Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Przegrzewanie podczas postoju Leon 2.8 (Cupra 4)

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Przegrzewanie podczas postoju Leon 2.8 (Cupra 4)

Postprzez Pepis » 3 listopada 2015, 00:54

Witam
Na wstępie zaznaczę że wiem o dużej ilości wątków związanych z tym tematem "przegrzewania" ale praktycznie dostosowałem się do wszelkich porad i niestety jestem już w kropce co prawda jeszcze jedno muszę sprawdzić ale może zacznę od początku.
Od Początku września stałem się posiadaczem Leona Cupra 4 2.8 LPG 2001r. Przez około 2 tyg. z temperaturą silnika było ok. aż pewnego dnia stojąc w korku upalny dzień temperatura podeszła mi na chwile na 110 stopni. co prawda miałem popytać co to może być ale już po 2-3 dniach zepsuła mi się pompa cieczy chłodzącej. Oczywiście pompa została wymieniona wraz z płynem i wskazówka (nawet już w korkach) wskazywała 90 stopni tyle że wiatraki się często złączały.
Po pewnym czasie zakupiłem sobie akcesoria do diagnostyki auta przez smart-fona (elm32, torque) oraz vaga(najtańsza wersje) okazało się że na aplikacji wykaz temperatury podczas postoju wynosi 105-108 stopni po czym zapuszczają się wentylatory i schładzają ciecz do ok 99-100 stopni i zaraz za około 15-25 sek. dalej wysoka temperatura wiatraki "on" i tak w kółko. Jak już jechałem ok. 1 km 50-70 km/h to temperatura stabilizowała się do ok. 90 stopni.
Po przeczytaniu paru wątków wypadło na to że wymienię termostat. Pomimo moich wątpliwości i sprawdzeniu temperatury górnego jak i dolnego węża (ale co można stwierdzić w warunkach "polowych" przed blokiem -niestety ale nie posiadam garażu) wymieniłem go. Wydawało się że problem został już rozwiązany bo jadąc 30-50km/h i stojąc na światłach ("jedno czerwone") temperatura oscylowała w granicach 87 - 93 stopnie. Ale warunki się zmieniły i już nie było tak gorąco na dworze. Ale jak dalej stanąłem w dużym korku to powtórka z rozrywki tyle że dłużej ciecz osiągała temperaturę ok. 106 stopni. Mniej więcej wentylator załączał się po niecałej minucie no ale trzeba wsiąść również poprawkę na temperaturę otoczenia która spadła 2-3 krotne w dół.
No to co....Po przeanalizowaniu rożnych wątków oraz jak się auto zachowuje wypadło na zapchaną chłodnice. Bo wtedy jak mi poszła pompa to zauważyłem że w cieczy znajdowała się duża ilość proszku który "lepi - łata" nieszczelności chłodnicy, oraz jak chłodnica jest dodatkowo chłodzona pędem powietrza temperatura się stabilizuje. Więc wiadomo wymieniłem (NISSENS – NIS 65011) i co chyba nie muszę pisać bo jak by było okej to by tego wątku nie było. Tyle że teraz wydaje mi się że temperatura nieco szybciej osiąga ok. 98 stopni ale później wskakuje na temperature 106 stopni po których włączają się wentylatory.
Teraz tak:
1. czytałem że to może być wina słabo wydajnej pompy (koszt pompy w granicach 230 zł w intercarsie - niestety nie jestem w stanie podać jaka to pompa bo gdzieś przesiałem fakturę).

2. W wątku: viewtopic.php?f=42&t=6300&start=450
koka napisał(a):
Byłem na diagnostyce wiatraków w ASO - powiedzieli mi że wszystko jest ok - klima działa, błędów brak, zapytali czy widziałem wskazówkę na polu ponad 100 st. (zawsze jest na 90) wg nich wiatraki włączą się gdy temp. osiągnie 105 st. i nie powinienem zawracać d..y pierdołami
Czyli mam rozumieć że silnik 2.8 tak się grzeje na postoju ??

3. No i najważniejsze WIATRAKI NA CHŁODNICY !!!!. Owszem sprawdził bym czy one działają na 1 i 2 biegu ale jak zacząłem mieć problemy z tą temperaturą to i klima przestała działać i nie mogłem zobaczyć jak się zachowują wiatraki podczas włączonej klimy. Z tego co pamiętam klima przestała działać chyba z dnia na dzień - nie zawsze jeździłem z klimą i ciężko mi stwierdzić. Poniżej podaje jakie odczytałem błędy z klimy ale chcę jeszcze wyjaśnić czego nie zabrałem się od razu za wiatraki. Otóż wydaje mi się to nie logiczne aby 1 bieg wiatraka włączał się już w temperaturze 93-94 stopni bo praktycznie musiał by bez przerwy chodzić w dodatku załączał by się i zaraz wyłączał więc po paru miesiącach wiatrak mógłby się spalić.
4. Wykluczam usterkę głowicy lub uszczelkę bo silnik NIE pracuje nierówno, NIE przerywa, NIE brakuje mu mocy, ilość cieczy chłodzącej nie zmalała w zbiorniczku wyrównawczym.

Wracając do klimy oto błędy:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00604 - Shareware Version. To Decode all DTCs
30-00 - Please Register/Activate
podejrzewam że przez uszkodzony czujnik bądź wiązkę prowadzącą do czujnika komputer wyłączył klimę. Tak wyczytałem na innych forach że może być to przyczyną.

Nie wiem czy wszytko opisałem ale bardzo będę wdzięczny za POMOC bo już się trochę załamałem tym.

PS.
Przepraszam za "mały" chaos w opisie ale jest już dość późno przez co jestem zmęczony no i załamany tym że wymieniłem praktycznie cały układ chłodzący i dalej na postoju auto osiąga wysoką temperaturę.

POZDRAWIAM i z góry dziękuje
Seat Cordoba 1.4 1997r -> BMW e36 2.0i 1998r/Volkswagen Golf V 2.0TDI 2004 ->
Aktualnie: Seat Leon Cupra 4 yellow edition
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pepis
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 sierpnia 2015, 08:17
Lokalizacja: Lublin / Przeworsk
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Reklama

Re: Przegrzewanie podczas postoju Leon 2.8 (Cupra 4)

Postprzez adasbb » 5 listopada 2015, 09:03

Cały Twój opis idealnie mi pasuje pod problem z pracą wentylatorów (1 i 2 bieg). Ogólnie tak, z tego co gdzieś wyczytałem, ale mogę się mylić oczywiście, pierwszy bieg obydwu wentylatorów powinien się załączyć w granicach 97 stopni, natomiast drugi bieg w granicach 107stopni (nie mogę się doszukać charakterystyki temperatur i włączania się wentylatorów przy Twoim silniku w internecie, także tu pewności nie mam.

Najprościej pracę pierwszego i drugiego biegu można sprawdzić przy dodatniej temperaturze na klimatyzacji. Po jej włączeniu obydwa wentylatory powinny się załączyć i pracować na pierwszym biegu. Jeśli tak nie ma i wentylatory stoją w miejscu, a włączają się po chwili, znaczy że temperatura jest już bardzo wysoka i włączą się drugi bieg.

Trzeba pamiętać, że czy to przy zbyt wysokiej temperaturze silnika czy też włączonej klimatyzacji, obydwa wentylatory (mały i duży) muszą pracować. W moim przypadku było tak, że zepsuł się całkowicie duży wentylatory (1 i 2 bieg) natomiast włączał się tylko mały wentylator na 1 i 2 biegu. Jak sprawdzić czy wentylatory pracują na 1 i 2 biegu? Gdzieś są opisy na forum którą wtyczkę od wentylatorów odpiąć oraz gdzie przyłożyć masę i zasilanie z akumulatora :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adasbb
Sport
Sport
 
Posty: 478
Dołączył(a): 27 sierpnia 2013, 19:39
Lokalizacja: Cisownica (koło Cieszyna)
Auto: Leon
Silnik: AZD 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości