przez Kit_Car » 25 stycznia 2017, 16:44
Lub poszukaj w internecie wartości oporności czujnika przy danych temperaturach, ale z tym może być ciężko, no chyba że natrafisz na jakiś konkretny temat na jakimś forum lub znajdziesz serwisówkę. Generalnie powiem Ci tak: miernik uniwersalny za 20 zł + kabel vag kkl za 40 zł + internet i jesteś w stanie zdiagnozować 80% usterek swojego auta (wyłączając usterki mechaniczne typu wypalony zawór, strzelony pierścień, itd. itp., choć i tutaj podgląd i właściwa interpretacja może naprowadzić na przyczynę ). Pytaj, czytaj, ale jak nie masz czym sprawić chociaż tych błędów lub parametrów rzeczywistych bądz oporności/napięć to zostaje rozłożyć ręce i dać do mechanika. A mechanik jak to mechanik, słyszę po znajomych: "zapałił się check engine, macher odczytał błąd sondy, no to wymienił sondę za 300 zł, a tu zonk, dalej ten sam błąd".
W Twoim przypadku żeby mieć pewność to podpiąłbym auto pod komputer na zimnym, zapalił i czekał, obserwując wskazania czujnika temperatury cieczy chłodzącej i temperaturę węży wychodzących na chłodnicę. Do tego musisz znać temp. otwarcia termostatu i oczywiście mieć interfejs. Jeśli węże chłodnicy robią się ciepłe zanim czujnik wskaże temp. otwarcia termostatu, to znaczy że termostat.