Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez KrukersRadek » 18 sierpnia 2015, 21:14

Przeczytałem juz tle z tego forum, ale dokładniejszych informacji nie udało mi sie uzyskać.
Wiem że w CUPRACH montowano ekstra hamulce z zaciskami brembo 4 tłoczkowymi oraz tarczami 323.

Posiadam leonka 1.8 20v Turbo zchipowany na 215KM, jakość hamowania mi się nie do końca podoba od samego kupna. Z przodu mam załozone 312mm 1 tłoczkowy zacisk ten standard co był tanszych wersjach cupry. Chciałbym założyć układ hamulcowy ten ekstra 323 + brembo. Mam załozone felgi 18stki ronala.

Potrzebuje wiedzieć:

1. Czy konieczna będzie zmiana zwrotnicy do zamontowania tych zacisków?
2. Czy przy zaciskach brembo 4tłoczkowych trzeba robić dodatkowe modyfikacje pompy hamulcowej, przewodów hamulcowych, oraz innych rzeczy np. czy czujniki ABS oraz czujników starcia klocka?
3. Z tyłu mam załozone najprawdopodobniej 286mm tarcze. I czy po modyfikacji przodu wszystko bedzie odpowiednio współgrało z tym starym tyłem? Oczywiście mam zamiar tez dobrać nowe tarcze i klocki na tył oraz przód.

Prosze o jakieś miłe info :)
Zobacz Profil
KrukersRadek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 sierpnia 2015, 20:56
Auto: Seat leon 1.8 T
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez piotrassenior » 18 sierpnia 2015, 22:44

Z tego co wiem:

1) nie będzie konieczna zmiana zwrotnic.
2) przy Brembo masz inne przewody hamulcowe (polecam od razu oplot tylko na przód), można też pokusić się na przekodowanie pompy hamulcowej ale nie każdy to robi i nie wiem czy cokolwiek to wtedy daje na +, (info znajdziesz u nas na forum czy to konieczne-kiedyś gdzieś na to natknąłem),
3) z tyłu masz 286mm, jesteś pewny? To musiał być tył modyfikowany, ori powinien siedzieć 256mm. Nic nie musisz zmieniać.

Napisz lepiej co dokładnie Ci się nie podoba w hamowaniu bo niekoniecznie wina może leżeć w systemie 312mm na przodzie - Leon ma inne przypadłości które powodują ze auto jest ciężko wyhamować/zatrzymać :)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez KrukersRadek » 19 sierpnia 2015, 16:34

1. To super ze zwrotnica zostaje.

2. Czym jest ten oplot w przwodach hamulcowych? I poco go sie stosuje? Jak się przekodowuj pompę, kto to może zrobić? Szukałem odnośnie tej pompy na tym forum ale jest jakas wzmianka ale nic konkretnego tylko tyle ze sie własnie przekodowuje ale nie zawsze.

3. To nie jestem pewny czy to 286 (tak na oko z daleka miarką mierzyłem), bo nie chciało mi sie sciągać :D. Odnośnie jeszcze tyłu czy w CUPRACH były jakieś inne specjalne wielotłoczkowe zaciski na tył?

4. I jeszcze pytanko! Czy zmiana na większe z przodu normalnie bedzie współgrać z tyłem podczas hamowania? Czy zwiekszając tarcze na przodzie trzeba też nieco i z tyłu zwiekszyć?


Odnośnie samego hamowania to umnie i tak trzeba by wymienic tarcze i klocki. Bo widac że źle się ten zestaw zachowuje przy drugim lub trzecim mocnym hamowaniu z 200km/h, (Pedał robi się twardy, a samo hamowanie dużo wolniejsze). Akurta mi się klocki kończą to też może dlatego i przy okazji chciał bym załozyć coś konkretniejszego. Bo z tego co czytałem najlepiej hamowanie poprawia sie powiększeniem tarcz i wielotłoczkowym zaciskiem. Pozatym takie Brembo to jednak coś potrafi :)
Zobacz Profil
KrukersRadek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 sierpnia 2015, 20:56
Auto: Seat leon 1.8 T
Silnik: AUQ 1.8

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez Jacol » 19 sierpnia 2015, 17:54

4. Tył nie jest taki ważny jak przód więc jeśli masz te 256 z tyłu to nie ruszaj. Siła hamowania i tak jest regulowana samoczynnie więc się tył z przodem dopasują.

312mm z przodu jest bardzo wydajne jeżeli chcesz się pozbyć efektu o którym piszesz to zainwestuj w tarcze nawiercane (nie myl z nacinanymi) - jest o tym obszerny temat.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jacol
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 3 marca 2011, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.8t+
Silnik: ARY 1.8

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez KrukersRadek » 19 sierpnia 2015, 18:29

Ja rozumiem, ale duzo czytałem i wiekszość mówi zeby właśnie nawiercanych nie kupować bo przy mocnym zacisku pekają po jakims czasie napewno szybciej niż tarcze nie wiercone. Co do nacinania to ma to eliminowac pojawiajace sie gazy, i ponoc bardziej sciera klocek i jest wtedy głosniejszy hamulec. Dlatego chyba myślał bym bardziej tylko o nacinanych. Pozatym w większości producentów sportowe tarcze są własnie bez nawiertów. Zimmerman faktycznie robi z nawiertami, ale róznie o tych nawiercanych zimmermanach mówią. Ja mam na oku black diamonda 12 grooved lub 6 grooved bo mają jedne z lepszych skutecznosci hamowania i właściwości cieplnych. Pozatym dobre opinie o nich są i chyba najlepiej sie sprzedają. Do tego jakieś dobre klocki EBC green staf albo inne kolory tych klocków i mówią że żyleta :D. Ale może ja się mylę nie jestem biegły w tych tematach ale dużo internetu przeserwowałem :D

Myślałem też o ATE PD, ale sam nie wiem co o nich sadzić. Dużo pisze że się gną a jeszcze więcej ludzi poleca. Ja biore pod uwage to że powodem przegżania tarczy może być również zły montaż złe przykręcenie itd. Ale ATE w porównanieu z black diamond to półka niżej :) Przynajmniej w statystykach.

Co o tym sadzicie? Choć wiem że wybiegam po za temat.
Zobacz Profil
KrukersRadek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 sierpnia 2015, 20:56
Auto: Seat leon 1.8 T
Silnik: AUQ 1.8

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez piotrassenior » 19 sierpnia 2015, 20:44

KrukersRadek napisał(a):Czym jest ten oplot w przwodach hamulcowych? I poco GO sie stosuje?

Poczytaj... :arrow: http://autokult.pl/12667,ekstremalne-hamowanie-przewody-hamulcowe-w-stalowym-oplocie

KrukersRadek napisał(a):Jak się przekodowuj pompę, kto to może zrobić?

Robi się to poprzez vaga. Nie wydaje mi się żeby to było aż takie ważne w Twoim przypadku zmiany z 312 na 323 Brembo.

KrukersRadek napisał(a):Odnośnie jeszcze tyłu czy w CUPRACH były jakieś inne specjalne wielotłoczkowe zaciski na tył?

Wychodziło tylko 256mm w Cuprze. Nie było nic lepszego i generalnie to wystarczy - chyba że ktoś użytkuje auto w ekstremalnych warunkach.

KrukersRadek napisał(a):I jeszcze pytanko! Czy zmiana na większe z przodu normalnie bedzie współgrać z tyłem podczas hamowania? Czy zwiekszając tarcze na przodzie trzeba też nieco i z tyłu zwiekszyć?

Wszystko będzie działać tak jak powinno. Nie musisz tykać tyłu.

KrukersRadek napisał(a):przy drugim lub trzecim mocnym hamowaniu z 200km/h, (Pedał robi się twardy, a samo hamowanie dużo wolniejsze)

Tak jak Ci pisałem wcześniej, warto pomyśleć czy wszystko u Ciebie bangla jak należy.
Z własnego doświadczenia wiem, że jeżeli Twój cały układ hamulcowy byłby w 100% sprawny, wszystko chodziłoby tak jak powinno, do tego miałbyś porządne klocki i tarcze to zestaw 312mm na przodzie oraz 256mm na tyle wystarczyłoby Tobie do jazdy ulicznej.

Piszesz że pedał robi się twardy przy drugim wciśnieciu hamulca...hmmm...
A powiedz mi jak wygląda odczucie siły wspomagania hamulca gdy wciskasz pedał? (mocno musisz wcisnąć żeby zaczęło hamować czy musisz porządnie przypierdzielić w pedał żeby zacząć wyhamowywać prędkość?)
Widzisz...poszukałbym tutaj problemu gdzieś w mechanice, jeżeli jednak wszystko byłoby git - pokusiłbym się nad zmianą tarcz i klocków, zmianą płynu hamulcowego który jest tutaj podstawą do działania.

Co do zestawu tarcz i klocków zerknij na obszerny temat :arrow: http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=3658&p=611232&hilit=jakie+klocki#p611232

Ja ze swojej strony polecam gładkie tarcze - żadnych niepotrzebnych udziwnień do tego typu auta.
Nacinane ATE PD to tylko wygląd - nie dadzą Ci żadnego lepszego hamowania, a tylko będą ścinać klocek i przy tym będziesz słyszał hałas.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez KrukersRadek » 27 sierpnia 2015, 22:26

Dzięki za informacje. Wszystko na pewno się przyda.

Co do tego hamowania to pedał staje sie twardy tzw. musze naprawdę mocna przycisnąć żeby odczuć poprawne hamowanie podobne gdy tarcze i klocki są zimne.

Co do samych tarcz jeszcze będę się decydował co kupić. Czytałem dużo z tego tematu o hamulcach na tym forum.

Jeżeli jeszcze o coś nie będe wiedział odnośnie układu hamulcowego to będe pytał.
Narazie dziekuję i pozdrawiam.

-- 27 sierpnia 2015, 21:53 --

Mam jeszcze pytanko odnośnie samch zacisków brembo stosowanych w CUPRACH R.

Wiecie może jaki to jest konkretnie model zacisków brembo? Bo znalazłem na aukcji inne zaciski brembo handlarz ospisuje ze pasują do leona, ale ze to niby inny model niz jest w cuprach i ze są duzo lepsze. Sprawa wyglada mi podejrzenie, bo i cena jest duzo nizsza w porownaniu do używanych zacisków wystawianych z lenów cupra. Dodatko cene jest taka niska a zaciaki sa ponoc nowe bo po regeneracji. Jak na to patrzyć?

Oto link do aukcji:
http://allegro.pl/swap-brembo-325mm-opl ... 12872.html

-- 27 sierpnia 2015, 23:26 --

Jeszcze jedno pytanie:

Czy jest jakas różnica po miedzy tarczami na przód a tarczami na tył? Czy sa to tylko róznice na podstawie rozmiarów (srednia,szerokosc).? Czy może tarcze na przód mają jakies inne własciwości?
Zobacz Profil
KrukersRadek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 sierpnia 2015, 20:56
Auto: Seat leon 1.8 T
Silnik: AUQ 1.8

Re: Hamulce z 312 na 323 CUPRA R

Postprzez bumble bee » 27 stycznia 2016, 10:44

Podczepie sie pod temat bo jakos nie moge dotrzec do odpowiedzi...
zaopatrzylem sie w zestaw hamulcow na przod z Golfa R32 (334mm tarcza) z zaciskiem 4tloczkowym.
Samochod jest na gwincie Koni wiec szalenstw z rozmiarem felgi nie bedzie - chce zeby zostal na 17" z oponami 225/45.

ale do sedna - jakie ET i jaka szerokosc musi miec taka felga zeby sie to zmiescilo??
Dwa zestawy z ET okolo 23 nie daja rady a dolozenie 30mm dystansu powoduje, ze felga wystaje z nadkola. Ma ktos moze jakies doswiadczenie z takim spasowaniem zestawu?

Z gory dziekuje za info!

p.s. przepraszam za brak polskich znakow - na mojej klawiaturze zagranomicznej ich po prostu brak ;)
Zobacz Profil
bumble bee
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 22 stycznia 2015, 14:10
Auto: Leon Cupra4
Silnik: AUE 2.8

[1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez black-dimon » 8 listopada 2017, 21:38

Pytanie w temacie przodu, chcę wymienić 280 na 312, ( nie mogę znaleźć jaką średnicę mają zaciski fs-III ), czy pompa ma odpowiednią wydajność aby obsłużyć zaciski ate?
Zobacz Profil
black-dimon
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 14 kwietnia 2013, 10:59
Auto: leon
Silnik: APG 1.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez BartekTDi » 9 listopada 2017, 14:42

Nie ten dział, ale odpowiem. Pompa spokojnie sobie poradzi z 312.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
BartekTDi
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, 19:43
Lokalizacja: Skomielna Biała
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: BDE 2.8

Re: [1M] Swap hamulców 280, 288 i większe - tyl

Postprzez DzieX » 9 listopada 2017, 15:36

Nawet w TT przy tarczy 334 i zaciskach dwutłoczkowych jest pompa o tej samej średnicy tłoczka.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 556
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Nadarzyn
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość