Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Stuki i szklanki

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Stuki i szklanki

Postprzez lukaszlsw » 18 lipca 2013, 18:24

a ciśnienie oleju sprawdzałeś pewnie nie w tych silnikach lubią powypadać zaślepki z wałków napędzających pompowtryski, nie ma wtedy takiego smarowania jak trzeba. To jest jedna z przyczyn, druga to przy większych przebiegach w "rewelacyjnych" silnikach 1.9 TDI PD z mocowaniem pompek na jedną śrube lubią wybić się gniazda pompek i olej miesza się z ropą, spadają właściwości smarne oleju i leci wałek szklanki turbina itd... jeśli nie przybywało oleju stawiam na pierwszą opcje.

-- 18 lip 2013, o 19:24 --

Tak czy siak musisz zajrzeć pod dekiel co tam się dzieje..ale pewnie góra do roboty.....
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Reklama

Re: Stuki i szklanki

Postprzez tomFR » 18 lipca 2013, 19:53

Dzieki za informacje.
Ciśnienia oleju niestety mechanik nie sprawdzał. Stan oleju się nie zmienił.
Nawet dolałem troszkę bo jeździłem przeważnie po autostradach.
Trzeba będzie zajrzeć pod dekiel jak piszesz. Dwa razy ta sama robota i znowu koszty, ręce opadają ....

Przypomniałem sobie o jeszcze jednej sprawie. Po odkręceniu pokrywy zaworów znalazłem aluminiowy walec o wysokości 6.5 mm
i średnicy około 6mm z otworem 1 mm po jednej stronie.
Leżał sobie luźno jakby od czegoś odpadł lub się ułamał. Kolega mechanik nie wiedział od czego. Podobną rzecz lub jej kawałek znalazłem w ETKA jako sworzeń kulisty na pompowtryskiwaczu
Może ktoś podpowie z czego może to być.
wstawiam kilka fotek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/409 ... c4687.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f6 ... daa4e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0e ... de1e2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d4 ... a2474.html
Zobacz Profil
tomFR
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 28 marca 2010, 11:02
Lokalizacja: chrzanów
Auto: leon TopSport
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez sonor » 9 sierpnia 2013, 17:30

Jestem po wymianie wałka i szklanek. U mnie też tak stukało,i jeszcze jak by ''puf puf'' robiło, traciło na mocy. ale nie regularnie. Zdarzyło się że odpaliłem dziwnie chodził po chwili przestało. Ale przedwczoraj już nie przestało ! Diagnoza, szklanki lub wałek. Po zdjęciu okazało się że obie części są to wymiany, na wałku jedna z krzywek na 2cyl. straciła ze 4-5mm, prawie okrągła się zrobiła. Z 8 szklanek tylko chyba ze dwie jakoś wyglądały reszta to szmelc, a z jednej to śmiało można wódkę pić ! Wczoraj zmieniono części wszystko od RUVILLE nowa oliwa 10w40 , auto jest cichsze, jeżdzi dobrze, ale nie czuć jakiejś kolosalnej różnicy. Natomiast to co się zmieniło to spalanie, na postoju 1,5l/h to jest znakomity wynik ! zazwyczaj oscyluje w okolicach 2-3l/h bez żadnego obciążenia ! W jeżdzie na dyst. 20km.poza miastem z przepisową prędkością spalanie powyżej 7l/100km. Po podłączeniu do kompa wszystko jest w normie. Przepływka raczej będzie sprawna, bo po odłączeniu nie chce się auto kręcić powyżej 2tys. i wcale nie jedzie. Do 2tys. jeszcze się jakoś kula. Po zapięciu wtyczki,jedzie aż miło.Co robić gdzie szukać ? Pomocy.
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez Maras2003 » 16 sierpnia 2013, 21:21

U mnie jest tak samo, ale chyba zaczęło się dopiero po wymianie oleju na Motula. Może jest bardziej płynny w niskich temperaturach i sobie spływa.
Generalnie się nie przejmuje. Jak znajdziesz rozwiązanie to chętnie skorzystam :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Stuki i szklanki

Postprzez [gypsymh] » 16 sierpnia 2013, 22:33

tomfr"Przypomniałem sobie o jeszcze jednej sprawie. Po odkręceniu pokrywy zaworów znalazłem aluminiowy walec o wysokości 6.5 mm
i średnicy około 6mm z otworem 1 mm po jednej stronie."

Witam kolege
Miałem podobny problem w swoim Leoniku. Otóż zdjęcia które zamieściłeś przedstawiają właśnie zaślepki kanałów olejowych wałków napędzających pompki. O czym pisał lukaszlsw Też znalazłem u siebie taki walec. Również nie wiedziałem skąd on się znalazł pod deklem. Jeździłem tak z pół roku. U mnie objawem były przerwy w pracy silnika. Komp jednak nie widział żadnych błędów. Po rozebraniu całej klawiatury znalazłem miejsce gdzie powinien znajdować sie uw kołek. Zabiłem go, poskładałem. Zalałem silniczek świeżym MOTULEM i problem z praca silnika znikł. Wnioskuje, że pompki bądź popychacze miały zbyt małą ilosc oleju bo pracy. Niech mechanik oglądnie ten dzielony wałek od pompek i sprawdzi zaślepki kanałów olejowych. Oraz ciśnienie oleju w głowicy. W przeciwnym razie kolejne tysie będą uciekały z kieszeni :cry:
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron