Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez Bimo » 12 kwietnia 2016, 08:24

Panowie, jakie powinny być prawidłowe wartości podciśnienia na wyjściu z pompy vacum i zaworów n75, n18 ? Bo u mnie wygląda to tak że na pompie mam -0.6, na n75 jest -0,4, a na n18 mam -0.5 i chyba czeka mnie wymiana pompy na nową.
Zobacz Profil
Bimo
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 listopada 2014, 20:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Reklama

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez przebor » 12 kwietnia 2016, 10:41

Jak mierzyłeś na wyjściu z pompy to tylko miernik był podpięty, a reszta układu odłączona?
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez Bimo » 12 kwietnia 2016, 14:48

Tak, jak jeszcze mierzyłem na wejściu do n75 z podpiętym całym układem to było tyle samo co na samej pompie. Do tego widać olej w przewodzie idącym do serwa.
Zobacz Profil
Bimo
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 listopada 2014, 20:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez rafaello0016 » 12 kwietnia 2016, 16:36

Możesz opisać kolego jak u siebie można sprawdzić te wartości? Krok po kroku opisać :)
Zobacz Profil
rafaello0016
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 23 września 2012, 20:30
Lokalizacja: Mielec
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez Bimo » 12 kwietnia 2016, 19:32

rafaello0016, po pierwsze musisz mieć wakuometr żeby wszystko pomierzyć. A co do samych pomiarów to chyba najlepiej zacząć od samej pompy vacum czyli zdejmujesz przewód idący do serwa, podpinasz wakuometr do pompy, zapalasz samochód i patrzysz ile pokazuje wakuometr. Potem można się podpiąć w trójnik miedzy serwem a pompą żeby sprawdzić czy podciśnienie nie ucieka przez serwo, jak wynik jest taki sam jak na pompie to znaczy że jest szczelne i analogicznie wpinasz się z wakuometrem na wejściach i wyjściach z zaworów n239, n75 i n18 i patrzysz jaka jest wartość podciśnienia. Niestety prawidłowych wartości nie znam :)
Zobacz Profil
Bimo
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 listopada 2014, 20:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez przebor » 13 kwietnia 2016, 08:18

Wszystko wskazuje na to, że pompa vaccum do wymiany.
Na wyjściu z pompy -0.9
Na wyjściu z N75 -0.6 i wtedy sztanga powinna być maksymalnie wciągnięta (oparta o ogranicznik)
W trybie basic settings grupy 11 na wyjściu z N75 powinno cyklicznie zmieniać się pomiędzy 0 i -0.6
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez Bimo » 14 kwietnia 2016, 08:25

Dzięki przebor, teraz już wszystko wiem :)
Zobacz Profil
Bimo
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 listopada 2014, 20:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez rafaello0016 » 14 kwietnia 2016, 17:40

Czyli można przez vaga sprawdzić te wartości?
Zobacz Profil
rafaello0016
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 23 września 2012, 20:30
Lokalizacja: Mielec
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez navoye » 14 kwietnia 2016, 23:16

nie, potrzebujesz wakuometr
Zobacz Profil
navoye
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11 listopada 2013, 21:36
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez Bimo » 2 maja 2016, 09:29

Pompa vacum wymieniona niestety na używkę i podciśnienie wzrosło o -0.05 na n75, także kicha. Jeszcze co sprawdziłem to przy jakim podciśnieniu sztanga jest maksymalnie wciągnięta i wyszło że przy -0.3, jak ją wydłużę to samochód nie chce jechać po wyżej 3 tyś rpm.

-- 2 maja 2016, 09:29 --

Panowie jak to jest z tym podciśnieniem bo już tego nie łapie. Jak mierze podcienienie przy gruszce turbo podczas normalnej pracy silnika wychodzi -0.45 a w trybie BS wzrasta do -0.55, skąd taka różnica ??
Zobacz Profil
Bimo
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 listopada 2014, 20:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ALH 1.9

Re: Prawidłowe wartości podciśnienie dla ALH

Postprzez [gypsymh] » 2 maja 2016, 20:50

Różnica może wynikać z racji wzrostu obrotów silnika. Dodatkowo ecu tak steruje zaworkiem N75, że owe ciśnienie powinno być raz 0 a po chwili -0,6 i wtedy sztanga powinna być zaciągnięta do stoperka.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości