Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Padnięty silnik, Cupra R

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Patryk_Gr » 22 listopada 2014, 16:16

Witam>
Może mi ktoś pomóc, doradzić...
Posiadam Leona 1 Cupra R AMK. Niestety wczoraj podczas mojej przejażdzki przy prędkosci 180 km/h spadło mi ciśnienie na boscie z 1.5 bara na 1 bar a pozniej coraz nizej... towarzyszyła temu chmura dymu za mną. Po zatrzymaniu sie i podniesieniu maski okazało się że wywalilo mi ciśnienie bagnet wraz z olejem. Zalało mi pół silnika.... Domyślam się że któryś z tłoków się wypalił (dziura). Chodzi na trzech, oczywiście wróciłem na lawecie. Teraz pytanie jakie tłoki założyć czy dalej serie i gdzie je dostac... Czy może jakies inne wydajne. Dziękuje za pomoc, jeśli ktoś sie tym zainteresuje. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Patryk_Gr
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 listopada 2014, 13:02
Auto: Cupra R
Silnik: AMK 1.8

Reklama

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez hornet15re1 » 22 listopada 2014, 17:38

Pierwsze co to rozebrać górę silnika i zobaczyć czy to dziura i czy tylko jeden tłok ma problem(bo jak jedna dziura to pewnie wtryskiwacz nawalił) i czy reszta silnika jest dobra,bo jeden tłok możesz kupić nawet używany i zamontować na stare/nowe pierścienie i stare panewki,a jesli ogólnie silnik dogorywa to lepiej zakupić używany słupek,najlepiej od AUQ/AUM bo będzie duuuzo tańszy a nie sadze by sie cos te słupki różniły
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Patryk_Gr » 22 listopada 2014, 19:21

Wydaje mi sie że tylko jeden bo na trzech chodzi, predzej obawiam się że zawór się wyłamał i zrobił dziure w tłoku... Tylko wiesz rozbierania jest w chu... najlepiej chyba wyjechać silnikiem żeby byl jakis dostęp... I o to chodzi że jeśli nawet kupie tego tłoka to nie wiadomo czy to se na innym nie powtórzy trzeba wszystko dobrze przejżec jak bedzie głowica na wierzchu... albo kupic jakieś mocniejsze tłoki i korby ...
Zobacz Profil
Patryk_Gr
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 listopada 2014, 13:02
Auto: Cupra R
Silnik: AMK 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez black-dimon » 22 listopada 2014, 21:00

Jeśli nie rozbierzesz to nie będziesz wiedział.
Jeśli chodzi na 3 i nic nie dzwoni to zawór nie jest urwany, jakby się tak stało to byłaby totalna masakra.

Jeśli chodzi na 3 to może być wydmuchana uszczelka lub uszczelniacz zaworowy, wypalone gniazdo lub...
Reasumując bez rozebrania można gdybać.

Inne tłoki to tylko kute ale czy warto?
Zobacz Profil
black-dimon
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 14 kwietnia 2013, 10:59
Auto: leon
Silnik: APG 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Patryk_Gr » 23 listopada 2014, 09:45

No właśnie patrząc na cenu tłoków kutych to średnio warto... Może za tydzień zabierzemy się za wyciągnięcie głowicy.. Niby coś tam po odpaleniu stuka... Wracam na serie program. podobno coś tam było modzone takiego już kupiłem. 1.5 bara bił ciśnienia to o 0.5 wiecej niż seria i może to jest główną przyczyną :( Fakt zapierda.....
Zobacz Profil
Patryk_Gr
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 listopada 2014, 13:02
Auto: Cupra R
Silnik: AMK 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez tery_ » 23 listopada 2014, 10:25

remoncik okolo 2500 a tu kolo ma caly bloczek do schandlowania zadzwon moze bedzie mial czesci ktorych potrzebujesz


http://allegro.pl/seat-leon-cupra-blok- ... 58125.html
Diesel ma kopcić, Benzyna zapie****alać :>
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tery_
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 13:38
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Cupra R babe
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Patryk_Gr » 23 listopada 2014, 11:46

No dzieki ale najpierw musze rozebrać głowice żeby zobaczyć co padło... Moze się przydać link .
Zobacz Profil
Patryk_Gr
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 listopada 2014, 13:02
Auto: Cupra R
Silnik: AMK 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez glibo » 23 listopada 2014, 17:42

hornet15re1 napisał(a):Pierwsze co to rozebrać górę silnika i zobaczyć czy to dziura i czy tylko jeden tłok ma problem(bo jak jedna dziura to pewnie wtryskiwacz nawalił) i czy reszta silnika jest dobra,bo jeden tłok możesz kupić nawet używany i zamontować na stare/nowe pierścienie i stare panewki,a jesli ogólnie silnik dogorywa to lepiej zakupić używany słupek,najlepiej od AUQ/AUM bo będzie duuuzo tańszy a nie sadze by sie cos te słupki różniły

BAM a AUQ to dwa inne słupki :?
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez hornet15re1 » 23 listopada 2014, 20:19

Zdjąć głowice to 3 godziny roboty i będziesz wszystko wiedział ,a co do różnic słupków BAM /AUQ/AUM to nie sadze by się różniły,bo blok tego silnika jest taki sam nawet w wersji bez turbo,a te trzy odmiany wychodziły w tym samym czasie i BAM ma inny osprzęt,ale blok i wszystko w nim maja wspólne,ale niech ktoś sie wypowie kto namacalnie spotkał sie z tymi silnikami i może powiedzieć na 100% ze sie różnią lub nie.
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez glibo » 23 listopada 2014, 20:30

wg etki nawet kpl tlok i korbowod jest inny.ale namacalnie nie mialem okazji porownac
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez hornet15re1 » 23 listopada 2014, 21:07

glibo napisał(a):wg etki nawet kpl tlok i korbowod jest inny.ale namacalnie nie mialem okazji porownac

Właśnie tylko te rzeczy mogą byc inne,ale nie sadze by różniły sie na tyle,by nawet rozróżnić te je wzrokowo
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Patryk_Gr » 24 listopada 2014, 18:35

Z tego co sie orientuje to AUQ i AUM to ta sama głowica co AMK i BAM.... Podobno były wersje z wiekszymi wlotami jak w AMK czy BAM. Troche to dziwne że w 150 KM silniku Jest to samo co w 225KM. Napewno korby i tloki są mocniejsze a reszta to podobno to samo
Zobacz Profil
Patryk_Gr
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 listopada 2014, 13:02
Auto: Cupra R
Silnik: AMK 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Mok » 24 listopada 2014, 23:06

Patryk_Gr napisał(a): Teraz pytanie jakie tłoki założyć czy dalej serie i gdzie je dostac... Czy może jakies inne wydajne. Dziękuje za pomoc, jeśli ktoś sie tym zainteresuje. Pozdrawiam.


Jak chcesz nim dłużej pojeździć to kuj dół. A jak opchać planujesz, to wstaw używany fabryczny i po zawodach.
P.S. Ile KM / Nm Ci wydmuchał na 1.5 bar?

-- 25 listopada 2014, 00:06 --

Patryk_Gr napisał(a):Z tego co sie orientuje to AUQ i AUM to ta sama głowica co AMK i BAM

Wierz mi, to nie jest ta sama głowica. U mnie w BAMie jest na głowicy z boku naklejka fabryczna w stylu "Achtung BAM only cośtam cośtam i pierdylion wykrzykników" chcesz to Ci zdjęcie zrobię, póki mam silnik na haku :)
Tymczasem ~ 380 KM / 471 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mok
Sport
Sport
 
Posty: 376
Dołączył(a): 5 sierpnia 2013, 19:14
Auto: Leon 1M
Silnik: BAM 1.8

Re: Padnięty silnik, Cupra R

Postprzez Patryk_Gr » 25 listopada 2014, 17:08

Ja osobiście nie byłem nim na rolkach... Podobno miał 260 KM a ile Nm nie wiem. Wiem Ze chłopaki z a5 szybko zostali daleko we wstecznym lusterku jak dojezdzali mi do D :cfaniak: Teraz to już nie wiem co z tymi głowicami.... Znajomy co ogarniał R-ke i miał zmodzona na 500KM+ mówił ze to jest to samo. Seria korby wytrzymała mu 320 KM.... Intercooler z ARL-a 2 bary i strzelił :P
Zobacz Profil
Patryk_Gr
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 listopada 2014, 13:02
Auto: Cupra R
Silnik: AMK 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości