Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tomasz_cz » 28 grudnia 2015, 16:34

Witam

Przytrafiło mis się nieszczęście, jadąc autostrada samochód odmówił posłuszeństwa. Zero mocy i trzęsienie silnikiem.

Po zatrzymaniu auto już nie odpalili.

Diagnoza serwisu (niemieckiego po scholowaniu z autostrady): brak kompresji, poszły pierścienie na tlokach.

Czy ktoś miał podobny problem? Opłaca się to naprawiać? Czy może kupić nowy silnik?

PS. Ewentualnie jest ktoś w stanie wycenic to co został z auta? 1.8 TSI DSG z 2009?
Pozdro
Tomek
Zobacz Profil
tomasz_cz
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 15:14
Lokalizacja: Prague, CZ
Auto: Leon 1P 1.8 TSI
Silnik: CGGB 1.4

Reklama

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tatian » 28 grudnia 2015, 17:04

A przypadkiem nie poszedł Ci napinacz od łańcucha rozrządu? Bo mi to wygląda na to. Czy opłaca się naprawiać. W Niemczech zapewne nie,w Polsce w zależności od tego jakie są szkody. Te silniki używane chodzą po 8 k zł i też trzeba w niego zainwestować, nowy pewnie ze 25 k zł. Obstawiam, że za naprawę zapłacisz +/- 6 k zł. Był taki przypadek na forum, forumowicz naprawiał. Szukaj tematu wariator faz rozrządu, bo o tym tam pisał.
Ps. jaki przebieg miało auto? Wymieniałeś rozrząd?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tomasz_cz » 28 grudnia 2015, 17:07

tatian napisał(a):A przypadkiem nie poszedł Ci napinacz od łańcucha rozrządu? Bo mi to wygląda na to. Czy opłaca się naprawiać. W Niemczech zapewne nie,w Polsce w zależności od tego jakie są szkody. Te silniki używane chodzą po 8 k zł i też trzeba w niego zainwestować, nowy pewnie ze 25 k zł. Obstawiam, że za naprawę zapłacisz +/- 6 k zł. Był taki przypadek na forum, forumowicz naprawiał. Szukaj tematu wariator faz rozrządu, bo o tym tam pisał.
Ps. jaki przebieg miało auto? Wymieniałeś rozrząd?


Dzięki za info, każda informacja teraz jest dł mnie jak na wagę zlota. Przewertuje forum.

Rozrząd nie był wymieniany a przebieg aktualnie 93k.
Zobacz Profil
tomasz_cz
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 15:14
Lokalizacja: Prague, CZ
Auto: Leon 1P 1.8 TSI
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tatian » 28 grudnia 2015, 17:15

Znalazłem na allegro silnik 8500 przy zwrocie starego.
Jednak te silniki to jedna wielka zagadka. Aż strach pisać żeby człowiekowi się coś nie zesr...ło.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez kaCuCh » 28 grudnia 2015, 21:40

Silnik jak każdy... ma swoje wady i zalety. Większość użytkowników tych silników na forach się nie wypowiada, a Ci co piszą to właśnie o problemach, bo czemu pisać, że wszystko jest cacy?
Zdiagnozuj problem i przemyśl czy lepiej naprawić, czy szukać innego motoru...
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tomasz_cz » 29 grudnia 2015, 11:10

kaCuCh, dokladnie, na forach poczytasz tylko o tych zlych przypadkach nigdy o dobrych.

Aktualnie auto juz sciagniete do polski, zobaczymy co lokalne zlote raczki powiedza co za problem. Caly czas mam nadzieje ze to jakas glupota. Wczesniej nie bylo zadnych odglosow z silnika, zadnego szarpania, wszystko chodzilo pieknie. I nagle jakby ktos wcisnol jakis wylacznik wszystko poszlo w pi***.
Zobacz Profil
tomasz_cz
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 15:14
Lokalizacja: Prague, CZ
Auto: Leon 1P 1.8 TSI
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez kaCuCh » 29 grudnia 2015, 13:43

A brał olej?
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tomasz_cz » 29 grudnia 2015, 13:48

kaCuCh napisał(a):A brał olej?


Brac zawsze bral olej, ostatnio wychodzilo tak 0.5l/1tys.
Zobacz Profil
tomasz_cz
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 15:14
Lokalizacja: Prague, CZ
Auto: Leon 1P 1.8 TSI
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez kaCuCh » 29 grudnia 2015, 14:01

Bardzo dużo brał w takim razie. Nie chcę Cię martwić ale czytałem jedną taka historię na klubie Skody i tam jednemu użytkownikowi brał więcej i więcej, zgłaszał usterkę, serwis kazał jeździć do właśnie tego limitu 0.5L/1000km. Podjęli kroki serwisowe ale niestety silnik się kończył i tamten posiadacz wymienił.
http://forum.octaviaclub.pl/printview.p ... 9d09771c80
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tatian » 29 grudnia 2015, 17:21

Jak się silnik może kończysz przy 93 tys. przelotu. Co to zabawka? :)
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez MarcinKWRO » 30 grudnia 2015, 00:05

Jak widać może.....Przecież chyba każdy z nas wie, jakie potencjalne ryzyko wiąże się z posiadaniem 1.8 CDAA produkowanych do połowy (tu są już różne opinie) 2011r.
Zobacz Profil
MarcinKWRO
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 września 2014, 22:55
Auto: LEON DSG
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez miroA3 » 30 grudnia 2015, 07:51

MarcinKWRO napisał(a):.Przecież chyba każdy z nas wie, jakie potencjalne ryzyko wiąże się z posiadaniem 1.8 CDAA produkowanych do połowy (tu są już różne opinie) 2011r.


napisales to tak, ze potencjalny zainteresowany tym silnikiem z produkcji auta 2009/2010 sie autentycznie wystraszy, niepotrzebnie...

roznica z przed polowy jak okresliles i po polowie 2011 roku to kolejny poprawiony napinacz, reszta jest ta sama.
Nie bede tutaj po raz nty podwal nr czesci aktualnego dla tegoz ( skoda miala nawet akcje serwisowa na nie, seat jak to seat, nie )
Kazdy kto kupuje takie auto, nawet z produkcji po, powinien w pakiecie startowym miec wymiane , tym bardziej ze aktualna jego cena w ASO to cale 200zl + wymiana ( kazdy normalny mechanik to zrobi )
Nalezy tez bezwzglednie zrezygnowac z wymian oleju w trybie LL, bo to one sa jednym z glownych powodow usmiercania napinaczy i lancuchow.

Co do samego CDAA, to jest to wlasciwie blizniak silnikow 2.0 CCZA/CCZB stosowanych w octaviach RS, Golfach GTI, leonach FR, a3 itd
nieszczesny napinacz jest dokladnie taki sam, problem tez taki sam.
W przypadku audi i VW bylo troche wymian silnika na zasadzie dobrej woli producenta, w przypadku seata pewnie nie ma co liczyc..

Nie demonizujcie tych silnikow, tylko po zakupie zadbajcie.
Problem podobny jak w BMW z silnikami N47 , tez sie rozlatuja rozrzady, trzeba wymieniac silniki. Jest to robione wrecz masowo.
Rok temu zostala ogloszona akcja serwisowa ( na rozrzad ) do rocznika 2008, ale dla wielu jest juz za pozno.. ( a problem jest az do 2011r i T ) Kupujac auto z 2.0D trzeba miec w pakiecie startowym 3tys na komplet + wymiana.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez MarcinKWRO » 30 grudnia 2015, 08:11

Wielu zainteresowanych trafi na przykład tu: http://forum.octaviaclub.pl/_viewtopic. ... 65#1531565
Jest jeszcze wiele, wiele innych miejsc w necie o podobnej tematyce.
Czy ktoś się wystraszy czy nie - nie mnie to oceniać (ja swoje auto kupiłem i jeżdżę),
P.S.
Napinacz to nie największy problem tych silników - raczej wadliwa konstrukcja tłoków i pierścieni........
Zobacz Profil
MarcinKWRO
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 13 września 2014, 22:55
Auto: LEON DSG
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez kaCuCh » 30 grudnia 2015, 09:54

miroA3, Seat przyznaje gesty dobrej woli, ja mam właśnie CDAA, zaraz po zakupie padła mechatronika w DSG, dostałem 50% rabatu na części, pompa wody ciekła - 50% rabatu na części. Po 2,5 tyg. nowa pompa pękła i teraz na gwarancji wymieniają. Warunkiem jest pełny serwis w ASO Seat, potwierdzony książką serwisową, oraz przyznanie tego rabatu przez centralę.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tomasz_cz » 3 stycznia 2016, 13:57

Widze ze w takim ukladzie to musze sie szykowac na najgorsze. Naprawa silnika albo sprzedaz tego co zostalo z auta :evil:

-- 3 sty 2016, o 14:44 --

Jako ze nie orientuje sie zabardzo mam takie pytanie, decydujac sie na wymiane (swap) silnika, co musze wziasc pod uwage?
(kroki dla opornych)
Czy musi to byc silnik z tego samego rocznika? Oprocz samego silnika co jeszcze sie wymiena? Jak to wyglada z punkty prawnego, zmiana w papierach?

(PS. Polecacie jakis dobry warsztat w lubuskim/dolnoslaskim ktory wiedzialby by co i jak?)

Pozdro
Tomek
Zobacz Profil
tomasz_cz
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 15:14
Lokalizacja: Prague, CZ
Auto: Leon 1P 1.8 TSI
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tatian » 3 stycznia 2016, 14:17

Teraz silnika już nie wpisuje się w dowód rejestracyjny, więc możesz zmieniać do woli :).
PS. weź jeszcze pod uwagę naprawę tego - tak na moje. Kupisz używaną zagadkę z którą też nie wiadomo co będzie. No chyba, że kupisz coś pewnego.
To wygląda super http://allegro.pl/vw-skoda-silnik-1-8-t ... 94264.html ale 14 k to prawie pół samochodu . . .
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez tomasz_cz » 5 stycznia 2016, 19:32

Dzieki wszsytkim za informacje i pomoc . Ostatecznie 2 roznych emchanikow chcialo rozbierac silnik na czesci i sprawdzac wszystko po koleji.
Tak wiec z bolem zapadla decyzja o sprzedazy.

Czas sie rozejrzec za czyms nowym.
Zobacz Profil
tomasz_cz
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 kwietnia 2010, 15:14
Lokalizacja: Prague, CZ
Auto: Leon 1P 1.8 TSI
Silnik: CGGB 1.4

Re: 1.8 TSI (CDAA) silnik kaput

Postprzez kaCuCh » 5 stycznia 2016, 19:46

Pewnie weźmiesz za niego grosze jeżeli sprzedasz z uszkodzonym motorem bez diagnozy. Ja bym chyba jednak naprawiał jeżeli reszta jest igła.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości