Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 9 czerwca 2014, 19:54

Auto zostało zlogowane. Ewidentnie do 3000 obr turbina za słabo pompuje. Powyżej 3000 obr. wyrywa jak głupi.

Turbo zostało wyjęte i dokładnie sprawdzone. Przepływomierz ok. Wszystkie węże wężyki zawory zostały posprawdzane i nic. Sprawdzony wałek, też ok!!!
Następny krok to wyjęcie i sprawdzenie pompowtrysków...

BŁAGAM!!! Może ktoś ma jakiś pomysł, co to może być i uchroni mnie przed kolejnymi wydatkami ;)
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez PIotrek425 » 9 czerwca 2014, 20:17

Długo jeździsz na tym turbo? Nie miałeś niedawno jakiejś regeneracji? Kolega po awarii turbo miał je w regeneracji i po naprawie pompowało dopiero od ok 2700... Wcześniej muł... Okazało się, że turbo niepoprawnie zregenerowane... Szukaj przyczyny w turbinie, ew jakiejś nieszczelności
Powered by CompSport
190,2KM i 399,4Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PIotrek425
Sport
Sport
 
Posty: 285
Dołączył(a): 31 marca 2009, 21:48
Lokalizacja: Łowicz, Łódź
Region: łódzkie
Auto: Leon FR+ Audi A6C7
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez Krasza » 9 czerwca 2014, 22:39

Wrzuć logi dynamiczne ! Na pewno ktoś pomoże.
Zobacz Profil
Krasza
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 13:56
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez [gypsymh] » 9 czerwca 2014, 23:08

Kolego a zmienna geometria w turbo chodzi lekko po odłączeniu gruszki? Logi dynamiczne i statyczne BS 003 ,011. Do sprawdzenia również sama gruszka. Może jest nie szczelna, oraz zawór N75 od sterowania gruszka
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 10 czerwca 2014, 09:50

Faktycznie, auto kupiłem z Turbo po regeneracji, ale było sprawdzone jeszcze raz (Turbo wyjęte i wysłane do Firmy zajmującej się regeneracją) i wszystko ok. gruszka też ok,zawór N75 też ok, szczelności ok.
Wszystko co wypisałem powyżej zostało sprawdzone...
Kolejny krok to sprawdzenie pompowtrysków (podejrzenie podawania za małej dawki)

Może ktoś ma jeszcze inny pomysł?
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez Tomuss » 10 czerwca 2014, 09:55

Musisz wrzucić logi aby Ci pomóc.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 10 czerwca 2014, 11:25

ok. Postaram się jak najszybciej wrzucić.
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez PIotrek425 » 10 czerwca 2014, 21:01

Ten mój kolega też odsyłał turbo to mu wmawiali, że jest wszystko OK- w końcu jak przepchnął temat i dostał inne regenerowane auto zaczęło jechać w pełnym zakresie obrotów.
Powered by CompSport
190,2KM i 399,4Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PIotrek425
Sport
Sport
 
Posty: 285
Dołączył(a): 31 marca 2009, 21:48
Lokalizacja: Łowicz, Łódź
Region: łódzkie
Auto: Leon FR+ Audi A6C7
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez GruchaARL » 10 czerwca 2014, 23:19

wartki napisał(a):Faktycznie, auto kupiłem z Turbo po regeneracji, ale było sprawdzone jeszcze raz (Turbo wyjęte i wysłane do Firmy zajmującej się regeneracją) i wszystko ok. gruszka też ok,zawór N75 też ok, szczelności ok.


Zawsze jest tak że jak odeślesz turbo to ci powiedzą że jest ok. Nie pamiętam ile przypadków na tym forum robiłem ale bardzo dużo. Za każdym razem pisałem specjalną kartkę po wykonaniu pracy, że firma jednak źle zregenerowała turbo. To było podstawą reklamacji. Nigdy taka firma nie przyzna się do błędu bo oni nie wiedzą nawet co robią źle!!. Dla nich tubo jest ok. Na samochodzie nie.

Turbosprężarka jest do wymiany!! Mogę pomóc, proszę o PW
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 11 czerwca 2014, 09:30

Może inaczej ;). Auto kupiłem ponad miesiąc temu właśnie z takimi objawami... Można powiedzieć że zaryzykowałem (auto mierzone miernikiem lakieru, żaden element niemalowany , idealny stan pomijając jedną bolączkę ;) ) i miałem nadzieje że będzie to jakaś nieszczelność bądź zawór N75. Turbiny nie odesłałem do Firmy która ją regenerowała tylko do zupełnie innego sprawdzonego warsztatu. I tam stwierdzono że turbo jest ok. Z logami może być problem bo musiałbym pojechać jeszcze raz do swojego mechanika, a brak czasu mi nie pozwala :/ Trudno. Mam dwa wyjścia, pojechać do innego mechanika po kolejną diagnozę albo sprawdzić pompki...
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez GruchaARL » 11 czerwca 2014, 11:11

wartki napisał(a):Mam dwa wyjścia, pojechać do innego mechanika po kolejną diagnozę albo sprawdzić pompki...


Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś to co napisałem wyżej i twoi koledzy z forum. Pompki zostaw w spokoju dlatego że nawet jak będą już mniej wydajne jak seria nie mają wpływu na wstawanie turbo tak znaczącego. Masz turbo do wymiany !! jeżeli pozostałe rzeczy typu podciśnienia, gruszka i sprawność geometrii jest ok. Oczywiście zrób jak uważasz bo w sumie żaden z nas nie posiada twojego auta pod ręką :). Logi to podstawa, w innym wypadku to szukanie wiatru w polu i uszczuplenie twojego portfela i czasu na niepotrzebne diagnozy
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez dadusiek2407 » 11 czerwca 2014, 11:23

GruchaARL pytanie czy przeplywomierz tez moze miec znaczenie na brak dolu?bo na 2 i 3 biegu turbo budzi sie gdzies przy 2400-2500 przy wyzszych biegach ok....czy to wina turbiny?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dadusiek2407
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 22 września 2009, 15:31
Lokalizacja: Łaziska Górne
Auto: Leon Cupra 4x4
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez GruchaARL » 11 czerwca 2014, 16:46

Jeżeli turbina źle pompuje to przepływka tez pokazuje głupotę jakby była martwa, wiele osób wtedy źle stawia diagnozę. Turbo ARL minimum przy 2000obr powinna mieć około 1,3 bar, wtedy można mówić o złej regulacji sztangi lub softem można wtedy turbo ustawić.

Raczej turbo dupa :)
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez Kubazs » 11 czerwca 2014, 19:08

A czy ktos w Warszawie lub okolicy moglby pomoc w podobnym problemie i dobrze zdiagnozowac usterke?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kubazs
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, 22:43
Lokalizacja: wawa
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez GruchaARL » 11 czerwca 2014, 20:15

logi 3,8,11 kanał na czwartym biegu, i napisze ci co i jak
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 13 czerwca 2014, 09:06

U mnie temat chwilowo przystopował. Ruszy zapewne na początku lipca (wypłata :P )
GruchaARL chyba skorzystam z twojej sugestii. Wczoraj uzyskałem informację że turbiniarz do którego oddawałem turbo do sprawdzenia również nie ogarnia zmiennej geometrii. Auto oddam teraz do Firmy Tune-Up. Będę informował na bieżąco... Dzięki za rady ;)
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez GruchaARL » 13 czerwca 2014, 09:10

no i dobrze robisz :), fedir na pewno ogarnie ci temat
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 19 listopada 2014, 11:13

Wznowienie tematu po dłuższym czasie :P

W Tune-Upie diagnoza trwała 2 minuty. Turbo wysrane. Nie zastanawiając się za długo, kupiłem nowego Garretta. Podobno te po regeneracji nie zawsze zdają egzamin. Po zamontowaniu nowej turbiny auto wypluło na seryjnym programie 170KM i 357Nm. Po delikatnym programie jest 191,5KM i 414Nm. Po wymianie sprzęgła zapewne drapnę jeszcze trochę program żeby było 200KM ;) Oczywiście auto ładnie zbiera się od dołu i ciągnie cały czas.

Pzdr
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez Gonzus_1989 » 19 listopada 2014, 14:28

Może nie szalej tak-zrób bezpiecznie a dobrze ..9 koni Cie nie zbawi a Garetka chyba nie tania była więc ja bym zostawił :)
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez piotrassenior » 19 listopada 2014, 15:11

Gonzus_1989 napisał(a):9 koni Cie nie zbawi

Dokładnie. Auto kreskami nie jedzie także jak jest git to śmigaj tak, oczywiście z głową :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 20 listopada 2014, 10:32

Może faktycznie macie rację ;)
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez Kapsel71 » 20 listopada 2014, 11:07

Witam, mam podobny problem jak wartki, na niższych obrotach auto nie chce jechać, potem przy 2500 wyrywa, auto mam nie całe pół roku, turbina na 100% była regenerowana. Postaram się dzisiaj wrzucić logi tylko powiedzcie mi czy mogę zrobić z 3 kanałów jednocześnie czy każdy z osobna?
Zobacz Profil
Kapsel71
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 11 sierpnia 2014, 11:06
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez kobzyr » 20 listopada 2014, 14:26

pierwszy 011 osobno, a przy drugiej próbie razem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez Kapsel71 » 20 listopada 2014, 15:06

Nie zrozumiałem do końca, jeszcze raz. Najpierw 11 osobno a za drugim razem 3 i 8? Czy za drugim razem 3,8,11?
Zobacz Profil
Kapsel71
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 11 sierpnia 2014, 11:06
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: ARL Brak mocy do 3000 obr./min

Postprzez wartki » 20 listopada 2014, 15:28

Moja stara turbina również była regenerowana, nawet wysyłałem ją do sprawdzenia i mówili że wszystko ok. Wjechała nowa suszarka i problem znikną. Więc tej regeneracji nie był bym taki pewien niestety...
Zobacz Profil
wartki
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 maja 2014, 10:57
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron