Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czy mogł być komputer.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Czy mogł być komputer.

Postprzez Shayo » 4 lutego 2014, 23:23

Witam serdecznie.

Jeżeli piszę nie w tym dziale to proszę o przeniesienie, ale nie za bardzo wiedziałem w którym umieścić ten temat.

Mam pytanie do was, kupiłem seata leona i po pewnym czasie okazało się że to anglik. Doprowadziłem samochód do ładu bo przekładka była robiona na szybko, nie było rynienek na podszybiu woda lała się do środka, lusterka elektryczne nie działaja. No jeszcze masa rzeczy do zrobienia, żebu auto było dobre. Gdy zaczołem to wszystko wymieniać i naprawiać pomyślałem sobie, czy to możliwe że moj samochód miał komputer a nie ma teraz?? skoro był robiony na szybko (na sztukę) to może włożyli środek z jakiegoś starszego modelu. Samochód jest z 2004 roku i każdy kto widzi auto pyta się czy mam komputer i zawsze każdy zaskoczony, że samochód z 2004 roku nie ma komputera. Jak myślicie jest to możliwe?? Jak mogę to sprawdzić i jeżeli był komputer to jaki koszt byłby ponownego wmontowania go do samochodu. Pozdrawiam serdecznie.
Zobacz Profil
Shayo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 18:17
Auto: Seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Reklama

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez glibo » 4 lutego 2014, 23:52

komputer pokladowy czy laptop?do komputera pokladowego licznik z obsluga +manetka +troche elektroniki
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez kurex » 5 lutego 2014, 06:58

Shayo napisał(a):że samochód z 2004 roku nie ma komputera.


No to raczej nie możliwe...
A to nic Ci nie wyświetla na wyświetlaczu pod zegarami ?.
Czy po czym to stwierdzasz że nawet komputera Ci nie dali ? ^^.
A tak swoją drogą to nieźle się wpakowałeś. :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez Shayo » 5 lutego 2014, 08:13

Jak kupiłem auto było wszytko ok, jak przyszły deszcze to na pozątku nie zauważyłem ale po pewnym czasie dywaniki przesiąkały wodą. Woda lała się właśnie przez podszybie z powodu braku rynienek odprowadzających wodę. Potem zauważyłem, że woda leje się drzwiami wyczytałem, że może być to wada fabryczna. Jak odkreciłem boczki to się przeraziłem, wszystko na sztukę poklejone sylikonem, widać było że była przekładka jak nie pasował jakiś element były znaki szlifowania plasiku. Kable od luaterek przecięte przecinaczkami i sisiały w środku. Powiem wam, że racja wkopałem się, ale no jak już się zorientowałem gościa nie było i nie było możliwości zwrotu auta. A jeżeli chodzi o komputer to znajomi mnie naprowadzili na ten trop, że mogł być komputer. Pod zegrami nic nie ma związanego z komputerem, tylko zegarek, temperatura i licznik przejechanych km. Jak mogę sprawdzić, czy na 100% nie było komputera??
Zobacz Profil
Shayo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 18:17
Auto: Seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez kurex » 5 lutego 2014, 08:14

Z łaski swojej dołącz zdjęcia miejsc które Cię martwią, do tego zdjęcia zegarów, wnętrza, zobaczymy co to uklekocili.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez miroA3 » 5 lutego 2014, 08:18

zdekoduj VIN i bedziesz wszystko wiedzial z czym auto wyjechalo z fabryki
jest odpowiedni temat na forum z takimi prosbami

skoro cieli plastiki to i zegary wsadzili jakie mieli,
to juz teraz nieistotne, kupisz zegary z FIS, manetke, zalozysz, zakodujesz i miec bedziesz

a klimatronik ci dzilala ? wszystko funkcjonuje ?
podpinales auto pod komputer ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez Shayo » 5 lutego 2014, 08:25

Auta nie podpinałem pod komputer, klimatronik działa. Z elektryki jedynie co nie działa to lusterka, nawet po podłączeniu odpowiednio kabli tak jak były nie działaja. Faktycznie zajmę się tym i zdekoduję VIN będzie najprościej i najpewniej.
Zobacz Profil
Shayo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 18:17
Auto: Seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez miroA3 » 5 lutego 2014, 14:27

Numer VIN: VSSZZZ1MZ4R043231
Kod modelu: 1M13B4
Kody kolorow: 1G1GEA
Kod silnika: ALH
Numer silnika: 936616
Kod skrzyni biegow: EGR
Data produkcji: 20.10.2003
Kraj: X2B - Wielka Brytania
Rok modelowy: 2004


-------------------------------------------------------------------------------
Kod Opis
-------------------------------------------------------------------------------
0A2 4 doors
0AE Front stabilizer
0BC Rear stabilizer
0CK Vehicle class differentiation 1M0
0EJ Installation differentiation for transmission MQ 250 vehicle components
0F3 Fuel system for diesel engine
0FA Standard manufacturing sequence
0G4 Cable gearshift
0GZ Emission standard EU3, diesel with EOBD
0KA Without stickers and badges
0L2 Electric throttle actuation
0N5 Standard rear axle
0RA Without ignition/starter switch locking system
0SC Labels/plates in English
0TA Without floor mats
0UA Without special color trim
0VF Information kit in English
0YZ Without determination of weight categoryfor rear axle
1AC Anti-lock brake system (ABS)
1C1 Antifreeze up to -25 degree celsius tolerance up to -30 degree C
1D3 Trailer hitch
1E0 Without activated charcoal canister
1EX Special identification plate for EC for M1 passenger vehicle
1G2 Steel spare wheel with original equipment tires
1H0 Without proportioning valve
1JD Rear shock absorption, basic design 2
1KK Disc brakes, rear
1LS Front disc brakes with integrated adapter
1MF Comfort steering wheel for air bag system
1N6 Power steering
1NL Covers for alloy wheels
1PC Wheel bolts with anti-theft protection (unlockable)
1Q0 Without mass damper for steering wheel
1S1 Tool kit and jack
1SA Without additional front underbody guard
1T0 Without first aid kit and warning triangle
1X0 Front wheel drive
1Z0 Initial standard fuel filling
2B3 Additional exterior noise suppression (hood, capsule and dash panel)
2C5 Axial and vertical adjustable steering column
2D1 Complete cd enhancing underbody panel
2G8 Filler neck module 2 without insert
2JG Body-colored bumpers
2LB Fuel tank with special material treatment
2QK Nameplate set "TDI"
2UA Standard design
2V1 Dust and pollen filter
2W0 Fuel filler cap
2WA Without additional tires
3B0 Without additional child seat anchor
3C7 3-point seat belt for center rear seat
3CA Without partition
3FA Without roof insert (standard roof)
3GA Without cargo area
3H0 Without backrest release for front seats
3J7 Articulated and height-adjustable headrests for front seats
3L3 Manual height adjustment for front seats
3M0 Without special measures
3NC Rear seat bench/backrest, split folding
3P1 Bracket for first aid kit and warning triangle
3Q6 Three rear headrests
3S0 Without roof rails/roof load rack
3U1 Foldable trunk cover
3Y0 Without roll-up sun screen
3YQ Door pockets without insert mats
3ZM 3-point seat belts, outer rear
4A0 Without seat heater
4AF Door and side trim panel in foam film and woven fabric
4B1 Protective side molding
4E0 Tailgate/trunk lid unlocking from outside
4GF Windshield in heat-insulating glass
4J1 Floor tray, extension center console
4K3 Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
4KC Side and rear windows in heat-insulatingglass
4L2 Dipping breakaway interior rear view mirror
4LA Without controls
4M5 Cup holder
4N1 Padded dashboard
4P0 Rear floor panel module, type 1
4Q1 Flame retardent materials
4QU 3-point seat belts front w/ tensioner (electr.) and height adjustment
4R5 Power windows with comfort operation andcircuit breaker, mechanical window regulators rear
4SC Left vanity mirror with cover
4TC Right vanity mirror with cover
4U2 Luggage net on backrest, left seat
4UF Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
4W0 Without cassette and CD storage unit
4X1 Side air bag front
4XF Exterior pillar lining design 2
5A2 Comfort trunk lining
5C0 Without special body measures
5D1 Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
5J5 Body-colored rear spoiler (version 2)
5K0 Without surface protection, with additional transit coating
5N6 Folding grab handles at roof frame soft fold-away
5RV Right exterior mirror: aspherical
5SJ Left exterior mirror: convex
5TC Without decorative inserts
6A0 Without fire extinguisher
6E0 Without center armrest front
6EA Without additional side body covers (stone guard)
6FB Body-colored exterior mirror housings
6KA Radiator grille
6NA Unsplit molding roof liner
6P0 Without license plate carrier rear
6PA Plastic hand brake lever handle
6Q4 Comfort gearshift knob/handle
6QA Rear seat catch
6R1 Leatherette gearshift boot
6SC Tufted trunk floor covering
6W0 Without license plate carrier front
6XB Exterior mirrors: adjustable from inside
6Y0 Without cruise control warning system
7A0 Without CD changer/CD player
7AA Electronic vehicle immobilization device
7B0 Without socket
7E3 Sheathed type glow plug heater
7P0 Without lumbar support in seat backrests
7PB Platform group class 2
7Q0 Without navigation device
7QA Without CD/DVD for navigation
7R3 Side turn signal lights (white)
7X0 Without park distance control
8BF Halogen headlight for driving on the left
8CC Speedometer sensor without seal (electronic speedometer sensor)
8E2 Local interference suppression for FM/AMradio reception
8GL Alternator 120 A
8K0 Without special headlight activation
8KA W/o catalytic converter warning light
8L3 Roof antenna
8M1 Rear window wiper and washer system with intermittent control
8MA Without headphone port rear
8N4 Windshield wiper intermittent control with potentiometer (four speeds)
8P1 Heated rear window
8Q1 Headlight-range adjustment
8QE Key for locking system with remote control
8RM 8 speakers (passive)
8S1 Reading light front
8SA Taillight assemblies, standard design
8T0 Without cruise control system (CCS)
8TF Rear fog lights, left and right
8UE Radio with CD drive
8W1 Washer fluid level indicator
8WA Without front fog light
8X0 Without headlight washer system
8Y0 Single-tone horn
8Z5 Not hot country
9A0 Without taxi alarm system
9AB Manually controlled air conditioning
9D0 Without preparation for two-way radio installation
9FA Without automatic transmission indicator light
9GA Interior light with door pillar switches
9J0 Without supertone system and tone sequence control
9JB Smoking package, ashtray front and rear
9M0 Without auxiliary/parking heater
9P0 Without seat belt reminder
9Q0 Without multi-function display/ on-board computer
9T0 Without heated washer nozzles
9TD Door warning lights front and reflectorsrear
9U0 Without brake pad wear indicator
9W0 W/o car phone preparation/installation
9X0 Without heated door lock cylinder
9Y1 Outdoor temperature gage
A8D Luxury equipment
AZ0 Vehicle with standard production scope
B09 Type approval Great Britain and NorthernIreland
B0N Component parts set, complying with vehicle type for Great Britain, various parts
C23 Operating permit, alteration
CT8 Alloy wheels 6J x 15
E0A No special edition
F0A No special purpose vehicle, standard equipment
G0C 5-speed manual transmission
G22 Front shock absorption
H6R Tires 195/65 R15 T
J0L Battery 340 A (70 Ah)
K8G Hatchback
L06 Suspension range 06 installation control only, no requirement forecast
L0R Right-hand drive vehicle
MD1 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/66 kW TDIbase engine is T0W/T0E
N7B Fabric seat covering
Q1A Standard front seats
QA0 Without child seat
QG0 Without service interval prolongation
QS0 Without electronic map cooling system
T0W 4-cylinder diesel engine 1.9 L unit 038.B
U0L Instrument insert with tachometer clock and mph speedometer
V0A Tires w/o specification of tire brand
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez Shayo » 5 lutego 2014, 15:48

Dzięki miroA3. No samochód nie miał podłączonego komputera " 9Q0 Without multi-function display/ on-board computer ". Miałem nadzieję że miał, bo jeżeli by miał to bym sobie złożył komuterek ;) Dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
Shayo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 18:17
Auto: Seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez kurex » 5 lutego 2014, 18:26

Shayo napisał(a):Dzięki za pomoc.


Swoją drogą to jak Ty kupujesz samochody, że po czasie dopiero zajarzyłeś że po przekładce jest ?,
jaką Ty umowę z "ów" gościem spisałeś, skoro uznałeś że uciekł zaraz ?!.

Przecież obowiązuje rękojmia 2 tygodniowa prawda ?.

Eh zdolny jesteś naprawdę - chodziaż kupiłeś w dobrej cenie. ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez Shayo » 5 lutego 2014, 20:14

Nie oceniaj sprawy nie znając jej.... O przekladce dowiedzialem się dopiero po paru miesiącach, gdy zaczeła się lać woda da środka. Dopiero po rozważeniu pary przyczyn pomyślałem, że to może anglik i się sprawdziło. Wygląd zewnątrzny jak i wewnątrzny był bardzo wporządku nie było widać, że była robiona przekładka. Pozatym samochód jest poprostu dobry oprócz podstawowych wymian typu olej filtry nie wymagał większych napraw. A jeśli chodzi o cenę to była naprawdę atrakcyjna i opłacało się go kupić. Pomimo samego faktu, że to Anglik nie przeszkadza to w niczym. Popostu brak tych rynienek odprwadzających wodę dużo namieszał...
Zobacz Profil
Shayo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 18:17
Auto: Seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez Axee » 6 lutego 2014, 02:07

kurex napisał(a):A tak swoją drogą to nieźle się wpakowałeś.
Przyganial kociol garnkowi ... a lustro masz?
Kod: Zaznacz cały
L0R L LEA Right-hand drive vehicle
3L2 L SIE Manual height adjustment for right frontseat
X2E G National sales program Ireland

Sprawdz lepiej czy masz dobrze zalozone rynienki na podszybiu :D

Shayo glowa do gory, kurex tez ma anglika po przeszczepie :x
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez DzieX » 6 lutego 2014, 18:45

Ja tez mam i sobie chwale :P
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez kurex » 6 lutego 2014, 20:53

Axee napisał(a):kurex tez ma anglika po przeszczepie


Jaki zaś przeszczep. ?
dupa blada a nie przeszczep! czystej krwi nasz.! :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez Shayo » 7 lutego 2014, 08:19

Axee napisał(a):Sprawdz lepiej czy masz dobrze zalozone rynienki na podszybiu


Rynienki zakładałem sam i są na bank założone dobrze bo woda już się nie dostaję do środka.

Muszę jeszcze rozgryźć dlaczego nie działają lusterka. Kable były przecięte, połączyłem je odpowiednio kolorami i dalej nic. Muszę jeszcze sprawdzić przeącznik czy jest dobry. Chyba, że macie inne propozycje przyczyny nie działania lusterek. A i jeszcze jedno pytanko do was, jest jakaś gąbka czy uszczelka odpowiadająca za zbieranie brudu z szyby bocznej podczas jej otwierania?? Gdy chcę ją uchylić słychać taki pisk, trzask no nie wiem jak to nazwać i widać , że tworzą się małe ryski. :?
Zobacz Profil
Shayo
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 18:17
Auto: Seat leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez darq12 » 7 lutego 2014, 08:35

Jest temat o elektrycznych lusterkach poczytaj sobie. Od wewnątrz i od zewnątrz jest taka zamszowa uszczelka jak w każdym aucie. Opuść szybę powinno je być widać na samej górze. Pewnie jest zasyfiona.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Czy mogł być komputer.

Postprzez DzieX » 7 lutego 2014, 10:32

Ja też nie miałem początkowo rynienek (mimo że sam przekładałem, zapomniałem o nich), ale nic mi sie do środka nie lało. Bardziej na komputer silnika :/
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron