Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

Postprzez CB_Aras » 20 stycznia 2017, 19:49

Witam
Mój problem to słabe hamulce, późne wstawanie turbo i jego NOTLAUF przy 140km/h.
Co do hamulców to raczej wykluczam pompe i serwo, pedał nie wpada w podłoge, po podpompowaniu na wyłaczonym silniku i odpalenie go pedał lekko opada, płynu również nie ubywa. Hamulce są NIJAKIE. W planach mam swap na 312 ale bezsensu wydawać kase jak efekt bedzie ten sam. Latem wymieniłem POMPE VACUM, bo nawet przy silnym naciśnieciu hamulca ABS się nie włączał i potrafił zgasnąć przy pierwszym odpaleniu.Także tu mi się udało, w dodatku to był mój pomysł wymiany tej pompy. :-)

Co do hamulców to pierwszy hamulec od odpalenia jest czuły tak, że prawie głową na szybie ląduje - i tak powinien działac hamulec w aucie, tylko po każdym kolejnym hamowaniu już jest byle jak.

Gdzie szukać przyczyny? W wężykach podciśnienia, z pompy do serwo, może przy zbiorniczku podciśnienia jest nieszczelność?

Co do turbiny to też można powiedzieć z dnia na dzień, zaczął "łapać" notlaufy. I później wstaje.. No ale jak za słabe podciśnienie, to wymiana gruszki, n75 czy czyszczenie kierownic nie pomoże...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez chlorek » 20 stycznia 2017, 20:11

Zrób logi. Jak łapie notlauf to raczej wina sprężarki.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez Prykoon » 21 stycznia 2017, 18:56

CB_Aras napisał(a):Witam
Mój problem to słabe hamulce, późne wstawanie turbo i jego NOTLAUF przy 140km/h.
Co do hamulców to raczej wykluczam pompe i serwo, pedał nie wpada w podłoge, po podpompowaniu na wyłaczonym silniku i odpalenie go pedał lekko opada, płynu również nie ubywa. Hamulce są NIJAKIE. W planach mam swap na 312 ale bezsensu wydawać kase jak efekt bedzie ten sam. Latem wymieniłem POMPE VACUM, bo nawet przy silnym naciśnieciu hamulca ABS się nie włączał i potrafił zgasnąć przy pierwszym odpaleniu.Także tu mi się udało, w dodatku to był mój pomysł wymiany tej pompy. :-)

Co do hamulców to pierwszy hamulec od odpalenia jest czuły tak, że prawie głową na szybie ląduje - i tak powinien działac hamulec w aucie, tylko po każdym kolejnym hamowaniu już jest byle jak.

Gdzie szukać przyczyny? W wężykach podciśnienia, z pompy do serwo, może przy zbiorniczku podciśnienia jest nieszczelność?

Co do turbiny to też można powiedzieć z dnia na dzień, zaczął "łapać" notlaufy. I później wstaje.. No ale jak za słabe podciśnienie, to wymiana gruszki, n75 czy czyszczenie kierownic nie pomoże...

co do hamulcy mam podobnie, rano jak wyjeżdżam z garażu to pedał lekko dotykam a staje w miejscu i nos na szybie. Nie dotykałem jeszcze pompy vacum więc u mnie może to być to. Hamulce tak jak napisałeś są nijakie.
Zobacz Profil
Prykoon
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 września 2012, 15:27
Auto: Leon I
Silnik: ARL 1.9

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez CB_Aras » 21 stycznia 2017, 19:14

Dzisiaj jeszcze na pracujacym silniku podpompywałem sobie hamulec (1.2.3 i trzymam) pedał lekko wpadał w podłoge.. :roll: zapowietrzenie?

Prykoon
Pompe vacum zdiagnozowałem tak, że przy pierwszym hamowaniu awaryjnym abs sie właczał ale przy nastepnym i kolejnym już nie.. Mogłbym stanąć na pedale i nic by to nie dało. Nawet na mokrej nawierzchni koła nie potrafiły się zblokować.Teraz abs działa jak nalezy Dodatkowo pompa była cała zapocona.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez Prykoon » 21 stycznia 2017, 19:42

Cholera identyczne objawy. Przy mocniejszym hamowaniu abs zadziała ale trzeba sie napocic. Nie raz juz oczami hamowałem
Zobacz Profil
Prykoon
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 września 2012, 15:27
Auto: Leon I
Silnik: ARL 1.9

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez facet02 » 22 stycznia 2017, 11:42

sprawdz jeszcze raz pompe vacum bo tam na krućcu lub się pojawiać nieszczelność , ja wymieniałem pompę i wszystkie przewody podciśnienia , pomogło :mrgreen:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez krzylab » 22 stycznia 2017, 12:45

Z hamulcami mialem podobnie, sprawdz wezyk ktory wchodzi w serwo, u mnie na zgieciu byl pekniety. Owinolem izolacja i po problemie, hamulce jak nowe
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzylab
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 1 sierpnia 2013, 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez Tracer2 » 22 stycznia 2017, 13:31

Mnie też kiedyś wężyk do serwa sparciał :?
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

Postprzez CB_Aras » 1 marca 2017, 22:00

Trzeba bedzie sprawdzić, choć te nie teraz, bo pogoda nie sprzyja..

-- 26 sty 2017, o 00:27 --

A jak wytłumaczyć to, że jak zaciągne ręczny przy 50km/h to blokują się koła a innym razem nie? Na mokrej nawierzchni...

-- 1 mar 2017, o 22:54 --



Z racji, ze jestem po wymianie pompy vacum. Pomyślałem, żeby wymienić przewód od niego do serwa z trójnikiem o numerach seryjnych 1J0612041FD. Poza odpowietrzeniem hamulców już nie mam pomysłu.. Pompa wspomaga serwo podciśnieniem, to gdzieś te podciśnienie może ucieka? Albo przewód jest już tak zmęczony, ze go zasysa?

Obrazek


Wąż kosztuje ok. 160 zł.

Tak z ciekawostek wąż z n75 do turbo kosztuje w ASO 260 zł :boje:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

Postprzez dasus » 21 marca 2017, 15:10

Jak pierwsze hamowanie masz żyleta to skup się na wężykach. Ja tak miałem ale głupi byłem, że zacząłem od pompy. Nie dość że nic się nie zmieniło, to potem jak wymieniłem wężyki i problem znikł to już pompa nie pracowała jak poprzednia :( a mogłem prawie dęba stawać autem.
Zobacz Profil
dasus
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 października 2016, 10:30
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

Postprzez CB_Aras » 7 maja 2017, 15:06

No więc wymieniłem wąż na zdjęciu powyżej..wydawało mi sie po pierwszej jezdzie, że jest poprawa. Jednak nie... to tylko złudzenie. :roll: stary waż nie był pęknięty może tylko na zgięciu był troche bardziej ściśnięty jak nowy.
Moje pytanie czy jest taka możliwość, że ktoryś z wezyków do zaworków czy sam zaworek n75 może mieć wpływ na siłe wspomagania hamulca?? Tak jak wcześniej pisałem auto po nocy, do pierwszych 2-3 hamowań ląduje głową na szybie a potem hamulce nijakie.

Poza tym słaba reakcja na gaz na zimnym (przy 1500 obrotów mogę wcisnąć gaz do dechy, dopiero od 2000 czuć że ładuje) tylko nie piszcie że daje mu w piz*e na zimnym to tylko krótkotrwały test. Czasem na ciepłym np. 3 biegu przy obrotach 1600-1700 wciskajac głebiej nic sie nie dzieje. Dopiero od 2000 jest wciskanie w fotel..

Piszą, że pracę zaworka n75 słychać jego cykanie ja tam nic nie słyszę..

Na zimnym podczas przyspieszania jakbym SDI jechał.. Jakby pracy turbo nie było slychac ani czuć. Oleju przez ostanie 1.5 tys. nie bierze..

Nie podpinałem pod kompa, nie wiem czy sa błedy musze sobie radzic niestety metodą prób i błedów

-- 7 maja 2017, o 16:06 --

Co do hamulców to cześciowo poprawiła wymiana weza powyżej od serwa do pompy, jeszcze zaciski musze obejrzeć, obstawiam, że tłoczki zapieczone albo prowadnice nie chodzą w całym zakresie...

Co do turbo i notlafu..
Jestem po wymianie weżyków na poliuretany (wew. 4 i 5.5). Zamieniłem również n75 z n18 i pominąłem ten ostatni o podciśnienie.
Został mi jeszcze przewód N75 - turbo. Przewód 5.5 czeka a oplot przełożę ze starego.

Ostatnio odpiąłem przewód od turbo i zauważyłem że wyraznie sie wkręca dopiero od 2000 (normalnie od 1600).
Notlaufa złapał przy ok. 150-160 . nie wieem dokładnie bo na odpietym przewodzie nie było tego szarpnięcia. Poczułem dopiero jak ruszałem ze świateł SDI albo gorzej 8) Sam już nie wiem czy wymiana tego wezyka pomoże czy turbo do czyszczenia.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości