia, że lepiej wziąć nową i mieć pewność. Nowa to nowa. Wolałem dołożyć, bo już raz właśnie zaoszczędziłem na czyszczeniu turbiny i przez to właśnie padła (nieumiejętnie wyczyszczona, przekręcone śruby mocujące wewnątrz... no ale za rękę nie złapałem więc nic zrobić nie mogę). Mam nadzieję, że nowa posłuży.
Zobacz Profil
wiking87
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 grudnia 2012, 10:59
Auto: Seat Leon 1.9 Tdi

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez tony065 » 26 lutego 2013, 00:59

Nogaj napisał(a):Z tego co mi wiadomo to nie ma ori części garreta do regeneracji turbin.

Firma robiąca części do turbin Garetta nazywa się Mellet.
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: ASV - turbo, tryb awaryjny na czwartym biegu

Postprzez paw3l » 8 marca 2013, 21:47

ja miałem to samo i kupiłem gruchę po regeneracji i polepszyło się:) ale turbinę czyścić też muszę:/
Zobacz Profil
paw3l
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 marca 2013, 21:15
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Leon 1m 1.9 110 asv


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości