Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jęk przy zmianie biegu na 5

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Dawidleo » 14 października 2015, 10:27

Koledzy, nikt nie chce sobie dorobić ? Wolałbym zapłacić komuś z was kto już miał z tym styczność niż dawać do mechanika i zaraz mi nawymyśla.
Zobacz Profil
Dawidleo
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 października 2015, 22:37
Auto: Seta Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez pablo28 » 17 października 2015, 11:46

Odbezpieczasz seger łożyska wkładasz odrobiną podkładkę między zew częścią łożyska a seger
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablo28
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 24 listopada 2011, 01:14
Lokalizacja: olkusz/Kwaśniów
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Zarco » 18 października 2015, 18:48

Witam mam pytanie odnośnie szumu. Zlikwidowałem luz i nadal strasznie mi szumi na 5 biegu , wiec pewnie łożysko jest już do wywalenia wiec lepiej wymienić łożysko czy cała skrzynie ?
Był :
Peugeot 306 2.0 HDI 115
Seat Leon 1M Top Sport 1.9 TDI ARL 174
Jest:
Seat Leon 1M Cupra R 1.8T BAM 225+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Zarco
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 13 października 2013, 18:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez lukas1305 » 19 października 2015, 18:06

pablo28 napisał(a):Odbezpieczasz seger łożyska wkładasz odrobiną podkładkę między zew częścią łożyska a seger


Ok,dziekuje za info.
Zobacz Profil
lukas1305
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 października 2015, 17:53
Auto: golf v
Silnik: BKD 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Painowsky » 12 listopada 2015, 19:02

Panowie, podjąłby się ktoś tego na terenie mazowieckiego?
Zobacz Profil
Painowsky
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 sierpnia 2015, 07:57
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Aerelek » 12 listopada 2015, 21:26

SAM DASZ RADE
Zobacz Profil
Aerelek
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 stycznia 2015, 18:53
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Painowsky » 12 listopada 2015, 22:00

dobry motywator :mrgreen:
Zobacz Profil
Painowsky
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 sierpnia 2015, 07:57
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Aerelek » 13 listopada 2015, 10:35

ja dzis sie za to wzialem, musze jutro znalezc tokarza zeby mi ze trzy pierscienie oagrnal

-- 13 listopada 2015, 10:35 --

mam problem z dorobieniem pierscienia bo grubość wyszla mi okolo 0.7 - 0.8 mm i tokarz powiedzial ze jest problem bo najciensze blachy maja 1mm ;/
Zobacz Profil
Aerelek
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 stycznia 2015, 18:53
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez lewy1305 » 16 listopada 2015, 22:54

tęż się za to zabrałem dzisiaj u kolegi w leonie lecz mam problem ponieważ łożysko ma jeszcze luz góra dół i po wyjęciu zabezpieczenia dużego i małego tzn z wałka i łożyska łożysko nie chce mi wyjść . Niie wiem ale beż ściągacza specjalnego pewnie się nie obejdzie ,tak to bym na punktował tam i wkleił łożysko, dołożył tę dorobione podkładkę i było by ok. Ma ktoś może coś taki ściągacz lub wie gdzie można taki nabyć ?
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez TeddyBB » 17 listopada 2015, 10:07

LukaszCelt napisał(a):
LukaszCelt napisał(a):Chłopaki ja mam luz, plus łożysko do wymiany jakimś cudem niema w nim pierścienia separującego kulki, skrzynia oczywiście z dekielkiem , którego też brak , w związku z tym chciałem zapytać czy mogę je wyjąc ( łożysko) bez otwierania skrzyni ?
Odpowiem sam sobie :) będzie dla potomstwa , trzymając nowe łożysko w ręce , każdy zrozumie że nie da się go wyjąć, bez otwierania skrzyni. Nie ważne czy skrzynia posiada wieczko , by do tego łożyska się dostać czy go nie ma. łożysko jest tak skonstruowane że jest większe od strony wewnętrznej skrzyni . Nie wiem czy wyraziłem się jasno :)
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez lewy1305 » 17 listopada 2015, 15:27

ok dzieki
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Aerelek » 17 listopada 2015, 23:22

ja dzis luz zlikwidowalem.. tylko zle zalozylem zaslepke ;/ i musze nowa zalozyc bo mi olej kapie
Zobacz Profil
Aerelek
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 stycznia 2015, 18:53
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez lewy1305 » 19 listopada 2015, 20:48

ok luz zlikwidowany jest cisza i nic nie haczy . Zostało mi kilka podkładek np 1.40/1.45/1.50/1.55 jak by ktoś chciał pisać na pw
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Odp: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Bry1ant » 19 listopada 2015, 22:19

Byc moze mi sie przyda jutro albo w sobote postaram sie zmierzyc i odezwe sie jesli cos podpasuje.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez krzysiek0692 » 18 grudnia 2015, 17:25

Witam. Mam pilne pytanie. Chodzi o to że włożyłem tą podkładkę ale zabezpieczenie weszło na scisk że już nim nie obrócę jak wcześniej przy luzach. I powiedzcie czy nic to nie przeszkadza że jest tak wciśnięte? Czy nie bedzie to nic blokowało ?
Zobacz Profil
krzysiek0692
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 listopada 2015, 16:30
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez transit_master » 18 grudnia 2015, 19:54

Jest ok.Nic się nie stanie.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez microcster » 19 lutego 2016, 12:33

Witam , jest ktos z okolic szczecina kto mógłby pomoc w temacie dorobienia podkladki ? Polecic warsztat lub pokombinowac samemu ?

-- 19 lutego 2016, 12:33 --

Siemka . Poradzilem sobie z problemem korzystając ze wskazówek podanych wyzej.Jak ktos ze szczecina ma taki problem moge doradzic co gdzie i u kogo . microcster@gmail.com
Zobacz Profil
microcster
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 lutego 2016, 13:31
Auto: toledo II
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez lukas1305 » 28 lutego 2016, 10:43

Witam,dzieki Waszemu forum uporałem sie z denerwującym jękiem przy wbijaniu piątego biegu jak również wyciem na w/w biegu jadąc na nim bez gazu,po zabiegu dorobienia pierścienia(u mnie 0,8 mm) wbijanie piątki to teraz czysta poezja,efekt niesamowity.
Jakby ktoś był ciekawy jakie wymiary mają być w skrzyni 6-cio biegowej o oznaczeniu GRF w samochodzie z kodem silnika BKD to w ciemno może dorabiać pierścień o wymiarach zewnętrznych 78,2 ,wysokości 3,2 mm(wszystkie podane wymiary można z tolerancją ok.+/-0,1 mm) a grubości już wg.uznania jaki kto ma luz ,najlepiej dorobić grubszą lub więcej i potem można zejść niżej(podszlifowywałem na szlifierce stołowej,musi wejść ciasno-pierścień zabezpieczający) ,jeśli ktoś ma taką skrzynie to chodzi o to żeby nie zdejmować dekla(zaślepki dwa razy)bo założony dwa razy do czasu dorobienia pierścienia na bank olej będzie wyciekał,należy sie zaopatrzyć po całym zabiegu w nowy dakielek w aso (koszt 26zł) i najlepiej wszystko odtłuścić i założyć na silikonie.

Pozdrawiam.

-- 28 lutego 2016, 11:42 --
Zobacz Profil
lukas1305
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 października 2015, 17:53
Auto: golf v
Silnik: BKD 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 15 marca 2016, 09:42

Jeśli ktoś już usunął u siebie problem wyjącego 5 biegu i zostało mu kilka podkładek - chętnie odkupię.
Moja skrzynia fmh 2004.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez d2k9 » 31 marca 2016, 22:38

Witam,

Mam problem ze zmianą biegów. Każdy bieg od około 10-15 000 km wchodzi BARDZO ciężko.Na wyższych obrotach przy zmianie do góry słychać zgrzyt. Przy chwilowym (krótkim) odczekaniu i np wrzuceniu na luz aż obroty trochę spadną i zmianie na wyższy zgrzytu nie ma (ale nadal ciężko wchodzi). Podejrzewał bym synchronizator... ale każdego biegu?? W dół oczywiście wszystko ok. Dodatkowo na zimnym silniku wsteczny wchodzi idealnie, na ciepłym jest zgrzyt i lekkie szarpnięcie. Na wciśniętym sprzęgle auto pracuje tak jakby na pół sprzęgle (chociaż nie startuje ;)) czyli trochę głośniej i tak jakby miało przy lekkim popuszczeniu pedału ruszyć.

Sprzęgło wymieniałem około 20-22 000 km temu (1,5 roku). Niestety na serwisie nie wymienili mi koła dwumasowego o czym dowiedziałem się około miesiąc po wymianie.
Silnik 1,9 TDI, skrzynia 5

Jaką diagnozę proponujecie?? Czy mam podać ewentualnie jeszcze jakieś szczegóły??
Na pytanie - dlaczego nie pojadę do mechanika odpowiem: nie wiem jak przygotować się finansowo i jaka może być diagnoza.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Pozdrawiam
Zobacz Profil
d2k9
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31 marca 2016, 20:51
Auto: Leon
Silnik: AGR 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez peters » 11 kwietnia 2016, 09:31

Witam zmotoryzowanych. Koledzy mam pytanie czy słabostki skrzyni biegow tu opisywane przy skrzyni 6 biegowej mogą i dotyczą szerzej grupy aut ? Mam vw sharana z 6 biegowa skrzynia i zaobserwowałem podobne mankamenty opisywane tutaj. Najbardziej drzazni mnie chwilowe wycie jak włączam 5 bieg i jak puszczam gaz. Czytałem od pierwszej stronki do ostatniej i nasuwa mi sie pytanie jak sprawdze numer skrzyni to nich ktos życzliwy podpowie mi czy to bedzie ten sam zabieg gdyz moim zdanie na 90% tak. Silńik ASZ 131km a skrzynia musze sprawdzic numer. Dzis napisze.podziekowal. Odnośnie wcześniejszego wątku zmień olej na rekomendowany przez vw, fajne dobieranie jest na stronie www.dobierzolejfuchs.pl lub cos w tym stylu. Mamy w domu jeszcze Seata alhambrę i ten sam objaw ciezko wchodzi każdy bieg. Ale przyczyna jest jedna,zjechane synchronizatory. Sprzęgło raczej odpada.
Zobacz Profil
peters
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 kwietnia 2016, 08:14
Auto: Sharan
Silnik: ASZ 1.9

Re: Odp: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Bry1ant » 11 kwietnia 2016, 11:35

Tak Twojej skrzyni tez to dotyczy.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez peters » 21 kwietnia 2016, 23:59

Moja skrzynia 6 koledzy wg. Wiedzy książkowej to FUX. Moze uda mi sie to sprawdzic kiedys na macanta to potwierdzę lub zaprzeczę. A odnośnie naprawienia tego chwilowego wycia podczas włączania 5 biegu to musze sie wziasc za to ale troche mam obawy czy idzie tak prosto to zrobic jak wyżej żeście to ładnie opisali ?
Zobacz Profil
peters
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 kwietnia 2016, 08:14
Auto: Sharan
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Don_MIRas » 2 maja 2016, 12:24

Witam koledzy. Potrzebował bym tą podkładkę, luz na wałku mam ale nie mogę go zmęczyć dlatego chciałem sobie dorobić od 1mm do 2mm podkładki, ale nikt na Pomorzu nie chce mi wytoczyć albo za cene z kosmosu. Nawiasem kapsel od skrzyni 25zł w serwisie Leona w Gdańsku Może wam zbiegły podkładki, albo polecicie kogos do wytoczenia??
Zobacz Profil
Don_MIRas
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 lutego 2011, 18:51
Lokalizacja: Pomorze
Auto: ARL

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez sikora0700 » 3 maja 2016, 12:25

Luz zmierz suwmiarką. Łożysko wepchnij i zmierz, potem wyciągnij - zmierz, różnica to twój luz. Ja dałem 50zł za sześć podkładek, jednak zaoszczędziłem na zaślepce i kapie mi olej :(. Będę musiał jutro podskoczyć do aso. Jak coś to posiadam podkładki o grubości 1.7, 1.9 i

I mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę dolać oleju przez ten dekielek? I do jakiej wartości mam go dolać?
Zobacz Profil
sikora0700
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25 marca 2012, 15:33
Auto: Leon Top Sport

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez zlotnik » 7 września 2016, 17:21

Ja nie mam jęków tylko nie umiem wrzucić i wybić jedynki i wstecznego do tego auta startuje samo na wciśniętym sprzęgle wiec pewnie też winny luz na wałku czy może mi ktoś dać namiary na kogoś w ślasku kto ogarnie ten temat albo sam to robił ?
Z góry dziękuje sam tego nie zrobię mam dwie lewe ręce
Zobacz Profil
zlotnik
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 kwietnia 2016, 21:46
Auto: 2.0 BMN
Silnik: BMN 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez chlorek » 8 września 2016, 07:42

zlotnik, sprawdź czy masz z boku zaślepkę. Jak nie masz to problemu nie rozwiążesz podkładką. To i tak jest na krótki czas. Skrzynia się wysypie wcześniej czy później :P.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez zlotnik » 8 września 2016, 09:04

Stało mi się tak po wymianie kompletnego sprzęgła. Sprzegło już wielokrotnie było odpowietrzane. Nic nie pomaga szukam wiec jakiegoś ogarnietego mechanika na ślasku. Nie może to być nic poważne ponieważ przed wymiana nic sie takiego nie działo . Sprzeglo nowe oryginalne sachsa montowal znajomy ktory jest mechanikiem od 15lat
Silnik 2.0 bmn wirus na 200ps i 428nm
Zobacz Profil
zlotnik
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 kwietnia 2016, 21:46
Auto: 2.0 BMN
Silnik: BMN 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez chlorek » 8 września 2016, 11:00

Zbieg okoliczności. Skrzynie przy mocnych dieslach dostają mocno po dupie. Po sofcie szybciej się zużywają. U mnie przy 180tys się rozleciała.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez zlotnik » 8 września 2016, 11:36

Tylko dziwne to ze biegi wchodzily jak w nowym aucie a po wymienie dwumasy przejechałem 200km i zaczeło sie zakleszczanie
Z kad jestes? Ogarniasz skrzynie w vagach?
Zobacz Profil
zlotnik
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 kwietnia 2016, 21:46
Auto: 2.0 BMN
Silnik: BMN 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez chlorek » 8 września 2016, 12:39

zlotnik napisał(a):dwumasy przejechałem 200km i zaczeło sie zakleszczanie

Podjedź do nich i powiedz że po zmianie sprzęgła zaczęły źle wchodzić biegi.
zlotnik napisał(a):Z kad jestes? Ogarniasz skrzynie w vagach?

W-wa. Nie jestem mechanikiem.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Chomix » 22 września 2016, 12:59

Elo, mam ten sam problem co wszyscy tutaj. Sciagnelem dekiel i u mnie brakuje wogole segera, czy ma ktos taki seger do sprzedania albo wie czy mozna kupic go w ASO? Pozdroo
Zobacz Profil
Chomix
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 listopada 2015, 18:38
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 19 listopada 2016, 14:36

Jęk na 5 biegu prawie każdemu posiadaczowi FMH dobrze znany, w tym i mnie.

Chciałbym wstawić inną skrzynie w miejsce obecnego wyjca, którą skrzynie najlepiej włożyć, drw, eff, erf?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez lukaef » 29 listopada 2016, 15:57

ja z tym wyjcem przejechałem już 15tyś km. nic sie nie pogorszyło jeżdżę dalej
Zobacz Profil
lukaef
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 1 września 2015, 05:42
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 10 grudnia 2016, 08:33

W temacie podane są trzy różne wymiary podkładek, które są właściwe?
72,2mm x 75mm
72,2mm x 74,4mm
72mm x 78mm (ori aso)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez krzylab » 22 grudnia 2016, 21:06

U mnie tez pewnie z tym problem, zamawiam WHT-001-976 podkladka, 02M-301-211-B kapa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzylab
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 1 sierpnia 2013, 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 23 grudnia 2016, 00:04

Zamówiłem u tokarza podkładki o wymiarach jak ori, grubości od 0,8 do 2mm, po świętach kasowanie luzu.

Ori ma grubość 0,65mm, jeśli masz większy luz np. 1,7mm to średnio pomoże.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez krzylab » 23 grudnia 2016, 09:14

Mistrzunio... nie zamawiales czasem wiecej podkladek bo troche dales do myslenia
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzylab
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 1 sierpnia 2013, 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 24 grudnia 2016, 00:17

Napisałem wyżej, będę miał podkładki od 0,8 do 2 mm, razem 7 szt.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Marcin87 » 24 grudnia 2016, 11:41

Panowie jeżeli robicie podkładki o wymiarze serwisowym 0,65x72x78 to podkładka ta kasuje luz nawet 1,3 (a nawet większy zależnie z której strony jest bardziej obudowa wytarta) bo jak wiadomo obudowa wyciera się i od środka i zewnątrz, a oryginalna zapiera się od zewnętrznej strony za nie wytarty element obudowy.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin87
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 września 2013, 15:13
Lokalizacja: Opatów
Region: świętokrzyskie
Auto: Leon 1M TOP SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 14 stycznia 2017, 14:00

Zrobiłem dzisiaj luz w swojej skrzyni - pięknie i idealnie weszła podkładka o grubości 1 mm.
Potwierdzam, że idealnie pasuje podkładka o wymiarach ori tj. 72x78mm.

Wiele osób mnie pytało, gdyby ktoś chciał zostało mi 9 szt. podkładek:
2mm, 1,9mm, 1,6/1,7mm, 1,4mm, 1,2mm, 1,1mm, 0,9mm, 0,8mm i 0,6mm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez pascal96 » 16 stycznia 2017, 19:10

Witam , chciałbym skasować luz wałka skrzyni raz na zawsze przerabiałem temat z podkladkami z serwisu idealnie pasuja WHT001976 bo po ta sa zrobione ale.. ze wzgledu ze moj Leon Top Sport 150 Km ma zwiekszona moc i moment musialem juz drugi raz dokładac podkladki , w moim przypadku najbardziej wkurza mnie ruszanie z jedynki slychac jak ten walek uderza w skrzynie lub czasem slychac jęk , posiedzialem troche i myśle nad dwoma sposobami

1. widzialem na angielskim forum patent ze srubkami ktos to tez juz robil chyba z naszego forum , chodzi o to by wywiercic 3,4 dziury w obudowie skrzyni oczywiscie w odpowiednim miejscu potem nagwintowac i wkrecic srubki by trzymały lozysko ktore wlasnie wyrabia luz tutaj zdjecie pogladowe , Obrazek
http://bankfotek.pl/view/2050572

2 . jest film na youtube na ktorym dorabiany jest dekiel aluminiowy w srodku z rantem który przytrzymuje łożysko a caly dekiel przykrecany jest na srubki do skrzyni link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=yzPRze9T8JA

jak myślicie ktory sposób lepszy ??

Ja mysle ze lepsze byłoby ze srubkami u siebie przy wymianie podkladek za drugim razem wywierciłem jeden otwor na srubke by przytrzymalo lozysko ale tylko z jednej strony tam gdzie udalo mi sie wejsc wiertarka , bylo idealnie przez miesiac pozniej znow uslyszalem jek i coraz bardziej uderzajacy walek , teraz mysle by wywiercic dodatkowe dziury i wkrecic 4 sruby mam juz małą wiertarkę ktora wejde z kazdej strony i tu pytanie czy dodatkowo wywiercic jeszcze jakimś wiertlem malutka dziurke w łozysku by sruba tez w nią weszla i trzymala łożysko ?
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pascal96
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 stycznia 2010, 23:40
Lokalizacja: Bytom
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Don_MIRas » 6 maja 2017, 08:59

Tak sobie odświeżę. Leonika już nie ma ARL 150 z 2003r. Ale doświadczenie zostaje. Przy operacji auto miało 190tys przebiegu skrzynia nigdy nie zmieniana i raczej nie była naprawiana.
Jeśli usłyszycie zgrzyty to najlepiej jak najszybciej wstawić podkładkę ja czekałem z tym i zdążyłem raz olej w skrzyni wymienić. Na początku myślałem że to synchronizatory bo przy przełączaniu z 5 na 6, musiały być obroty skrzyni i silnika zrównane w innym przypadku, słychać było zjechane zębatki.
Operacja jest prosta. Kilka podkładek różnej grubości tokarz 20zł. Kapsel z aso 20zł(musowo) no i najlepiej nowy olej do skrzyni bo już opiłki są w nim.
Jak w instrukcji podnieść auto z przodu z lewej strony na lewarku.
1. Zdjąć koło(koło zawsze pod próg że jak spadnie to na koło, a nie na asfalt) .
2. Skręcić kierownice.
3. Zdjąć osłonę boczną plastikową.
4. Wydłubać kapsel tak czy siak do wyrzucenia będzie(Oczywiści samochód na luzie) możliwe że troszkę oleju wyleci.
5. Zdejmujemy zabezpieczenie szczypcami rozwierającymi.
6. Wciskamy podkładkę najlepiej która zostawi mini luz nie na sztywno.
7. Zabezpieczamy.
8. Zamykamy kapsel itd no i fajnie jeśli olej zmienimy (specjalny klucz do korka allegro 20zł) i po kłopocie.
Po tej operacji pół roku minęło i wszystko ok.
Zobacz Profil
Don_MIRas
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 lutego 2011, 18:51
Lokalizacja: Pomorze
Auto: ARL

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez CB_Aras » 7 maja 2017, 14:38

Napisz jeszcze jakiej grubości podkładke dałeś u siebie? I czy hałaś przy obciążeniu (przy przyśpieszaniu) podkładka też pomaga czy tylko ten "jęk" ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 8 maja 2017, 12:24

CB_Aras, u mnie podkładka pomogła jedynie na jęk przy wrzucaniu 5. Huczenie/szumienie skrzyni pozostało.
Po zrobieniu podkładki pedał sprzęgła zaczął lepiej pracować, lepiej odbijał, zniknął efekt zapadania się.

Z huczeniem skrzyni na 5 i 6 biegu poradziłem sobie w taki sposób, że wrzuciłem drugą skrzynię fmh :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez CB_Aras » 8 maja 2017, 16:54

Z tymi podkładkami to nie dużo roboty w sumie..

Mi bardziej te wycie przeszkadza niż jęk. Ale powyżej 2500 obrotów już tak nie przeszkadza, bo silnik zagłusza i szum powietrza :-) . Ktoś probował już to naprawiać, jak wcześniej pisano wyją łożyska ale które?

http://pl.realoem.me/Seat/E/LE/2003/268/R/3/311/311044. Wałek 5 i 6 bieg m.in FMH
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez Vax » 12 października 2017, 07:46

Witam, mam pytanie. Dzisiaj odebrałem w końcu podkładki zrobione przez tokarza wymiarowo są idealne, ale nie wyszły gładkie tylko takie chropowate. Zastanawiam się czy nie przetrzeć papierem przed montażem, chociaż z drugiej strony może to i lepiej że nie są gładkie bo obracać się w sumie chyba nie powinny?

No i jeszcze pytanie, jaki konkretnie olej zalać do tej skrzyni, bo chyba wypadałoby mi go zmienić.

-- 12 października 2017, 08:46 --

G 052 171 A2 < Podaję numer oleju i zalecam zmienić, u mnie wyleciała ze skrzyni fabryka i nie wyglądała dobrze, a słyszałem opinie niektórych "fachowców" że oleju w skrzyni się nie zmienia, teraz jak ktoś mi coś takiego powie to nawet z nim nie gadam.

02M-301-211-B < kapselek, też trzeba wymienić, na allegro nawet można go dostać za śmieszne pieniądze (średnica to okm79mm z tego co pamiętam), klejenie silikonem to bezsensowna robota i tak cieknie. Po za tym kapselek na samym środku ma takie miękkie gumowe miejsce w które wbijamy śrubokręt i go wyciągamy, oczywiście kapselek wtedy idzie do kosza, ja widziałem na yt jak chłopak wyciągał wbijąjąc śrubokręt miedzy kapselek a obudowę, nie polecam tej metody bo można tez obudowę skrzyni uszkodzić.

WHT 001976 < numer oryginalnej podkładki, można w serwisie vw dostać za ok 20 zł, w komplecie są 2 o grubości 0,6mm chyba. Powinny pasować, mi dorobił tokarz zgodnie z wymiarami podanymi wcześniej (śr. wewn.72,2mm, zewn. 75mm), mój luz to 1.2mm, po założeniu podkładki 1 i R wchodzą elegancko i nie ma jęku przy zmianie na 5 bieg.

Dobrze jest też wyposażyć się przed robotą w jakiś cieniutki śrubokręt i szczypce do pierścieni segera, łatwiej go wtedy wyjąć i założyć.
Zobacz Profil
Vax
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 maja 2013, 17:05
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez jachim22 » 15 listopada 2017, 16:51

Witam ogarnal by mi temat tej skrzyni w mazowieckim lub lodzkim? Zaplace.
Zobacz Profil
jachim22
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24 lipca 2015, 05:19
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez moraf1 » 16 września 2018, 11:41

Witam,czy ten patent sprawdzi sie również w leonie 2- 2.0 TDI 140koni?
Co prawda mnie nie huczy na piątce,ale mam objaw ruszającego pedału sprzęgła przy dodawaniu i odejmowaniu gazu,
natomiast najbardziej przeszkadza mi hałas przy wciskaniu sprzęgła,tzn, w połowie wciśniętego pedału jest hałas dobiegający ze skrzyni,tak jakby słychać było łożysko oporowe sprzęgła,takie opinie na szybko padają od kilku mechaników.
Natomiast jeden jak się przejechał i zauważył właśnie ten objaw ruszającego pedału to od razu powiedział ze skrzynia do remontu bo nastąpił luz wałka tylnego wałka sprzęgłowego,czy to jest właśnie to o czym piszecie w temacie leona 1?
A i jeszcze dodam że na biegu jałowym jak stoję na światłach to trzęsie mi samochodem jakby z pięciu chłopa bujało mi kabiną
Zobacz Profil
moraf1
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 16 września 2018, 11:28
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon 2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jęk przy zmianie biegu na 5

Postprzez mistrzunio » 16 września 2018, 13:11

Jak telepie budą na postoju to raczej padający dwumas.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości