Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez toledo1211 » 4 października 2016, 17:04
mam seat Leona 1.6 16v w benzynie/gaz i o tuż problem jest następujący:
przy odpalaniu na zimnym silniku cały silnik się trzęsie, za pierwszym razem zawsze gaśnie. Dopiero przy kolejnym odpaleniu jakoś się dusi przez 3-4 minuty aż sie zagrzeje. Na zimnym jak dodam gazu od razu się dusi i zaczyna gasnąć. Po rozgrzaniu wszystko działa poprawnie. Dodam że na gazie mam mniej mocy niż na benzynie i trzeba go ustawić u gazownika. Wymieniana była sonda i wszystkie przewody świece. Może świece są za słabe, bądź przewody. Mogą być wtryski zarąbane lub ewentualnie czujnik temepreatury walnięty ?
-
Zobacz Profil
toledo1211
- Stella

-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 4 października 2016, 16:57
- Auto: Leon
- Silnik: benzyna 1.6 16V
przez marcin7x5 » 5 października 2016, 05:56
Odłącz całkowicie lpg i wtedy sprawdź jak autko odpali i pracuje. Jak będzie bez zmiany to odepnij wtyczkę z czujnika temp cieczy przed kolejnym odpaleniem.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez toledo1211 » 14 stycznia 2017, 10:22
jak mogę sprawdzić czy to na pewno czujnik temperatury wymieniłem cewkę zapłnową na nową i nie rozwiązało to problemu silnik zawsze przy pierwszym odpaleniu gaśnie i muszę poczekać 5 minut żeby móc ruszyć aż się nie przełączy na gaz bo od razu gaśnie co może być przyczyną ten czujnik czy jeszcze np. przewody zapłnonowe
Mogę odłączyć ten czujnik i odpalić na zimnym ?
-- 14 stycznia 2017, 11:22 --
odłączyłem czujnik i teraz gaśnie bardziej niż wcześniej może to przewody WN? Cały silnik się trzęsie dopóki się nie rozgrzeje i obroty falują
-
Zobacz Profil
toledo1211
- Stella

-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 4 października 2016, 16:57
- Auto: Leon
- Silnik: benzyna 1.6 16V
przez marcin7x5 » 14 stycznia 2017, 15:30
To na moje to będzie wina pompy paliwa. Podaje za mało więc silnik nie na z czego wkręcić się na obroty. Świadczy o tym fakt że po odpaleniu bez podpiętego czujnika odpala jeszcze gorzej. Spróbuj odpalić rano ale po kilkukrotnie przekręconym zapłonie do momentu aż pompa dobrze nabije. Możesz też podjechać aby ktoś ci zmierzył ciśnienia na listwie wtryskowej.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez toledo1211 » 15 stycznia 2017, 13:10
jesteś pewny że to pompa paliwa a nie przewody WN?
-
Zobacz Profil
toledo1211
- Stella

-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 4 października 2016, 16:57
- Auto: Leon
- Silnik: benzyna 1.6 16V
przez marcin7x5 » 15 stycznia 2017, 15:28
Pewność to mogę mieć jak zrobię pomiary. Jak chcesz to zdejmij przewody k je sobie wysusz przez noc i potem załóż rano. Tylko oznacz sobie gdzie był który. Jeżeli odpali dobrze to wtedy masz pewność że to przewody.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3891
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości