Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez uciu_85 » 23 kwietnia 2013, 16:37

- po wlaczeniu klimy powinny sie wlaczyc 2 wentylatory
- oba wentylatory maja 2 biegi I i II
- jakiego problemu chcesz szukać? mozesz sprawdzic czy dziala Ci I i II bieg podpinajac odpowiednie kabelki od wentylatorow do aku na krótko
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez DzieX » 23 kwietnia 2013, 18:58

Problemu z pierwszym biegiem bo ewidentnie jest tylko drugi :/
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez uciu_85 » 25 kwietnia 2013, 16:40

Wczoraj zająłem się moim dużym wiatrakiem chłodnicy. Nie działał od kilku miesięcy, myślałem że po prostu padł silnik. Podpinałem na krótko pod aku I i II bieg zero reakcji. Wyciągnąłem go z auta i zabrałem się za rozbieranie silnika wentylatora, młotek i szeroki płaski śrubokręt i w ciągu 5 min wszystkie "bebechy" silnika na stole. Oczyściłem wszystko i okazało się że jedna szczotka się zacięła, weszła w głąb plastiku który jest jej prowadnicą. Oczyściłem prowadnice delikatnie papierem ściernym, nasmarowałem i nie stawiają już żadnego oporu, przesuwają się swobodnie. Poskładałem wszytko w odwrotnej kolejności, podłączyłem do aku na ostro i działa pierwszy i drugi bieg! Zamontowałem do auta podłączyłem, włączyłem klime i teraz się kręcą 2 wiatraki jednocześnie, wcześniej tylko mały. Zagrzałem Leona do odpowiedniej temp. i też włączają sie oba. Także w sumie godz roboty i zaoszczędzone kilka stówek. Jak ktoś potrzebuje to moge przesłac kilka zdjęc na maila z naprawy.
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 25 kwietnia 2013, 19:41

tak tyle tylko ze u ciebie sa zupełnie inne wentylatory niz opisywane w temacie a w nich rezystor nie pada
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez DzieX » 6 maja 2013, 16:30

Wie ktoś czy w 2.3 AGZ da się wyjąć wentylatory od dołu (bo górą nie) bez demontażu przodu?
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez seba2147 » 10 maja 2013, 12:46

witam, zapytam znawcòw tematu informacyjnie, w moim 20vt APP mam dziwny zestaw wentylatoròw, od strony silnika duży 345mm(wymieniony bo zacierał :-( ) i mały od strony zderzaka :shock: ten duży działa prawidłowo czyli w korku,itp..... I przy włączonej klimie.
Pytanie po co ten mały przed chłodnicą ? nie zauważyłem jeszcze nigdy żeby pracował
Pozdrawiam
Zobacz Profil
seba2147
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 kwietnia 2013, 17:40
Auto: Leon
Silnik: APP 1.8

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez DzieX » 10 maja 2013, 17:45

Powinien pracować tak samo jak ten pierwszy. Pewnie się spaliło uzwojenie. Zepnij na krótko i zobacz.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez kamrox » 14 maja 2013, 10:17

W przypadku problemów z 1 biegiem wentylatora proponuję oddać go do "regeneracji" np do użytkownika oczkolek. Ja przerabiałem kupno na allegro zamienników i powiem, że ich żywotność była krótka... 1 bieg działał około pół roku. Zarówno w tych małych (klimatyzacji), jak i dużych (chłodnicy).

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=6300&p=354251&hilit=wentylatory#p355747
Zobacz Profil
kamrox
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 listopada 2010, 11:11
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez raby » 14 maja 2013, 16:15

kamrox napisał(a):Zarówno w tych małych (klimatyzacji), jak i dużych (chłodnicy)
oba wiatraki są do klimatyzacji i chłodnicy !
Zobacz Profil
raby
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 28 lutego 2009, 10:55
Lokalizacja: polska
Auto: Cupra 4

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez oczkolek » 15 maja 2013, 17:18

kamrox napisał(a):W przypadku problemów z 1 biegiem wentylatora proponuję oddać go do "regeneracji" np do użytkownika oczkolek. Ja przerabiałem kupno na allegro zamienników i powiem, że ich żywotność była krótka... 1 bieg działał około pół roku. Zarówno w tych małych (klimatyzacji), jak i dużych (chłodnicy).

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=6300&p=354251&hilit=wentylatory#p355747


Rozumiem, że sprzęt działa.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez pl_DK » 4 czerwca 2013, 19:33

Panowie,
u mnie problem jest taki, że najprawdopodobniej załącza się zbyt często wentylator chłodnicy. Czy może to mieć związek z czujnikiem temperatury? Mówię to, co powiedzieli mi w COMPSPORCIE podczas diagnozowania słabego odpalania.

Jak sprawdzić czy czujnik temperatury jest ok?
Leon TS 2003 150KM
Zobacz Profil
pl_DK
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 24 października 2011, 09:28
Lokalizacja: Rusinów
Auto: Seat Leon ARL

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 4 czerwca 2013, 19:42

najlepiej to zadać pytanie nie czytając tematu bo przecież odp trzeba dostać na talerzu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Nitze » 4 czerwca 2013, 22:07

Jak bedziesz mial chlodnice "zasyfione" brudem, piachem etc to tez beda sie bardzo czesto wlaczaly na drugi bieg...
Zobacz Profil
Nitze
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5 stycznia 2013, 22:39
Auto: Bora

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez napoleon81 » 7 czerwca 2013, 19:37

witam,
od poniedziałku jestem posiadaczem leona 1.9 TDI aRL, który był po dzwonie i mam pęknięte wentylatory ,przy załączeniu klimy jest trzesienie ziemi.Chłodnica wymieniona chyba ok.
Pytanie czy kupując wentylatory da rade się wymienic samemu czy zlecić mechanikowi,i jaki przypuszczalny koszt.
Pozdr
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 26 czerwca 2013, 11:39

Witam serdecznie, ja mam problem z głośno pracującym dużym wentylatorem (hurgotanie) w momencie, gdy włączam klime zaraz po odpaleniu silnika, czyli gdy jest wszystko zimne... Po hurgocze z parę minut i potem jest cisza i już jest cisza cały czas... Czy można tam coś nasmarować czymś, np. spróbować psiknąć gdzieś WD-40...???? Taka przypadłość zrodziła się z dnia na dzień praktycznie...
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Genocider » 1 lipca 2013, 13:40

Ufff w końcu przeczytałem posty....ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Pacjent: Cupra R 1M 04r
Oba wentylatory są nowe + czujnik wentylatorów + .... używany moduł wentylatorów od golfa... :oops:

PROBLEM:
Zbyt późno załączają się wiatraki na postoju.
Kiedy np studzę turbinkę albo zatrzymam się na dłużej to po kilku minutach wskazówka od temp wysuwa się za 90 stopni, no to od razu włączyłem podgrzewanie na maxa aby zbić temp, otwieram maskę a tam wiatraki stoją i dopiero po jakieś chwili się załączyły ( 30-40 sec po tym jak włączyłem nawiew na maxa ).

Ale jak np zatrzymam się i będę trzymał gaz to wiatraki się po jakieś chwili załączają ( bez przekraczania 90 stopni na blacie ).
Czy to może być wina modułu sterującego od golfa czy też jakaś inna przyczyna ? Czym różnią się te Literki w numerze części modułu sterującego ?
Jak pojechałem do warsztatu opieprzyć ich , że nie naprawili mi samochodu do końca, to powiedzieli że wszystko działa jak powinno ( przy trzymaniu gazu na postoju wiatraki się załączyły ) ale mi się wydaje że jednak ta wskazówka nie powinna przekraczać 90 stopni :evil:

PS: wskaźnik 90 stopni na blacie utrzymuje się na 90 stopniach w jakich granicach temperatur ? Gdzieś czytałem że pokazuje 90 stopni jak silnik ma temp w przedziale 70-110, to prawda ?
Obrazek
Zobacz Profil
Genocider
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 24 lipca 2012, 22:40
Lokalizacja: Warszawa
Auto: R+
Silnik: BAM 1.8

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez oczkolek » 2 lipca 2013, 07:43

Genocider napisał(a):Zbyt późno załączają się wiatraki na postoju.

Czy jesteś tego pewien?
Genocider napisał(a):temp wysuwa się za 90 stopni, no to od razu włączyłem podgrzewanie na maxa aby zbić temp, otwieram maskę a tam wiatraki stoją i dopiero po jakieś chwili się załączyły

Czy ta temperaturę mierzyłeś VAG-iem lub innym przyrządem, czy to są wskazania na wskaźniku temperatury?
Jeżeli to drugie to to przecież wskaźnik temperatury w liczniku pokazuje temperaturę z pewna tolerancją i służy do orientacyjnego wskazywania, tak więc różnica paru stopnie nie będzie na niem widoczna.

Tak więc wracam do mojego pytania z początku tego postu.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Genocider » 2 lipca 2013, 12:52

VAGiem nie sprawdzałem, gdyż nie posiadam takowego, aczkolwiek no jestem przekonany, że za późno się włączają.
Z dobrze nagrzanym silnikiem stałem ponad 2 min na postoju i wiatraki się nie włączyły. Ruszają po jakiś 30-40 sec dopiero jak wskazówka na blacie przekroczy 90 stopni :|

Wczoraj wypiąłem moduł wentylatorów i na końcu ma literkę P, zaś seria miała K.
Obrazek
Zobacz Profil
Genocider
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 24 lipca 2012, 22:40
Lokalizacja: Warszawa
Auto: R+
Silnik: BAM 1.8

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez arknaw » 2 lipca 2013, 21:42

u mnie też wentylatory ruszają jak temperatura na zegarach przekroczy 90st, więc tylko vag
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 3 lipca 2013, 10:25

Mógłby mi ktoś doradzić w kwestii wentylatora chłodnicy (dużego)> Pisałem o swoim problemie parę postów wyżej i muszę jednak wymienić wentylator (hurgocze i głośno pracuje - elektrycznie jest sprawny). Otóż mam problem z wyborem, bo jednak jest to dość droga rzecz jeśli chodzi o coś markowego... to minimum 350 zł... Mam opcje kupienia wentylatora firmy Thermotronic za 180 zł i HANS PRIES (Topran) za 200 zł, jeśli chodzi o nowe, ale też jest opcja regeneracji tego co mam aktualnie za 100 zł u faceta, który robi alternatory i rozruszniki... No i nie wiem co mam robić, bo chętnie kupił bym nowy, ale wydać 350 zł nie chce, a te wentylatory tych dwóch firm podobno szału nie robią i nie wiadomo ile pochodzą... Ktoś ma jakieś doświadczenia?
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez semper fidelis » 3 lipca 2013, 19:22

Witam,
wertuje te posty tutaj ale jakoś za dużo niejednoznacznych odpowiedzi wiec podłącze sie pod temat,

mam klimatronika ktory ostatnio cos przestal chlodzic, dmuchal takim powietrzem dziwnym - strasznie duszno sie robilo w aucie,
pojechalem do "speca" sprawdzic szczelnosc i czynnik to jest ok, ale mam problem z wentylatorami wg niego a mianowicie z drugim biegiem, cisnienie w klimie bardzo duze, zaczol mi woda lac po sterowniku od klimy i zaczela dzialac.


I pytanie wentylatory sa dwa, piszecie wyzej ze oba sa i do chlodnicy i do klimy, czyli ze kreca sie zawsze oba? Czy sam obrot wentylatora oznacza ze on dziala i jest ok?
Wyczytalem ze zeby sprawdzic biegi wentylatora trzeba wyciagnac czujnik temp. i wtedy powinien dzialac 2 bieg a jezeli go zmostkowac to 1 bieg?

I co jezeli temp na silniku (wg temp w aucie nie na vagu bo nie sprawdzalem) jest 90 stopni ciagle, a klima mi sie czasem nie zalacza?
Zobacz Profil
semper fidelis
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 czerwca 2013, 13:52
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez fulbi » 3 lipca 2013, 22:39

upel napisał(a):Mam opcje kupienia wentylatora firmy Thermotronic za 180 zł i HANS PRIES (Topran) za 200 zł, jeśli chodzi o nowe


Ja mam oba wentylatory HANS PRIES (Topran), same wiatraki wyglądają dość solidne, pracują cicho i bez wibracji na obu biegach.
Tylko, że po pół roku przestał działać pierwszy bieg.
Rozwiązałem to poprzez montaż opornika zewnętrznego 8D0959493 i teraz wszystko jest OK.
Zobacz Profil
fulbi
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22 sierpnia 2010, 20:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 4 lipca 2013, 07:19

fulbi napisał(a):Ja mam oba wentylatory HANS PRIES (Topran), same wiatraki wyglądają dość solidne, pracują cicho i bez wibracji na obu biegach.
Tylko, że po pół roku przestał działać pierwszy bieg.

No i dlatego się zastanawiam nad regeneracją, bo u mnie są problemy tylko z jakimś łożyskiem pewnie, ale wiem, że taki wiatrak teoretycznie rozbieralny nie jest... i trochę się boje jak będzie po złożeniu, a poza tym na samochodzie jest to oryginał od nowości i niby wszystkie biegi i ogólnie wszystko chodzi, ale nie wiadomo jak długo... Jednakże z tymi Hansami i Thermotronicami też za ciekawie nie jest... Ciężki wybór...
fulbi napisał(a):Tylko, że po pół roku przestał działać pierwszy bieg.

W obu wiatrakach?
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez fulbi » 4 lipca 2013, 13:27

upel napisał(a):W obu wiatrakach?


Tak, w obu na raz. Zresztą w oryginalnych było tak samo, też oba jednocześnie przestały działać na pierwszym biegu.
Zobacz Profil
fulbi
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22 sierpnia 2010, 20:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 4 lipca 2013, 14:31

Ale tak się zastanawiam, czy to aby wina wiatraków, że ten drugi bieg nie działa, czy wina jakiegoś czujnika poza wiatrakiem, który uruchamia ten drugi bieg w przypadku wyższej temperatury.
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez fulbi » 4 lipca 2013, 16:56

Temat jest rozkminiony, wystarczy go przeczytać od początku.
Zobacz Profil
fulbi
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22 sierpnia 2010, 20:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 6 lipca 2013, 11:56

Genocider, wentylatory załącza czujnik w chłodnicy 3 pinowy 2 progi temperatury pierwszy i drugi bieg. Temperatura na szafie idzie z czujnika temperatury ktory siedzi w króćcu z boku głowicy 4 pinowy zielony czesto padaja tylko aso i tylko Oryginalny, 2 piny komp a kolejne 2 piny licznik można go sprawdzić VCDS

co do modułu to podaj cały nr ten z literka 'P' jeśli miales K to ok możesz tez zamontować z literka N ale ciężko go zdobyć

semper fidelis napisał(a):ale mam problem z wentylatorami wg niego a mianowicie z drugim biegiem, cisnienie w klimie bardzo duze, zaczol mi woda lac po sterowniku od klimy i zaczela dzialac.


chodzi o 1 bieg wolny a nie drugi ktory jest szybki jak nie dziala drugi to nic nie będzie dzialac jak nie działa 1 to pewniakiem rezytory . sterownik od klimy miesci sie w konsoli srodkowej wiec nie wiem o jakim laniu waody piszesz ale chyba na glowe

wentylatory w przypadku klimy sa 2 i zawsze chodzą razem jak je sprawdzic jest napisane w temacie doczytaj bo zle doczytałeś

temperatura na blacie nie ma nie ma powiązania z klima nie masz wentylatorów sprawnych nie bedzie chodzic klima

upel napisał(a): ale wiem, że taki wiatrak teoretycznie rozbieralny nie jest...

jest jak najbardziej rozbieralny i da sie wymienić łożyska wiec nie pisz bzdur koszt łożysk 14 zł

upel napisał(a):Ale tak się zastanawiam, czy to aby wina wiatraków, że ten drugi bieg nie działa, czy wina jakiegoś czujnika poza wiatrakiem, który uruchamia ten drugi bieg w przypadku wyższej temperatury.


czytałeś ten temat ??? i regulamin forum ?? nie pisz co Ci sie wydaje bo zle Ci sie wydaje
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Tracer2 » 6 lipca 2013, 17:44

Wiatrakim sa sterowane ze sterownika , który mieści się pod akumulatorem.
W konsoli to jest sterownik climatronica, który współpracuje z tym sterownikiem pod aku.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 6 lipca 2013, 17:46

A w przypadku wlaczenia klimy wlaczaja sie zawsze dwa wentylatory, a w przypadku zagrzania silnika tez dwa czy tylko duzy...?

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 6 lipca 2013, 19:15

Tracer2 napisał(a):Wiatrakim sa sterowane ze sterownika , który mieści się pod akumulatorem


nie do końca piszesz prawdę sterownik załącza wiatraki tylko w przypadku klimy jeśli natomiast płyn chłodzący przekroczy temperaturę to wiatraki załączają sie z czujnik w chodnicy

w każmy przypadku maja działać 2 wiatraki nie ma innej opcji
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 6 lipca 2013, 19:28

I przy klimie i przy zagrzaniu uruchamiaja sie dwa na pierwszym biegu tak? To czem na jeden z nich mowia, ze jest od klimy...?

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 6 lipca 2013, 20:24

upel napisał(a):I przy klimie i przy zagrzaniu uruchamiaja sie dwa


tak

upel napisał(a):pierwszym biegu tak?

to zależy od temperatury bo np w przypadku odpalenia auta przy 30 C sterownik climy na potężnym obciążeniu uruchomi odrazu drugi bieg aby zadziałać możliwie najszybciej , w przypadku czujnika w chłodnicy 1 a potem 2 bieg

upel napisał(a):To czem na jeden z nich mowia, ze jest od klimy...?


bo auta bez klimy nie maja tego wiatraka jest tyko jeden duży
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Tracer2 » 7 lipca 2013, 05:26

Grześ napisał(a):
Tracer2 napisał(a):Wiatrakim sa sterowane ze sterownika , który mieści się pod akumulatorem


nie do końca piszesz prawdę sterownik załącza wiatraki tylko w przypadku klimy jeśli natomiast płyn chłodzący przekroczy temperaturę to wiatraki załączają sie z czujnik w chodnicy


Weż sobie Kolego schemat i popatrz. Czujnik temp. silnika ma za słabe styki, żeby bezpośrednio sterować wiatrakami.
Jest również pdłączony do sterownika pod aku i steruje nim, a on wiatrakami w zależnosci od sytuacji.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 7 lipca 2013, 11:16

Hahaha nie krepuj sie i sam sobie to jeszcze przeanalizuj, W przypadku klimy pierwszy bieg załączany jest z bezpośrednio prądem poprzez czujnik lub ze sterownika , drugi poprzez sygnał z czujnika biegnący do sterownika

Tracer2 napisał(a):Czujnik temp. silnika ma za słabe styki,

nie pleć bzdur bo w aucie bez klimy wogle nie ma sterownika a jest tylko czujnik i daje rade
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 7 lipca 2013, 11:31

A jeszcze mam pytanie czy jak wlacza sie oba wiatraki przy wlaczeniu klimatyzacji to chodza caly czas dopoki jest wlaczona...? Nawet kilka godzin podczas dlugiej podrozy np.?

Tak dla informacji w 1.6 16V BCB jest takie oznaczenie wiatraka.
Obrazek

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 7 lipca 2013, 11:40

dużo zależy od temperatura zewnętrznej i jak mocno che sie zbić temp wewnątrz auta jeśli każemy jej pracować pod dużym obciążeniem to wiatraki beda chodziły non stop , climatronic ma to do siebie ze w przypadku uzyskania zadanej temperatury potrafi wyłączać chwilowo kompresor a co za tym idzie i wiatraki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Tracer2 » 7 lipca 2013, 11:49

Grześ napisał(a):Hahaha nie krepuj sie i sam sobie to jeszcze przeanalizuj, W przypadku klimy pierwszy bieg załączany jest z bezpośrednio prądem poprzez czujnik lub ze sterownika , drugi poprzez sygnał z czujnika biegnący do sterownika

Po włączeniu klimy sterownik pod akumulatorem załącza wiatraki. Jak czujnik temp silnika , ma załączyć wiatraki jesli silnik jest zimny?
No jak ?? Jak prąd popłynie skoro jest rozwarty ???
Jesli kima jest załączona to czujnik temp silnika idzie na drugi plan, bo chłodzenie jest tak duże , że nie musi sterowac załączaniem wiatraków dopóki klima jest załączona
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Grześ » 7 lipca 2013, 11:58

Tracer2 napisał(a):Po włączeniu klimy sterownik pod akumulatorem załącza wiatraki. Jak czujnik temp silnika , ma załączyć wiatraki jesli silnik jest zimny?
No jak Jak prąd popłynie skoro jest rozwarty ?


prąd płynie z czujnika lub sterownika zerknij w schematy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Witto » 11 lipca 2013, 18:13

Wysiadł mi wentylator chłodnicy, duży 345mm (Toledo II 1.9 TDI ASV). Po zdemontowaniu okazało się że silniczek jest w środku popalony. Trzeba więc kupić nowy.
Stary miał oznaczenia TEMIC 885.001887 (1J0 959 455 F).

Co ciekawe samochód jeździ na małym wentylatorze z klimą i nie ma problemu (I i II bieg działa) - max temp cieczy chłodzącej to 93 przy dynamicznej jeździe.

Jakiej firmy kupić ? w znośniej cenie jest NRF, Meyle, Vemo, TYC który lepszy czy szukać czegoś innego?
Seat Toledo 1.9 TDI ASV 2004
Zobacz Profil
Witto
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lipca 2013, 17:14
Auto: Seat Toledo 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 11 lipca 2013, 19:55

Myślę, że te TYC i NRF beda ok, sam o nich myslalem, ale skonczylo sie na regeneracji za 80 zeta i jest ok na razie. Na pewno nie polecaja Thermoteca...

A man takiego malego off topa... Czy u Was chlodnica z tymi calymi wentylatorami tez ma delikatny luz na dole w przod i tyl czy nawet nie drgnie?

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 13 lipca 2013, 11:21

Po regeneracji dwa dni i działa znowu tak samo glośno...

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Witto » 13 lipca 2013, 12:34

Hmm znalazłem wentylator w dobrej cenie marki TYC ale do ARL'a, te same wymiary tylko moc nieco większa 300W zamiast 250W, będzie to działać, czy są jakieś większe różnice?
Oznaczenie 1J0 959 455 S
Seat Toledo 1.9 TDI ASV 2004
Zobacz Profil
Witto
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lipca 2013, 17:14
Auto: Seat Toledo 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 13 lipca 2013, 13:44

Za ile ten TYC?

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez Witto » 15 lipca 2013, 20:25

252 zł

-- 15 lipca 2013, 21:25 --

Jest tu kto ? Brać ten wentylator od ARL, będzie pasował?
Seat Toledo 1.9 TDI ASV 2004
Zobacz Profil
Witto
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lipca 2013, 17:14
Auto: Seat Toledo 2004
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 16 lipca 2013, 09:32

Co do firmy to mysle, ze jest ok... ale co do pasowania sie nie eypowiadam bo nie wiem...

Tapnięte z mojego LG Optimus L9
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez bacardi » 25 lipca 2013, 20:56

Korzystając z okazji studium przypadku z mojej dzisiejszej walki z wentylatorami...

O tym że coś nie działa, wiedziałem już w zasadzie od jakiegoś czasu, gdy podczas stania w korku na autostradzie w cro prawie zagotował mi się silnik. Po otwarciu maski okazało się, że działa tylko mały wentylator od klimy, drugi ani drgnął.... i tak 2h spędziłem z włączonym na maksa ogrzewaniem przy prawie 40st upale ;) na szczęście mogłem znajomym podrzucić do auta dziecko. Później lato się już w sumie kończyło, a poza tym podczas jazdy ten mały wentylator dawał sobie radę, a ja miałem ważniejsze sprawy na głowie... do czasu aż podczas wymiany rozrządu poprosiłem od razu o przegląd i uzupełnienie klimy... Mechanik uzupełnił gaz którego w międzyczasie sporo ubyło, ale zauważył też niedziałający wentylator i zabronił mi używania klimy dopóki tego nie naprawię :/ A ponieważ lato w tym roku mamy dość upalne, trzeba się było tym w końcu zająć ;)

Najpierw krótki test z bezpiecznikami, mały wiatrak działa, duży ani drgnie... ale jak zacząłem nim kręcić, to tak jakby coś zaczynał łapać, co dawało szansę, że to jednak tylko coś ze szczotkami. Na szczęście duży jest dość prosty do wyjęcia, 3 śruby torx 27, z czego dolną trzeba odkręcać trochę na ślepo, rozpięcie kostki i wiatrak był już na wierzchu. Po wyjęciu test spięcia na krótko, masa - brązowy oraz prądowy na jeden z czerwonych potwierdził wcześniejszą diagnozę. Ponieważ w domu nie mam dostępu do spawarki, obudowę musiałem tak rozebrać, aby móc później złożyć bez jej pomocy... I tutaj małą uwaga, uznałem że lepiej będzie użyć ostry przecinak i mało co nie pościnałem mocowań - zdecydowanie polecam do tego tępy. Po kilku minutach zmagań silnik był już na wierzchu, a po tym jak zobaczyłem, że jedna ze szczotek się zawiesiła miałem chwilę radości :) Niestety chwila ta nie trwałą długo, ponieważ po wyjęciu bebechów okazało się, że jeden szczotkotrzymacz uległ stopieniu od połowy w górę i nie dawał zbyt dobrych rokowań... Moje podejrzenie, to złe ułożenie przewodów szczotek, które zaczepiły się o tylną krawędź obudowy, przez co szczotka nie mając dobrego styku zaczęła się grzać i stopiła obudowę...

Prawdę mówiąc wyglądało to tak, że miałem się już poddać, ale postanowiłem coś wykombinować... W szufladzie w garażu znalazłem kawałek płytki laminowanej do elektroniki, z której wyciąłem pasek na szerokość szczotki. Taki pasek wstępnie oszlifowałem i wkleiłem w strzępy nad szczotką, powierzchnią miedziowaną w dół. Następnie używając lutownicy zakleiłem całość pozostałymi strzępami plastiku, próbując uformować jakiś kształt. Następnie z pomocą przyszła miniszlifierka modelarska z lidla (gdy ją kupowałem jakoś rok temu to tak czułem, że kiedyś się przyda ;))) i wykorzystując minipiłę i frez nadałem całości kształt zbliżony do oryginału. Krótka próba z szczotką i wygląda na to, że operacja się udała, a całość po zabiegu prezentowała się jak na zdjęciach poniżej.

Obrazek

Obrazek

Na koniec zostało tylko złożyć całość i tutaj małą uwaga - po kilku próbach z obudową najłatwiej było mi ją zasklepić trzymając obudowę w jednej ręce i starając się trafić ostrą częścią młotka w wypustki aby je zaklepać. Niestety duży minus dla projektanta za wymyślenie nierozbieralnego bubla, bo gdyby obudowa była rozkręcana, to byłoby o wiele prościej.
Po złożeniu krótki test i wiatrak w pełni działa a w raz z nim wróciła klimatyzacja :)
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 26 lipca 2013, 07:25

Ale rozbierałeś od strony śmigła, czyli zdejmowałeś śmigło, czy od strony łożyska (znaczy od strony silnika)?
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez bacardi » 26 lipca 2013, 07:58

Od strony komutatora, śmigła nie próbowałem zdejmowac...

Wysyłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk 2
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Re: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez upel » 26 lipca 2013, 08:13

Ja dawałem do regeneracji, bo było coś z łożyskiem i tulejkami (chodził jak silnik odrzutowca), ale z tego co wiem to facet zdejmował to od strony śmigła.
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
upel
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 10 lutego 2012, 09:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: Leon 1.6 16V 105KM
Silnik: BCB 1.6

Re: Odp: Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

Postprzez bacardi » 26 lipca 2013, 08:45

Aby dostać się do szczotek i rezystora raczej i tak trzeba rozebrać od "tyłu", inaczej za bardzo nie ma dostępu

Wysyłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk 2
TS bodykit, Eibach PRO KIT + KYB AGX, Toora T670 on board Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bacardi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2997
Dołączył(a): 11 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: DW
Auto: Leon BCB+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości