Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 16 marca 2013, 20:24

Chciałem wymienić w swoim ASV (z turbo od ARL) map-sensor na taki, który ma większe możliwości pomiarowe.
Z tego co czytałem, to map-sensor 038 906 051A będzie pasował do dolotu w ASV bez przeróbek.
Chciałbym, aby ktoś to potwierdził - będę bardzo wdzięczny.

Czy ten map-sensor, bez zmiany w programie, będzie zaniżał pomiar ?
Dzięki temu powinienem uzyskać większą wydajność turbo o około 20% ?
Na wielu forach czytałem, iż po zmianie map-sensora w ASV na ARLowy należy dostosować sterownik, ale mając już turbo ARL nie będę chyba tego potrzebował?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Reklama

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 16 marca 2013, 20:29

po wymianie na 051C konieczna korekta ale u dobrego tunera.

jeśli masz 216 nie ma konieczności zakładania mapa innego, i tak turbo będzie waliło 1,4b a ori map takie doładowanie ogarnie bez problemu.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 16 marca 2013, 20:44

Podobno 051C ma inną średnicę otworu i trzeba rzeźbić.
051A ma (podobno) taką samą średnicę jak potrzeba w dolocie ASV, więc pasuje bez rzeźby.

Mam 216, turbo ARL, ale seryjny program. Mam wrażenie, że siadł mi map-sensor ( dziwne przeładowanie* ), więc pokusiłem się o zakup takiego od ARL.
Czemu sądzisz, że będzie potrzebna korekta? Turbo powinno pompować i tak mniej niż w serii ARL, a troszkę więcej niż w ASV.
Czy dobrze rozumuję? :)


* viewtopic.php?f=37&t=36761
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez damianos89 » 16 marca 2013, 20:48

U mnie najpierw tuner powiedział, że po zmianie turbo 1.9 TDI AXR (101KM) na GTB1756VK 2.7 TDI (180 KM) będzie potrzeba zmienić map sensor na taki 3 bar, ale okazało się, że na moim map sensorze dało się ładnie wystroić i będzie jakieś 170-180 KM mocy teraz bez zmiany sensora:)
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 16 marca 2013, 20:58

damianos89 napisał(a):U mnie najpierw tuner powiedział, że po zmianie turbo 1.9 TDI AXR (101KM) na GTB1756VK 2.7 TDI (180 KM) będzie potrzeba zmienić map sensor na taki 3 bar, ale okazało się, że na moim map sensorze dało się ładnie wystroić i będzie jakieś 170-180 KM mocy teraz bez zmiany sensora:)


Jeśli ciśnienie turbo po programie dojdzie do górnej granicy pomiaru map-sensora, to jak Ci się turbo będzie wkręcać wyżej niż powinno, to się nawet o tym nie dowiesz...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez damianos89 » 16 marca 2013, 22:40

Ale były robione logi i wszystko było w porządku, będzie też wykres, myślę, że to powinno weryfikować poprawność. Poza tym te turbo ma duży zapas, więc nawet jakby jakimś cudem wkręcało się wyżej niż powinno czasami, tzn. niż ustawione jest, to nie powinno zbytnio mu zaszkodzić. Chyba, że źle rozumuje :) Ale do jeszcze większej mocy map sensor 3 bar na pewno wymagany.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 00:25

untaztood napisał(a):Czemu sądzisz, że będzie potrzebna korekta?


bo zajmuje się tym na co dzień? zapraszam www.brk-tuning.pl

untaztood napisał(a): Mam wrażenie, że siadł mi map-sensor


troszeczkę inaczej wygląda log jak map poleci.

z linka logi wyglądają na 100% dziurę w dolocie bo nie możliwym jest ze 1200 powietrza wpływa do silnika a ładuje tylko 1b przy 4000obr. chyba ze przepływka jakiś chińczyk.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 08:18

rumianko napisał(a):
untaztood napisał(a):Czemu sądzisz, że będzie potrzebna korekta?


bo zajmuje się tym na co dzień? zapraszam http://www.brk-tuning.pl


z linka logi wyglądają na 100% dziurę w dolocie bo nie możliwym jest ze 1200 powietrza wpływa do silnika a ładuje tylko 1b przy 4000obr. chyba ze przepływka jakiś chińczyk.


Taak, ostatnie zdanie muszę niestety potwierdzić...
Dodam jedynie, że EGR jest "zalepiony"

Jeśli jednak wymieniłbym mapsensor na taki o większym zakresie, to przesunąłbym całą mapę doładowania o ok. 10% - czyli zamiast 2000mbar odczytanych, będzie w rzeczywistości 2200mbar. Chyba nie wpłynie to źle na turbo z dużym zapasem. (?)

Do Inowrocławia mam stosunkowo niedaleko - jak wymienię map-sensor i przepływkę to z chęcią mogę się u Was pojawić.
Zwłaszcza, że auto ma duży, niewykorzystany potencjał ;)

rumianko napisał(a):troszeczkę inaczej wygląda log jak map poleci.


No niestety nie złapałem w tych logach momentu, jak auto przeładowywuje, bo robi to tylko jeden raz.
Postaram się dziś zlogować auto od samego początku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez IroN_87 » 17 marca 2013, 10:18

untaztood, Jak nie zrobisz korekty to na tym ARL-owym zamiast 1b będzie Ci ładować ~1,5b, albo i więcej i zobaczysz ładny niebieski dym z rury.
Nie wierzysz? jest tutaj taki jeden co wykończył 2 turbiny jedną z ASV, drugą z ASZ zanim się przyznał co zmienił..
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 11:31

IroN_87 napisał(a):untaztood, Jak nie zrobisz korekty to na tym ARL-owym zamiast 1b będzie Ci ładować ~1,5b, albo i więcej i zobaczysz ładny niebieski dym z rury.
Nie wierzysz? jest tutaj taki jeden co wykończył 2 turbiny jedną z ASV, drugą z ASZ zanim się przyznał co zmienił..


O właśnie o takie porównanie mi chodziło.
Rzeczywiście jeśli seryjny map-sensor osiąga 5V przy 1,5 barach, a ARLowy osiąga 5V przy około 2 barach, to różnica maksymalnie może sięgać 0,5 bara w najgorętszym przypadku.
Czyli jeśli włożyłbym ARLowy map-sensor to przy zadanym (wg mojej mapy ASV) 1 barze, rzeczywiste ciśnienie nie przekroczy 1,5 bara. (nie liczę ciśnienia atmosferycznego oczywiście)

1.5 bara, z tego co wiem, ma seria ARL. (takie turbo mam) Tak więc chyba wszystko powinno mieścić się w normie, oczywiście nie licząc puchnięcia IC, bo mam niestety seryjny, ale to inna bajka. Paliwa powinno wystarczyć, gdyż założone mam 216. Na wydechu nie ma katalizatora, a silnik jest po remoncie. Jedynie mam chyba do wymiany przepływkę - jakby ktoś był miły i mógł spojrzeć w logi to będę wdzięczny:
http://vaglog.rtnet.pl/r_118371.html

Oczywiście oferta http://www.brk-tuning.pl jest bardzo fajna i myślę, że w wolnej chwili umówię się z Nimi - tak więc powyższa konfiguracja byłaby na krótki okres :)

Poprawcie proszę mój powyższy tok rozumowania, jeśli gdzieś zbłądziłem...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 12:53

nie kombinuj z tym mapem, jak masz zamiar zrobić program to map do kieszeni i na miejscu się zamontuje.

wykręć przepływke i zrób foto numerów jej, sam wkład, bo log wygląda dość dziwnie.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 16:45

Oto przepływomierz:
http://imageshack.us/photo/my-images/29/img0170xj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/706/img0172fa.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/812/img0173lo.jpg/

Ruszyłem dziś w trasę wykonać testy i już na rozgrzanym silniku złapałem notlauf. Logowałem auto:

http://vaglog.rtnet.pl/r_118651.html

Nie zatrzymując auta wyłączyłem i włączyłem zapłon i już za nic w świecie nie dałem rady złapać trybu awaryjnego:

http://vaglog.rtnet.pl/r_118652.html
http://vaglog.rtnet.pl/r_118653.html

Na filmowałem też pracę zaworu przy turbinie. Oto film:
http://www.youtube.com/watch?v=OfQPCPkAIV8

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 17:57

Przeplywka zamiennik zawsze pokazuje ten typ wiecej przeplywu niz jest realnie.

powiedz mi czy po awaryjnym masz bledy w ecu przeplywki. egr. klapa gaszaca i n75?
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 18:01

rumianko napisał(a):Przeplywka zamiennik zawsze pokazuje ten typ wiecej przeplywu niz jest realnie.

powiedz mi czy po awaryjnym masz bledy w ecu przeplywki. egr. klapa gaszaca i n75?


Po awaryjnym tylko błąd przeładowania turbiny.
EGR mam wyczyszczony i zamknięty dopływ spalin.

Przeładowanie mam tylko w okresie zimowym.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 18:03

To u ciebie jest cos nie tak z n75 najprawdopodobniej sie przycina.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 18:09

Kupiłem nowy oryginał i dalej to samo - identycznie jak wcześniej.
Dlatego jedynie co chyba mi pozostało to map-sensor...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 18:14

Co sie tak tego mapa uczepiles on jest w 100% sprawny. Cos jest nie tak z n75 moze instalacja elektryczna?
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 18:17

rumianko napisał(a):Co sie tak tego mapa uczepiles on jest w 100% sprawny. Cos jest nie tak z n75 moze instalacja elektryczna?


Bo map to ostatni czujnik jaki mógłby walnąć ;)
Wydaje mi się, że walnięta instalacja elektryczna dawałaby jakieś błędy, lub przeładowanie występowałoby częściej...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 19:30

Zrob test n75 na vac zegarku
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 17 marca 2013, 19:38

Tego u mnie brak :( Więc to będzie musiało poczekać...
Ale to możliwe że dwa N75 mają identyczną usterkę? (Wiem, gdybanie i wróżenie...)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 17 marca 2013, 21:02

untaztood napisał(a):(Wiem, gdybanie i wróżenie...)


dokładnie.

jakiś tydzień temu wymieniałem przepływke i nówka sztuka bosch za ponad 500zl. leżała i kwiczała w logach.....
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 18 marca 2013, 13:08

Oto jak się rusza sztanga na zimnym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=i4s9YJ5b-GU

Po ruszeniu w trasę wykonałem pomiar 10 kanału:

Kanał 10: na świeżo rozgrzanym silniku:
http://vaglog.rtnet.pl/r_118719.html

Oraz następny, zrobiony od razu po restarcie (podzielony na dwa, bo raz zabrakło miejsca... Najlepszy pomiar zaczyna się od 46.77)
http://vaglog.rtnet.pl/r_118718.html


Wymieniłem przepływkę na Boscha.
Zanim wymieniłem widziałem na kompie przeładowanie, ale nie doprowadziłem do notlaufa.
Po wymianie log wygląda tak:

http://vaglog.rtnet.pl/r_118739.html

Bardzo proszę o ocenę. Dziękuję.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez rumianko » 18 marca 2013, 20:29

sztanga chodzi ok, ale to i tak nic nie oznacza w twoim przypadku.

logi tak jak wcześniej pisałem.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez untaztood » 18 marca 2013, 20:41

rumianko napisał(a):sztanga chodzi ok, ale to i tak nic nie oznacza w twoim przypadku.

logi tak jak wcześniej pisałem.


Ale chyba już przepływka jest ok?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez PiterEL » 17 kwietnia 2013, 13:03

A ten czujnik 051A parametry ma takie same jak 051C ? Chciałem do ASV go założyć i nie chciałbym rzeźbić z otworem...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez studzien » 18 marca 2014, 21:17

Witam mam pytanko czy ten map sensor ma mieć nr 030 906 051 A czy 038 906 051 A, bo tego drugiego nie mogę nigdzie znajść . Chodzi mi oto że mam otwór na map sensor 18mm i nie chcę kombinować z tym 038 906 051 C
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez PiterEL » 18 marca 2014, 21:30

Wystarczy zrobić podkładkę z gumy i wkręcić map sensor od arka i gra gitara. Ja tak mam i jest ok. Można ewentualnie delikatnie ta uszczelkę silikonem posmarować dla pewności ale mówię delikatnie.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez studzien » 18 marca 2014, 21:39

Ok dzięki i tak zrobię
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez PiterEL » 18 marca 2014, 21:46

Wytnij sobie z gumy mnie wiecej 2-3mm grubości i mnie wiecej na kształt płaszczyzny przylegania czujnika z otworem na środku aby czubek czujnika przełożyć.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wymiana map-sensora ARL -> ASV

Postprzez damianos89 » 19 października 2017, 16:24

Leon 1.9 TDI AXR turbo GTB17. Jeżeli tuner założył mi map sensor 4 bar a nie 3, to rozumiem, że z tym nie ma żadnego problemu?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości