Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dolot i EGR

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Dolot i EGR

Postprzez jaro4444 » 3 lipca 2007, 21:00

Mam takie sobie pytanie - jestem zwolennikiem rozwiązań radykalnych - nie chce zaślepiać jakiegoś wężyka sterującego zaworem a poprostu podłożyć kawałek blachy mosiężnej pod wyjście recyrkulacji spalin przy kolektorze wylotowym i przykręcić dalej przewód EGR, tak jak w seryjnym silniku. Czy myślicie, że to dobre rozwiązanie i czy nie wywali mi błędu na desce?
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Reklama

Re: Dolot i EGR

Postprzez bono » 3 lipca 2007, 21:14

jaro4444 napisał(a):nie chce zaślepiać jakiegoś wężyka sterującego zaworem a poprostu podłożyć kawałek blachy mosiężnej pod wyjście recyrkulacji spalin przy kolektorze wylotowym i przykręcić dalej przewód EGR, tak jak w seryjnym silniku. Czy myślicie, że to dobre rozwiązanie i czy nie wywali mi błędu na desce?

u mnie tak jest zrobione i dziala, ale bedziesz musial wylaczyc EGR VAGiem bo inaczej blad bedzie wywalal, mi to zrobili chlopaki z CS
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dolot i EGR

Postprzez jaro4444 » 3 lipca 2007, 22:23

Mam dawno przez Torę wyłączony programowo i programowo niby zamknięty. :wink:
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Dolot i EGR

Postprzez Streat » 3 lipca 2007, 22:49

EGR programowo nie da sie wyłączyć można mu dać taki nastaw że w innym zakresie będzoe pracował, ale będzie zawsze w pewnym stopniu wpuszczał spaliny z powrotem :roll:

Ja mam fizycznie zaślepiony EGR i błędów nie ma
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Dolot i EGR

Postprzez jaro4444 » 3 lipca 2007, 23:28

Streat dlatego chcę łobuza ublachować :mrgreen:
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Dolot i EGR

Postprzez pynio110 » 27 listopada 2008, 19:39

WITAM. Czy w benzyniaku, dokładnie 1,6 16V BCB można pozbyć się układu cyrkulacji spalin ?.
pynio110
Zobacz Profil
pynio110
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 października 2008, 18:35
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon

Re: Dolot i EGR

Postprzez motyka8 » 4 marca 2009, 14:57

smoky7 napisał(a):aha jezeli wywaliłbym cały egr to co mam zrobić z wężykami dochodzącymi do niego
Nic niech sobie wisza.[/quote]

Czy obydwa te wezyki maja byc zaslepione
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez youngmenson » 8 listopada 2010, 14:06

Wiatm chcialbym sie zapytac, czy ma ktos dokladne wymiary tego zamiennika ktory mozna wsadzic zamiast EGR'a ?? bardzo prosze o jakies zdjecie z wymiarami moze byc nawet tylko ta czesc ktora sie przykreca
Zobacz Profil
youngmenson
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 18 maja 2010, 14:19
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Leon

Re: Dolot i EGR

Postprzez lisciofcb » 15 kwietnia 2011, 10:25

Troche odswieze temat, ale jestem zielony w tych kwestiach. Czy gdzies w necie znajde zdjecia spod maski ze wskazaniem, gdzie jest EGR? I co faktycznie daje to zaslepienie go, ktore widze ze stosuje coraz wiecej osob ?
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Dolot i EGR

Postprzez Marcin_TDI » 15 kwietnia 2011, 11:35

EGR jest przy kolektorze ssącym przykręcony jak otworzysz maskę to w lewej części silnika przy ścianie grodziowej przy podszybiu. po co chcesz zaślepiać go ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Dolot i EGR

Postprzez lisciofcb » 15 kwietnia 2011, 11:38

Nie chce zaslepiac, tylko w moim temacie gdzie pisalem o bledzie silnika, ktos zasugerowal mi ze to moze byc EGR wiec chcialem ogolnie sprawdzic czy to faktycznie moze byc to, chociaz wiekszosc objawow niby wskazuje ze sonda lambda (zreszta MArcin sam sie w tym temacie udzielales z tego co pamietam). A o zaslepienie pytam tylko z ciekawosci co to daje.
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Dolot i EGR

Postprzez Sebool2006 » 15 kwietnia 2011, 12:23

lisciofcb tu masz pokazane gdzie znajduje się EGR http://www.e-warsztat.eu/2010/01/opis-s ... go-diesel/
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dolot i EGR

Postprzez lisciofcb » 15 kwietnia 2011, 12:45

Ok dzieki, mimo iz jest to konstrukcja diesla, a ja mam benzynke to jest to w tym samym miejscu tak ?
Zobacz Profil
lisciofcb
Sport
Sport
 
Posty: 457
Dołączył(a): 28 listopada 2010, 16:36
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Auto: Seat Leon 1M

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 24 marca 2014, 12:46

Panowie,
odgrzeje trochę kotlecika,chciałem w weekend podłączyć czujnik boosta i jak odkręciłem egr to zobaczyłem syf łącznie z kolektorem.
Wyczyściłem tylko egr bo nie chciałem nic zrąbać przy kolektorze.
W ten weekend będę chciał jeszcze raz rozebrać,zaślepić egr no i wyczyścić kolektor.Jak to zrobić,ma ktoś jakąś fotorelacje,na co trzeba uważać, poproszę Was o rady bo trochę mnie to przeraża.
Dał bym to do mechanika,ale pewnie nie wyczyszczą dokładnie .
Pomóżcie trochę.
Dzięki
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez Leonidas ARL » 24 marca 2014, 17:40

benzyna, pędzelek,jakaś mała szczotka ewentualnie jak masz urządzenie do piaskowania i jedziesz... nowa uszczelkę kolektora, profilaktycznie wszystko składaj na masie termicznej.Trochę zabawy jest, ale robota nie jest skomplikowana.Gorzej jest z ARL-em bo dodatkowo jest chłodniczka która ogranicza miejsce dostępu do kolektora.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 24 marca 2014, 18:09

do czyszczenia mam płyn do gaźników,egrów itp oraz ma też benzyne i zapałki :-D .
Mam też druciak do garków :-D ,uszczelke pod kolektor oraz silikon termiczny dokupie,tylko jak w tym arl-u zdemontować ten kolektor bo egr pójdzie gładko.
Napewno muszę odpiąć rurę od filtra powietrza i co dalej ,jak to dziadostwo wykręcić
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez Leonidas ARL » 24 marca 2014, 18:29

napoleon81 napisał(a):do czyszczenia mam płyn do gaźników,egrów itp oraz ma też benzyne i zapałki :-D .
Mam też druciak do garków :-D ,uszczelke pod kolektor oraz silikon termiczny dokupie,tylko jak w tym arl-u zdemontować ten kolektor bo egr pójdzie gładko.
Napewno muszę odpiąć rurę od filtra powietrza i co dalej ,jak to dziadostwo wykręcić


egr nie pujdzie gładko...odkręcenie dolnej śruby jest ciężkie.Najpierw odkręć chłodniczke potem egr wraz z kolektorem.Mam nadzieje że, masz spory zapas kluczy tzn. imbus,torx, przedłużki, kolanka itp. Cały zabieg zajol mi chyba ze cztery godziny plus do tego kilkadziesiąt słów typu ku...hu... :D
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 24 marca 2014, 18:46

ta,znam to bo ostatnio odkręciłem cały egr i przy dolnej śrubie było ku..hu... ja pie... :-D
Egr pójdzie tylko martwi mnie ten kolektor,podpowiedz jak to wykrecałeś
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez Leonidas ARL » 24 marca 2014, 18:54

najpierw chłodniczka potem kolektor przy pomocy lusterka (kiepski wgląd i dojście) na koniec proponuje założyć OCT i problem zasyfionego egr zniknie.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 24 marca 2014, 18:57

no to chyba jednak podjadę do mechanika :-(

chłodniczka czyli ta rurka co idzie od egr-u do dołu
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez Leonidas ARL » 24 marca 2014, 19:02

ja to robiłem pierwszy raz i żadnej filozofii tam nie ma, robota prosta, tylko trochę gimnastyki jest. Mechanior skasuje Cię minimum 150zł.
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 24 marca 2014, 20:06

no meches powiedział za wszystko 100-200 zł,więc może samemu spróbować,jak nie będzie szło to najwyżej dam spokój.
A na co trzeba zwrócić uwagę i uważać przy odkręcaniu, bo napewno są jakies "uważaj na"
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez Leonidas ARL » 24 marca 2014, 20:27

napoleon81 napisał(a):no meches powiedział za wszystko 100-200 zł,więc może samemu spróbować,jak nie będzie szło to najwyżej dam spokój.
A na co trzeba zwrócić uwagę i uważać przy odkręcaniu, bo napewno są jakies "uważaj na"


nic takiego tam nie ma, bynajmniej sobie nie przypominam. Za te 100zł kup sobie browarów i naprzód...
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 24 marca 2014, 21:31

kurde,ale jak za 100 kupie browaru to nawet klapy nie otworze :buja:
Dzięki,w weekend spróbuje mam na to sobotę i niedziele,zabiore wszystkie klucze z pracy :-D , więc w najgorszym razie zaślepię tylko egr i wkręce nypel od boosta.
A powiedz mi jeszcze przy zaślepieniu egr-u blaszkę 1.5 mm daję na chłodniczkę od strony egr-u, a 4 mm na drugi jej koniec i w vag-u zmieniam(zwiększam) wartość w adaptacjach blok 3 .
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Dolot i EGR

Postprzez Marcin_TDI » 24 marca 2014, 21:53

masz 6 ampuli od kolektora i 3 mniejsze od chlodniczki. dobrze wbijaj klucze bo jak obrobisz leb sruby to pozamiatane. zadnego silikonu nie uzywa sie tam tylko nowe uszczelki daj
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Dolot i EGR

Postprzez napoleon81 » 3 kwietnia 2014, 05:24

Siemka,
wszystko przeczyszczone i zaślepione,łatwo nie było bo dolna śrubka od egr była obrobiona na maxa,więc trzeba było wyjąc cały kolektor z egr :-D .Syfu było uuuu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oczywiście bez pomocy Radziker'a nie dało by rady,wielkie dzięki. :brawo:

A tak przy okazji,nie miałem wcześniej pojęcia jak takie czyszczenie wpływa na dynamikę samochodu,może przesadzam (choć nie sądze),ale całkiem inaczej się zbiera. Turbo startuje tyćkę wczesniej oraz o wiele szybciej się wkręca.
Nie chce mi się wierzyc że poprzez "zwykłe" czyszczenie auto może odzyskać wigor.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości