Czy seat leon 1.9 TDI ASV 110 KM pokazuje temperature cieczy wieksza niz 90 stopni? W trzech sakladach specjalizujących sie w grupie VW powiedzieli mi, że "ten typ tak ma" i nie pokaze temp wiekszej niz 90 stopni... nie chce mi sie w to wierzyc tym bardziej, ze dzwonilem do serwisu Seata i powiedzieli ze musi pokazywac temp i zeby czujnik wymienic. Temperature pokazuje niby normalnie do tych prawie 90 (ok 85 st) idzie równo i stoi. Mialem niesprawny wiatrak i plyn sie gotowal a na zegarze temp taka jak zawsze po przejechaniu kilku km czyli ok 85 st. Przez to wydmuchalo mi uszczelke i boje sie, że jak ja wymienie i znowu np padnie wiatrak badz cos innego to nie bede o tym wiedzial. Jak sprawdzic czy ten czujnik pokaze wyzsza temp bo niedawno go wymienialem ( czujnik cieczy chlodzacej- zielony). Prosze o pomoc/wslazowki. Jezeli ktos jest z Trójmiasta i sie na tym zna to chetnie skorzystam z pomocy. Pozdrawiam
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic
Wg mnie wskazówka powinna pokazywać zwiększoną temperaturę silnika, jeżeli wzrośnie ona powyżej 90-ciu stopni, ale coś w tym jednak jest co powiedzieli Ci w warsztatach. Jak robiłem ostatnio logi koledze z forum to temperatura na VAGu była w granicach 100 stopni, a wskazówka o ile dobrze kojarzę nie ruszyła się i stała na 90-ciu stopniach. Zrób sobie test zegarów VAGiem, może masz blokadę i temperaturze powyżej 90-ciu stopni wskazówka mówi NIET
A lampka ostrzegawcza Ci się nie zapaliła skoro Ci się płyn gotował
Masz climatronik? Bo na klimatroniku bodajże na kanale 49 można sprawdzić temperaturę cieczy chłodzącej. Dla 1.9 Tdi temp robocza to 88-89 stopni C. Przy większym obciążeniu temperatura wzrasta lecz chyba nie powinna przekraczać 100oC.
Odpowiadam. Nie pokazala mi sie zadna kontrolka a jak otworzylem maske to plyn bulgotal-> gotowal sie. Podlaczali go komputera i mowili,ze nie ma zadnej blokady.... Nie wiem jak sprawdzic czy ten czujnik dziala dobrze czy teraz po jego wymianie pokaze mi zwiekszona temp.. a jak na tym climatroniku sprawdzic te temperature dokladny opis prosze ma ktos z Was jakiegos znajomego zeby zobaczyl albo sam by dal rade sprawdzic i ewe ustawic te zegary??
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic
Jeżeli chodzi o climatronic to na forum poszukaj, są takie tematy. Wymień czujnik bo napewno coś z nim nie tak jeżeli nie pokazuje więcej niż 90. Najpierw sprawdź na climatronicu. Jak masz dostęp do VAGa to tak jak pisali wyżej , też to sprawdź.
a nie wiem nawet kiedy... rozrząd był robiony jakoś na początku roku przez poprzedniego właściciela ale nie wiem czy pompe wymienił bo różnie robią (dla mnie oczywiste, że rozrząd z pompą w parze do wymiany). 110 stopni to dużo za dużo dla mojego arlka?
Kolejny ,który ślepo wierzy w zapewnienia poprzedniego właściciela ... pokazał ci chociaż fakturę z ostatniej wymiany i przy jakim przebiegu ?
Wracając do tematu to u mnie również nigdy nie zauważyłem, aby wskazówka przekroczyła 90st ani aby spadała podczas jazdy (zima-lato). Komputer nic nie zgłasza, silnik nagrzewa się prawidłowo, czujnik i termostat wymienione dwa lata temu na oryginały z ASO. Przy obecnych temperaturach jeżdżę cały czas z klimatronikiem. Będe musiał pobawić się z kanałami na klimie i sprawdzić rzeczywistą temperaturę.
Z tego co opisują koledzy na forum vw golfa to jest możliwośc zakodowania licznika tak aby w miarę dokładnie pokazywał temp cieczy chłodzącej. Standardowo jest tak, że 90 st pokazuje zarówno dla temp np 80 st ale też i 100st.
110 stopni swiadczy o tym ze uklad chlodzenia nie wyrabia... Nie jest to zabojcze dla silnika na krotka chwile ale nie wolno jezdzic na tym. Ja bym stawial na pompe wody. Reasumując pewnie czeka Cie wymiana rozrzadu razem z pompa.
Panowie.... Jedyne realne wskazania temperatury cieczy chłodzącej możecie sprawdzić tylko i wyłącznie poprzez podpięty komputer z VAGiem. Niestety ten typ tak ma, że dla temp 80 i 100 pokaże ta samą temperaturę czyli 90 na liczniku, a już tym bardziej na klimatroniku to jest jedna wielka abstrakcja (sprawdzone osobiście... uszczelka powiedziała papa). Za regulację odpowiada termostat i przy sprawnym układzie chłodzenia silnik się nie zareaguje. Gdy ciecz chłodząca zaczyna osiągać wartości graniczne (ok. 110) wskazówka powinna drgnąć a klimatyzacja powinna przestać chłodzić. Po czymś takim należałoby się bezwzględnie zatrzymać i sprawdzić co się dzieje.
I tak mamy lepiej niż w nowych samochodach gdzie oszczędza się na wszystkim. Tam nie mamy wskazówki temperatury tylko lampkę "silnik zimny" lub "silnik gorący", ale w przypadku gdy ta ostatnia się zaświeci to może być już "po ptokach".
PaVLo napisał(a):Kolejny ,który ślepo wierzy w zapewnienia poprzedniego właściciela ...
a nie wiesz, że widać czy był wymieniany niedawno czy nie? no właśnie więc nie gadaj, że następny który wierzy w zapewnienia bo wszystko było sprawdzone.
nie zbaczajcie z tematu chlopaki powiedzcie mi gdzie jest ten czujnik temp do zegarów i jak on wyglada bo wymienialem tylko jeden, zielony czujnik temp silnika a moze to ten drugi mam wadliwy...
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic
wlasnie poczytalem na forum zeby tylko z aso oryginaly kupowac.. troche pozno ale zainwestuje pewnie
-- 30 września 2013, 19:55 --
U mnie okazalo sie ze zegary byly przestawione..Jakis pajac, który wkladal obwodki do zegarów, poprzestawial wskazówki i nie pokazywaly one relnej temp silnika i tak samo nie do konca realnych obrotow silnika. Przez debila poszla UPG. Nie korzystajcie z uslug jelopow!
Seat Leon 2003 1.9 TDI 110 KM chip do 143 KM .NIE stella ale nie wiem gdzie to zmienic