Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Ciężko wchodzące biegi

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez marcin7x5 » 19 lutego 2013, 13:42

Prawda a dokłądnie to potrafią pekac jeżeli masz mechanizm wybierania za pomoca cięgien/linek a jeżeli masz za pomocą takich drucianych wodzików to tam się wyrabiają takie plastykowe czopy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Reklama

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez krris78 » 25 lutego 2013, 08:54

Witam. No i stało się. Rok temu zauwazylem kłopoty z bigami. Nie było to uciązliwe, więc na problem nie zwracalem wiekszej uwagi. Dzisiaj rano wciskam pedał sprzęgła, a on zostaje w podłodze. Na włączonym silniku nie można wrzucić żadnego biegu. Mechanik powiedzial mi, że problemem jest wysprzęglik, który jednoczesnie jest łożyskiem. Przepuszcza on płyn hydrauliczny do skrzyni biegów. Ale zeby dokonać ostatecznej diagnozy trzeba wyciągnąć skrzynię bigów. Na chwile obecna mechanik uzupełnił płyn, odpowietrzył układ, ale problem nie minął. Jeżeli racje ma mechanik to czeka mnie wiekszy wydatek. Może ktoś ma jakieś inne pomysły?
Zobacz Profil
krris78
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 lipca 2008, 08:51
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: Leon Cupra R 1.8 03r

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez jurcio6 » 26 lutego 2013, 08:50

Do kręgu podejrzeń dołączyłbym pompę sprzęgła - zdarza się, że np. cieknie na cylindrze i gubi ciśnienie. Objawy zapewne będą podobne..

PS. Gdy poszukiwałem rozwiązania mojego problemu często spotykałem się z opiniami dot. właśnie wadliwej pompy sprzęgła, stąd też moja sugestia.
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez krris78 » 9 marca 2013, 13:31

Własnie mechanik zasugerował mi pompę sprzęgła. Objawów zewnętrznych nie ma, nigdzie nie cieknie, wszedzie sucho jest.
Zobacz Profil
krris78
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 lipca 2008, 08:51
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: Leon Cupra R 1.8 03r

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez hornet15re1 » 11 marca 2013, 01:15

ja juz zmieniałem pompę sprzgła a teraz czeka mnie wymina wysprzeglika,bo mi zapowietrza układ i biegi ciężko wchodzą :? Pompę możesz sprawdzic,a mianowicie zaciskasz czymś przewód od zbiorniczka do pompy i wtedy popsuta pompka działa super,bo nie cofa ciśnienia(miesiąc tak jezdziłem) pollecam swietny patent :-D
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez krris78 » 13 marca 2013, 08:38

Wczoraj wymieniłem pompę sprzęgła i sytuacja troszkę się troche poprawiła. Mianowicie biegi wchodzą bez problemu, ale pedał sprzęgła zostaje w podłodze tak gdzieś 3 centymetry od jego górnego maksymalnego położenia. Wcześniej zostawał w samej podłodze i byłe problem z wrzuceniem każdego biegu. Teraz chyba czas na wysprzęglik?
Zobacz Profil
krris78
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 29 lipca 2008, 08:51
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: Leon Cupra R 1.8 03r

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez jurcio6 » 22 maja 2013, 07:27

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=179291

Polecam lekturę - wygląda na to, że w większości przypadków za problemy ze skrzynią odpowiadają plastikowe łączniki, które z czasem się po prostu wyrabiają i dostają luzów. Ich wymiana powinna pomóc z ciężko wchodzącymi biegami - jadę jutro do ASO zamówić takowe. Koszt w zależności od typu waha się między 8 a 20zł :P Masakra...

Jeden z kolegów z forum Golfa podaje, ze do 1.6 idą takie części (info NIE SPRAWDZONE przeze mnie):
- 2x łącznik stabilizatora 1J0711803C,
- 1x łącznik mechanizmu wybierania 1J0711596E,
- 1x wspominana wcześniej część, drążek przełączania 1J0711183D.

Poniżej zamieszczam podobne części ze Skody (nie wiem czy i do której skrzyni pasują):
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1701#
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1702#
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1152#

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że te części będą pasować do Leon'a 1M1 2000r 1.6SR (silnik AEH)?

-- 22 maja 2013, 07:27 --

Dzwoniłem do ASO Seata (Solo, Kielce) i:
1. Facet nie jest w stanie ani po modelu auta, ani po modelu silnika, ani po numerze VIN stwierdzić, czy na pewno te konkretne części (1J0711803C, 1J0711596E, 1J0711183D) idą do mojego auta.
2. Ceny tych części wahają się od 30zł do 35zł - widać po 12 latach wzrosło zapotrzebowanie na nie, a razem z zapotrzebowaniem ich cena. Na necie (jak widać po linkach w poprzednim poście) kosztują po 10zl, droższe po 20zł.
3. Nie wszystkie części są w Seacie w Polsce - na niektóre trzeba czekać po 4 tygodni, aż wyślą z Hiszpanii... toteż wysłano mnie do Skody :P Świetnie, jest więc bardzo duża szansa, że te ze strony skodaczesci.pl będą pasować :P

Jutro rano jadę do mechaniora i napiszę co i jak z wymianą - ma jeszcze niby zerknąć, bo trochę się facet zdziwił, jak zadzwoniłem do niego i przez telefon mówię mu, że mi skrzynia ciężko chodzi i żeby mi wymienił to, to i to :D "A skąd pan to wie???" - "Z Internetu" - i śmiech w tle :D Ale jak powiedziałem, że skrzynię już robiłem i że problem musi być poza nią, to chyba uwierzył XD
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez sawcioo » 26 maja 2013, 07:51

I jaki efekt?;) Optymistycznie to wygląda.
Zobacz Profil
sawcioo
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 grudnia 2012, 08:38
Auto: leon

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez jurcio6 » 24 lipca 2013, 07:41

Niestety czekam na razie na części - mają być w środę. Myślę, że do końca tygodnia uporam się z tym problemem ;]

Ile oleju wchodzi do tej skrzyni? W serwisie chcą mi wcisnąć Castrola po 50zł/litr - na necie można kupić od 33zł :P Tyle, że jak zamawiam, to muszę zaokrąglić w górę do pełnych litrów, a w serwisie zapłacę za dokładną ilość..

-- 3 czerwca 2013, 07:55 --

Oleju wchodzi niecałe 2L.. samochód aktualnie wisi u mechanika. Chłopaki walczą ostro z wymianą tych łączników cięgien, dostęp do nich jest masakryczny - dobrze, że jednak nie porwałem się na to sam. W każdym razie zdecydowanie twierdzą, że taka praca skrzyni to nie jest wcale wina tych łączników. Ja swoje wiem, zobaczymy jak wymienią. Jak się nie poprawi, to za 100zł zaleję jeszcze skrzynię Castrolem Syntrans Taf-X 75W90. Potem, to zostaje jeszcze ewentualnie sprzęgło..

-- 3 czerwca 2013, 16:53 --

Łączniki wymienione, 100zł zostało w warsztacie, 50zł na części, a poprawa jest, ale na tyle minimalna, że chyba nie warta ceny ;/ Cóż, nadal jestem w ciemnej D ze skrzynią... albo w końcu wymienię to cholerstwo razem ze sprzęgłem, albo w cholerę pozbędę się tego auta i przesiądę się do 1P.

-- 5 czerwca 2013, 07:15 --

Pojeździłem jeszcze trochę wczoraj i w sumie to poprawa jest, ale też zaczęło coś trzeszczeć przy zmianie biegów - pewnie "sprytne" majstry za słabo nasmarowały te łączniki. Będę jeszcze u nich wymieniał olej, to poprawią to, co zrobili nie do końca dobrze.. Tak jak pisałem, od razu zmienię jeszcze olej w skrzyni i chyba zostawię to tak, jak jest - zbyt duże koszta, żeby rozbebeszać pół auta i szukać czegoś, z czym w sumie da się żyć, a i tak na końcu może się okazać, że tylko wymiana skrzyni da pewny efekt.

-- 23 lipca 2013, 09:58 --

Sagi ciąg dalszy... obecnie auto stoi u innego mechanika (kolega kolegi.. :P). Według niego skrzynia jest ok, natomiast okazuje się, że:
1. Jakiś element cięgna na 1 i 3 biegu jest pęknięty
2. Jakaś gumka przy lewarku jest totalnie zniszczona - do wymiany.
3. Coś ogólnie jest nie tak z lewarkiem - prawdopodobnie idzie do wymiany.

Jeżeli naprawi mi skrzynię bez naprawiania skrzyni, to pytam się ile są warci ci wszyscy mechanicy, którzy z miejsca by chcieli zwalać i rozbierać właśnie skrzynię biegów? Potem taki mądry jeden z drugim poskłada do kupy, a dalej wszystko będzie po staremu - rozłoży ręce i powie, że nie wie czemu tak jest, ale za robotę de facto dobrej skrzyni zapłata się należy... Nic, tylko zdzieranie kasy z klienta.

-- 24 lipca 2013, 07:41 --

No i wreszcie sytuacja z biegami się poprawia - skrzynia jest oczywiście ok... plastikowa tuleja przy lewarku była mocno wytarta - prawdopodobnie było to spowodowane złym ustawieniem cięgien skrzyni. Wymiana tej tulei (ok. 20cm okrągło - prostokątny plastik) oraz regulacja sprawia, że 1-bieg wchodzi 100x lepiej. Dodatkowo do wymiany poszły... dwa łączniki, które ponoć ostatnio mi wymienili w poprzednim serwisie (Letek Auto Serwis Kielce) - widać, jak panowie pięknie wymienili, skoro jeden z nich był pęknięty, a drugi mocno wyjechany. Nie polecam nikomu tego warsztatu.

Co prawda nie jest jeszcze idealnie, ale na pewno jest o niebo lepiej. Pewnie jeszcze jakaś drobna regulacja za jakiś czas powinna ostatecznie pomóc, więcej nic nie ruszam.
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez somasz » 27 lipca 2013, 21:28

Mam pytanko do tych co mieli problemy z biegami, mianowicie czy to co opisujecie działo się co każdą zmianę biegu czy też raz na jakiś czas?
Kilka dni temu zauważyłem, że u mnie czasem 3-ka potrafi wejść "na dwa razy" lub przy wrzucaniu 2-ki słychać dość głośny zgrzyt pomimo tego, że bieg wchodzi gładko. Wyregulowałem dziś linki wg tego filmiku, jednak problem nie zniknął :-( Zastanawiam się właśnie czy wyrobione plastikowe elementy tworzą notoryczny problem, czy jak w moim przypadku sporadyczny.
Zobacz Profil
somasz
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 20:42
Auto: Leon 1.9 TDI ASV

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez jurcio6 » 31 lipca 2013, 12:34

U mnie działanie skrzyni jest bardzo często zależne od temperatury zewnętrznej... im zimniej, tym lepiej chodzi. Może masz podobnie?

Co do "wchodzenia na dwa razy", to mam tę przypadłość z 2-ójką - przeważnie wchodzi mi właśnie na "dwa razy", a jak wejdzie idealnie, na raz, to wtedy zgrzyta. Niestety tego problemu nie udało się rozwiązać, wydaje mi się, że może on być związany bezpośrednio ze skrzynią, a nie ze sterowaniem ;/ Mam zamiar wymienić jeszcze olej w skrzyni (po urlopie, druga połowa sierpnia) na Castrola SynTrans - z pewnością napiszę jaki będzie efekt.
Zobacz Profil
jurcio6
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 lutego 2013, 13:44
Lokalizacja: Kielce
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez biosofnet » 4 czerwca 2014, 18:03

Podłączam się do pytania. Czy mechanizm wybieraka biegów się regeneruje? Czy przyczyną ciężko wchodzących biegów mogą być te plastikowe elementy wybieraka? Jak to wymienić i gdzie tego szukać? Moje biegi wchodzą ciężko pomimo remontu skrzyni, wymiany sprzęgła i przesmarowaniu wszystkich cięgien.
Zobacz Profil
biosofnet
 

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez adam1.9TDI » 4 czerwca 2014, 19:47

biosofnet, bardziej chyba chodzi Ci o slowo reguluje bo zacznij od regulacji linek wybieraka. Wpisz sobie na googlach "regulacja linek wybieraka golf IV, leon 1m, A3, VAG(wybieraj cos z tego) Zadanie proste i zajmuje 5min.
ps. lewarek blokuj ciasno i dokładnie w tym ustalonym miejscu.

edit: nieodpowiedni olej tez stwarza problemy z wbiciem biegow, zwlaszcza na zimo
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez biosofnet » 5 czerwca 2014, 16:29

Regulacja biegów była już robiona u mojego mechanika 3 razy i brak jakichkolwiek rezultatów. Biegi wchodzą ale 1ka i 2ka czasami bardzo ciężko. Co prawda bywa, że 1ka wejdzie idealnie (jak w japońskim samochodzie) ale bardzo rzadko się to zdarza.
Myślę, że tu chodzi o coś innego niż regulacja, może wybierak i jakiś zestaw naprawczy.
Czy do naprawy wybieraka będzie trzeba wyciągać skrzynię?
Zobacz Profil
biosofnet
 

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez glibo » 4 kwietnia 2015, 21:52

odgrzebe
jak wyregulowac ciegna zmiany biegow w leonie 1m arl skrzynia fmh?

-- 4 kwietnia 2015, 21:52 --

regulacja ciegien w 1m tdi 6b
1.blokujemy drazek zmiany biegow -zdejmujemy mieszek i sa dwa otworki Fi5 ustawiamy dzwignie i wkladamy tam np wiertlo
Obrazek
2.blokujemy ciegna biegow przy skrzyni -starsze modele skrzyn maja guziczek, nowsze pokretlo ktore wciskamy i przekrecamy o 1/4 obrotu .blokowalem od dolu auta(moze da sie od gory )
Obrazek
Obrazek
Obrazek
3.odblokuwujemy linki tzn plastikowe nakretki pociagnac w strone reflektorow przednich by sprezyny sie scisnely i przekrecic przeciwnie do wskazowek zegara
Obrazek
4.linki podciagnac i opuszcic plastikowe nakretki
i regulacja zrobiona
Ps.przy okazji proponuje wymienic slizg prowadnicy nr 1J0711550 (ok.20zl) i nasmarowac wszystkie ruchome elementy
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez m4jki » 22 kwietnia 2015, 15:29

Orientuje sie ktos moze gdzie mozna dorwac te tuleje co zaznaczylem na zdjeciu ? Leon 1 Silnik 1,6 BCB
http://zapodaj.net/05da84cf4543f.jpg.html
Zobacz Profil
m4jki
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 stycznia 2015, 16:18
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon
Silnik: BCB 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez glibo » 22 kwietnia 2015, 20:45

pytales w aso? moze nie warto szukac w innych punktach 8)
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez zoozool » 31 grudnia 2015, 09:16

Pojawił się u mnie problem ciężko chodzącymi biegami.
Po rozgrzaniu(13-20km problem minimalnie może maleje)
Olej wymieniony na oryginalny z salonu seata w poznaniu, przy wymianie kompletu dwumasy + sprzęgła.
Same biegi wskakują bez problemu, ale opornie drążek chodzi.

Problem dopiero od paru dni się pojawił.
Czyżby olej jakiś trefny mi sprzedali nie na nasze warunki i nie jest w stanie się rozgrzac? :?
Czy może trzeba szukać problemu gdzieś indziej.
Zobacz Profil
zoozool
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 12:17
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez rudolfinio739 » 5 stycznia 2016, 23:16

a jak auto się rozgrzeje też ciężko biegi chodzą? u mnie w te mrozy też tak jest jak samochód jest zimny, po kilku kilometrach wszystko się normuje. na wiosnę czeka mnie i tak wymiana ojeju na nowy
Zobacz Profil
rudolfinio739
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 23 listopada 2015, 21:48
Auto: Leon 1.8t 1M
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez mlynek » 6 stycznia 2016, 00:02

zoozool napisał(a):Same biegi wskakują bez problemu, ale opornie drążek chodzi.
No to może właśnie tu szukać przyczyny? Spojrzeć pod mieszek lewarka zmiany biegów, może tam przesmarować. Może coś z linkami zmiany biegów, które mogły pozamarzać lub pordzewieć?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez zoozool » 7 stycznia 2016, 08:43

Zrobiło się rano -5 i biegi wchodzą już normalnie bez problemu i oporów.
Czyli jednak ten olej z salonu seata w poznaniu nie był taki super..
Zobacz Profil
zoozool
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 12:17
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez glibo » 7 stycznia 2016, 10:38

zoozool napisał(a):Zrobiło się rano -5 i biegi wchodzą już normalnie bez problemu i oporów.
Czyli jednak ten olej z salonu seata w poznaniu nie był taki super..

nie koniecznie jest zimno wiec olej jest gesty i ma problemy z dotarciem "odrazu" wszedzie :wink:
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez zoozool » 7 stycznia 2016, 10:43

No, ale taka skrzynia była nawet po przejechaniu 30km lub 1h jazdy w mieście.
Zobacz Profil
zoozool
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 12:17
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez mlynek » 7 stycznia 2016, 22:54

Nie podejrzewałbym oleju. Raczej to co napisałem wyżej...
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez zoozool » 8 stycznia 2016, 07:21

Linki biegów raczej ciężko będzie mi w warunkach domowych teraz sprawdzić, a mieszek postaram się zdjąć, jak się zrobi cieplej lub mocniej nagrzeje auto, by plastików nie połamać, może faktycznie masz rację.
Zobacz Profil
zoozool
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 6 sierpnia 2013, 12:17
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez karolbmx44 » 9 stycznia 2016, 01:53

Też miałem problemy z np drugim biegiem przy redukcji wymiana oleju na jakiś przeźroczysty z intercarsu .Byłem przy wymianie ale nie pamiętam nazwy pod te skrzynie w 1 m dedykowany ale olej z górnej półki potem .ogień na zlot i tak się ulzoylo że teraz biegi wchodzą jak w masło .polecam zakręcić się w tym temacie bo też już myślałem że coś grubszego będzie do roboty
Zobacz Profil
karolbmx44
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 26 października 2015, 00:51
Auto: Seat leon
Silnik: AZD 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez dpasciak » 16 stycznia 2016, 16:01

Witam
Mam podobny problem ze skrzynią
temperatura otoczenia wzrasta powyżej +10 stopni C i zaczynają biegi wchodzić z oporem.
- wymieniłem olej - trochę się polepszyło, mniejszy opór (mechanik powiedział że nie wie o co chodzi z tym moim problemem ale olej nie powinno się wymieniać w skrzyni , jak on określił olej musi się docierać razem ze skrzynią przez cały okres eksploatacji, jedynie kiedy niema wyjścia, przy rozebraniu skrzyni to wtedy tak. Stwierdził ,że nowy olej do starej skrzyni to skrócenie jej życia )

Wniosek mój jest taki że:
- jakiś element układu nie jest dostatecznie smarowany , wskutek wzrostu temperatury jego objętość się zwiększa a luz pomiędzy elementem trącym się zmniejsza , brak smarowania powoduje opory.
- Element ten musi przejmować temp. od silnika gdyż zjawisko to nie występuje w samochodzie "zimnym"stojącym w upale tylko w czasie jazdy i proporcjonalnie wzrasta problem wraz z czasem jazdy (rozgrzewaniu się silnika)
- Element ten nie jest w bezpośrednim sąsiedztwie silnika gdyż przy np temp 0 stop. problem znika - bo jest chłodzony
- wymiana oleju lekko polepszyła pracę ale nie wyeliminowała problemu, jeśli przyjąć że ten opór na lewarku w czasie zmiany biegów jest sumą różnych oporów, to wymiana oleju spowodowała usunięcie tego najmniejszego oporu gdzieś w skrzyni gdzie ten olej dociera (taki efekt podejrzewam że odczulibyśmy przy wymianie starego olej przy sprawnie działającej skrzyni) ale głównego oporu to nie dotyczyło

-- 16 sty 2016, o 17:01 --

Witam
Mam podobny problem ze skrzynią
temperatura otoczenia wzrasta powyżej +10 stopni C i zaczynają biegi wchodzić z oporem.
- wymieniłem olej - trochę się polepszyło, mniejszy opór (mechanik powiedział że nie wie o co chodzi z tym moim problemem ale olej nie powinno się wymieniać w skrzyni , jak on określił olej musi się docierać razem ze skrzynią przez cały okres eksploatacji, jedynie kiedy niema wyjścia, przy rozebraniu skrzyni to wtedy tak. Stwierdził ,że nowy olej do starej skrzyni to skrócenie jej życia )

Wniosek mój jest taki że:
- jakiś element układu nie jest dostatecznie smarowany , wskutek wzrostu temperatury jego objętość się zwiększa a luz pomiędzy elementem trącym się zmniejsza , brak smarowania powoduje opory.
- Element ten musi przejmować temp. od silnika gdyż zjawisko to nie występuje w samochodzie "zimnym"stojącym w upale tylko w czasie jazdy i proporcjonalnie wzrasta problem wraz z czasem jazdy (rozgrzewaniu się silnika)
- Element ten nie jest w bezpośrednim sąsiedztwie silnika gdyż przy np temp 0 stop. problem znika - bo jest chłodzony
- wymiana oleju lekko polepszyła pracę ale nie wyeliminowała problemu, jeśli przyjąć że ten opór na lewarku w czasie zmiany biegów jest sumą różnych oporów, to wymiana oleju spowodowała usunięcie tego najmniejszego oporu gdzieś w skrzyni gdzie ten olej dociera (taki efekt podejrzewam że odczulibyśmy przy wymianie starego olej przy sprawnie działającej skrzyni) ale głównego oporu to nie dotyczyło
Zobacz Profil
dpasciak
Stella
Stella
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16 stycznia 2008, 07:31
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Alicante » 3 lutego 2016, 11:26

Po kompletnej wymianie sprzegła dwumasowego, bardzo ciężko wchodzi mi bieg 1 oraz wsteczny, pozostałe wchodzą płynnie.
Byłem z tym u mechanika który robił sprzęgło, po jakiś 3miesiacach, chyba z godzine próbował ustawić na linkach, nic to nie dało.
Teraz po kolejnych 4miesiacach pojechałem z tym do ASO Skody, powiedzieli ze poprawili, ale tez to nic nie dało.
Trzeba przełamywać dość mocny opór, co ciekaweg, jak wrzuce "1", potem luz to ponownie "1" wchodzi gładko, tak samo ze wstecznym, ale jak juz delikatnie rusze, np. do przodu to wsteczny wchodzi ciężko, strasznie to wkurzające i sie pogarsza.
Skrzynia 6-biegów, 1,9TDI ASZ 130KM, przebieg 230tys
Co moze być przyczyną? Czy w skrzyni mogły sie wyrobić jakieś wodziki które wbijaja te biegi?
Zobacz Profil
Alicante
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 20:52
Lokalizacja: Mielec
Auto: Toledo II Sport TDI
Silnik: ASZ 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Maniek871 » 3 lutego 2016, 18:04

Kolego w skrzyniach 6-biegowych jest problem z wałkiem wzdłużnym wyrabia się obudowa i ciężko wchodzi jedynka .Na forum znajdziesz jak to łatwo usunąć dorabiając pierścień u tokarza.
Zobacz Profil
Maniek871
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 15 sierpnia 2013, 19:34
Lokalizacja: Giżycko
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ARL 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez roosman » 4 lutego 2016, 10:19

Maniek871 napisał(a):.Na forum znajdziesz jak to łatwo usunąć dorabiając pierścień u tokarza.
Daj link do tematu, jak możesz.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez hornet15re1 » 4 lutego 2016, 21:20

Maniek871 napisał(a):Kolego w skrzyniach 6-biegowych jest problem z wałkiem wzdłużnym wyrabia się obudowa i ciężko wchodzi jedynka .Na forum znajdziesz jak to łatwo usunąć dorabiając pierścień u tokarza.

Tu masz temat viewtopic.php?f=43&t=34962
Ale ja bym obstawiał problem ze sprzegłem.
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Alicante » 5 lutego 2016, 15:55

Tylko, właśnie wczoraj zablokowało mi całkowicie możliwość wrzucenia 1x biegu, nawet na siłe nie da rady wrzucić.
teraz mam pytanie czy taki objaw moze mieć nadal przyczyne w luzie wzdłużnym na wałku skrzyni?
Czy to juz raczej padł synchronizator?
Auto mam u mechanika i sie mnie pyta czy robimy tylko ten pierscień, czy odrazu zdejmować skrzynie? wiadomo chodzi o koszty i czas.
Zobacz Profil
Alicante
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2 sierpnia 2011, 20:52
Lokalizacja: Mielec
Auto: Toledo II Sport TDI
Silnik: ASZ 1.9

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez koka » 21 lipca 2017, 07:12

mlynek napisał(a):
zoozool napisał(a):Same biegi wskakują bez problemu, ale opornie drążek chodzi.
No to może właśnie tu szukać przyczyny? Spojrzeć pod mieszek lewarka zmiany biegów, może tam przesmarować. Może coś z linkami zmiany biegów, które mogły pozamarzać lub pordzewieć?


ta "kulka" pod mieszkiem jest ciasno spasowana, niewiele smarowidła się tam dostanie ... widzę tam od góry taki plastikowy pierścień - czy można go odkręcić, aby dostać się do "kulki", nie mówiąc już o tym, co jest pod nią i jakoś "po ludzku" przesmarować ?
Zobacz Profil
koka
 

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Juventus987 » 17 stycznia 2018, 20:17

Panowie jak sprawdzić czy wybierak biegów jest sprawny?Biegi wchodzą ciężko z oporem(szczególnie 1i 2).Olej w skrzyni był wymieniany-niewielka poprawa.Co ciekawe na pocZątku biegi wchodzą ciężko,a później dobrze i po pewnym czasie znowu stawia szczególnie opór bieg nr.2.(opisane zdanie dotyczy się jazdy w jedną stronę gdzie odległość jest poniżej 20 km.
Zobacz Profil
Juventus987
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 31 maja 2017, 19:12
Auto: Seat leon I
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez estimato » 18 stycznia 2018, 09:55

A może ma to związek z niskimi temperaturami? Czy w okresie w którym nie było mrozów też tak się działo?
Zobacz Profil
estimato
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 13 lutego 2015, 06:38
Auto: Leon
Silnik: CGGB 1.4

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez marcin7x5 » 18 stycznia 2018, 15:37

Juventus987 napisał(a):Biegi wchodzą ciężko z oporem(szczególnie 1i 2)

estimato napisał(a):ma to związek z niskimi temperaturami

Taka jest przyczyną ciężkiej zmiany biegów w skrzyniach stosowanych typu 02K przy silnikach 1,4 i 1,6 w leonie1
Być może zmiana oleju na zupełnie inny trochę polepszy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Juventus987 » 18 stycznia 2018, 19:40

Gdy nie było mrozów problem również wystepował.Nawet pokusze się o stwierdzenie,że przy dodatnich temperaturach było troszkę gorzej.Olej wymieniłem na Castrol 75W-90.Po wymianie nastąpiła niewielka poprawa ale niestety nadal daleko do akceptowalnego poziomu...
Zobacz Profil
Juventus987
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 31 maja 2017, 19:12
Auto: Seat leon I
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez marcin7x5 » 18 stycznia 2018, 21:10

Spróbuj regulacji w miejscu zaciśniętej obejmy gdzie drążek zmiany biegów łączy się z mechanizmem wybierania biegów tuż za ścianą grodziową. Trzeba tam poluzować i przestawić względem siebie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez koka » 19 stycznia 2018, 19:59

Juventus987 napisał(a):Gdy nie było mrozów problem również wystepował.Nawet pokusze się o stwierdzenie,że przy dodatnich temperaturach było troszkę gorzej.Olej wymieniłem na Castrol 75W-90.Po wymianie nastąpiła niewielka poprawa ale niestety nadal daleko do akceptowalnego poziomu...


dlaczego lejecie 75W90 ? ten olej jest za gęsty, większość olejów serwisowych to 75W, prawdopodobnie po "W" jest 70-75 a nie 90 ... (patrz:ETKA) ... moim zdaniem serwisówki są trochę za rzadkie (praca w wysokich temp), dlatego warto pochylić się nad 75W80, tylko żeby był GL-4 :) sam latam na Neste 75W80 (chociaż nie ma norm VW) i to był strzał w "10" i zimą i latem ...
Zobacz Profil
koka
 

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Juventus987 » 20 stycznia 2018, 10:35

Lałem taki olej,ponieważ zebrał najwięcej pozytywnych opini na tym forum.A fakt,że biegi wchodzą kiepsko nie.ma nic wspólnego z olejem.Olej wymieniłem tylko po to aby wykluczyć taką możliwość.Może przyczyną jest wybita poduszka pod skrzynią....
Zobacz Profil
Juventus987
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 31 maja 2017, 19:12
Auto: Seat leon I
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez electric000 » 13 czerwca 2018, 11:58

Witam
U mnie też trochę ciężko chodzi jedynka i zauważyłem ze mam luz na cięgnach od zmiany biegów.
wymieniał ktoś te cięgna ? :
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-w ... l#thumb/10
Bo nie wiem jak je zdemontować
Zobacz Profil
electric000
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 20 kwietnia 2015, 20:58
Lokalizacja: Przysucha/Radom
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez marcin7x5 » 13 czerwca 2018, 20:11

Są na wcisk. Czasami wystarczy tylko wyczyścić i przesmarować ten cały mechanizm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez electric000 » 14 czerwca 2018, 08:21

Ok dzięki
A czy po wymianie tych cięgien konieczna jest regulacja ?
Zobacz Profil
electric000
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 20 kwietnia 2015, 20:58
Lokalizacja: Przysucha/Radom
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez marcin7x5 » 14 czerwca 2018, 14:10

Nie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Ciężko wchodzące biegi

Postprzez Mamutek » 24 kwietnia 2019, 15:54

glibo napisał: "Ps.przy okazji proponuje wymienic slizg prowadnicy nr 1J0711550 (ok.20zl) i nasmarowac wszystkie ruchome elementy"

Mam pytanie. Które miejsca konkretnie nasmarować i jakiego użyć smaru?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mamutek
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 lutego 2018, 08:45
Region: łódzkie
Auto: Leon Sport 1M
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości