Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

Postprzez lukaszlukasz » 16 stycznia 2017, 10:41

oglądałem wczoraj Golfa 5 (2005r) 2.0 FSI nad którego kupnem się zastanawiam. Sprowadzany z luksemburgu, 121 000 przebiegu książka serwisowa - raczej oryginalny. Zczytałem błędy VCDS - em. To co mnie zastanawia to:
Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 06F 906 056 DE HW: Hardware No
Component: MED9.5.10 G00 7002
Revision: 00000000 Serial number: VWZ7Z0E1710835
Coding: 0000072
Shop #: WSC 00046 412 00000
VCID: 6FE9D78F02B9
Part No: 06F 907 807 F
Component: NOX 0501210175 002 0409
06F907807F NOX 0501210175 002 0409

1 Fault Found:
17478 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus
P1070 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000

I stąd moja prośba o poradę użytkowników tych silników 2.0 fsi i ewentualnie 1.6 fsi . Czy to jest typowa usterka. Czy da się programowo odpowiednim wsadem ecu wywalić to coś. Czujnik kosztuje 2500zł :shock:
Proszę o nie usuwanie tematu - wiem że to golf v ale jestem zarejestrowany na tym forum - a to przecież bliźniak naszych leonów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlukasz
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 3 lutego 2013, 16:33
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: leon 1p
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: 2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

Postprzez tatian » 16 stycznia 2017, 17:10

Tak to typowa usterka dla tego silnika.
Miałem to samo w 1.4 FSI. Ograniczyliśmy się do kasowania błędu, bo wymiana tego czujnika na nowy nie gwarantuje wcale sukcesu jak się dowiedziałem. Podobno problem z tym czujnikiem skutkuje większym spalaniem, ale nie wiem ten silnik tak czy tak palił mi więcej niż 1.8 tsi, a wrażenia z jazdy żadne. Przed sprzedażą interesowałem się tematem wyłączenia tego. Można to zrobić i za 200-300, ale jak ktoś się nie zna to ponoć może narobić większego bałaganu. Znalazłem jakiegoś magika z Łowicza, właśnie na forum Golfa V, ale kasuje za to sporo. Już nie pamiętam, ale chciał chyba 800 czy 900 zł. Miałem się nawet zdecydować, ale gość mało przyjemny w gadce, znalazł się kupiec, a więc temat odpuściłem. Sprzedałem tak auto obniżając cenę. Co zrobił z tym nowy właściciel już nie wiem :).

PS. W golfie V psuły nam się jeszcze zamek kierowcy (tutaj lepiej wymianę zrobić samemu, bo trzeba wiedzieć jak zdjąć blachę), amortyzatory tylnej klapy, lampa oświetlenia wnętrza i najważniejsze sprawdź czy dobrze auto się ogrzewa, bo teraz klimy nie sprawdzisz. U nas był z tym problem. Trzeba było wymienić pierdołę za 30 zł, ale dostanie się do tego to masakra.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 2.0 FSI (150 KM) błąd silnika Nox sensor

Postprzez d87mat » 16 stycznia 2017, 19:46

Programowe wyłączenie Sondy NOX - w dobry warsztacie koszt od ok. 500 zł w zależności od modelu samochodu. Przedzwoń w kilka miejsc i powiedzą Ci dokładnie jaka frosa za to. Identyczna sytuacja mojego brata w BWM 3 z 2010 roku - wyłączenie sondy i po problemie. I potwierdzam - spalanie prawie dwa litry w dół po wyłączeniu sondy.
Seat Leon III 5F 2014 1.8 TSI 180 HP -> 357 HP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
d87mat
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 27 kwietnia 2016, 15:30
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon 5F III
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości