Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 19:27

Witam, po wymanie rozrządu mam pewne problemy z atukiem, chodzi coraz głośniej, coraz bardziej twardo pracuje.
Na moje oko zły kat wtrysku lub pszestawiony rozrząd o ząbek czy dwa. Teraz tak nie umiem sprawdzić tego ale dodam że:
-Autko cięzko pali na zimnym a po pierwszym zapaleniu potem od strzała
-strsznie twarda praca
-po dodaniu gazu i spuszczeniu szybko lub rozsprzęgleniu przy 2,5 i wyżej obortów słychać na zimnym silniku takie szuranie czy coś- tak jak by coś tarło przez chwilę i zwalania (ustaje ten dzwięk) po 2 sekundach poprostu uciacha tak szybko
-dla mnie ma mniej mocy niż jeszcze miesiac temu

Teraz problem jest taki że mój tata nie widzi problemu tzn. nie chce słuchać o tym :D mówi że tak ma być a jedyne co widzi za problem to zapchany dolot i dziurka w intercoolerze ( tak jest- duży wyciek smaru na plastik tm przy intercoolerze - na 99% do wymiany a dolot do czyszenia).

Panowie jak mogę jak najmniej inwazyjnie sprawdzić i potwierdzić moje obawy ( lub je wykluczyć)? jak sprawdzić np. ten rozrząd? niestety kata wtrysku nie sprawdzę bo nie posiadam interfejsu a programik ostatnio jakiś pobierałem. Podrzucajcie pomysły - moze ktoś z was już tak miał.

Ps. ile moze kosztować sprawdzenie rozrządu i ustawienie kątu? :/ HELP z góry dziękuję za każdy komentarz i pomoc
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Reklama

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 20:01

Skad jestes, bo na tel mi sie nie wyswietla, moze moglbym pomoc.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 20:27

jestem z okolic Kielc dokładnie 15 km od nich, woj. Świetokrzyskie. Jak nie to nawet rozmowa czy cokolwiek by zawsze pomogły i moze do czegoś byśmy doszli :/
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 20:28

Jaki dokladnie masz silnik?
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 20:34

1.9 tdi 110 KM, zwykła pompa, rok 2004
Ja już zgłupiałem; czytając fora to co chwilę coś innego znajduje a to n75, a to egr a to jakieś czujniki albo coś z alternatorem i sprzęgiełkami albo jeszcze w inną stronę że jakaś rolka lub napinacz. Potrzebuje odorbinę lepszej pomocy i porad niż poszlak po całym silniku :D
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 20:35

Skoro zaczely sie jaja po wymoanie rozrzadu to od sprawdzenia ustawienia bym zaczol.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 20:40

tylko tak jak napisałem, nie wiem jak to zrobić tzn. zapewnie pokrywe rozrządu trzeba zdjąć ale nic dalej, nie widze nigdzie dobrego tematu na forach tłuamczących to od strony teoretycznej - co gdzie jak i z czym ma się zgadzać. Wiem tylko jak ustawić kąt wtrysku mniej wiecej ( z polzuwaniem i przesuwanie w przód lub tył ) ale nie mam interfejsu - i tu też mam pytanie. Jeśli np. jest założony źle o 1 ząbek to trzeba rozbierac rozrząd i poprawić o ten ząbek czy poprostu samym wyprzedzeniem/opuźnieiem na tym kole od pompy to "zniwelujemy" do tej granicy w okolicach 60? jeśli ktoś ma pojęcie to proszę o wytłuamczenie, z gory dzięki :)
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 20:47

Przy laczeniu skrzyni biegow i silnika pod vaccum pompa masz okienko przez ktore widac kolo zamachowe, krecisz walem az znak na kole pokryje sie ze znakiem na obudowie skrzyni, w takim ustawieniu demontujac pompe vaccum, pokrywe zaworow i ostatni mostek mocujacy walek rozrzadu powinien wejsc w wyciecie w walku rozrzasu plaskownik ok 4mm, jesli da sie wlozyc plaskownik to wal wzgledem walka rozrzadu jest ok, zostaje tylko zablokowanie pompy wtryskowej np, wiertlem 6mm jesli wszystko pasuje to rozrzad ustawiony dobrze, pozniej juz tylko ustawienie kata wtrysku ale bez kompa nie da rady.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 20:57

czyli bez rozbierania klawaitury czy jak to się tam zwie no pokrywy wałka rozrządu nie da rady sprawdzić?
teraz tak mam oczywiscie pytania:
2. mówisz tylko o prawej stronie silnika ( stojąc przed maska) a co z kołami rozrządu po lewej stronie tam gdzie pasek pod plastikową pokrywa? tam jest przecież bodajrze wspomniana pompa, wałek właśnie który często jest zaznaczany punk taki biały na filmikach jak oglądałem i od alternatora? one wszystkie muszą znajdowac się w wyznaczonym punkcie? gdzie te punkty się znajdują?
3. czy ustawnie pompy względem wałka lub alternatora względem wałka itd. ma znaczenie? czy wszystko ma swój określony punkt który zgadza się z pozostałymi zębatkami? jeśli tak to gdzie znajde te punkty? jak zobaczę że np. pompa jest przestawiona czy alternator? bo nie rozumiem.

Moze te pytania są śmieszne ale bardzo prosze o udzielenie wyraźniej odpowiedzi :) bardzo to dla mnie ważne dla zrozumienia tematu.
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 21:02

Alternator nie pracuje na pasku rozrzadu wiec nijak ma sie do ustawienia, aby silnik poprawnie pracowal musi byc zgrany walek rozrzadu z walem korbowym i pompa wtryskowa w odpowiednim punkcie, jak sprawdzic czy sie wszystko zgadza bez profesjonalnych blokad napisalem ci wczesniej, od strony kol zebatych nic nie sprawdzis bez blokad
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 21:14

no ale jak już zablokuje i weźmy pod uwage że po prawej stronie wałek z tym punktem przy skrzyni się zgadza to jak na tych kołach zębatych po których chodzi pasek chodzi jest przestawiony w na oby dwóch kołach po 1 ząb - to po czym to zauważe? o to czego nie rozumiem :D
jeśli u kóry wałek rozrządu będzie ok i ta blaszka wchodzi i zgadza się z punktem to jak dalej sprawdzić po drugiej stornie te punkty? opiszesz to w jakiś prosty sposób?
rozumiem że to rozrząd lub kąt wtrysku odpowiada za wyminione na początku postu problemy? tak?
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucz

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 21:26

Przeczytaj ze zrozumieniem to co predzej pisalem, lepiej od tlumaczenia zawsze szla mi robota nic nie poradze. Jesli bedzie przestawione o zabek to zwyczajniej nie uda ci sie zgrac tych trzech punktow razem
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez jackub97 » 3 grudnia 2015, 21:28

No chyba rozumiem ze jak ten punkt z walkiem sie zgadza to znaczy ze po drugiej stronie tez się zgadza. Jedynie to teraz nie wiem z tą pompą czy tam tez jest jakis punkt? I ma się zgadzać z tą blokadą na wałku?
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP

Re: Odp: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i t

Postprzez Bry1ant » 3 grudnia 2015, 21:46

Tak w kole pompy masz otwor i w korpusie pompy za kolem tez jest otwor i w te dwa otwory pakujesz np. Wiertlo 6mm jak da sie wlozyc to jest ok
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: Problemy z silnikiem, twarda praca, cięzko pali i tłucze

Postprzez gpawel » 4 grudnia 2015, 06:59

@jackub97, też jestem ze świętokrzyskiego. Jak chcesz to możemy się gdzieś spiknąć i porównasz sobie jak to jest z moim leonem :) U mnie niby też coś "trze" podczas jazdy, też zauważyłem coś takiego niby po wymianie rozrządu ale byłem u innych mechaników i nic nie słyszą. Dałem sobie spokój zanim wymienię pół auta. U mnie wszystko inne dziala jak trzeba.
Zobacz Profil
gpawel
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 6 listopada 2014, 09:50
Lokalizacja: Połaniec
Auto: Seat Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

Postprzez glibo » 4 grudnia 2015, 22:30

jackub mam vag-a wiec jak nie dasz sobie rady to zapraszam
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Twarda praca silnika, cięzko pali i tłucze się

Postprzez jackub97 » 12 grudnia 2015, 11:09

glibo odezwij się na prywatnej wiadomosci (napisałem do ciebie) :)

-- 12 grudnia 2015, 11:09 --

Panowie do problemów doszło jak zauważyłem duże spalanie około 8 l na 100, wczesniej było 5,5-6... wie ktoś moze czego to objawy? silnik nie chodzi tak jak powinnien, czasem ma za mało mocy ale po chwili wraca wszystko do normy (moze turbina zapchana). Jeśli ktoś coś wie proszę o odpowiedz :)
Zobacz Profil
jackub97
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:28
Auto: Leon I
Silnik: TDI pompa VP


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość