
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
kurex napisał(a):Ostatnio do tego zauważyłem dziwną rzecz - mianowicie kopcenie po odpaleniu samochodu; wiem że silnik zimny po staniu całej nocy na dworze zakopci - ale nie że aż tak...
Dołączam film żebyście mogli i Wy się przyjrzeć, jak już autko się zagrzeje to nie widać ani jednego dymka i najciekawsze jest to że to było ostatnim razem tak a później tak nie kopcił - co to może być, czy to może być związane z tym grzaniem świec że mi zawsze grzeje tylko sekundę. ?
http://www.youtube.com/watch?v=7eGpFdiyPBU <-- Oto film.
-2 stopnie.
kurex napisał(a):Przy okazji może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ten kąt wtrysku.?
kurex napisał(a):Dzięki serdecznemu koledze SToRM zrobiliśmy małą diagnostykę Leniego.
Na wstępie się okazało że kąt wtrysku mam przestawiony na 70.
o 20 za dużo - chyba nie za dobrze. ?
Przy okazji może mi ktoś wytłumaczyć na czym polega ten kąt wtrysku.?
Zwiększyliśmy czas grzania świec o 1-2s. i zobaczymy jaki będzie tego efekt, puki co jest za ciepły.
kornat napisał(a):Kąt wtrysku odpowiada za podanie paliwa przez pompę wtryskową. Standardowo powinien wynosić ok 50 (patrząc w BS000) a w TDI-timing jak najbliżej środkowej kreski (bodajże niebieskiej). W Twoim wypadku kąt masz przyśpieszony czyli trochę wcześniej paliwo jest podawane. Przestawia się za pomocą koła zębatego, obracają zgodnie z wskazówkami zegara przyśpieszasz, w przeciwną opóźniasz.
SToRM napisał(a):Nmzc - polecam się na przyszłość
kornat napisał(a):Koszt myślę że ok 100zł ale zawsze możesz samem ustawić, instrukcję masz w poniższym linku
kurex napisał(a):Przy odpalaniu czasem szarpie nim - to dlatego. ?
SToRM napisał(a):To akurat z tego co widziałem wczoraj, to bardziej taki efekt daje dwumas, który u Ciebie zdecydowanie powoli ma dość
Teraz nalezy zrobic 1 zworke i po problemiekurex napisał(a):I co teraz. ?
tak jest, nic na tym bezpieczniku więcej nie siedzi tylko ecu edc15kornat napisał(a): pod 37 bezpiecznikiem jest ukryte sterowanie jednostką diesla?
konrat, w twoim aucie to bedzie bezpiecznik nr. 10 i ma to byc 10A. Zrob jutro test, wydluz czas grzania, wyciagnij ten bezpiecznik, tez powinienes miec ta sytuacje i bedziesz wiedzial dlaczego tak mysle ;P (kazdy bosch ecu edc15x na pinie 88 ma to dodatkowe zasilanie potrzebne do poprawnego wysterowania grzania wstepnego swiec zarowych)kornat napisał(a):Hmm, zaciekawiłeś mnie tym. Jeżeli dobrze rozumiem to w autach do listopada 2001r. pod 37 bezpiecznikiem jest ukryte sterowanie jednostką diesla? Aż sprawdzę u siebie jaki tam siedzi bo mam TDI VP z 06.2000r.
kobzyr napisał(a):kurex nie masz bezpiecznika 37 albo jest przepalony. Ma tam być 5A brązowy kolor.
kobzyr napisał(a):Włóż beziecznik 37 i testuj.
kobzyr napisał(a):Wydluz czas grzania
Wydluz czas grzania, 32468 jest mnimalna wartoscia, sprawdz czas grzania na kanale 012 i tyle ma sie swiecic kontrolka. Juz bedziesz wiedzial czy sprawa rozwiazana.kurex napisał(a):To już zrobiłem jakiś czas temu - mając nadzieje że to załatwi sprawę, ale jednak wtedy nie pomogło.
instalacje dla diesla i benzyny sie roznia. I tu tutaj jeden z przykladow.kurex napisał(a):Z tego co wyczytałem to w Leonie bezpiecznik nr.37 odpowiada za :
Przełącznik zapłonu/rozrusznika/Styk S więc co to się ma do świec. ?, do tego jest napisane 10A.
kobzyr napisał(a): sprawdz czas grzania na kanale 012 i tyle ma sie swiecic kontrolka.
kobzyr napisał(a):instalacje dla diesla i benzyny sie roznia. I tu tutaj jeden z przykladow.
Pije miodowe Ciechanykurex napisał(a):Mimo wszystko lecę Ci duże piwo.!
hehe, może dlatego ktoś to auto sprzedałkurex napisał(a):Niemożliwe, staje się możliwe ? - ktoś jeździł tyle lat bez grzania świec ?.
sprawdzic kanal 012 kazda wersja mozna. Tak czy siak jak dla 0 grzal 5 sekund to adaptacja na tym kanale jest seryjna.kurex napisał(a):mam wersję podstawową, a nią nie wejdę w kanał 012 aby to sprawdzić.
kobzyr napisał(a):sprawdzic kanal 012 kazda wersja mozna. Tak czy siak jak dla 0 grzal 5 sekund to adaptacja na tym kanale jest seryjna.
norma, każdy przekaźnik ma jakąś tam inercję, ten od świec ma taką.Do pomiaru zdjąłeś wszystkie fajki?kurex napisał(a):to mimo że kontrolka już zgasła po tam 4 czy 5sekundach, to przez przewód jeszcze przechodził prąd przez ok. 2 sekundy.
Martinus1985 napisał(a):Bo zimny trzeba dlugo krecić jak zapali a ciepły od strzala pali ?
kurex napisał(a):Martinus1985 napisał(a):Bo zimny trzeba dlugo krecić jak zapali a ciepły od strzala pali ?
Akumulator mocny. ?
Ładowanie dobre. ?
Świece sprawne. ?
warto sprawdzić czy po nocy nie schodzi ciśnienie z pompy i dlatego musisz kręcićMartinus1985 napisał(a):kurex napisał(a):Martinus1985 napisał(a):Bo zimny trzeba dlugo krecić jak zapali a ciepły od strzala pali ?
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości