Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez drogomysl » 6 stycznia 2014, 14:21

Witam,

zauważyłem ostatnio pod maską taki przypadek jak na zdjęciach. Widać jakby elementy były czymś wypaćkane i wilgotne. Co to za elementy i czy to może być jakiś wyciek? Popatrzę jeszcze czy po następnej jeździe elementy będą suche. Silnik pracuje dobrze jak zawsze. Nie sądzę aby to był wyciek płynu hamulcowego ze zbiornika.

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam!
Zobacz Profil
drogomysl
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 grudnia 2013, 17:59
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Reklama

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez Tuchola_BDG » 6 stycznia 2014, 15:48

Proponuje skontrolować stan płynu od wspomagania, może się okazać że to z przekłądni zaczyna lecieć
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez pietrek86 » 6 stycznia 2014, 16:23

Ja u siebie miałem wszystko tak zapaćkane jak puścił uszczelniacz prawej półosi ten idący za flanszą skrzyni biegów dodatkwo do kabiny dochodził po rozgrzaniu silnika zapach tak jakby zagotowanego płynu chłodniczego. Po wymianie problem ustał oczywiście po wymianie musiało być dokładne mycie tylnej części silnika wraz z ścianą grodziową
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pietrek86
TopSport
TopSport
 
Posty: 1063
Dołączył(a): 15 listopada 2012, 15:13
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez drogomysl » 6 stycznia 2014, 21:18

Hmm czyli może się okazać, że trzeba odwiedzić mechanika... Co do płynu to czytałem już tutaj temat gdzie ktoś opisywał jak go znaleźć niestety nie udało mi się go znaleźć (chyba nawet było zdjęcie ale u mnie było coś inaczej). Spróbuję jeszcze poszukać. Generalnie to przed jazdą było nadal mokro więc raczej coś tam się przelewa... Sam układ póki co chodzi bez zmian.
Zobacz Profil
drogomysl
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 grudnia 2013, 17:59
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez Tuchola_BDG » 7 stycznia 2014, 07:23

Zbiornik od wspomagania masz po lewej stronie silnika, czarny zbiornik z zieloną zakrętką zaraz przy pokrywie od silnika. Jeśli to wspomaganie i wyciekło już odpowiednio dużo to przy maksymalnym skręcie będzie słychać tarcie od pompy.
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez marcin7x5 » 7 stycznia 2014, 14:49

Ja mam tak samo. U mnie delikatnie sie poci na oringu na silowniku wysprzęglika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez Kosiarabos » 8 stycznia 2014, 02:38

Jak masz brudne to moze byc to wyciek z pompy waku a dokladnie uszczelka byla by do wymiany o ile trafilem z tym u mnie tez tak bylo;)
Zobacz Profil
Kosiarabos
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 06:02
Lokalizacja: Okolice Świdnicy
Auto: Seat Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brudne i wilgotne części pod maską - czy to wyciek?

Postprzez drogomysl » 9 stycznia 2014, 01:01

Dzięki za odpowiedzi. Sprawdziłem płyn od wspomagania - jest praktycznie równo na MAX więc albo nie to albo za mało wyciekło (przy skrętach też bez dodatkowych dźwięków). Byłem u mechanika i szybkim okiem stwierdził, że to z wybieraka. Pewnie musiałby się mocniej przyjrzeć żeby dokładnie powiedzieć. Nie mniej mówił, że by się tym nie przejmował. Sam nie wiem :) Może lepiej sobie odpuścić skoro nie czuć różnicy. Gorzej jeśli potem będzie za późno i będą jaja ze skrzynią... i tak mi strasznie topornie dwójka wchodzi... albo jeśli to wysprzęglik... :)

Zastanawia mnie czy jedno "wyplucie" oleju nie oznacza, że to się będzie notorycznie zdarzać? Skoro coś poleciało - coś musiało już się zużyć...
Mam też inną teorię ale podejrzewam ze bardzo nietrafioną - od strony kabiny polałem dużo CX-80 w pedał sprzęgła i może tam zleciało (nie skrzypi dzięki temu)? Śmieszna teoria, ale może jednak? (Przynajmniej jest pozytywna :D)

EDIT:
Podobno dobry sposób to oczyścić to miejsce i zobaczyć czy efekt się powtórzy. Macie pomysł jak do tego podejść aby nie rozbierać? Szczoteczka itd?
Zobacz Profil
drogomysl
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9 grudnia 2013, 17:59
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości