Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez Pride » 14 kwietnia 2013, 12:13

Dzień dobry!

Kilka dni temu dopiero przy szybszej jeździe zauważyłem problem z nowo zakupionym Leonem. Jak przy niższych prędkościach nic takiego nie zauważyłem, to przy prędkości ~100km/h się przeraziłem. Do rzeczy:
Do prędkości 50-60km/h nic się nie dzieje, powyżej tej prędkości po odpuszczeniu gazu słychać rytmiczne pukanie z przodu pojazdu, odczuwalne nawet na kierownicy (drgania). Dodanie gazu bądź nawet lekkie zahamowanie kończy problem - przestaje stukać i bić na kierownicy. Dodam, że nie ma różnicy, czy samochód jest na biegu/luzie/sprzęgle. Sprawdzenie czy to przeguby - nic nie puka na skręconych kołach.

Wizyta u mechanika [nr1] - stwierdził że to luz na mechanizmie różnicowym co wiadomo wiąże się z wymianą/naprawą całej skrzyni.
Wizyta u znajomego mechanika [nr2] - "no chyba go po.... jak to różnicówka" na samą wieść jakie są objawy. Stwierdził, że gdyby na prawdę był problem z mechanizmem różnicowym to stuki pojawiałby się także przy skręcaniu itd.
Kolejny z mechaników (pracuje u znajomego) [nr3] przejechał się autem i stwierdził, że także na pewno to nie różnicówka, jak już to coś z przodu w zawieszeniu, ewentualnie jakieś gumy.
Pojechaliśmy więc z mechanikiem [nr2] na stację kontroli obok. Hamulce OK, amortyzatory "w niesamowitym stanie jak na ten wiek samochodu". No i przód - jedyna nieprawidłowość stwierdzona na stacji to tulejka wahacza.

Teraz pytanie do Was - czy miał ktoś taki objaw jak opisany w pierwszym akapicie? Czy jest to możliwe, aby sama uszkodzona tulejka dawała aż taki objaw, że przy prędkości np 120km/h przy odpuszczeniu gazu stukało tak, że można dostać białej gorączki?

Mateusz
Zobacz Profil
Pride
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30 marca 2013, 20:02
Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Reklama

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez marcin7x5 » 15 kwietnia 2013, 13:28

Nie wiem czy cię tym pocieszę ale kolega miał podobne objawy tyle, że w skodzie octawii. Niestety u niego okazalo się, że jest to wina skrzyni. Nieszczęsne nity, o których radzę ci poczytać na mechaniźmie różnicowym. Całość zakończyła się niestety wymianą skrzyni. Jak masz skrzynię DUU lub DUW to masz duże ryzyko, że to własnie różnicówka juz siada.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez fredek » 16 kwietnia 2013, 19:08

Witam ja mam podobne objawy ( skrzynia ERT) tylko u mnie dochodzi jeszcze hurgotanie przy skręcie w lewo, wymieniłem już wszystko w zawieszce i dodatkowo sprawdziłem wszystko ze dwa razy, więc zostaje wymiana lub naprawa skrzyni ( mam nadzieję na tę drugą opcję) pozdrawiam :cry:
Zobacz Profil
fredek
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20 lutego 2013, 18:14
Auto: seat leon 1p
Silnik: BSE 1.6

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez Pride » 23 kwietnia 2013, 19:33

Jutro umówiłem się na wizytę do warsztatu który się specjalizuje rzekomo w samochodach VAG zobaczymy, co oni mi powiedzą...

-- 23 kwietnia 2013, 19:33 --

Wyszło wręcz tragicznie... Wymiana skrzyni + sprzęgła :cry:
Zobacz Profil
Pride
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30 marca 2013, 20:02
Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez Richter » 11 maja 2013, 17:27

A ja mam takie pytanie przy wyższych prędkościach podczas hamowania drży kierownica, ale gdy skręcę w lewo drżenie tak jakby ustawało, i mam wrażenie, że skręcając kierownicą w lewo jest luźniej niż w prawo. Dodatkowo czasem słychać stukania na nierównościach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Richter
Sport
Sport
 
Posty: 214
Dołączył(a): 30 sierpnia 2012, 10:58
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Seat Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez roosman » 13 maja 2013, 23:54

Zgieta felga , zwichrowane tarcze albo zmasakrowane opony. Dalej bym nie szukał.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez Richter » 31 maja 2013, 07:32

Jedź na stację diagnostyczną za 20 zł zrobią ci przegląd zawieszenia i wyjdzie co jest nie tak. Mam podobne objawy - do wymiany łożysko koła przedniego jutro jadę wymienić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Richter
Sport
Sport
 
Posty: 214
Dołączył(a): 30 sierpnia 2012, 10:58
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Seat Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez powe88 » 31 maja 2013, 13:44

JA miałem takie objawy to się nazywa niedokręcone koło . Sprawdź to w pierwszej kolejności.
Zobacz Profil
powe88
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 19:16
Auto: Toledo II 1M 1.6 akl
Silnik: AKL 1.6

Re: Stuki przy zwalnianiu [1.6]

Postprzez Pride » 2 czerwca 2013, 18:48

U mnie niestety kierownica drży jak drżała, w zakresie prędkości ~90-130km/h. Felgi niby proste, wyważone, opony już zamieniałem przód z tyłem i... nic. Na SKP powiedział mi facet że w zawieszeniu wszystko w jak najlepszym porządku. Dodam, że kierownica nie drży przy hamowaniu.
Zobacz Profil
Pride
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 30 marca 2013, 20:02
Lokalizacja: Poznań/Bydgoszcz
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość