Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Detailing

Profesjonalne czyszczenie auta, autokosmetyki, auto-detailing

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Detailing

Postprzez Sebool2006 » 14 czerwca 2013, 05:08

saddam napisał(a):Użycie glinki tylko po myciu wstępnym pianą = gwarantowane rysy.


Po każdym użyciu glinki będą rysy.
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Detailing

Postprzez saddam » 14 czerwca 2013, 09:40

A to ciekawe co piszesz, bo używałem nie tak dawno żółtej glinki ValetPro (wcześniej Prickbort, prewash z piany i APC, mycie główne) i jakoś nowych rys nie zauważyłem. Do poślizgu zastosowałem wodę z szamponem. Niemal 2l poszły na całe auto.
Samym myciem wstępnym jeszcze nie udało mi się dokładnie umyć samochodu. Zawsze zostaje kilka drobin piasku czy film drogowy. Nie chciałbym tego przesuwać razem z glinką. Poprawne jej użycie może zaowocować w najgorszym przypadku hologramami powstałymi od "elementów ściernych" w niej występujących.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez jędrek » 14 czerwca 2013, 13:45

Koledzy mam pytanko .Jutro zabieram sie za polerkę pasta Megsa UC i mam pytanko na jakich mniej więcej obrotach polerować?Na mojej polerce firmy FALOT TECH na trzecim biegu pokazuje (przynajmniej jest tak napisane na tabliczce )1500 obrotów.Czy na takiej prędkości nie przypalę lakieru.A i czarny pad do tego.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez grzybek » 14 czerwca 2013, 13:51

jak UC i miekki pad to mozesz nawet zwiekszyc obroty - nic nie popalisz ale efekty nie beda zadowalajace....

jak juz masz samo UC to kup sredni (pomaranczowy) pad i przelec auto a potem na miekkim czarnym na wyzszych obrotach....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 14 czerwca 2013, 19:52

jędrek, o technice punktu zenitu już wkleiłem Ci linka na KA.pl. Akurat Megs UC i pad średni doskonale do wykorzystania tej techniki się nadadzą. Spróbuj najpierw tak jak jest na schemacie:
*2 przejścia z 600rpm aby rozprowadzić pastę,
*2 przejścia z 1200rpm aby rozpocząć pracę ścierniwa,
*4 przejścia z 1500rpm aby ścierniwo pracowało usuwając defekt,
*4 przejścia z 1800rpm aby kontynuować pracę ścierniwa usuwając defekt,
*4 przejścia z 1500rpm aby usunąć lekkie zarysowania pozostawione wcześniej przez ścierniwo, którego cząsteczki są teraz mniejsze,
*2 przejścia z 900rpm aby nadać wysoki połysk.


Jak panel ostygnie psiknij obficie IPA i zobacz jaki wynik. Ręcznie w miarę rezultaty miałem po 4 przejazdach gąbką VP Ergo. Maszynowo będzie zdecydowanie lepiej i szybciej. Myślę, że 2 przejazdy na początek starczą. Później tak jak grzybek napisał. Gąbka finishowa, obroty 1500-1800 i jazda. Po pierwszym panelu będziesz widział czy tyle przejazdów jest potrzebnych na średnim padzie i wypracujesz sobie własną technikę. Ważne żeby poszczególne etapy rozprowadzania pasty były mniej więcej zachowane.

P.S.
Nie bój żaby. Będzie dobrze tylko uważaj na kantach :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez skiba » 14 czerwca 2013, 20:38

LoozaQ napisał(a):*2 przejścia z 600rpm aby rozprowadzić pastę,
*2 przejścia z 1200rpm aby rozpocząć pracę ścierniwa,
*4 przejścia z 1500rpm aby ścierniwo pracowało usuwając defekt,
*4 przejścia z 1800rpm aby kontynuować pracę ścierniwa usuwając defekt,
*4 przejścia z 1500rpm aby usunąć lekkie zarysowania pozostawione wcześniej przez ścierniwo, którego cząsteczki są teraz mniejsze,
*2 przejścia z 900rpm aby nadać wysoki połysk.


koledzy bez jaj,będzie jechał UC-ekiem a nie kompletem Menzerny,żadne cząsteczki nie muszą się rozbijać by zacząć "pracować" :?:
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Odp: Detailing

Postprzez jędrek » 14 czerwca 2013, 20:44

Spoko LoozaQ doczytalem na KA jutro proba

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 14 czerwca 2013, 21:38

skiba napisał(a):koledzy bez jaj,będzie jechał UC-ekiem a nie kompletem Menzerny,żadne cząsteczki nie muszą się rozbijać by zacząć "pracować" :?:


A mnie chodził tylko o to....
LoozaQ napisał(a):Po pierwszym panelu będziesz widział czy tyle przejazdów jest potrzebnych na średnim padzie i wypracujesz sobie własną technikę.

Z resztą UC to jest dobra alternatywa dla Manzerny 2500, z tym że bardziej wszechstronna. Ważne żeby pastę dobrze wypracować.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez damianos89 » 14 czerwca 2013, 21:49

Mycie -> glinka -> mycie -> SRP -> wosk dodo juice purple haze. Czy warto po tym wosku użyć quick detailera Meguiars? Ile trzeba odczekać w takim wypadku po nałożeniu wosku?
Czy raczej dopiero przy następnym myciu?
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Detailing

Postprzez grzybek » 14 czerwca 2013, 21:55

...ja tam bym QD uzyl dopiero po myciu a woskowi dał czas na "uleżenie sie" pare godzin !
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: Detailing

Postprzez jędrek » 15 czerwca 2013, 00:04

Grzybek a nie bedzie później ciężko zetrzeć wosku?
Ja chcę zrobić tak
Mycie szampon megsa gold glas
Glinka
Znow mycie
Polerka UC maszyna
Poorboys World Black Hole Show Glaze
POORBOYS WORLD Nattys Paste Wax Blue
Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez saddam » 15 czerwca 2013, 00:10

Cienka warstwa i nie będzie problemu ze spolerowaniem wosku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez skiba » 15 czerwca 2013, 06:51

jędrek po polerowaniu dobrze jakbyś przemył powierzchnię IPĄ, a najlepiej zmywaczem silikonowym
i fajnie ułatwiłbyś sobie pracę jakbyś BlackHola też nałożył maszyną,na czarnym miękkim padzie

grzybek napisał(a):ja tam bym QD uzyl dopiero po myciu a woskowi dał czas na "uleżenie sie" pare godzin !


+ 1
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Detailing

Postprzez grzybek » 15 czerwca 2013, 07:59

jędrek napisał(a):Grzybek a nie bedzie później ciężko zetrzeć wosku?


zle mnie zrozumiales

nie chodzilo mi o to by nalozyc wosk i wypolerowac go po paru godzinach - NIE

mialem na mysli ze QD uzywaj po umyciu pozniejszym auta a nie od razu po spolerowaniu wosku
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Detailing

Postprzez damianos89 » 15 czerwca 2013, 08:19

Bo zasugerowałem się tym:
SEBOOL2006 napisał(a):Zrób w takiej kolejności

1.Mycie ( aktywna piana )
2.Glinka ( do jej poślizgu woda z szamponem )
3.Mycie ( szampon )
4.Osuszanie
5.Cleaner
6.Politura
7.Wosk
8.Quick Detaliler

W takim razie dzięki, QD przy następnym myciu.
Leon Torro 2006
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
damianos89
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 13 listopada 2009, 17:03
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 1M 2006 AXR+
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Odp: Detailing

Postprzez jędrek » 15 czerwca 2013, 09:03

Właśnie w tym sek że zapomnuałem o IPA(nie zakupiłem)mam tylko APC.Jestem już po polerce wlka od 6 rano zona stwierdziła że zwariowałem.Ale do sedna pierwszy raz w życiu trzymałem polerkę w ręku i jak dla mnie efekt fajny.Teraz będę mył je jeszcze raz Megsem Goold o susze i biorę się za nakładanie Glazy tylko muszę znaleść cień:cry:bo brak garażu no i później wosk.Już ciekawi mnie efekt końcowy

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez Jazz » 15 czerwca 2013, 09:15

jędrek napisał(a):Jestem już po polerce wlka od 6 rano zona stwierdziła że zwariowałem

:czas: :-D
Go Hard Or Go Home !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazz
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 11 stycznia 2012, 21:33
Auto: R-ka
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Detailing

Postprzez peter85 » 15 czerwca 2013, 09:19

muszę znaleść cień:cry:bo brak garażu no i później wosk

jędrek, też mam wosk POORBOYS WORLD Nattys Paste Wax tylko, że Red i według tego co pisze producent można go nakładać nawet w słońcu, ja nie ryzykowałem i jednak wjechałem do garażu ale może spróbujesz żeby sprawdzić czy rzeczywiście da rade nałożyć go w słońcu :wink:
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Odp: Detailing

Postprzez jędrek » 15 czerwca 2013, 09:22

Jazz to nie była jakaś mega korekta tylko samym UC.Wiec uważasz że to mało czasu

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez Jazz » 17 czerwca 2013, 06:11

jędrek napisał(a):Jazz to nie była jakaś mega korekta tylko samym UC.Wiec uważasz że to mało czasu

jędrek fajnie to zabrzmiało co napisałeś wyżej , a co do czasu to już zależy tylko od Ciebie ja nie miałem przyjemności używać takiej polerki, to nie był negatywny koment :-D
Go Hard Or Go Home !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazz
Sport
Sport
 
Posty: 266
Dołączył(a): 11 stycznia 2012, 21:33
Auto: R-ka
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Detailing

Postprzez QQmonzter » 20 czerwca 2013, 21:54

Panowie odbięgnę trochę od tematu waszych polerek.
Co możecie polecić do usuwania robali z samochodu? Obecnie mój samochód wygląda fatalnie, chciałem go dzisiaj umyć ale boje się, że woda i szampon tego w życiu nie usuną bo miałem nawet problem z domyciem przedniej szyby z tych latających stworzeń.
Tak to wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Detailing

Postprzez grzybek » 20 czerwca 2013, 22:01

stary no zlituj sie przeciez w tym temacie masz wszystko opisane....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Detailing

Postprzez QQmonzter » 20 czerwca 2013, 22:04

Tak samo jak wszystko już na pozostałych 29 stronach zapewne zostało opisane na temat polerowania, o którym przed chwilą toczyła się dyskusja.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Detailing

Postprzez saddam » 20 czerwca 2013, 22:07

Są środki specjalnie do tego celu: http://allegro.pl/listing/listing.php?string=bug+remover.
Osobiście nie korzystałem z nich, bo nigdy problemów z owadami nie miałem (samochód regularnie woskowany).
U mnie wystarcza oprysk z pianownicy, spłukanie, mycie szamponem, spłukanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Odp: Detailing

Postprzez jędrek » 20 czerwca 2013, 22:44

Proszę Cię to jest nic wporuwnaniu z moim mimo to iż jest wosk.Nie wspomne o szybie z przodu.Ja wieczorem podjeżdżam na orlen nie wiem co mają w tych wiadrach z woda ale schodzi wszystko.Mam też plaka do usuwania owadów super schodzi tylko ściąga wosk ze zderzaka:cry:

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 21 czerwca 2013, 06:56

Do mnie jedzie wygrana w konkursie Shiny Garage na Facebooku.... SG Bug Off Insect Remover :) Użyję to się podzielę opinią :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez grzybek » 21 czerwca 2013, 07:50

QQmonzter, :-|
AUTO FINESSE CITRUS POWER
SHINY GARAGE BUGGER INSECT

powyzsze działają na pewno i nie sa drogie....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Detailing

Postprzez pietrek86 » 21 czerwca 2013, 08:18

QQmonzter napisał(a):Panowie odbięgnę trochę od tematu waszych polerek.
Co możecie polecić do usuwania robali z samochodu? Obecnie mój samochód wygląda fatalnie, chciałem go dzisiaj umyć ale boje się, że woda i szampon tego w życiu nie usuną bo miałem nawet problem z domyciem przedniej szyby z tych latających stworzeń.
Tak to wygląda:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Płyn najlepiej z atomizerem na owady-insekty ( piana- aktywna) koszt w sklepie około 15zł zmocz samochód spryskaj płynem i poczekaj chwilę wszystko powinno lekko zejść
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pietrek86
TopSport
TopSport
 
Posty: 1063
Dołączył(a): 15 listopada 2012, 15:13
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Detailing

Postprzez grzybek » 21 czerwca 2013, 08:25

Panowie a czy srodek MEGUIARS BUG'N TAR REMOVER u was tez zostawia plamy i wysycha ?

spryskuje na zimne elementy , odczekuje chwile i juz tego nie splucze ;/
problem jest tez zmyc to szamponem :/
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Detailing

Postprzez barteq73 » 24 czerwca 2013, 11:35

Witam
Szukam od rana i nie mogę trafić, a gdzieś tu czytalem o tym. A mianowicie potrzebuję irchę, od wytarcia auta po myjni bezdotykowej (niestety nie mam na co dzień możliwości mycia auta inaczej), i muszę korzystać z pólśrodków. I teraz nie mam pojęcia:
syntetyczna; http://allegro.pl/sonax-ircha-syntetycz ... 93083.html
czy naturalna; http://allegro.pl/kaja-ircha-skora-natu ... 72175.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Detailing

Postprzez saddam » 24 czerwca 2013, 11:47

Myjesz samochód na myjni bezdotykowej bez dodatkowego mycia go tam np. przy użyciu rękawicy?
Jeśli tak, wycierając samochód irchą czy każdym innym ręcznikiem tylko rys narobisz (bezdotykowo jeszcze nie udało mi się porządnie umyć samochodu).
Ja bym spłukał wodą demineralizowaną i tak zostawił.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez barteq73 » 24 czerwca 2013, 12:26

Raz na jakiś czas myję rękawicą, dwa wiadra itd.jak jestem u rodziców, Ale na co dzień muszę korzystać z bezdotykowej, bo mieszkam w centrum miasta i nie da rady porządnie umyć. Chodzi mi o wytarcie szyb i delikatne osuszenie z pozostalych kropel wody po wszystkich programach na myjni ostatni to plukanie wodą demineralizowaną (przynajmniej w teori), jak je zostawię to na szarym lakierze są zacieki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Detailing

Postprzez saddam » 24 czerwca 2013, 12:41

Myjnia, którą ja odwiedzam ma ostatni program pt.: "Spłukiwanie wodą demineralizowaną z osuszaczem" czy jakoś tak. Po przejechaniu około 4km do domu samochód jest niemalże suchy. Zacieków nie zaobserwowałem ale delikatny film drogowy zawsze zostaje.
Jeśli już chcesz osuszać samochód "umyty" na myjni bezdotykowej to ja bym polecił dedykowany ręcznik z mikrofibry i nie przecieranie nim lakieru czy szyb tylko przyklepywanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez barteq73 » 24 czerwca 2013, 12:45

Tak tak tylko ja mam z myjni do domu 400m, z ograniczeniem do 40km/h. Mikrofibra ok, ale coś co bardziej wodę wchlania by się przydalo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Detailing

Postprzez REV » 24 czerwca 2013, 13:09

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
REV
Sport
Sport
 
Posty: 545
Dołączył(a): 17 października 2012, 17:19
Auto: eRka
Silnik: BAM 1.8

Re: Detailing

Postprzez bubolak » 25 czerwca 2013, 17:05

barteq73, zasada jest prosta: jeśli myjesz auto rękawicą, spłukujesz wodą i jest czyste, to możesz wycierać do sucha (fluffy się nadaje super), jeśli natomiast tylko płuczesz auto, to jak saddam napisał auto nie jest czyste i lepiej nie używać ręczników, tylko pęd powietrza. Przy dobrym wosku ~100km/h przez pół minuty wystarczy żeby auto było niemalże suche.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Detailing

Postprzez barteq73 » 25 czerwca 2013, 21:57

No to sprawdzimy, bo jestem świeżo po glince i woskowaniu, ze wszystkimi dodatkowymi w/w czynnościami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Detailing

Postprzez jocker » 5 lipca 2013, 10:54

Przez dwa dni samochód stał po lipą i wygląda masakrycznie, oblepiony cały jest lepką mazią i jeszcze cały kurz z okolicy się do niego przykleił ku.$&^#(@.wa!
Dwa tygodnie przeszedł cały proces odświeżenia lakieru z woskowaniem, czym teraz to paskudztwo usunąć żeby cała moja mozolna robota nie poszła na marne :evil: ?
Myślicie że mycie szamponem może wystarczyć?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: Odp: Detailing

Postprzez swierg » 5 lipca 2013, 11:02

Spróbuj może tak:
1. Prewash jakąś dobrą pianą aktywną, niech chwilę poleży, rozpuści brud i porządne płukanie pod ciśnieniem.
2. Mycie zasadnicze.

Jak auto będzie czyste to suszenie i jesteś w domu. Jeśli nie to powtarzasz mycie.

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Detailing

Postprzez jocker » 5 lipca 2013, 11:12

swierg napisał(a):1. Prewash jakąś dobrą pianą aktywną
co polecacie? wosk nakładany był colli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jocker
Sport
Sport
 
Posty: 310
Dołączył(a): 28 sierpnia 2011, 10:05
Lokalizacja: WA
Auto: 4x4+
Silnik: ARL 1.9

Re: Detailing

Postprzez Norbertoo » 5 lipca 2013, 12:28

ValetPRO pH Neutral Snow Foam jest bezpieczna dla wosku :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Norbertoo
Sport
Sport
 
Posty: 687
Dołączył(a): 16 maja 2012, 18:23
Lokalizacja: Lublin
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez LoozaQ » 5 lipca 2013, 12:36

Norbertoo napisał(a):ValetPRO pH Neutral Snow Foam jest bezpieczna dla wosku :)

Dla soków z lipy również :) Jak świeży Colli to bym jechał na jakiś proch na myjnie. Na Colli nie zrobi to żadnego wrażenia... A później dwa wiaderka :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Detailing

Postprzez Lukk » 5 lipca 2013, 20:46

ValetPRO pH Neutral Snow Foam nie jest zbyt mocną pianą, moim zdaniem jest idealna do kurzu na wosku a nie do soków z lipy. 1l Tenzi Trucka zawsze powinien w apteczce być, w dobrym stężeniu zawsze odmywa Mastera rodziców. Jak masz za dużo $ to jest ValetPRO Advanced Neutral Snow Foam, ale to już wolę bardziej tenzi rozcieńczyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lukk
Signo
Signo
 
Posty: 199
Dołączył(a): 18 maja 2011, 07:01
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez Procent » 11 lipca 2013, 00:13

TENZI Car SHINE używał ktoś jako quick detailera?? bo cena dobra
Zobacz Profil
Procent
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 marca 2013, 10:32
Lokalizacja: Włoszczowa
Auto: Toledo 1M
Silnik: AGR 1.9

Re: Detailing

Postprzez pietrek86 » 13 lipca 2013, 14:21

Cześć czytam, czytam i nie mogę doczytać co było by dobre do mojej skorupki ?? bezbarwny chciałbym doprowadzić do ładu i nadać mu trochę więcej połysku NADMIENIAM że samochód jest cały po lakierowaniu był malowany przez poprzedniego właściciela.
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pietrek86
TopSport
TopSport
 
Posty: 1063
Dołączył(a): 15 listopada 2012, 15:13
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Detailing

Postprzez Lukk » 15 lipca 2013, 21:32

Srebro po wodzie się świeci :-D
tak cenowo od tańszych
-Collonite 476 ale jak dla mnie za bardzo przyciąga kurz, ale w zimie rewelacja za tą cenę
-Dodo Juice Diamond White jak coli jest za tani :P jest to fajny letni wosk, tester kosztuje 32 zł i starczy na kilka użyć.
-Poorboy's Wolrd Natty's wax red - moim zdaniem najlepszy w cenie do 100 zl
-tu możesz sobie wpisać jakiegoś zymola np, nie używałem więc się nie wypowiem.
-No i kwarc, widziałem srebrne Audi zabezpieczone w ten sposób i :boje: ale lakier oczywiście po korekcie i koszt takiej powłoki to x więcej niż taki dodo.
Coś za coś.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lukk
Signo
Signo
 
Posty: 199
Dołączył(a): 18 maja 2011, 07:01
Lokalizacja: Lublin
Auto: Audi A3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez Marcin_1p » 3 sierpnia 2013, 09:02

Mam pewien problem i nie wiem co zjebałem... Tydzień temu wziąłem się w końcu za lakier w swoim aucie. Jestem początkujący w tym temacie i na początek zakupiłem cały zestaw Megsa. 8 godzin ręcznego pucowania i efekt rewelacja. Do wczoraj wszystko ok ,ale po umyciu i użyciu Quick Detailera, dziś w pełnym słońcu zauważyłem hologramy. I nie wiem czy pojawiły się już w zeszłym tygodniu (bo wcześniej na pewno ich nie było) i ich nie widziałem, czy teraz zrobiłem coś nie tak. Macie jakieś sugestie? Jak się teraz tego pozbyć? Wszystko powtórzyć jeszcze raz? Zaznaczam, że robiłem krok po kroku tak jak ustawa przewiduje...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Detailing

Postprzez caligator » 3 sierpnia 2013, 09:06

A jakiego stodka uzywales na koncu? Wosk carnauba?
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: Detailing

Postprzez saddam » 3 sierpnia 2013, 09:12

Powodów powstawania hologramów może być wiele. Np. nieumiejętne mycie czy użycie niezbyt delikatnej mikrofibry w połączeniu z QD.
Domyślam się, że polerowałeś ręcznie lakier przy pomocy Ultimate Compound. Może być tak, że po myciu wypłukały się olejki/wypełniacze zawarte w paście i teraz to widać. Jak i czym myjesz samochód? Jakiej mikrofibry używałeś z QD? Osobiście ściągam delikatne hologramy za pomocą cleanera ściernego lub pasty wykańczającej via maszyna Dual Action. Ręcznie pewnie też da radę tylko trzeba się trochę namachać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: Detailing

Postprzez Marcin_1p » 3 sierpnia 2013, 11:46

caligator, tak jak napisałeś carnauba.
saddam, dokładnie ręczna polerka Ultimate Compound. Auto myje na 2 wiadra szamponem Megsa i rękawicą z mikrofibry. Z QD użyłem mikrofibry która była w zestawie Megsa. Może faktycznie jest trochę "za ciężka". Zmienie mikrofibrę i spróbuje jeszcze raz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Detailing - auto kosmetyka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość