gentki napisał(a):mam to uznać jako normalną rzecz ?
niezbyt...
BAM:
Warunki sprawdzania
● Sprawdzić poziom oleju.
● Przy włączonym zapłonie lampka ostrzegawcza ciśnienia oleju -K3- musi zapalić się na około 3 sekundy.
● Temperatura oleju silnikowego min.80°C (wentylator chłodnicy powinien się włączyć jeden raz)
Sprawdzić ciśnienie oleju przy różnych prędkościach obrotowych:
◆ Bieg jałowy: minimum 2,0 bar.
◆ 2000 obr/min: 3,0 ... 4,5 bar
◆ Powyżej 2 000 obr/min: maksymalnie 7,0 bar.
Jeżeli wartości wymagane nie zostały osiągnięte:
‒ Usunąć usterkę mechaniczną np. uszkodzenie przewodów olejowych, filtra oleju itp.
‒ Wspornik filtra oleju z zaworem ciśnieniowym lub pompa oleju są uszkodzone. Wymienić wspornik filtra oleju.
Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, ciśnienie oleju nie powinno przekraczać 7,0 bar
Jeśli ta wartość jest przekroczona:
‒ Sprawdzić przewody olejowe.
‒ Uszkodzony zawór ciśnieniowy lub pompa oleju, wymienić pompę oleju.
Sprawdzenie czujnika cisnienia oleju (nalezy wkrecic trojnik z manometrem miedzy podstawe filta oleju i czujnik cisnienia). Zastosowac miernik uniwersalny z pomiarem przejscia, pomiedzy stykiem czujnika i masa.
‒ Uruchomic silnik i pozostawic na biegu jalowym, przy cisnieniu powyzej 1,2-1,6 bar miernik powinien sygnalizować zwarcie styku czujnika z masa.
Czujnik powinien miec kolor czarny (1,2-1,6 bar), oznaczony jest 06A919081J.