Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

zmienna geometria turbosprężarki

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez Makumba229 » 27 lutego 2013, 00:25

Mam takie pytanko. Od czego zależy zmiana kąta łopatek w turbospręzarce? Mam na myśli kiedy się one uruchamiają. Czy powyżej jakiegoś zakresu odbrotów czy od stopnia wciśnięcia gazu? Więm ze to się może zapiec i czasem dobrze jest dać temu w palnik ale mimo to chciałbym wiedziec jak jeżdzić swoim TDI. Pozdrawiam
Zobacz Profil
Makumba229
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 25 lutego 2013, 12:30
Auto: Seat Leon I 1.9 TDI
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez rumianko » 27 lutego 2013, 00:39

Mapa n75 jest napisana na podstawie paliwa i obr. Ale np pedału gazu decyduje (nie jako jedyny) ile paliwa ma być w silniku i tak zależności bym ci mógł wypisać z 20 od.czego to.zależy.

Sprecyzuj pytanie może będzie można konkretnie na nie odpowiedzieć
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez Makumba229 » 27 lutego 2013, 01:01

Ok to rozumiem ze czynników jest dużo więcej. Cięzko zadać prezyzyjne pytanie. Wiem ze raz na jakiś czas dobrze jest dokręcić do czerwonej kreski i to pomoże ale chciałem się dowiedzieć czy np jazda w przedziale np: 2500 i więcej obrotów także uruchamia łopatki czy nie. Doczytam :) Dziękuję
Zobacz Profil
Makumba229
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 25 lutego 2013, 12:30
Auto: Seat Leon I 1.9 TDI
Silnik: ARL 1.9

Re: zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez untaztood » 4 marca 2013, 13:42

Jak można uruchomić geometrię? :)
Po odpaleniu silnika N75 zasysa gruszkę i przy zdrowej turbinie przestawia geometrię.
Później przy jeździe łopatki cały czas się ruszają - w zależności od ilości paliwa/obrotów.
Po wciśnięciu gazu w opór geometria jest ustawiana tak, by nie dmuchać za mocno, ale też i za słabo - łopatki non-stop się ruszają.

Co innego, jak prędkość obrotowa silnika jest niska i spaliny nie uciekają należycie. (PSJ)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez LoozaQ » 4 marca 2013, 13:52

TUTAJ myślę, że jest wyjaśniona zasada działania VNT w wielkim skrócie :clever:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez Marcinxxx » 4 marca 2013, 16:37

A czy po czipie bardziej sie ruszaja te lopatki ? Chodzi mi np. na czipie czasem lapie notlaufa przy 4kobr a na serii by nie zlapal?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: zmienna geometria turbosprężarki

Postprzez wiechec89 » 4 marca 2013, 17:21

Tak w ogóle to zmienna geometria kierownic turbiny, a nie łopatek :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiechec89
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 16:17
Lokalizacja: Jaworzno
Region: śląskie
Auto: LEON 1P
Silnik: BMM 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości