Witam
Seat Leon 2002, silnik 1.6, 16v, BCB, tylko benzyna
W czerwcu żonie nie odpalił samochód (wyłączyła silnik przed szlabanem), udało się jej przetoczyć samochód na pobocze. Po przetoczeniu samochód odpalił bez problemu. Powyższą sytuacją się nie przejąłem. W sierpniu jednak spotkała mnie taka sama sytuacja, tutaj przetoczenie auto o kilka metrów już nic nie dało, natomiast wystarczyło kilkunastometrowe holowanie i można było odpalić. Oddałem auto do mechanika, niestety nie jest on zbyt biegły w diagnostyce komputerowej (nie jest elektrykiem), obejrzał przewody paliwowe, wymienił filtr paliwa (przy okazji pozostałe filtry), auto u niego odpalało bez problemu. I było w porządku do ostatniego czwartku (5 stycznia), po pracy przekręcam kluczyk, nie słyszę pompy paliwa. Odłączyłem klemy na kilka minut, podłączyłem, przekręcam kluczyk, ciągle nie słychać pompy paliwa. W obecnych warunkach pogodowych byłem w stanie przetoczyć auto jedynie 50 cm do przodu i 50 cm do tyłu. Wsiadam, przekręcam kluczyk, no i słyszę pompę paliwa, auto bez problemu odpala. W tej chwili wszystko działa.
Problem występuje sporadycznie (raz na 20-30 prób odpaleń samochodu, niezależnie od pogody, niezależnie czy przed chwilą auto było w trasie czy nie), po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu nie słychać pompy paliwa, dalsze przekręcanie w celu włączenia rozrusznika-wszystko kręci (odnośnie zapłonu), ale nie odpala (2,3 następne próby są identyczne). Po przetoczeniu samochodu (czasem wystarczy krótki, czasem dłuższy odcinek) słychać kilkusekundowy szum pracującej pompy, wtedy auto odpala bez problemu. Tankuję PB95, ostatnio na BP, w momencie ostatniego problemu miałem pół baku benzyny. W trasie auto pracuje bardzo ładnie. Na desce rozdzielczej żadna kontrolka się nie świeci. Faktem też jest, że problem pojawił się gdy małżonka wzięła samochód (pierwszy raz w tym roku, przypadek?), czy mogła coś uszkodzić, auto jest obniżone o kilka cm, a żona lubi jeździć po krawężnikach.
Gdzie może być problem? Wolałbym, żeby auto w ogóle nie odpalało, a tak pojadę do mechanika ze sprawnym (na tą chwilę) samochodem i boję się, że wszystko będzie wymieniane na tzw. czuja
Błędy znalezione w dniu wczorajszym
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 1C0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001025
Shop #: WSC 00001
VCID: 33199CCF122D
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 09 January 2017, 19:36:01.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 1M0-920-xx2-17.LBL
Controller: 1M0 920 802 A
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
Coding: 04106
Shop #: WSC 00000
VCID: 243B6F93A7C3
VSSZZZ1MZ3R003297 SEZ7Z0B1600415
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06402
VCID: F093D3C3A3BB
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent