Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

awaria całego układu (panelu) klimatronika-ogrzewania

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

awaria całego układu (panelu) klimatronika-ogrzewania

Postprzez kopys » 3 stycznia 2014, 13:15

Witam, jeśli powtórzyłem zapytanie to przepraszam ale nigdzie nie znalazłem identycznego problemu, który pojawił się w moim Leonie 1M 1.9 tdi 110 kM. Mianowicie nie mogę włączyć panelu klimatronika, nie podświetla się, nie ma możliwości ogrzewania czy ustawienia jakiegokolwiek nawiewu. Również zniknął wskaźnik temp zewnętrznej, a na jego miejscu pojawiły się 3 kreski. Układ ten popsuł się z dnia na dzień. Dodam, że od około 2 miesięcy mam na wyświetlaczu kontrolkę check engine. Proszę o pomoc co mogło się zepsuć i ewentualnie jaki może być szacunkowy koszt naprawy. Pozdrawiam
Zobacz Profil
kopys
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 16:32
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: awaria całego układu (panelu) klimatronika-ogrzewania

Postprzez arknaw » 3 stycznia 2014, 13:21

Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika (bodajże nr 5, 7.5A). Jeżeli widzisz kontrolkę chcek engine to musisz sam lub udać się do kogoś to odczyta czy błędy VAGiem, ale jeżeli świeciła się ona wcześniej niż awaria climatronica to raczej nie bedzie związana z tą "awarią".
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: awaria całego układu (panelu) klimatronika-ogrzewania

Postprzez Rafal85 » 7 stycznia 2014, 09:39

Kabel do diagnozy checka i innych przypadłości kosztuje 30-40zł radzę zainwestować.
Zobacz Profil
Rafal85
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 11 maja 2012, 09:50
Auto: 1M
Silnik: diesel inny

Re: awaria całego układu (panelu) klimatronika-ogrzewania

Postprzez kopys » 7 stycznia 2014, 17:20

Dziękuję arknaw, to był problem bezpiecznika. Wcześniej sprawdziłem bezpieczniki ale tylko te które z obrazka pasowały do układu nawiewowego i były OK. Co ciekawe bezpiecznik nr 5 ma taki sam rysunek jak chyba 10 innych bezpieczników. Sprawdziłem wszystkie jakie są w aucie, pozostałe sprawne. Przypuszczam, że zakupię sobie ten kabelek. A co do tego check engine to czy uszkodzenie czujnika temp. silnika mogłoby wyrzucić ten błąd? Nie wiem czym to jest spowodowane ale właśnie oprócz tego checka podczas zimnego silnika podnoszą się czasem automatycznie obroty do 1100. Dzieję się to tak po kilkunastu sekundach pracy silnika. Może to właśnie powód pojawienia się checka i awarii tego czujnika... Pozdrawiam wszystkich kolegów :)
Zobacz Profil
kopys
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 16:32
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron