Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wąż wspomagania - wymiana

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 15:24

Witam
Czy może mi ktoś pomóc i po części opisać jak wymienić wąż wspomagania kierownicy w silniku ASV idący od pompy wspomagania z przodu auta przy pasie i następnie do przekładni wchodzi z boku ? Jest to wąż skladajacy sie z weza gumowego następnie sztyna rurka a pozniej znów wąż gumowy. Mnie cieknie na połaczeniu waz gumowy sztywna rurka przy maglownicy już. Przy pompie bez problemu odkręci się taką duża śrubę trzymającą wąż ale myśle jakim kluczem i w jaki sposób najlepiej odkrecic waż przy maglownicy ten jakby od strony koła (kierowcy) ? Czy tam grzechotką i nasadka czy lepiej jakimś kluczem płasko oczkowym ? I jak mocno to później dokręcać ? Wiem że są tam podkładki miedziane i jak robili mi magiel to były wymienione(widać świeże) więc nie bede wymieniał.

O ten wąż mi chodzi:
Obrazek
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 15:49

Ciężko tam podejść z jakimkolwiek kluczem. Raczej sanki trzeba na dół opuszczać i wtedy elegancko masz wszystko na wierzchu. Co do podkładek miedzianych to mają to do siebie, że są raczej jednorazowe. Dużo nie kosztują więc zaopatrz się w komplecik. Jak to mówią oszczędny dwa razy traci :wink:
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 15:54

No tak tylko nie znam rozmiaru tych podkładek ? Zarówno przy maglownicy i przy pompie są...

Czyli myślisz że bez ruszenia sanek nie da rady dojść tam żadnym kluczem i tego zrobić ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 15:56

A no to tu jest wielka niewiadoma :P najlepiej podjechać do tych "panów" co robią magle i oni będą mieć tego na pęczki.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 15:58

Jak robili magiel to napewno odkręcali sanki ale to żeby wyjąć magiel. A samo odkręcenie przewodu może jakoś da się bez opuszczania sanek bo to już większa robota i raczej nie dla początkującego...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 16:28

Spróbować nie zaszkodzi ale tak jak mówię: opuścisz sanki i bez kłopotów i rzucania mięsem wymienisz przewód. Nie ma z nimi żadnej filozofii. Odkręcasz łapę skrzyni i 4 śruby trzymające sanki. Ja też jestem początkujący :-D a robiłem taką operację ze 3 lata temu.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 16:31

A silnik nie opadnie wtedy czy coś ? Tak też jeszcze myśle czy jak wyjmę obudowę filtra powietrza czy nie dostanę się wtedy do tej śruby ?

Może ktoś zna rozmiary podkładek miedzianych przy maglownicy i pompie dla tego przewodu ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 16:46

Silnik nie opadnie. Dwie podkładki w rozmiarze 14x20 i dwie w rozmiarze 16x22. Nry fabryczne N0138487 i N0138495.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 16:50

Dziękuje serdecznie :)

A nie wiesz czy jak wyjmie się obudowę filtra czy nie dojdę do tej śruby łatwiej ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 16:51

Właśnie nie pamiętam już jak to wygląda z góry. U mnie np nic nie widać :P jakbyś miał foto to coś można by powiedzieć w tej sprawie.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 16:54

Ok w tyg podjadę na kanał i zobaczę i cyknę fotki :)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 16:56

Chodzi mi o foto z góry silnika, nie z kanału. W miejscu gdzie podłączone są te przewody.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 marca 2014, 17:19

Pako162 napisał(a):Silnik nie opadnie. Dwie podkładki w rozmiarze 14x20 i dwie w rozmiarze 16x22. Nry fabryczne N0138487 i N0138495.


A jakiej grubości są te podkładki ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Pako162 » 2 marca 2014, 17:47

Etka nie podaje grubości. Na moje oko to 1mm może 1,5mm.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez 8rafal4 » 2 maja 2015, 19:51

witam!!
tez muszę wymienić waz od wspomagania bo mokry jest.jak sobie poradziłeś z wykręceniem węża?czy obyło sie bez ściągania sanek?najpierw spuszczacie płyn?nie ma problemu z odpowietrzeniem?czy zakręcamy zalewamy płyn i już ok.
pozdrawiam
Zobacz Profil
8rafal4
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 kwietnia 2014, 16:04
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: leon
Silnik: ARY 1.8

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez PiterEL » 2 maja 2015, 19:59

Ja sanek nie ruszyłem. Odkrecilemi ile ulecialo płynu tyle dolalem. Odpowietrzalem ze na max krecilem w prawo i lewo i po jakimś czasie sprawdzałem poziom. Jak coś dolalem płynu. Ale wymianajest prosta.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez Mateusz » 1 czerwca 2017, 14:11

Czy próbował ktoś wymienić ten przewód od góry? Nie mam kanału a chciałbym go wymontować i zabrać do zakucia.
Zobacz Profil
Mateusz
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 lipca 2012, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: LEON
Silnik: ALH 1.9

Re: Wąż wspomagania - wymiana

Postprzez WoytazBP » 27 sierpnia 2018, 21:17

Wymiana okazuje się bardzo prosta. Ja jestem zielony w temacie ale przy pomocy ogarniętego w dłubaniu w samochodach znajomego poszło bardzo sprawnie. Zaczęliśmy z pod maski od pompy kluczem oczkowym '22 i obejmy metalowego odcinka przewodu, nasadka 13. Następnie zrzuciliśmy lewe koło i nad drążkiem kierowniczym jest całkiem ładny dostęp. Grzechotka długa przedłużka i krótka nasadka '19. Poszło szybko. Na koniec skok w kanał i kolejną obejmę metalowego odcinka przewodu w okolicach skrzyni biegów i przewód uwolniony. Składanie zaczęliśmy od ułożenia i zabezpieczenia przewodu, (używka, wiem wiem, kill me :evil: ) i skręcania. Oczywiście nowe podkładki. Myślę że to jest najprostszy sposób na wymianę tego przewodu.


sorry za odgrzanie kotleta, ale pod jarany że nie trzeba było zrzucać sanek i innych cyrków, udało nam się to wymienić.
Zobacz Profil
WoytazBP
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 17 grudnia 2016, 09:39
Region: lubelskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość