Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 19 listopada 2016, 08:50

Witam, otóź mam problem z swoim leon'em arl z 2006 roku.
Problemem jest ciężkie odpalanie, czy postoi całą noc, czy 2h to i tak ciężko odpala.
Wymieniałem już wszystkie uszczelki (gumki) na pompowtryskach i według mnie róźnicy, może tylko że rozrusznik szybciej się kręci :D
Wymieniłem też czujnik temperatury bo na kompie pokazywało jakiś błąd.
A i jeszcze wymieniłem przekaźnik świec żarowych .
Filtr paliwa też był zmieniony. Pompa paliwa niby paliwo podaje, więc co pozostaje , świece nie grzeją?
Doradzcie coś :)
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez Vax » 19 listopada 2016, 10:46

u mnie nie chcial zimny odpalac jak mi partacze na warsztacie przekrecili gwint w glowicy przykrecajac jedna pompke i zwyczajnie cisnienia nie trzymala, skonczylo sie na wymianie glowicy i wszystkich uszczelniaczy. jestes pewien ze dobrze ci zrobili?

a akumulator dobry? to ze kreci nie znaczy ze kreci wystarczajaco mocno.

i napisz co to znaczy ciezkie odpalanie.
Zobacz Profil
Vax
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 maja 2013, 17:05
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 19 listopada 2016, 11:58

Długo trzeba po prostu kręcić rozrusznikiem żeby odpalił czy zimny czy ciepły nie ma różnicy.
Akumulator dobry, pompę wymieniłem tyle co i dalej to samo, głowice sam robiłem i nie jest przekrecona napewno
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez [gypsymh] » 19 listopada 2016, 14:12

Która pompę zmieniałes? Wysokiego ciśnienia czy tą w baku? Trzeba by sprawdzić czy pompa przy głowicy daje odpowiednie ciśnienie. Nie cieknie ona? Nie jest mokry silnik ani skrzynia biegów od strony pompy od pory? Przy wymianie oringów wymieniłeś wszystko? Łącznie z uszczelka na końcu pompki oraz nowe śruby? Robiłeś później regulacje pompek? Gniazda nie były zbyt podciete by uszkodzić nowe oringi przy montażu? Jeśli na ciepłym ciężko pali to raczej świece i sterownik bym wykluczył.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 19 listopada 2016, 15:55

Pompy zmieniłem obie, silnik jest cały suchutki
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez krytdi » 19 listopada 2016, 15:59

regulacja pompek,sprawdz rozrzad,synchronizacje wału
1.9tdi ASV:Turbo ASZ+Sprzegło g60+Pompa 11+Wtryski 216+Wałek 38E+Fmic=?Km i ?Nm
Zobacz Profil
krytdi
Sport
Sport
 
Posty: 223
Dołączył(a): 13 marca 2016, 09:22
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez [gypsymh] » 19 listopada 2016, 17:20

Jak kolega wyżej. Jeśli pompki są dobrze ustawione względem głowicy i wyregulowane. Nie ma błędu czujnika wałka? Bądź wału? W przypadku awarii którego kolwiek auto kręci długo (ok 10s) i odpala w trybie awaryjnym. Sprawdź synchronizację.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 20 listopada 2016, 10:18

Dzięki Chłopaki :D
W poniedziałek jadę do znajomego to posprawdzamy to i dam znać :)

-- 20 listopada 2016, 11:18 --

Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu obroty są przez chwile nie równe i dymi na szaro, prawdopodobnie układ paliwowy zapowietrzony, za chwile już równe ma obroty.Zaczynam ruszać jest ok, wbijam drugi bieg obroty ponad 2tyś i go tak jakby przerywa, strasznie dymi i obroty spadają jakby zaraz miał zgasnąć i jadę tak przez 100m i zaraz tak jakby dostał paliwa i obroty w górę idą i już jeździ normalnie.Tak jest jak dłużej postoi czyli kilka godzin lub po nocy.
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez [gypsymh] » 20 listopada 2016, 11:01

Kolego a sprawdzałeś może jakie są korekcje na pompkach oraz jakie są bipy? Kanał 013 oraz 023. Wygląda jak by wymiana oringów na pompkach się nie udała. I paliwo ucieka z listwy z pod pompek.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 20 listopada 2016, 13:51

Jutro postaram się rozwiązać ten problem.
Jak wymieniłem EGR to zaświeciła się kontrolka silnika i mrugała kontrolka od świec żarowych ale znajomy mi je usunął, a dziś na zimnym jak go przerywało to zaczął dymić, włączyła się ta kontrolka silnika i system awaryjny.
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez [gypsymh] » 20 listopada 2016, 14:35

Patryk zagadaj do kolegi ,,transit_master". Jest też z Twojego rejonu. Mógłby Ci pomóc w ustaleniu diagnozy.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 20 listopada 2016, 15:52

Dzięki :) ale nie ma takiego uźytkownika o takim nicku :)
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez jendrek1975 » 20 listopada 2016, 19:05

Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez transit_master » 21 listopada 2016, 20:39

Paliwo ucieka. Nie napisałeś jak wyglądały te gniazda pompek. Demontaż /montaż wbrew pozorom wcale nie jest taki prosty. Nie jeden macher na tym polegnie. Podziałałeś cos dzisiaj z autem?
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 24 listopada 2016, 08:08

Tak byłem u znajomego sprawdził mi te wszystkie kanały i te ustawienia noi mówili że wszystko jest tam prawidłowo ustawione, nie ma żadnych błędów itp.
Wymieniłem jeszcze czujnik na głowicy i przeczyściłem kolektor ale niestety dalej nic to nie dało...
Nie wiem czy po prostu ten silnik nie jest jakiś wyjeźdzony bo to jest nie możliwością żeby tak opalał długo i na zimym kopci się na siwo ....
Może jest ktoś z okolic Rzeszowa co się zna na rzeczy ?
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez transit_master » 24 listopada 2016, 09:42

Ponawiam. Jak wyglądały te gniazda pompek?
P.S.Zrób test. Postaw auto tyłem na jakimś krawężniku. Żeby było możliwie jak najwyżej. I odpal po kilku godzinach/nocy.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 24 listopada 2016, 16:34

Tak już robiłem, nie ma róźnicy
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez [gypsymh] » 24 listopada 2016, 18:12

Wszystko sprawdzili na zapalonym aucie. I było ok. Ale powinno sprawdzić w momencie odpalania. Kanał 013, 018, 023 podczas odpalania po dłuższym postoju. Nie przybywa Ci oleju w silniku? Jeśli paliwo ucieka z listwy z pod wtryskow to idzie do oleju. Długo kręci bo pompa tandem musi zrobić ciśnienie by wtryski podały paliwo. Filtr paliwa wymieniany? Poprawnie przewody zamontowane? Wymiana oringów wykonana zgodnie ze wytycznymi producenta? Śruby nowe? Dokręcone odpowiednią siłą?
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez transit_master » 24 listopada 2016, 21:44

Nic nie wiadomo co i jak kolega zrobił?! Nieodpowiednie włożenie pompki w gniazdo może spowodować uszkodzenie oringów.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez socjopata » 25 listopada 2016, 08:59

PatrykG napisał(a):Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu obroty są przez chwile nie równe i dymi na szaro, prawdopodobnie układ paliwowy zapowietrzony,

[gypsymh] napisał(a):Wszystko sprawdzili na zapalonym aucie. I było ok. Ale powinno sprawdzić w momencie odpalania. Kanał 013, 018, 023 podczas odpalania po dłuższym postoju.

Obstawiam, że szary dym nie jest spowodowany zapowietrzeniem układu paliwowego, tylko coś jest nie tak z wtryskami. Tak, jak napisał gypsymh - zrób logi po długim postoju, ale zacznij logować zanim uruchomisz silnik. Obstawiam, że przez pierwsze 30-60 sekund korekcje będą wysokie na którymś wtrysku.
Zobacz Profil
socjopata
Sport
Sport
 
Posty: 253
Dołączył(a): 28 marca 2011, 07:28
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 1P FR
Silnik: BWA 2.0

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 18 grudnia 2016, 08:52

Problem chyba został rozwiązany, już nie dymi na siwo , troszkę na czarno jak to diesel :D
Wina była całkiem inna w silniku, ale to napisze w odpowiednim czasie :)
Jedynie muszę podmienić jeszcze świece bo troszkę długo się grzeją albo coś z listwą jest.

-- 18 grudnia 2016, 09:49 --

Siema, jednak problem dalej występuje ale występuje tylko przy porannym paleniu.Rano zawsze sie zapowietrza dlatego długo trzeba kręcic rozruszniiem zebym zapalił , tylko co jest przyczyną skoro wszystko już wymienione, dodatkowe ostatnio zmieniłem pompowtryski wraz z nowymi uszczelkami, opaski na skręcane na zasilaniu i powrocie, zaworek na filtrze paliwa, podmieniałem komputer i nic.
Już nie mam siły do tego samochodu.

Może ktoś ma jakieś pomysły, na kompie wyświetla sie taki błąd ale nie da się go usunąć.
A i jak odpalę na zimnym to na kompie pokazuje na kazdym wtrysku 0,6 wiec nie wiem czy nie powinno pokazywac 0.0.
http://images82.fotosik.pl/242/963648c234c0f302med.jpg
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez chlorek » 18 grudnia 2016, 19:50

Na zimnym silniku 0,6 to bardzo dobry wynik. Ważne aby nie było powyżej 2,0.
U mnie też zaczyna coraz ciężej zapalać. Dodatkowo co jakiś czas telepie silnikiem. Nie są to wtryski. Może dół silnika choć auto ma dopiero 290tys a kompresja na poziomie 28 barów i równa na wszystkich cylindrach.
Zastanawia mnie fakt, że jak mam podpięty EGR to korekcje się podnoszą na 1,7 póki nie osiągnie ok. 70c (do czasu kiedy działa podgrzewacz płynu). Jak tylko się odłączy to wszystko spada. Silnik jak by dostawał zbyt duże obciążenie.
Jutro jeszcze odepnę podciśnienie klapy gaszącej. Może się nie otwiera jak powinna.
Do tego, zaczęły mi spadać obroty, 880-903 jak zrzucę z biegu ok. 3500rpm to spada nawet do 500-600. Również to samo jest przy zrzucaniu biegu na postoju.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez PatrykG » 20 grudnia 2016, 09:37

Mam wszystko tak samo jak Ty ,prócz spadku tych obrotów i tego egr, bo korekcja wychodzi dobra na to wychodzi.
U mnie kompresja jest od przodu z lewej strony 24,5-25-25-24,5 barów wiec też okej jest bo remont dopiero jak jest koło 20....
SEAT LEON 1M FR 06'
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PatrykG
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 września 2016, 11:56
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1m FR
Silnik: ARL 1.9

Re: CIĘŻKIE ODPALANIE LEON 1M 2006 ARL

Postprzez chlorek » 20 grudnia 2016, 11:24

Czekam na vakunometr i będę sprawdzał wszystkie podciśnienia. Okazało się że mam nie sprawny N18. Błędów zero a nie działa sterowanie EGR a po odłączeniu klapy gaszącej lepiej odpala :O.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość