Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wariator i rozrząd 1.8 FSI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wariator faz rozrządu

Postprzez piobob72 » 3 września 2015, 19:50

Witam
Jestem posiadaczem Leona II z silnikiem 1.8TSI 160KM. z 2008 roku. Niestety spotkała mnie przykra rzecz a mianowicie rozsypał się napinacz łańcuch rozrządu spotkały się tłoki z zaworami no i big problem. W warsztacie stwierdzili że zawory łańcuch i koła do wymiany (tłoki i reszta OK) wymienili i poskładali odpalili silnik przejechali i wszystko ok ale na wolnych obr. nierówno pracował. podłączyli do kompa i wyczytali taki błąd: błąd nastawnika (wariatora) faz rozrządu. Teraz proszę o jakąś odpowiedź. Czy faktycznie cały ten nastawnik jest do wymiany, czy może to być wina źle ustawionego rozrządu, czy nastawnik jest tylko w komplecie z wałkiem rozrządu (koszt nowego 2800 a już mam zapłacić prawie 4 tyś) i ewentualnie proszę o jeszcze jakieś wskazówki doi zaistniałej sytuacji bo normalnie w świeci jestem zdruzgotany całą sytuacją. Z góry dzięki za szybką i jakąkolwiek odpowiedź.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
piobob72
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 września 2015, 18:51
Auto: Seat Leon II
Silnik: BZB 1.8

Reklama

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 3 września 2015, 20:35

Nie znam odpowiedzi na pytanie, ale tak na marginesie zapytam po jakim przebiegu sypnął Ci się napinacz?
Ja właśnie go wymieniam, jak i całą resztę dla bezpieczeństwa.
Miałeś jakieś oznaki wcześniej czy tak zaatakowało Ciebie to niespodziewanie?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez TeddyBB » 3 września 2015, 20:56

Kolego, albo ktoś cię robi w bambuko twierdząc że wałek rozrządu występuje w komplecie z nastawnikiem albo coś źle zrozumiałeś. Może chcą ci wymienić obie rzeczy ale to wtedy byś wiedział chyba że wałek jest uszkodzony czy coś..
Tu masz rysunki z numerami części. Jak jest coś droższego (wałek) albo coś czego awaria nie spowoduje katastrofy to szukaj używek na allegro wpisując numer części. Możesz zdradzić co to za warsztat?

Obrazek
Obrazek
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez piobob72 » 4 września 2015, 06:15

Dzięki wielkie TeddyBB . Widziałem tą stronę z katalogu w warsztacie i powiedzieli że poz 1 czyli nastawnik z wałkiem jest jako jedna bo wałek nie ma swojego numeru pokazali mi tą część wariatora z zębami którą faktycznie odkręcili ale druga część ponoć jest na gorąco wprasowana na wał ale będę jeszcze dociekał chociaż szukałem na allegro i samego nastawnika do 1.8 tsi nie znalazłem a do 1.5 1.6 tak. I jeszcze słyszałem że taki sam wałek przychodzi do silnika 2.0tfsi których jest więcej na allegro ale nie wiem jak to sprawdzić .Jak wiesz coś na ten temat to daj cynk.
Przebieg to ok 180000 km oryginalny auto kupione w Polsce z książką serwisową.
Zobacz Profil
piobob72
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 września 2015, 18:51
Auto: Seat Leon II
Silnik: BZB 1.8

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez TeddyBB » 4 września 2015, 07:28

Ok, więc zaszło nieporozumienie. Przez nastawnik wałka rozrządu rozumiem mechanizm zmiennych faz rozrządu znajdujący się po prawej stronie silnika. I jest tam nastawnik sterowany ciśnieniem oleju. Ty (twoi mechanicy) nazywają tak koło zębate napędzające wałek (nabite na wałek). Z rysunku faktycznie wynika że jest to 1 część wraz z wałkiem. Czytałem kiedyś jakiegoś bloga o passacie gdzie właściciel też opisywał to planowane postarzenie produktu. Czyli co? Zeby tego koła się wytarły i przeskoczył łańcuch? W takim razie może być ciężko znaleźć na allegro wałek w dobrym stanie. Ale w takim razie by wogóle nie montowali tego wałka spowrotem bo by znowu rozrząd przeskoczył.. nic już z tego nie rozumiem.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 4 września 2015, 15:52

piobob72, a nie masz czarnego tego Leona? Nie kupiłeś go przypadkiem w Warszawie na wiosnę tego roku?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez lukaszlsw » 11 września 2015, 12:03

rozrząd w 1.8, stały temat tak samo jak w 1.4, Wymieniając go powinno się też wymienić fazator 1 na zdjęciu, bardzo często padają, skoro wywala błąd to twój portfel będzie dużo lżejszy.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez kejfree » 11 września 2015, 14:46

To ja moze coś powiem od siebie, bo jestem w trakcie wymiany tego calego nastawnika do BWJ 2.0 TFSI. Używek nastawnika ( fazatora) brak. Przygotuj sie na kupno nowej czesci, ktora w ASO kosztuje ok. 1800zł i okres oczekiwania kilka dni. Do tego łańcuch i napinacz, śruba i uszczelka. Łacznie min. 2.400 PLN. Ten fazator to zwykły krążek z dziurkami i przytwierdzonym kołem zębatym. To nie jest przytwierdzone na stałe do wałka rozrządu, tzn. pracują razem, bo wałek napędza ten nastawnik ( tak jak to przynajmniej rozumiem). mi na wolnych obrotach grzechotało,ale blędu nie wywalało. Jezeli u Ciebie nie grzechocze, to moze wymiana samego nastawnika wystarczy. Moj przebieg 130 tys km.
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 11 września 2015, 16:42

U mnie przy obrotach 1000-1500 silnik chodził nie równo. Skończyło się wymianą łańcucha i napinacza, uszczelek ślizgów itp. Koszt z częściami 1100 zł. Mam nadzieję, że teraz będzie spokój.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez kejfree » 11 września 2015, 17:56

Nie chcę snuć czarnych scenariuszy, ale .. wyeliminowałes skutek, a nie przyczynę. Wg mnie oczywiscie, ale ja nie jestem znawca, tyle tylko ze mam ten temat na tapecie u mechanika. Oczywiscie oby u Ciebie ta wymiana rozwiazala problem, ale cos mi sie wydaje, ze szampan za szybko otwarty...
mi spartolił sprawę zatkany otworek wielkosci szpilki, przez ktory olej nie docieral tam, gdzie powinien. Skutek byl taki, ze łańcuch od nastawnika grzechotal o obudowę ( co jakies 5-7 sek na jałowym. przy dodaniu gazu lub w trakcie jazdy było OK). Objaw znikał po solidnym nagrzaniu sie oleju. pierwsza diagnoza: wymiana nastawnika i calego tego zespołu. Ale potem wyszło szydło z worka i winowajcą wcale nie był ten nastawnik, łancuch czy napinacz, tylko ta głupia, zatkana dziurka, przez która olej nie docierał tam, gdzie powinien. W rezultacie cos tam sie zatarlo ( chyba panewka) i trzeba dorabiać jakąs linię wałka rozrządu w głowicy. Ku... extra. :twisted: Może mój przypadek jest inny od Waszego.
Zobacz Profil
kejfree
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 20 listopada 2013, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Cupra 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 11 września 2015, 18:51

Nie wiem nie znam się :) tak bym powiedział. Ja wymieniałem i tak to wszystko asekuracyjnie żeby się nic nie sypnęło. Auto było w ASO VW i orzekli, że to jest do wymiany. Auta jeszcze nie użytkowałem. Zobaczymy.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez piobob72 » 22 września 2015, 20:49

Witam
Jest już po wszystkim. Niestety czarny scenariusz się sprawdził. Nowy nastawnik faz za 2650 i "suma sumarum" 6500 pln cały remont. No ale trudno. Teraz pół silnika mam nowego i to z roczną gwarancją. Dobra rada dla użytkowników seatów ( i nie tylko) z tym silnikiem : WYMIANA NAPINACZA ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU CO 90TYŚ KM . A pierwsze objawy to niewinne zgrzytnięcia przy rozruchu silnika.
Zobacz Profil
piobob72
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 września 2015, 18:51
Auto: Seat Leon II
Silnik: BZB 1.8

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 12 października 2015, 20:25

A więc w piątek moja przygoda z naprawami silnika 1.8 TSI dobiegła końca.
Niestety kejfree, miał rację. Wymiana łańcucha rozrządu i napinacza, którą wykonałem profilaktycznie nie przyniosła rezultatu. Auto dalej chodziło beznadziejnie. Tzn. po rozgrzaniu silnik na wolnych obrotach 1000 do 1500 chodził beznadziejnie niczym diesel, nierówno itp. Więcej tutaj https://www.youtube.com/watch?v=G3PMoXuJVt0
Wkurzało mnie to bardzo. Dzięki zaprzyjaźnionemu forumowiczowi z Warszawy, który od razu wiedział w czym tkwi problem udało się w miarę szybko zlokalizować usterkę. Otóż na wsporniku łożyskowym wałka rozrządu jest zawór zwrotny wraz z sitkiem. Nie wiem co się u mnie z tym sitkiem stało, ale go po prostu nie było. To było przyczyną beznadziejnej pracy silnika.
Sitko a dokładnie filtr siatkowy oleju do silnika CDAA po modyfikacjach ma oznaczenie 06H 103 081 E - 27,50 zł
Zawór zwrotny 06H 103 176 G - 65 zł
wspornik łożyskowy wałka rozrządu ma oznaczenie 06H 103 144J - 555 zł (oryginalny miał końcówkę G). Zgodnie z zaleceniami ASO wymieniłem cały wspornik, który miał w komplecie i zawór i filtr siatkowy. (Tutaj mała uwaga, gdyż ja się przestraszyłem). Wspornik na pudełku miał oznaczenie 06H 103 144J jednakże w środku na wsporniku był wybity nr 06H 103 166G. Przestraszyłem się, że to nie jest to, ale bez obaw wspornik pasuje (oryginalny miał też wybity symbol 166).

I teraz najważniejsza uwaga do osób, które będą wymieniały u siebie łańcuch, napinacz i cokolwiek innego związanego z rozrządem. Proszę uprzedził mechanika żeby sprawdził dokładnie czy na wsporniku jest owe sitko, ew. zawór zwrotny z kulką, bo niewiedza kosztuje rozebraniem teraz wszystkiego jeszcze raz. Na całe szczęście mój mechanik okazał się w miarę uczciwy i za drugie rozbieranie musiałem dać mu tylko na flaszkę a i tu pytał czy jest ok.

BTW. wałek rozrządu nazywany powyżej wariatorem faz rozrządu, nastawnikiem itp. ma oznaczenie 06H 109 021J - koszt kosmiczny 2850 zł.

Teraz wreszcie w aucie zapanowała cisza, spokój, równa praca. Gdyby nie przygody z częściami od VW naprawa potrwałaby o wiele krócej, ale o tym w innym temacie.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez Błyskawica » 6 stycznia 2016, 13:43

Witam
Chyba dotknął mnie podobny problem, ale w 100% ciężko to stwierdzić. Auto to Leon 1P 2010 2.0 TFSI FR silnik CCZB
Samochód miesiąc po przeglądzie, wymianie oleju, filtrów etc. i nagle podczas rozruchu nie zgasła kontrolka check engine, a rozruch trwał 4-5 sek czyli zdecydowanie dłużej niż normalnie.

Do tej pory, zawsze wlewany był olej Castrol Edge 5W30. Teraz na metce po przeglądzie widnieje olej 505.00 Castrol Magnatec. (ta specyfikacja to chyba 5W40) - nie sądzę jednak żeby to miało znaczenie i wpływ na zaistniałą sytuację.
Po przeglądzie, kilka razy podczas porannego uruchamiania słychać było taki dziwny metaliczny dźwięk.

Po zapaleniu się check engine, wizycie u ASO i podłączeniu do komputera wyskoczyły błędy:

00665 P0299
Regulacja ciśnienia doładowania
Nieosiągnięta granica regulacji
Sporadyczna
Ten błąd wyskoczył też podczas przeglądu z dnia 28 października bo sprawdzałem wydruk z komputera - chyba nie ma związku.

00017 P0011
Rząd 1, przestawienie wałka rozrządu, opóźnienie.
Nieosiągnięta wartość wymagana.
Sporadyczna.

00022 P0016
Rząd 1, czujnik położenia wałka rozrządu/wału korbowego
Nieprawidłowe przyporządkowanie
Statycznie

Diagnoza - do wymiany jest cały rozrząd, bo mógł przeskoczyć łańcuch.
Byłem trochę zdziwiony bo rozrząd jest na łańcuchu a samochód ma 86 tyś przebiegu.
Czy to jest jakaś typowa usterka w tych silnikach?
Czy nie może to być wina np. uszkodzonego czujnika?
Zaintrygowało mnie też to o czym pisał tatian tj. sitko na zaworze zwrotnym wałka rozrządu - u mnie są dokładnie takie same objawy - na wolnych obrotach chodzi niczym diesel.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Błyskawica
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 lutego 2013, 12:43
Auto: Leon II

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 6 stycznia 2016, 13:54

Muszę później sprawdzić czy Ty masz taki wspornik, bo wydawało mi się, że on występuje tylko w 1.8 Tsi. Zerknę też na błędy u siebie. Dziwne jest tylko to, że w 2.0 masz łańcuch, myślałem, że one są już tylko na pasku. Rozrząd nie przeskoczył jeszcze pewnie, ale napinacz się zapewne kończy.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez tatian » 6 stycznia 2016, 14:08

Sprawdziłem czujnik położenia wałka rozrządu ten błąd też u mnie wyskakiwał. Rozrząd dla bezpieczeństwa niech Ci zmienią chociaż ja obstawiam, że problemem jest sitko o którym piszę wyżej. Zwróć uwagę żeby sprawdzili jak będą rozbierać auto czy ono jest żebyś nie miał tak jak ja.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez Błyskawica » 6 stycznia 2016, 14:09

Wielki dzięki. Dopilnuję.
Zobacz Profil
Błyskawica
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 lutego 2013, 12:43
Auto: Leon II

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez promort » 28 listopada 2017, 20:56

Witam, może ktoś podpowiedzieć co może powodować występowanie błędu P0011-004 w silniku 2.0 TFSI BWA ? Zaznaczam że rozrząd sprawdzany dwa razy i ustawiany na blokady więc raczej odpada.
Zobacz Profil
promort
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 31 lipca 2017, 10:58
Lokalizacja: Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P 2.0TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez Sebool2006 » 29 listopada 2017, 12:00

promort napisał(a):Witam, może ktoś podpowiedzieć co może powodować występowanie błędu P0011-004 w silniku 2.0 TFSI BWA ? Zaznaczam że rozrząd sprawdzany dwa razy i ustawiany na blokady więc raczej odpada.


http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 011/000017
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez promort » 30 listopada 2017, 23:22

To już czytałem. Czyli według ross-techa są 3 możliwości, zawór N205, przekaźnik pompy paliwa lub źle ustawiony rozrząd, to ostatnie skreślam bo rozrząd i walki ustawiane 2 razy na blokady więc zostaje zawór i przekaźnik pompy. Może się wypowiedzieć jeszcze ktoś kto miał podobny przypadek i rozwiązał problem? A propos gdzie znajduje się owy przekaźnik pompy paliwa w Leonie 1P 2006 rok jak coś i jakie ma oznaczenie, napis lub coś?

-- 30 listopada 2017, 22:26 --

No i dupa, zawór N205 podmieniony, zero poprawy błąd dalej wyskakuje :cry:

-- 1 grudnia 2017, 00:22 --

Ma ktoś może instrukcje lub schemat ustawienia wałków rozrządu dla silnika 2.0 TFSI BWA?
Zobacz Profil
promort
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 31 lipca 2017, 10:58
Lokalizacja: Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P 2.0TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez HAKSIU » 1 grudnia 2017, 08:42

promort napisał(a):P0011-004


Sprawdzałeś w blokach pomiarowych synchronizację rozrządu? grupa 93, czasami 94.
to dużo Ci powie o tym jak założony jest rozrząd.
Był Golf III 1.9 TD
Była Fabia I 1.2 HTP
Był Leon 1.9 ASV

Jest Octavia IIFL 1.8 TSI


Obrazek
Zobacz Profil
HAKSIU
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23 listopada 2016, 22:01
Lokalizacja: TriCIty
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez promort » 1 grudnia 2017, 15:39

Chodzi o kąt przestawienia wałka przez fazator? Sprawdzałem w grupie 93 zdaje się na jałowym wychodzi27,5 do 28 stopni czegoś tam nie pamiętam skrótu i pokrywa się z wymaganym, jak wkręcę go na 2 czy 3000 obr. to wymagane zmienia się na powiedzmy 6 czy 7 stopni ale otrzymane nie zmienia się wcale, dalej pokazuje 27-28 stopni. Z tego wnioskuje że nie są zmieniane fazy rozrządu, pytanie tylko dla czego?
Czy możliwe jest że walki rozrządu nadal nie są właściwie zsynchronizowane ze sobą pomimo ustawienia ich przy pomocy blokady powiedzmy o 1 ząb na łańcuchu i stąd wyskakuje błąd, miał ktoś taki przypadek?
Zobacz Profil
promort
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 31 lipca 2017, 10:58
Lokalizacja: Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P 2.0TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez HAKSIU » 2 grudnia 2017, 00:05

promort napisał(a):Chodzi o kąt przestawienia wałka przez fazator? Sprawdzałem w grupie 93 zdaje się na jałowym wychodzi27,5 do 28 stopni czegoś tam nie pamiętam skrótu i pokrywa się z wymaganym, jak wkręcę go na 2 czy 3000 obr. to wymagane zmienia się na powiedzmy 6 czy 7 stopni ale otrzymane nie zmienia się wcale, dalej pokazuje 27-28 stopni. Z tego wnioskuje że nie są zmieniane fazy rozrządu, pytanie tylko dla czego?
Czy możliwe jest że walki rozrządu nadal nie są właściwie zsynchronizowane ze sobą pomimo ustawienia ich przy pomocy blokady powiedzmy o 1 ząb na łańcuchu i stąd wyskakuje błąd, miał ktoś taki przypadek?


To nie to jest tam wartość musisz patrzeć na "phase position Bank 1 intake" (vcds 15.7.1) , masz tam warotści podane w 0,00', wartość 0,00-2,00 ok , 2,00-4,00 lipa, 4,00 + dramat.
Był Golf III 1.9 TD
Była Fabia I 1.2 HTP
Był Leon 1.9 ASV

Jest Octavia IIFL 1.8 TSI


Obrazek
Zobacz Profil
HAKSIU
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23 listopada 2016, 22:01
Lokalizacja: TriCIty
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez promort » 2 grudnia 2017, 12:22

Ok podepnę i sprawdzę, dzięki.
Zobacz Profil
promort
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 31 lipca 2017, 10:58
Lokalizacja: Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P 2.0TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez HAKSIU » 2 grudnia 2017, 12:43

promort napisał(a):Ok podepnę i sprawdzę, dzięki.

Przykład na moim silniku....Obrazek
Trzecie okienko, wartość 0.17'....czyli rozrząd na 5+ im bliżej 0.00 tym lepiej, powyżej wartości 2,00' zaczynają się problemy, czy z łańcuchami czy paskami, błędy,szarpanie, długie odpalanie itp itd....
Był Golf III 1.9 TD
Była Fabia I 1.2 HTP
Był Leon 1.9 ASV

Jest Octavia IIFL 1.8 TSI


Obrazek
Zobacz Profil
HAKSIU
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23 listopada 2016, 22:01
Lokalizacja: TriCIty
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez promort » 26 grudnia 2017, 16:21

Dzięki za info sprawdzę.

-- 26 grudnia 2017, 17:21 --

Udało mi się sprawdzić, tak jak pisałeś grupa 93, na zimnym silniku 4.00` na rozgrzanym wartość wzrosła do 5.00` więc lipa. Teraz pytanie czy rozrząd przestawiony czy łańcuszek rozciągnięty lub napinacz łańcuszka nie napina tak jak powinien? Ewentualnie czujnik położenia wałka przekłamuje?
Zobacz Profil
promort
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 31 lipca 2017, 10:58
Lokalizacja: Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P 2.0TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez luki530 » 14 stycznia 2018, 19:00

HAKSIU napisał(a):
promort napisał(a):Ok podepnę i sprawdzę, dzięki.

Przykład na moim silniku....Obrazek
Trzecie okienko, wartość 0.17'....czyli rozrząd na 5+ im bliżej 0.00 tym lepiej, powyżej wartości 2,00' zaczynają się problemy, czy z łańcuchami czy paskami, błędy,szarpanie, długie odpalanie itp itd....
U mnie wartość -0,92 martwić się? Co może być przyczyną?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
luki530
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 22:20
Auto: Insignia
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez HAKSIU » 14 stycznia 2018, 19:41

luki530 napisał(a):
HAKSIU napisał(a):
promort napisał(a):Ok podepnę i sprawdzę, dzięki.

Przykład na moim silniku....Obrazek
Trzecie okienko, wartość 0.17'....czyli rozrząd na 5+ im bliżej 0.00 tym lepiej, powyżej wartości 2,00' zaczynają się problemy, czy z łańcuchami czy paskami, błędy,szarpanie, długie odpalanie itp itd....
U mnie wartość -0,92 martwić się? Co może być przyczyną?

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Coś się powoli dzieje...obserwuj co miesiąc....wartość powyżej 2.00 już sygnalizuje o rozciąganiu łańcucha....ale czemu u Ciebie jest wartość ujemna....nie wiem...
Był Golf III 1.9 TD
Była Fabia I 1.2 HTP
Był Leon 1.9 ASV

Jest Octavia IIFL 1.8 TSI


Obrazek
Zobacz Profil
HAKSIU
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23 listopada 2016, 22:01
Lokalizacja: TriCIty
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez promort » 14 stycznia 2018, 23:54

Możliwe żeby napinacz łańcucha wysuwał się za bardzo i ustawiał wałek w synchronizacji na - czy raczej takie cuda się nie zdarzają?
Zobacz Profil
promort
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 31 lipca 2017, 10:58
Lokalizacja: Kalisz
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1P 2.0TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Wariator faz rozrządu

Postprzez doublepulsar » 29 maja 2018, 18:30

U mnie przed wymianą było -4 (minus cztery), teraz jest 0 albo 1 (vcds nie pokazywał wartości po przecinku). Łańcuch niby nie był zbytnio rozciągnięty, ale napinacz był zużyty wg. warsztatu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
doublepulsar
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 maja 2017, 20:04
Auto: Leon 1P Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Wariator i rozrząd 1.8 FSI

Postprzez radektryba » 17 października 2018, 18:05

Witam Panowie, mam diagnozę od mechanika o uszkodzonym wariatorze z moim 1.8 FSI. Wiem ile to kosztuje w ASO ale co myślicie o tym?
https://pl.aliexpress.com/item/KEOGHS-O ... 44677158-3
Ktoś stosował? Jeśli tak to z powodzeniem czy raczej bez?
Zobacz Profil
radektryba
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 października 2018, 17:29
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: LEON 1P1 1.8 FSI
Silnik: BZB 1.8

Re: Wariator i rozrząd 1.8 FSI

Postprzez tatian » 18 października 2018, 17:50

A co się dzieje z autem, ze niby wariator się sypnął?
2920 zł wałem w ASO, ten ile wyjdzie 700-800 zł szału nie będzie zapewne.
Zapytaj o cenę jeszcze tutaj www.motoplatforma.com
Ja nie wiem czy bym nie szukał używki. Wiem pewnie będzie ciężko znaleźć, ale dostaniesz chociaż gwarancję rozruchową i jak nie będzie to to oddasz, albo chociaż kupić na próbę, bo jeżeli nie to to stracisz sporo kasy.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Wariator i rozrząd 1.8 FSI

Postprzez radektryba » 22 grudnia 2018, 14:28

Objawy są takie, mianowicie po dobrym rozgrzaniu auta zanim przekroczę 1500rpm dodając lekko gazy obroty skaczą do prawie zera, prawie że zgaśnięcia silnika, falują, szarpie przy ruszaniu. Jak przekroczę wspomnianą granicę dodając więcej gaz wszystko jest ok. Płynne normalne ruszenie niemożliwe tak jak też toczenie się na drugim biegu bez dodawania gazu. Przy niedogrzanym jeszcze silniku żadne z powyższych objawów nie występują. Dodam jeszcze że odpala idealnie.

-- 22 grudnia 2018, 15:28 --

Ktoś coś? Nikt z was tak nie miał? A po wymianie w ASO wałka z wariotorem oraz rozrządu objaw nie ustał!! Twierdzą ze nastawnik wałka, magnes do wymiany ale po co więc całą resztę wymienili skoro objaw nie ustał? Wymiana nastawnika przeze mnie na zamiennik SWAG nie pomogła. Jakieś rady? Jestem w kropce.. ASO SEAT TORUŃ NO NIE POLECAM
Zobacz Profil
radektryba
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 października 2018, 17:29
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: LEON 1P1 1.8 FSI
Silnik: BZB 1.8


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości