Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 6 stycznia 2014, 16:47

Witam,

Ostatnio spotkała mnie sytuacja gdzie przy przyśpieszaniu na 5 biegu auto zbierało sie dość mozolnie. Dopiero jak osiągneło 4000tyś obrotów było czuć "kopa", tak jakby turbo dopiero się załączyło. Zdażyło mi się to gdzieś ze trzy razy tylko raz auto dostawało "moc" przy 4000tyś obrotów a raz przy 3500tyś obrotów - nie było reguły. Na 1,2,3 nie zauważyłem takiej sytuacji.

Auto jakieś 8 tyś. temu miało wymieniany rozrząd (TuneUp), świece, olej jak i wszystkie filtry. Obecny stan licznika coś koło 87tyś. Auto jeżdzi na serii. Żaden błąd nie wyskoczył. Jeżdzę na Motul'u Specyfic 504/507; swiece NGK PFR7Q.

Przeczytałem nie jeden post o popychaczu jak i o zaworze upustowym stąd też moje pytanie czy powodem może być padający zawór bądź przetarty popychacz? Dodam, że nic mi nie wiadomo aby w aucie był wymieniany zawór dv,pcv badź popychacz.

Oczywiście jak chce się wybrać już do TuneUp'a to auto zaczyna jeździć "pico bello".

Jakieś rady?

pzdr
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Reklama

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez gryczu » 6 stycznia 2014, 17:06

może powinieneś zlogować auto i zobaczyć przy jakich obrotach wstaje turbo? Całkiem możliwe że to zaworki od turbo, które są sterowane elektronicznie.. ale wg. mnie cięzko strzelac bez logów :) A wracając do popychacza wymieniłbym mimo wszystko profilaktycznie.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez pkonrad » 6 stycznia 2014, 17:15

Janisz_gd, mnie to wygląda na uszkodzony zawór upustowy.
viewtopic.php?p=514359 - tutaj było coś ostatnio na ten temat.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez TeddyBB » 6 stycznia 2014, 17:22

Yep, miałem to samo - blokujący się zawór DV. Wymień też od razu zawór PCV (odma) - najprawdopodobniej też nie działa jak należy.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 6 stycznia 2014, 17:56

Dzięki za wszystkie rady.

Czy jest szansa, że po wymianie zaworu PCV będzie brał mniej oleju? Zalewałem już Millers'a, którego forumowicz "martig" mi polecił ale nie przyniosło to żadnego rezultatu.

Jesteście w stanie potwierdzić, że poniższe numery części odnoszą się do najnowszych wersji wypuszczonych na rynek?

06H145710D ZAWOR ODCINAJACY
06F906283F ZAWOR ELEKTROMAGNETYCZNY
06D109309C POPYCHACZ

Aha i co z tym oringiem przy popychaczu? Mam zamówić sam popychacz i z nim z automatu przyjdzie oring czy trzeba go domówić osobno :roll: ?
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez pkonrad » 6 stycznia 2014, 18:10

Janisz_gd, z informacji jakie posiadam te numery części które napisałeś są najnowsze. Oring nie przyjdzie razem z popychaczem, trzeba go zamówić osobno.

06E127248 lub WHT005184 - ORING
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 6 stycznia 2014, 18:22

pkonrad, zapoznałem się z postem, który podrzuciłeś. - zalecana wymiana części, które wymieniłem.

Dodatkowo w tym poście napisali, że najnowsza wersja n75 to 06F 145 710 D ja natomiast podałem 06H145710D i potwierdziłeś przed chwilą, że to najnowszy. Nie odbieraj mnie, że się czepiam czy coś ale w tych sprawach każda litera czy cyfra ma znaczenie więc wolę spytać 2 razy. Zatem mam zamówić 06H145710D czy 06F145710D?

Czym różni się oring 06E127248 od WHT005184?

Aha i mam to już wg. Was zamawiać i montować w ciemno nie jadąc na komputer do TuneUp'a (podkreślam, że przebieg prawie 90tyś)?

Ps.
Jest ktoś w stanie ogarnać zamontowanie pcv,dv i popychacza na spocie? :cfaniak:
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez czarny_ » 6 stycznia 2014, 19:41

PCV wymienisz sam w 20min: http://vagdrivers.net/forums/lofiversio ... 40537.html
Uszczelki i węża nie musisz zmieniać, ale dokręcaj z umiarem :) a dvke ciężko zmienić będzie bez kanału/podnośnika. Jak będziesz miał auto nad sobą to wymienisz dv w 10min (3 śruby i wtyczka).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez pkonrad » 6 stycznia 2014, 20:17

Janisz_gd, już sam kurcze nie wiem, nie pamiętam. Może nadworny guru LCT Axee wypowie się w tej kwestii. To będzie najpewniejsze źródło informacji.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 6 stycznia 2014, 21:18

czarny_, link nie działa. Powiem szczerze, że przy aucie nigdy nie miałem okazji pogrzebać. W życiu mogę robić wiele prac w domu ale do mechaniki auta mam dosłownie dwie lewe ręce. Co innego gdyby ktoś stał obok i poinstruował :-P człowiek byłby pewniejszy tego co robi.

pkonrad, w takiem razie poczekam a może LCT Axee zabierze głos w tym temacie
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez czarny_ » 6 stycznia 2014, 23:27

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez gryczu » 6 stycznia 2014, 23:47

Janisz_gd napisał(a):06H145710D ZAWOR ODCINAJACY
06F906283F ZAWOR ELEKTROMAGNETYCZNY
06D109309C POPYCHACZ


wszystko sie zgadza :)

pkonrad napisał(a):Janisz_gd, z informacji jakie posiadam te numery części które napisałeś są najnowsze. Oring nie przyjdzie razem z popychaczem, trzeba go zamówić osobno.

06E127248 lub WHT005184 - ORING


wydaje mi sie, że mój przyszedł razem z oringiem :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez TeddyBB » 7 stycznia 2014, 19:12

gryczu napisał(a):wszystko sie zgadza

06H 145 710 D - tak ten DV jest ok, był jeszcze 06F 145 710 G ale jest wycofany.
06F 906 283 F - wg. etki to jest zawór do silnika 1.8. Wg mojej listopadowej korespondencji z ASO aktualny numer dla PCV to: 06F 129 101 N
06D 109 309 C - popychacz ok, sam taki kupowałem w ASO skody - brak oringa w zestawie - trzeba zamawiać osobno
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 7 stycznia 2014, 19:43

Zrobiłem dziś rekonesans po lokalnych serwisach i ceny w nich kształtują się następująco:

Volkswagen Plichta

Dostępne na następny dzień
06H145710D ZAWÓR ODCINAJĄCY - 260zł brutto
06F906283F ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY - 121zł brutto
06D109309C POPYCHACZ - 146zł brutto
WHT005184 ORING - 30zł brutto

Seat WP Motors

Dostępność 3-4 dni robocze
06H145710D ZAWÓR ODCINAJĄCY - 258zł brutto
06F906283F ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY - 120,40zł brutto
06D109309C POPYCHACZ - 148zł brutto
WHT005184 ORING - 30zł brutto

Skoda Plichta

Dostępne na następny dzień
06H145710D ZAWÓR ODCINAJĄCY - 260zł brutto
06F906283F ZAWÓR ELEKTROMAGNETYCZNY - 125zł brutto
06D109309C POPYCHACZ - 150zł brutto
WHT005184 ORING - 30zł brutto

Tylko w serwisie Seata powiedziano, że uda się zastosować 5% rabatu od powyższych cen.

Szkoda tylko, że żaden z pracowników nie poinformował mnie, że najnowsza wersja PCV to: 06F 129 101 N

TeddyBB, montowałeś właśnie tą wersje PCV do siebie? Wiesz wogóle czym różni się od poprzednika? Może daje +20KM :D
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez TeddyBB » 7 stycznia 2014, 20:13

Janisz_gd napisał(a):Szkoda tylko, że żaden z pracowników nie poinformował mnie, że najnowsza wersja PCV to: 06F 129 101 N
TeddyBB, montowałeś właśnie tą wersje PCV do siebie? Wiesz wogóle czym różni się od poprzednika? Może daje +20KM


Jeśli podawałeś im numery części to ci powiedzieli ile co kosztuje. Dobrze jakby to sprawdzali równlegle z twoim VIN'em, wtedy masz pewność że to graty do twojego auta. 06F906283F może być aktualnym zaworem, ale do silnika 1.8 . Upewnij się jeszcze w ASO jaki to ma być ten PCV zanim kupisz. Widzę że ceny podobne wszędzie, to teraz dzwoń ile usługa. Powiem ci na ile mi ASO wyceniło usługę:
wymiana DV (+ groźnie brzmiące "z podłączeniem komputera") - 380 zł
wymiana PCV (+ groźnie brzmiące "z podłączeniem komputera") - 190 zł

Nie wiem jaką PCV i DV mam bo wziąłem to co mieli akutalnie na stanie w CompSport'cie. Części policzyli mi po cenie ASO a usługa wymiany.. he he w koszcie samej diagnostyki komputerowej i testowania na hamowni. A koni to przybyło po wymianie DV - turbo zaczęło działać od samego dołu a nie od 4000.

Także lepiej podjechać do jakiegoś tunera, powinni ci to zrobić w miarę tanio.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 7 stycznia 2014, 20:29

Hmmm koledzy, którzy mają 2.0 brali tą PCV co napisałem, min. pkonrad, potwierdzał. Dzięki za info, że jest coś nowego. Jutro postaram się obadać temat i dam znać co i jak. Ja mogę polecić TuneUp. Może i nie dostanę w cenie diagnostyki jak i hamowni ale jest ok. Chyba, że Robert z TuneUp'a zobaczy temat i sam od siebie coś dorzuci :mrgreen: Ja się tam przed gratisami bronić nie będę :D Taki spóźniony Mikołaj.
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez gryczu » 7 stycznia 2014, 22:19

TeddyBB napisał(a): 06F 906 283 F - wg. etki to jest zawór do silnika 1.8. Wg mojej listopadowej korespondencji z ASO aktualny numer dla PCV to: [b]06F 129 101


aż musiałem zajrzeć w fakturę.. zawór który u mnie siedzi ma nr. katalogowy : 06F 906 283F
silnik 2.0 TFSI o oznaczeniu BWJ.

koszta :

odcinający 208.89 brutto
elektromagnetyczny 98.00 brutto
popychacz 118.92 brutto
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 8 stycznia 2014, 14:32

gryczu, a można wiedzieć gdzie można dostać takie ceny?

Rozmawiałem dziś z serwisem i zawór 06F 906 283 F jest do silnika BWA.
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez gryczu » 8 stycznia 2014, 22:07

Janisz_gd napisał(a):gryczu, a można wiedzieć gdzie można dostać takie ceny?

Rozmawiałem dziś z serwisem i zawór 06F 906 283 F jest do silnika BWA.



akurat ten zawór wymieniałem w ASO i wątpie, że wsadzili mi ten, który nie pasuję ( stary dostałem do ręki )
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
gryczu
Sport
Sport
 
Posty: 531
Dołączył(a): 2 czerwca 2012, 23:35
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Cupra 1P +++
Silnik: BWJ 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez Janisz_gd » 3 kwietnia 2014, 18:19

Wymiana zaworu DV spowodowała,że auto dostało drugie życie. Po wymianie wszystko śmiga tak jak powinno :mrgreen:
Zobacz Profil
Janisz_gd
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 29 października 2012, 18:41
Auto: Leon 1p FR

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez bolek80 » 7 października 2014, 17:06

Możecie mi wyjaśnić dlaczego wkłada się DV z końcowką D a nie zalecany według etki najnowszy z końcowką G.Ten drugi jest tańszy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez czarny_ » 12 października 2014, 00:34

sprawdź cały numer nie tylko końcową litere
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez bolek80 » 12 października 2014, 02:37

Tak wiem jeden ma jeszcze h a drugi f na drugiej pozycji
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bolek80
Sport
Sport
 
Posty: 388
Dołączył(a): 13 marca 2010, 08:02
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Region: świętokrzyskie
Auto: 1P Fr
Silnik: BWA 2.0

Re: BWA 2.0 tfsi - późne "wstawanie" turbo

Postprzez gregor10 » 27 grudnia 2014, 12:39

710D kup
Zobacz Profil
gregor10
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 9 lipca 2013, 16:50
Lokalizacja: gregor10.pl
Auto: aczy
Silnik: AUQ 1.8


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości