Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 24 kwietnia 2010, 19:33

Witam
Dziś sprawdzałem wężyki podciśnienia czy są dobre ale nie mogłem stwierdzić czy są szczelne czy nie, ponieważ posiadają na sobie jakiś materiał coś takiego jak na tej aukcji http://allegro.pl/item1011151185_weze_w ... y_tdi.html. Postanowiłem więc wymienić jako, że koszt jest niewielki.
1. Mógłby mi ktoś podać średnice wszystkich wężyków podciśnienia oraz +/- ile będzie potrzeba aby zastąpić wszystkie.
2. Czy potrzebne są jakieś opaski aby ścisnąć czy wystarczy na ścisk?
3. Prosiłbym również o podanie wymiarów opasek jakie są zastosowane do łączenia EGR z IC z turbo.
4. Jaka jest uszczelka na łączeniu EGR z jakąś metalową rurką, która jest z nim łączona od dołu.
5. Czy może być słyszalny świst turbiny przy dodawaniu gazu powyżej 1200rpm przez nieszczelność między EGR a tą rurką idącą od dołu?
6.Jakie wężyki zakupić bo widzę u siebie że mam jakieś gumowe a na zewnątrz są obłożone czymś.
Auto: Toledo AHF z 2000r
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Reklama

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez motyka8 » 24 kwietnia 2010, 20:16

Wez suwmiarke i zmierz koncowki na jakie chcesz nalozyc. Bodajze 4,5mm i 5,5mm takie podchodza.
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 24 kwietnia 2010, 20:18

Właśnie, że akurat nie mam suwmiarki.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez motyka8 » 24 kwietnia 2010, 20:19

No to w sklepie ci da suwmiarke
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez ballance » 24 kwietnia 2010, 21:05

kornat napisał(a):wężyki podciśnienia

TOLEDO II 1,9TDI ASV
Witam,pewnego czasu mialem problem z turbinka i cisnieniem doladowania.
W pierwszej kolejnosci postanowilem wymienic stare sparciale wezyki od podcisnienia na nowe wiec moze cos pomoge przynajmniej w tej kwesti.
Sa dwie srednice tych wezykow (fi 4cm i fi 6,5cm)
zastosowalem silikonowe wezyki,ktore posiadalem w pracy :yes:
Nie potrzeba zadnych opasek.
W sumie zeszlo mi na to ok. 3metrow wezykow. 2Xbeer i ok.1.5h grzebania
Troche zabawy z tym bylo :tancze: ,ale po skonczonej zabawie rogal murowany.
Powodzenia
P.s cos fotek nie moge dodac ale wszystko opisane na forum toledoclubpolska
http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopi ... &start=780
Pozdro
Zobacz Profil
ballance
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 kwietnia 2010, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: seat toledo 1M ASV

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 24 kwietnia 2010, 21:08

Dzięki panowie,
ballance, znaczna różnica w jeździe ? 3 metry łacznie 4 i 6,5 ?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez motyka8 » 24 kwietnia 2010, 21:32

ballance napisał(a):Sa dwie srednice tych wezykow (fi 4cm i fi 6,5cm)


Ciekawe
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez JanuszSz » 24 kwietnia 2010, 21:42

ballance napisał(a):Sa dwie srednice tych wezykow (fi 4cm i fi 6,5cm)

Chyba ciut przyduże.To mają być wężyki do sterowania podciśnieniowego,a nie do motopompy.

Do silnika ASV w Octavii wg ETKI:
(rys.131-20)potrzeba
5x3 - 111cm
3,5x2 - 253,5 cm

Nie sądzę,aby do Leona ASV/AHF było inaczej.
OctaviaClub.pl
Zobacz Profil
JanuszSz
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 5 lutego 2008, 09:19
Lokalizacja: Lublin
Auto: Skoda SuperB Kombi
Silnik: CJSA 1.8

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez ballance » 24 kwietnia 2010, 22:06

kornat napisał(a):ballance, znaczna różnica w jeździe ? 3 metry łacznie 4 i 6,5 ?

Tak ok. 3 metrow, ale wedlug tego co podaje kolega JanuszSz, to ponad 360cm.
Ja sciagajac swoje stare wezyki od podcisnienia i mierzac je dokladnie suwmiarka wychodzila mi SN.wewnetrzna fi 4 i fi 6,5 i takie dokladnie zastosowalem.
Gwarantuje Ci, ze mniejszych nie wcisniesz, wszystko wchodzi elegancko na wcisk, pieknie sie trzyma i swietnie prezentuje sie po otwarciu machy.
Nie zauwazylem nic niepokojacego w pracy silnika, a przede wszystkim w pracy turbiny. Wrecz przeciwnie -swiszczy az milo :ok:
Moze w Octavii JanuszSz, zastosowali inne srednice, chociaz byloby to dziwne skoro ten sam model silnika, hmm.
Mam nadzieje, ze cos pomoglem.
Foto:
Obrazek
Obrazek
:piwo:
Zobacz Profil
ballance
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 kwietnia 2010, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: seat toledo 1M ASV

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 25 kwietnia 2010, 15:21

ballance, a Ty mierzyłeś zewnętrzną średnice czy wewnętrzną?
Ad.1.
Obrazek
Obrazek
Czy trzeba wszystkie wymienić od nr 24-37?
Ad.3.
Obrazek
Ad.4.
Obrazek
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Yagi2 » 25 kwietnia 2010, 20:14

kornat napisał(a):ballance, a Ty mierzyłeś zewnętrzną średnice czy wewnętrzną?

masz napisane :
ballance napisał(a):i mierzac je dokladnie suwmiarka wychodzila mi SN.wewnetrzna fi 4 i fi 6,5

więc mierzył wewnętrzne:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yagi2
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 2 października 2005, 13:28
Lokalizacja: Wrocek/Lubin
Auto: Leonik 110+

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez PiterEL » 8 marca 2011, 23:05

To wkońcu jakie są odpowiednie średnice wew. i zew. bo chce zakupić i wymienić u siebie ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez bartek_gliwice » 10 marca 2011, 20:21

Najlepszym rozwiązaniem jest wyciągnięcie wężyka który chcesz wymienić, albo tylko trochę skrócić i z kawałkiem lub całym wężykiem wejść do sklepu i kupić. Prawie każdy da się troszkę skrócić, co Ci napewno da wzór do zakupu.
Zobacz Profil
bartek_gliwice
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 marca 2010, 10:33
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez ballance » 10 marca 2011, 21:21

Witam,potwierdzam raz jeszcze ze stosowane przeze mnie przewody do podcisnienia byly srednicy fi 4 i fi 6.5 (oryginalne sa gumowe w szmacianym oplocie-latwo sie przecieraja i sa slabo odporne na wysokie temp. z tego co zauwazylem) Postanowilem zastosowac siliconowe firmy samco i do dnia dzisiejszego wszystko pieknie sie trzyma,spisuje co najwazniejsze i wyglada nadal super.
Tutaj mozna je nabyc http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=358
Pozdro i szerokosci :piwo:
Zobacz Profil
ballance
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 kwietnia 2010, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: seat toledo 1M ASV

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez dawidprv » 4 kwietnia 2011, 19:42

Dobra odgrzeje trochę kotleta ;p jaki wężyk proponujecie w zamian za 3,5mm bo nigdzie takiego nie idzie dostać. 3mm gdzie będzie wzrost podciśnienia (jak będzie wyglądać praca gruszki? może przeładowywać?) czy może 4mm? Kolega pisał, że zastosował 4 i 6,5, a z moich wymierzeń wynika dokładnie tak jak w ETCE 3,5 i 5
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dawidprv
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 stycznia 2010, 21:16
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez PiterEL » 4 kwietnia 2011, 20:59

ja kupowałem w firmie MIJ na Puszkina w Łodzi. Oni maja do opla do przelewów w oplocie i chyba to był 3,2 mm a ten grubszy kupowałem w oplocie na allegro od tego sprzedawcy

http://allegro.pl/przewod-paliwowy-wezy ... 33396.html

kupiłem ten o wymiarze 5x10mm i był ok.

4 i 6,5 mm według mnie będą za luźne...

Zapytaj na tej aukcji sprzedawce czy mają jeszcze ten wężyk bo naprawde godne polecenia i jak oryginał wyglądaja :D
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez jucek_l17 » 4 kwietnia 2011, 22:01

Wiecie w jaką długość danej średnicy należy się zaopatrzyć?
I jakie w końcu są tam wymiary potrzebne 4 i 6.5 czy moze 3,5 i 5?
Zobacz Profil
jucek_l17
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 13 maja 2010, 21:24
Lokalizacja: małopolska
Auto: Leon

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez PiterEL » 5 kwietnia 2011, 06:45

Kup sobie po 3m każdego to znów taki majątek nie kosztuje a zostanie Ci troszke zapasu.

Według mnie na 100% potrzebne są 3,5mm i 5mm bo inne będą za luźne. Ale róbcie jak uważacie.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez RaDeK86 » 24 maja 2011, 10:02

Odgrzeje trochę temat... Panowie to w końcu jakie te przewody mają być w Leonie 1.9 ASV 110KM ? Czy 3.5 i 5 czy 4 i 6.5? Przymierzam się do wymiany wszystkich węży podciśnienia firmy samco i nie wiem które zamówić. Swoją drogą na stronie http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=358 nie ma u nich w ofercie wężów 3.5... Zmieniał ktoś u siebie wężyki oprócz balance??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Wyplosz » 24 maja 2011, 13:19

ja u siebie zastosowałem 3,2 i 4 w oplocie, i jest git. Kupiłem 2 metry 4mm i 2.5 3,2mm i zostało trochę jeszcze
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 24 maja 2011, 14:28

Wyplosz, gdzieś kupił i za ile?
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Wyplosz » 24 maja 2011, 14:47

ja kupowałem u znajomego w sklepie ale w sziku mają, kumpel ostatnio tam kupował i wyszło mu coś 20-30 zł max
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez adam1.9TDI » 25 maja 2011, 20:51

Ja kupilem 4mm i 6mm. 4mm wchodzilo ladnie, 6mm bylo za luzne. Kup 5mm lub jak w moim przypadku wszystko zrobilem 4mm :)) Nie wiem czy to zaszkodzilo czy nie bo fabrycznie kilka bylo grubszych no ale coz autko jezdzi tak jak jezdzilo przed....
PS. Uwazaj przy demontazu starych przewodow!!! Siedza ciasno i wydaja się jak by przyklejone, ja ułamałem sobie wejscie przy N18 :zawstydzony:
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez RaDeK86 » 25 maja 2011, 20:56

Czytałem gdzieś że za ciasne nie mogą być tak same za luźne bo albo będą spadać albo ciśnienie będzie zasysało węże... muszą być takie jakie powinny być ori :). Trzeba będzie wziąć suwmiarkę i mierzyć po kolei.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Wyplosz » 25 maja 2011, 21:56

są dwa typy takie jak napisałem, w jednym miejscu zastosowana jest przejściówka z cienkiego na gruby
Moc to uzależnienie czy choroba?
jak uzależnienie to jestem narkomanem, a jeśli choroba to niewyleczalna !!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wyplosz
Sport
Sport
 
Posty: 292
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 16:01
Lokalizacja: Krosno/Rzeszów
Auto: Seat Toledo II

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez adam1.9TDI » 26 maja 2011, 17:49

RaDeK86, moze tak sie dziac, fakt no ale mi nic nie zasysa. Odpalalem auto, kumpel gazowal, ja obserwowalem przewody. Do tej pory zadnego mi nie rzuciło ani stopiło....
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Misiek 88 » 28 grudnia 2011, 13:24

witam.odgrzeje kotlecika troszkę panowie kupiłem leona dwa tyg temu jest to mój pierwszy dieselek więc nie ukrywam że pojęcia na temat tego silnika(ARL) niema wcale,dziś zauważyłem że mam zaślepiony wąż od podciśnienia który idzie chyba od zaworu n75 albo n18 do takiej bańki plastikowej na zdjęci wstawionym przez kolegę kornat ad1 nr tej bańki 20 na zdjęciu,powiedzcie co to jest i jaką spełnia rolę i co może się stać jak to nie podłączone jest?
Zobacz Profil
Misiek 88
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 10 grudnia 2011, 15:19
Lokalizacja: WM
Auto: Leon Fr
Silnik: ARL 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez orlen » 8 stycznia 2012, 11:22

Misiek 88 napisał(a):bańki plastikowej
jest to zbiornik/gruszka podciśnienia
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez RaDeK86 » 8 stycznia 2012, 12:05

Strona re5pect.pl padła ;/ może ktoś polecić jakiś dobry sklep online z wężykami samco?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Misiek 88 » 8 stycznia 2012, 12:22

orlen, a jakie to spełnia zadanie?coś się stanie jak mam to zaślepione?
Zobacz Profil
Misiek 88
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 10 grudnia 2011, 15:19
Lokalizacja: WM
Auto: Leon Fr
Silnik: ARL 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez darq12 » 26 stycznia 2012, 14:11

Witam. Ja mam pytanie chciałem wymienić przewód od zbiornika podciśnienia do trójnika i nie wiem jak ściągnąć przewód z tego zbiornika tak ciasno siedzi. Próbowałem ściągnąć ale ten oplot zaczął pękać i zrezygnowałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez korpek » 26 stycznia 2012, 15:32

Czego się boisz? Pociągnij mocno a zejdzie! skoro już popękał to kwalifikuje się do wymiany.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez darq12 » 26 stycznia 2012, 16:42

I wymieniony :D bałem się ze mogę urwać razem z tym plastykiem ale trochę śrubokrętem go po podważałem i zszedł założyłem wężyk o przekroju 3,2 mm (wewnętrzna) nie za cienki?? ładnie ciasno wszedł, dla potomnych o długości 57cm ładnie pasuje nie za długi nie za krótki i wchodzi we wszystkie te plastykowe trzymadełka :-) stary był za krótki i był przełamany przy zbiorniku i poprzecierany. Bodajże oryginalny ma 53 cm ale mi się wydaje ze to za krótki wszystko takie naciągnięte jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez korpek » 26 stycznia 2012, 21:05

Będzie dobry, ja u siebie mam 3mm :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez marekk21 » 15 kwietnia 2012, 20:28

Witam. Panowie mam mały problem mam leonka 110KM silnik ASV w ostatnim czasie odcina mi go przy obrotach 2500 wymieniłem przepływomierz i cos lepiej jest ale nie tak jak na 110 przystało i gdy jest zimny nie ciągnie tak jak ma ciągnąć tylko coś przerywa czy przyczyną mogą być wężyki sparciałe.Prosił bym o pomoc i wyrozumiałość. dzięki
Zobacz Profil
marekk21
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 marca 2012, 14:15
Auto: seat leon

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 15 kwietnia 2012, 21:08

Logi Ci prawdę powiedzą. Ale pewnie gruszka bądź kierowniczki w turbinie.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez marekk21 » 16 kwietnia 2012, 20:34

Witam dzisiaj otworzyłem maskę i okazało się że kuna czy coś przegryzła mi rure ssącą która wychodzi z filtra powietrza czy to może być przyczyną odcinania turbo??? i słabsza moc ? Dzięki

-- 16 kwietnia 2012, 21:34 --

Sprawdzałem węże od IC i nic nie widać niepokojącego. Dziwne jest to że jak chce go wprowadzić na obroty to czasami na jałowym z pedałem w podłodze obroty dochodzą tylko do 3800obr. i po puszczeniu pedału gazu zaczyna szarpac silnikiem, pracuje tak jak by na 3 gary kopcąc przez moment i po jakimś czasie silnik powraca do normalnej pracy na 4 gary.
Zobacz Profil
marekk21
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 31 marca 2012, 14:15
Auto: seat leon

xxxxxxxx

Postprzez MrSiara » 30 września 2012, 18:54

Panowie i Panie prosze o pomoc a mianowicie chce wymienic przewody podcisnienia tylko nie wiem jakie kupic chcialbym cos ze strony http://www.driftshop.pl/shop/index.php? ... snienia,42 tylko nie wiem ktore i ile tego kupic za kazda porade wielkie dzieki i ewentualnie co do tego dokupic
Zobacz Profil
MrSiara
TopSport
TopSport
 
Posty: 1080
Dołączył(a): 20 stycznia 2011, 22:19
Lokalizacja: Dębica
Auto: Leon

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez alienek000 » 24 kwietnia 2013, 20:27

Czy żeby wymienić wężyk podciśnienia pomiędzy gruszką turbiny a N75 trzeba mieć dostęp od dołu? pytam bo nie mam kanału a chciałem zrobić to samemu. Silnik ASV.
Zobacz Profil
alienek000
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12 kwietnia 2012, 19:09
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 24 kwietnia 2013, 21:06

Nie ma potrzeby, najwyżej skręcisz koła max w stronę kierowcy i podniesiesz na lewarku.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Sony2205 » 22 października 2013, 10:21

Panowie potrzebuję pomocy. Muszę uszczelnić cały układ dolotowy widoczny na schemacie poniżej i jest problem... W Anglii dostępne są tylko dwie uszczelki a cała reszta tylko razem z rurami. Czy orientuje się ktoś czy w Polsce jest szansa kupienia samych uszczelek na cały układ??
Będę wdzięczny jeśli ktoś pomoże!

Obrazek
DIESEL KOPCI,DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!!!

Anglik by Sony ---> http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=35569
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony2205
Sport
Sport
 
Posty: 235
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, 18:44
Lokalizacja: Birmingham
Auto: Seat Leon 154BHP
Silnik: ASZ 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 22 października 2013, 12:06

Tam gdzie masz 3A fi57,85mm masz nr części 3C0145117F tam koło 13 masz 43,95mm jest nr 3C0145117 i według strony seata można kupić te uszczelki. Pierwsza kosztuje niecałe 13zł a druga nie całe 17zł
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Sony2205 » 22 października 2013, 13:48

kornat napisał(a):Tam gdzie masz 3A fi57,85mm masz nr części 3C0145117F tam koło 13 masz 43,95mm jest nr 3C0145117 i według strony seata można kupić te uszczelki. Pierwsza kosztuje niecałe 13zł a druga nie całe 17zł

Właśnie te dwie - nr 3A i nr 12 można tu dostać indywidualnie a pozostałe ( oprócz numeru 3- podobno jest nieosiągalny do dostania w ogóle ) tylko razem z rurami i o te pozostałe mi chodzi najbardziej bo nie uśmiecha mi się wydawać 200 funtów na rury które są dobre ;/
Wracając do tego numeru 3 dziwne że w ogóle nie można go dostać. Nie wiem już jak to rozwiązać. Był moment że chciałem wydać kasę w błoto i kupić te rury ale jak uszczelek nr 3 nie będzie nowych to bez sensu ładować się w koszty skoro nadal układ nie będzie cały uszczelniony.

K..wa w tym kraju coś załatwić to masakra. W serwisie przy komputerze siedzi koleś który nie zna się w ogóle na tym co robi... w Polsce pewnie zajęłoby to wszystko 10 minut i byłoby po sprawie... No właśnie w Polsce...
DIESEL KOPCI,DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!!!

Anglik by Sony ---> http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=35569
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony2205
Sport
Sport
 
Posty: 235
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, 18:44
Lokalizacja: Birmingham
Auto: Seat Leon 154BHP
Silnik: ASZ 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez kornat » 22 października 2013, 14:49

3 i 8 faktycznie ETKA nie znajduje nr ale patrząc po zdjęciach części wydaje się że może pasować z pod nr 13 (43,95mm). Nie mogli zmierzyć średnicy czy te uszczelki nie są takie same? Hmm przez wszystkie uszczelki ucieka Ci ciśnienie? Jak tak to chyba bym się zastanowił nad wywaleniem tego wszystkiego i wstawił FMIC, bo wyjdziesz na tym lepiej. Jak widzę masz coś podciągnięte na mocy to tym bardziej by się FMIC przydał.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Leon_TS_ARL » 22 października 2013, 15:31

Tak jak Ci wysyłałem na pw:
nr.12- 3C0 145 117
nr.8- 1J0 145 117 G
nr.3- 1J0 145 117 E
nr. 3A - 3C0 145 117 F (sprawdź po numerze czy do asz pasuje bo w etce mam tylko ten numer z oznaczeniem AXR)

Co ciekawe moja ETKA dla Leona tych numerów części wszystkich nie ma opisanych ale wystarczy wejść do VW-> golf IV i tam lepiej jest to opisane.

Przy okazji te spinki warto wymienić bo się wyrabiają. Obejrzyj dokładnie rury i ich zaczepy bo może puszczają już a uszczelki nic nie dadzą.

Znajdź jakiś sklep z częściami do VW/Seata/Skody i podaj te numery powinni posiadać

Sony2205 napisał(a):K..wa w tym kraju coś załatwić to masakra. W serwisie przy komputerze siedzi koleś który nie zna się w ogóle na tym co robi... w Polsce pewnie zajęłoby to wszystko 10 minut i byłoby po sprawie... No właśnie w Polsce...


W Polsce też :? Ja do serwisu Skody jeżdżę z numerem od razu, bo gość też nie potrafi korzystać z programu i twierdzi że nie mają czegoś takiego a po podaniu numeru cudownie się odnajduje na stanie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Sony2205 » 22 października 2013, 17:47

Odbiegając trochę od tematu. Czy widoczne wycieki na łączeniach układu spowodowane są padającą turbiną??

Dzięki za pomoc w temacie powyżej!
DIESEL KOPCI,DIESEL CZADZI, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!!!

Anglik by Sony ---> http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=35569
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony2205
Sport
Sport
 
Posty: 235
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, 18:44
Lokalizacja: Birmingham
Auto: Seat Leon 154BHP
Silnik: ASZ 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez LoozaQ » 22 października 2013, 18:26

Sony2205 napisał(a):Czy widoczne wycieki na łączeniach układu spowodowane są padającą turbiną??

Możliwe... możliwe też, że dużo oliwy leci przez odmę do dolotu...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Brony777 » 6 listopada 2013, 20:37

Może pytanie nie w tym wątku ale nie znalazłem niczego innego a mianowicie szukam rury dolotu idącej od aluminiowej do chyba ic do leona arl w sklepie pytałem cena to 250 zł trochę dużo tym bardziej że za taki mały kawałek. wymiary to 68 mm średnica na stalowej szybkozłączce i długość ok 160 -170 mm dorzucam zdjęcia je może ktoś mi podać jakiś nr tej rury lub chociaż namiar na kogoś kto taką może mieć do sprzedania z góry dzięki wielkie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa787fab16ee6b6c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f77b9e8022dc8f1b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/365cd3995b791d42.html
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez PaVLo » 7 listopada 2013, 19:41

Prawdopodobnie chodzi o część 1J0 145 834 AA, wcześniej jest rura aluminiowa idąca przy prawym kole (pasażer), taka nieco spłaszczona.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Weże podciśnienia oraz układ dolotowy

Postprzez Brony777 » 8 listopada 2013, 10:20

Tak wcześniej jest aluminiowa to pewnie ta część dzięki
Zobacz Profil
Brony777
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 lipca 2013, 18:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat leon
Silnik: ARL 1.9

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron