Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

turbo dziwny przypadek

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

turbo dziwny przypadek

Postprzez walec2328 » 13 lutego 2017, 16:22

Witam. Mam taki problem ze przycina mi turbo na 4 i 5 biegiu jesli chodzi o obroty to w różnych zakresach. Na 1 2 czy 3 biegu to ciagnie bez problemu do spodu. Podmieniłem zawór n75, gruszka i sztanga chodzą tzn gruszka podciaga sztangę. Nie mam zaworu Egr jest tam wstawiona flansza, wmienilem przewod podcisnienia i to dalej nic nie pomogło jedynie zauwazylem pod podłaczeniu pod kompa ze przepływka duzo wskazuje dawka jaka by chcial silnik to 280mg/str a podaje 450 na wolnych obrotach słyszalem własnie ze jak nie ma egr albo jest zaślepiony to bedzie podawane troche wiecej powietrza ale czy az tyle powinno ? druga rzecz ze dawka paliwa jest uboga bo 4.5-5 pokazywał vag i moje pytanie czy to moze miec wpływ?
Zobacz Profil
walec2328
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 czerwca 2015, 15:36
Auto: leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez tomcio81 » 13 lutego 2017, 17:01

- Egr nie ma nic do odcinania po zaślepieniu tyle będzie na wolnych pokazywał , jak masz jak to zrób loga dynamicznego 011 na 4 biegu prawdopodobnie zacina się gdzieś geometria choć na 1 rzut może wyglądać że chodzi to na logach wyjdzie jak złoto :)
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez JacaTouran1979 » 13 lutego 2017, 23:36

99% klinuje się zmienna
Tel 509963064
Zobacz Profil
JacaTouran1979
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 lutego 2017, 23:32
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Touran
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Marecki-165 » 22 lutego 2017, 22:14

Witam przerabiałem ten temat , z tym że dodatkowo przy ok 110 km / turbina wpadała w tzw tryb awaryjny , i był koniec mocy pomagało wyłączenie zapłonu odpalenie silnika na nowo w trakcie jazdy. Docelowo rozebrałem turbinę wyczyściłem tzw. kierowniczki turbiny i miałem spokój. Oczywiście mówimy o twoim silniku miałem go we wcześniejszym Leonie. :-D
Zobacz Profil
Marecki-165
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21 lutego 2017, 16:13
Auto: Seat Leon II
Silnik: CDLD 2.0

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez coach66 » 23 lutego 2017, 23:28

Na 100 % geometria, nie pozostaje nic innego jak czyszczenie. Można wykonać samemu, jak nie to polecam firmę Autolab z Rzeszowa http://www.autolab.com.pl Robili w zeszłym roku turbosprężarkę z mojego ARL'a i jestem bardzo zadowolony.
Zobacz Profil
coach66
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 lutego 2017, 23:11
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez wesol » 23 lutego 2017, 23:44

Jak chcesz miec pozadnie turbo zrobione to do kolegi wyzej co pisal-do Jaca touran daj i po temacie.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez JacaTouran1979 » 26 lutego 2017, 23:36

Zrobię na igle , nie ma.problemu :)
Tel 509963064
Zobacz Profil
JacaTouran1979
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 lutego 2017, 23:32
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Touran
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: turbo dziwny przypadek

Postprzez Bry1ant » 28 lutego 2017, 06:11

Dolacze sie do tematu, od kilku dni mam problem w swoim asz a mianowicie odpalam auto po nocy i turbina nie dmucha przez pierwsze okolo 300metrow jazdy, po tym normalnie zalapuje i smiga bez zarzutu, dwa lata temu przed regeneracja mialem taki problem lecz na mrozie gruszka zamarzala, teraz przy dodatnich temperaturach wyskakuja kwiatki, geometria do roboty?
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez wesol » 28 lutego 2017, 06:27

nie wykluczone ze to tez geo al ja sklanialbym sie raczje do sprawdzenia wpierw ukladu podcisnieniowego czyli wezyki wiadomo ale wydajnosc pompy vaq króciec na vaq. Gruszke rozumiem ze wymieniales. W asz dojscie do turbo jest w miare dobre wiec po odpieciu wezyka z gruszki bedziesz mogl zbadac metoda macajewa szczelnosc gruchy i jak pracuje geo.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Pablo-87 » 2 marca 2017, 15:14

Mam u siebie podobnie jak Bry1ant ale silnik ASV. Na 1 i 2 biegu po ruszeniu (po dłuższym postoju) nie czuć turbiny, jak wbiję 3 bieg to jest już ok. Czasami pojawi się też błąd przeładowania turbiny P0234, najczęściej podczas wyprzedzania. Po ponownym odpaleniu wszystko działa sprawnie. Sprawdziłem zmienną geometrię (kluczem naciskałem na dźwignię od zmiennej) i nie zauważyłem nic niepokojącego, wszystko chodzi bez żadnych przycięć. Mam Leona od pół roku, poprzedni właściciel wymieniał gruszkę, wspominał też, że miał opisywany przeze mnie problem z ruszaniem po postoju i twierdził, że to wina zaworu N75. Z kolei mój mechanik twierdzi, że geometria do wyczyszczenia. Na chwilę obecną nie mam możliwości podłączenia auta pod komputer. Tu pytanie do was - co sądzicie o tych objawach?
Zobacz Profil
Pablo-87
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 kwietnia 2015, 07:37
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez wesol » 2 marca 2017, 16:33

Lo jak oczekuwales ze kluczem odczujesz klinowanie sie geo to niezle. To by misiala ta geo stac deba. To trzeba gruszke odczepic i delikatnie ta lapke geo przesuwac po malutku milimetr po milimetrze.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez tomcio81 » 2 marca 2017, 17:41

demontaż turbawki - mycie , szlifowanie , polerowanie , sprawdzanie , znowu polerowanie aż będzie chodzić w paluszkach jak po szkle - potem poprawny montaż , logi w razie czego mała regulacja długości sztangi i ma hulać bez problemu długi czas :) ja dodatkowo dolewam do każdego tankowania eolys i jeźdżę emerycko a z geometrią nie ma problemu -
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez pendrak2 » 6 marca 2017, 11:53

U mnie też dziwny przypadek, jakiś czas temu auto zaczęło wchodzić w tryb awaryjny- diagnoza zapieczone kierownice, dałem do czysxczenia. Było ok przez max 2 miesiące i znowu to samo, pomyślałem że mechanik lipe odstawił i może psiknął jakimś cudownym środkiem do czyszczenia bez wyciągania turbiny. Więc sam się zabrałem za czyszczenie (turbo+egr) teraz po 2 miesiącach znowu to samo. Miał ktoś taki przypadek? Co może powodować tak szybkie zapiekanie? Silnik to asv 110km.
Zobacz Profil
pendrak2
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4 marca 2017, 09:12
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez tomcio81 » 6 marca 2017, 13:30

jeśli czyszczenie wykonałeś tak jak powinno to wyglądać , wtryski masz oki , kat nie jest zapchany to nie powinno się zapiekać nawet jeśli jeździsz wolniej - o tym decydują detale , spalanie , dystanse jakie jeździsz , paliwo , stan samej turbawki , ustawienie itd. ja też tak miałem ale sobie z tym poradziłem ( mam dobry patent na to ) - jeżdżę spokojnie a geo chodzi bez zacięć - i już wiem , że to mit że musisz ciągle deptać by się nie zapiekały - guzik prawda !
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez pendrak2 » 6 marca 2017, 15:09

No właśnie z tym czyszczeniem to może nie do końca było tak jak powinno po prostu oczyściłem ją z nagaru. Widziałem że na tej powierzchni co łopatki kierownicy się po niej poruszają są jakieś niewielkie ryski ale nie docierałem ich na gładko. Kolego tomcio81 może byś się podzielił sswoim patentem :brawo:
Zobacz Profil
pendrak2
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4 marca 2017, 09:12
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez tomcio81 » 6 marca 2017, 19:55

pisz na pw jak coś - podziele się ale nie dla wszystkich :P
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez franek581 » 29 marca 2017, 11:34

Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu.
Zawór n75 z Leona 90 konnego podpasuje do Leona 110km?
Zobacz Profil
franek581
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 10:42
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez wesol » 29 marca 2017, 12:55

Jasne. Nawet moze byc od silnikow na pd.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Pablo-87 » 24 lutego 2021, 10:15

Odgrzeję temat, w którym już kiedyś pisałem o problemach z turbiną. Turbina została zregenerowana jakiś czas temu ale błąd P0234 pojawia się nadal co jakiś czas, ostatnio coraz częściej. Zauważyłem, że ciśnienie skacze na max 1,5 bar po wciśnięciu pedału gazu w podłogę ale nie dzieje się to zawsze, na ogół na 3 i 4 biegu. Jak podskoczy do 1,5 to na ogół tak zostaje aż do odcięcia, rzadko kiedy spada do poziomu 1,1 bara. Dodam jeszcze, że samochód kupiłem po chip tuningu. W pierwszej kolejności obstawiam źle napisany program, drugi typ to czujnik ciśnienia doładowania. Mam również niewielki luz na króćcu pompy podciśnienia ale nie wiem czy to ma aż taki duży wpływ. Turbina raczej odpada, robiłem test zaworu n75 i dźwignia poruszała się ładnie, gruszka też nie wygląda na uszkodzoną. Spróbuję również zgrać mapę na komputer i podejrzeć jej modyfikację. A pytanie do was - co o tym myślicie? W czym może leżeć problem?
Zobacz Profil
Pablo-87
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 kwietnia 2015, 07:37
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Marb » 27 lutego 2021, 11:10

Jaka to wersja turbosprężarki? kod silnika? Jaką wartość ciśnienia atmosferycznego pokazuje MAP sensor na wolnych obrotach? Posiada kolega logi dynamiczne z grupy 11? Gruszkę turbo można w łatwy sposób sprawdzić dużą strzykawką czy jest szczelna. W samej turbosprężarce też może być problem po regeneracji, kilkukrotnie spotykałem się z niewłaściwie wyregulowaną sztangą przez zakłady które to robiły czego skutkiem przeważnie był overboost.
Zobacz Profil
Marb
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 24 czerwca 2018, 09:47
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Pablo-87 » 27 lutego 2021, 21:23

Turbo ze zmienną geometrią, wersja od silnika 1.9 tdi asv 110 KM. Przy wciśniętym gazie w podłogę turbo pompuje 1,5 bara, sztanga nie cofa się całkowicie do pozycji wyjściowej. Na 99% zapieczona geometria.
Zobacz Profil
Pablo-87
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 kwietnia 2015, 07:37
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Marb » 28 lutego 2021, 16:25

Trzeba reagować jak jest taki wysoki overboost, bo w końcu wirnik się ukręci albo pęknie koło kompresji i narobi bałaganu. Jak wygląda wstawanie tej turbosprężarki z niskich obrotów? Bez logów grupy 11 ciężko coś powiedzieć, chociaż obstawiałbym kumulację niepoprawnego wyregulowania sztangi oraz zapieczonej zmiennej geometrii.
Zobacz Profil
Marb
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 24 czerwca 2018, 09:47
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: BAM 1.8

Re: turbo dziwny przypadek

Postprzez Pablo-87 » 16 marca 2021, 08:40

Turbo wstaje od ok. 1850 obrotów, auto jest po chipie. Ogólnie jazda tym autem jest bardzo przyjemna, czuć, że ma więcej koni niż seryjnie ale te przeładowania są denerwujące. Zmienna geometria nie wraca do pozycji wyjściowej dlatego obstawiam, że jest zapieczona.

-- 16 marca 2021, 09:40 --

Problem rozwiązany - zabrudzona geometria, dodatkowo mechanik coś jeszcze ustawił (nie wiem czy kąt wtrysku czy dawkę startową - zapomniałem).
Zobacz Profil
Pablo-87
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 23 kwietnia 2015, 07:37
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości