Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[LPG+Pb] ubytek mocy i momentu silnik apg - przyczyny

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[LPG+Pb] ubytek mocy i momentu silnik apg - przyczyny

Postprzez Kamil 2605 » 29 maja 2013, 17:58

Witam odebrałem dzisiaj samochód od gazownika . Gościu zamontował mi instalację staga 4 plus z wtryskami hana którą stroił na hamowni. Do instalacji dał mi wydruk z hamowni jaką mam moc na benzynie i gazie i problem jest taki że auto ma jakieś 160 tyś przebiegu i zamiast 125 km i 170 nm 108 km i 159nm. Gazownik powiedział że nie jest to zużycie silnika bo ładnie pracuje żebym szukał gdzie indziej. Zaznaczam że auto kupiłem miesiąc temu i nic jeszcze przy nim nie robiłem. Boli mnie brak tych koni i chce je jak najszybciej odzyskać tylko nie wiem co może mieć największy wpływ na ubytek mocy. Zastanawiam się nad wydechem bo był wymieniany katalizator i czy resztę tłumików nie jest zapchana ale jak mogę to sprawdzić. Czy wymiana kabli i świec jest opłacalna czy zmieni to coś może wymiana oleju. Panowie pomóżcie bo nie wiem od czego zacząć. Chcę mieć jak najmniejsze koszty więc może miał ktoś taki przypadek i mi pomoże .
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Reklama

Re: Ubytek mocy o 17 koni i 11 nm 1.8 20v silnik apg Przyczy

Postprzez Nanek77 » 29 maja 2013, 19:45

Przyczyn może być sporo więc kolego zacznij od podłączenia pod komputer i zobacz czy sypnie jakieś błędy.
Mam identyczny silnik i w moim przypadku zauważalny spadek mocy miałem tankując kiepskie paliwo oraz kolejną przyczyną był sparciały wężyk ( nie jestem w stanie powiedzieć który ) ale dostawało się lewe powietrze i autko nie jechało tak jak powinno, mechanik założył nowy wężyk i czuć że auto zbiera się jak dawniej . Mam nadzieję że bardziej rozeznani koledzy podpowiedzą Ci coś więcej.
Zobacz Profil
Nanek77
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 października 2012, 12:56
Auto: Leon 18.20v

Re: Ubytek mocy o 17 koni i 11 nm 1.8 20v silnik apg Przyczy

Postprzez Kamil 2605 » 29 maja 2013, 20:51

Podłączałem pod komputer i na początku miałem mały wydatek katalizatora. wymieniłem go na sportowy z metalowym wkładem po podobno są lepsze. Sondy działają obydwie bo mechanik sprawdzał. paliwo było tankowane na orlenie więc raczej jest dobre i raczej to nie to bo na gazie jest to samo. Jutro zajrzę pod maskę i przejrzę wszystkie gumowe elementy może znajdę jakiś sparciały wąż. A czy zna ktoś na śląsku dobrego albo bardzo dobrego mechanika który ma pojęcie o tych silnikach?
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Ubytek mocy o 17 koni i 11 nm 1.8 20v silnik apg Przyczy

Postprzez Nanek77 » 29 maja 2013, 22:18

Szukając w internecie przyczyn spadków mocy najczęsciej wymienia się :
* przepływomierz ( można wypiąc lub podmienić aby stwierdzić jego wadliwe działanie)
* filtr paliwa, ewentualnie pompa paliwa
* czujnik Halla
* przepustnica
* dolot
* świece i kable
* przestawiony rozrząd

U mnie to kiepskie paliwo pochodziło właśnie z tej stacji którą wymieniłeś, jest tu chyba nawet gdzieś temat o jakości paliw i raczej Orlen nie jest zachwalany :D
Zobacz Profil
Nanek77
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 października 2012, 12:56
Auto: Leon 18.20v

Re: [LPG+Pb] LUbytek mocy immomentu silnik apg - przyczyny

Postprzez oczkolek » 30 maja 2013, 07:25

Ubytek mocy występuje na zasilaniu gazem czy benzyną?
Swoją drogą to czego się spodziewałeś po zamontowaniu LPG - wzrostu mocy.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [LPG+Pb] LUbytek mocy immomentu silnik apg - przyczyny

Postprzez Kamil 2605 » 30 maja 2013, 09:52

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db0eee85ff6961a7.html Obrazek
To jest wykres z hamowni na benzynie i gazie. ubytek jest na benzynie i analogicznie na gazie.
Jak mam sprawdzić przepływomierz? co się stanie albo co się powinno stać jak go odłączę?
filtry powymieniam jutro bo dzisiaj wszystko jest pozamykane.
Co z może być nie tak z czujnikiem halla?
Nie wydaje mi się żeby to była przepustnica bo tak to by falowały obroty na biegu jałowym takie przynajmniej są objawy.
Obawiam się problemu z dolotem bo tak jak pisałem był wymieniany katalizator i nie wiem co może być w reszcie tłumików.
Świece i kable chyba też wymienie ale gaziarz nie miał zastrzeżeń co do strojenia auta więc może z tym nie będzie problemów
A kwestia rozrządu? to może by była nie równa praca na biegu jałowym albo jakieś inne widoczne objawy.
A i jeszcze takie spostrzeżenie w granicach 2 tyś obrotów jest delikatna dziura w mocy która przy 2.1 tyś znika może to coś pomoże
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości