Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wariująca sonda lambda

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wariująca sonda lambda

Postprzez mat06 » 6 lipca 2017, 15:25

Witam.

Mam problem z sondą lambdą. Najczęściej przy hamowaniu silnikiem lub gwałtownym dodaniu gazu pojawia mi się następujący błąd i zapala check:

Kod: Zaznacz cały
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent


Auto po zapaleniu checka nie traci mocy. Dzisiaj wykasowałem błąd i sprawdziłem VCDSem grupę pomiarową 33. Na biegu jałowym napięcie sondy oscylowało w granicach 0.46V, po dodaniu gazu spadało do 0.1V - z tego co wyczytałem to oznacza że sonda działa poprawnie. Gdy gwałtownie dodałem gazu do około 5 tys. obrotów zapalił mi się check i napięcie sondy zaczęło sukcesywnie wzrastać. Zatrzymało się w okolicach 3V, przy dodawaniu gazu nieznacznie spadało. Poniżej zamieszczam wykres:

Obrazek

Czym może być to spowodowane i gdzie szukać problemu?

Z góry dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
mat06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 6 lipca 2017, 13:56
Auto: Golf IV
Silnik: AZD 1.6

Reklama

Re: 1.6 16v Problem z sondą lambdą

Postprzez marcin7x5 » 6 lipca 2017, 19:42

Sprawdź jeszcze w grupach o
036 i 037 jakie widzi wartości.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: 1.6 16v Problem z sondą lambdą

Postprzez mat06 » 7 lipca 2017, 10:52

Dzięki za odpowiedź :-)

Na biegu jałowym napięcie początkowo wynosiło 0.44V, podczas dodawania gazu wahało się, potem na wolnych obrotach, gdy pracował bez dodawania gazu oscylowało w okolicach 0V. Po zapaleniu checka nie zauważyłem żadnej różnicy, napięcia dalej kształtowały się tak samo.

Logi na biegu jałowym podczas dodawania gazu, bez checka:
Obrazek

Logi podczas jazdy do momentu zapalenia checka:
Obrazek

Jeszcze zapytam, powyższe grupy dotyczą sondy za katalizatorem, a błąd generuje sonda znajdująca się przed katalizatorem, tak?
Najbardziej dziwi mnie to, że błąd wyskakuje głównie podczas hamowania silnikiem. Gdy tego unikam, to błąd nie wyskakuje.
Zobacz Profil
mat06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 6 lipca 2017, 13:56
Auto: Golf IV
Silnik: AZD 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość