Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

kaCuCh napisał(a):W 1.8TSI masz łańcuch i przy 100k się go nie wymienia

Dazzle napisał(a):Stajesz gdzieś przy lodziarni pastelove na Porajów. Ewentualnie pod DH Tarchomin czasami




kaCuCh napisał(a):W 1.8TSI masz łańcuch i przy 100k się go nie wymienia



zamir napisał(a):Z doświadczenia swojego również mogę pochwalić silnik 1.8tsi o kodzie BZB. Obecny przebieg prawie 190 tys km, program na 210KM/318NM, piąty rok użytkowania i brak poważnych awarii. Z ciekawostek wymieniałem potencjometr położenia klap w kolektorze dolotowym oraz nieszczęsną odmę, która potrafi doprowadzić do wycieku oleju na wszelkich możliwych uszczelnieniach silnika, skrzyni biegów oraz wału. Dla wyjaśnienia dodam, że miałem odmę niezmienianą od wyjścia z fabryki. Oczywiście kolektor do czyszczenia regularnego. Poza tym - bajka
marpit napisał(a):Mam pytanko co do silnika 1.8 BZB w A3 z 2008 r. Czy z przebiegiem około 100 warto się tym zainteresować?zamir napisał(a):Z doświadczenia swojego również mogę pochwalić silnik 1.8tsi o kodzie BZB. Obecny przebieg prawie 190 tys km, program na 210KM/318NM, piąty rok użytkowania i brak poważnych awarii. Z ciekawostek wymieniałem potencjometr położenia klap w kolektorze dolotowym oraz nieszczęsną odmę, która potrafi doprowadzić do wycieku oleju na wszelkich możliwych uszczelnieniach silnika, skrzyni biegów oraz wału. Dla wyjaśnienia dodam, że miałem odmę niezmienianą od wyjścia z fabryki. Oczywiście kolektor do czyszczenia regularnego. Poza tym - bajka
Widzę że polecasz. Czy robiłeś w nim rozrząd i jak z apetytem na olej


marpit napisał(a):Auto ma jednak 102 tys mil. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy tym silniku odma ?








d87mat napisał(a):Prawie 30 tyś od momentu zakupu 1.8 TSI, ponad rok na programie na 220 KM/300 Nm i bez większych problemów. Problemy z olejem - dla mnie nie zauważalne. Mam go od 90 tyś km, teraz 120 tyś. Padł wiatrak na chłodnicy - 171 pln. Nie wiadomo od czego. Rozrząd wymieniony przy 78 tyś km. Potencjometr klap wymieniony na nowy, bo waliło błędem oczywiście - 240 pln. Kolektor mega zasyfiony, do czyszczenia i sprawdzania co jakiś czas. Teraz po hybrydzie zrobione pod 260 KM i nic się nie dzieje. Jedyne co się dzieje to sporadyczne podszarpywanie w różnych okolicznościach (opis w innym temacie). I klamka od strony pasażera potrafi się zaciąćKlocki i tarcze od 30 tyś te same, jeszcze chwilę pojeżdżą. Olej i filtry co 10 tyś. No i wydech środkowy się rozleciał, rozpruło go. Po ponad 18 miesiącach użytkowania jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.











tooobias napisał(a):Witam wszystkich posiadaczy Seata Leona 1.8 tsi (160km). Od pięciu miesiecy jestem posiadaczem Leona i wszystko było ok do czasu gdy dostałem sygnał o niskim stanie płynu chłodniczego. Zrobiłem drobną dolewkę by być na bierząco ze stanem płynu. Co się okazuje nadal go ubywa. Nie są to jakieś mega spadki ale ewidętnie przez ostatni miesiąc ubyło. Gdzie może leżeć przyczyna tego stanu rzeczy? Drugą rzecz którą odkryłem wczoraj jest mokry silnik po stronie pasażera od strony kabiny zamieszczam link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=rzLywAp ... e=youtu.be
Gdzie może leżeć problem?
Będę bardzo wdzięczyn za jakąś radę.


Można wiedzieć jaki olej i jaką jego ilość wlałeś do skrzyni biegów?zamir napisał(a):tooobias napisał(a):Witam wszystkich posiadaczy Seata Leona 1.8 tsi (160km). Od pięciu miesiecy jestem posiadaczem Leona i wszystko było ok do czasu gdy dostałem sygnał o niskim stanie płynu chłodniczego. Zrobiłem drobną dolewkę by być na bierząco ze stanem płynu. Co się okazuje nadal go ubywa. Nie są to jakieś mega spadki ale ewidętnie przez ostatni miesiąc ubyło. Gdzie może leżeć przyczyna tego stanu rzeczy? Drugą rzecz którą odkryłem wczoraj jest mokry silnik po stronie pasażera od strony kabiny zamieszczam link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=rzLywAp ... e=youtu.be
Gdzie może leżeć problem?
Będę bardzo wdzięczyn za jakąś radę.
Odnośnie ubytku płynu chłodniczego - skontroluj sobie czy masz sucho przy króćcu wlotowym cieczy chłodzącej na blok silnika - u mnie on właśnie zaczął puszczać gdy przyszły niskie temperatury, materiał ze starości już nie doszczelniał; wymiana króćca z uszczelkami (koszt około 60zł) rozwiązała problem. Zakładam, że przeprowadziłeś kontrolę szczelności na pompie cieczy i jest sucho.
Odnośnie wycieku oleju silnikowego - wygląda identycznie jak u mnie pół roku temu - winna jest odma, która nie utrzymuje właściwego ciśnienia pracującego silnika - nadciśnienie zamiast zaworem pcv, schodzi właśnie wszelkimi możliwymi uszczelnieniami. U mnie puściła nawet uszczelka podstawy filtra oleju, uszczelniacz wałka sprzęgłowego oraz tylnego wału, miałem do roboty obicie tarczy sprzęgła i wymianę oleju w skrzyni biegów.
Przeprowadź sobie dokładne oględziny tych uszczelnień, porób co potrzeba, ale przede wszystkim wymień odmę na tę z najnowszym numerem.
Zadowolenie z auta wróci ponownie![]()
PS. przy oględzinach zakupowych nie zauważyłeś tego zapocenia?



Dzieki wielki za podpowiedź. Jak go kupowałem żadnych śladów nie było jak i po przejechaniu około tysiąca dopiero ostatnio to zobaczyłem. Pytanie czy może macie kogoś w Warszawie lub okolicach kto mógłby to zdiagnozować i ewentualnie wymienić?zamir napisał(a):tooobias napisał(a):Witam wszystkich posiadaczy Seata Leona 1.8 tsi (160km). Od pięciu miesiecy jestem posiadaczem Leona i wszystko było ok do czasu gdy dostałem sygnał o niskim stanie płynu chłodniczego. Zrobiłem drobną dolewkę by być na bierząco ze stanem płynu. Co się okazuje nadal go ubywa. Nie są to jakieś mega spadki ale ewidętnie przez ostatni miesiąc ubyło. Gdzie może leżeć przyczyna tego stanu rzeczy? Drugą rzecz którą odkryłem wczoraj jest mokry silnik po stronie pasażera od strony kabiny zamieszczam link do filmiku https://www.youtube.com/watch?v=rzLywAp ... e=youtu.be
Gdzie może leżeć problem?
Będę bardzo wdzięczyn za jakąś radę.
Odnośnie ubytku płynu chłodniczego - skontroluj sobie czy masz sucho przy króćcu wlotowym cieczy chłodzącej na blok silnika - u mnie on właśnie zaczął puszczać gdy przyszły niskie temperatury, materiał ze starości już nie doszczelniał; wymiana króćca z uszczelkami (koszt około 60zł) rozwiązała problem. Zakładam, że przeprowadziłeś kontrolę szczelności na pompie cieczy i jest sucho.
Odnośnie wycieku oleju silnikowego - wygląda identycznie jak u mnie pół roku temu - winna jest odma, która nie utrzymuje właściwego ciśnienia pracującego silnika - nadciśnienie zamiast zaworem pcv, schodzi właśnie wszelkimi możliwymi uszczelnieniami. U mnie puściła nawet uszczelka podstawy filtra oleju, uszczelniacz wałka sprzęgłowego oraz tylnego wału, miałem do roboty obicie tarczy sprzęgła i wymianę oleju w skrzyni biegów.
Przeprowadź sobie dokładne oględziny tych uszczelnień, porób co potrzeba, ale przede wszystkim wymień odmę na tę z najnowszym numerem.
Zadowolenie z auta wróci ponownie![]()
PS. przy oględzinach zakupowych nie zauważyłeś tego zapocenia?

Powrót do Leon 2 - Techniczne Benzyna
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości