Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Błędy i słabe auto

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Błędy i słabe auto

Postprzez Podkopnik » 10 stycznia 2019, 15:46

Witam dziś podczas jazdy auto nagle straciło moc kiedy stanąłem zgasło. Po odłaczeniu przepływki obroty na jałowym się ustabilizowąły ale auto błyo jakby bez turbo. Podczas jazdy świeciła sie też kontrolka od trakcji nie dalo sie właczyc. Bledy ktore mi pokazało to:

18010 Napiecie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu/ nie zwiazany ze sprzetem

16486 przepływomierz -niskie napiecie brak osprzętu/ nie zwiazany ze sprzetem

Pomożecie ?? CO to moze być??
Po skasowaniu bledów nic sie nie zmienia. auto po podlaczeniu przeplwyki przygasa.

-- 10 stycznia 2019, 16:46 --

Podlaczylem 5 roznych przeplywek u goscia ktory handluje i nic nie pomoglo. Podmieniłem akumulator od kolegi tez bez zmian.
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Reklama

Re: Błędy i słabe auto

Postprzez marcin7x5 » 10 stycznia 2019, 18:28

Sprawdź przewody zasilające w skrzynce nad Aku. Potem na zacisku za przekaznikami. Masz błąd o spadku napięcia to to poszukaj. Być może jest problem alternatorem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Błędy i słabe auto

Postprzez Podkopnik » 11 stycznia 2019, 14:19

Te przewody w skrzynce sprawdzałem nic nie jest odkręcone. Za przekaźnikami chodzi o masę rozumiem tak??
Dodam że po odpięciu wtyczki od przepływki obroty na jałowym są ok odpala też dobrze tylko nie ma mocy jest zamulowny.
Kiedy przepływka jest podpięta trzeba dodawać gazu żeby nie zgasł a błąd 18010 nie powraca aż tak szybko.
Czyli jednym słowem może to być wina masy i może przez to wywalać błąd związany z przepływką??

Generalnie teraz pokazuje błąd przepływki 16487 czyli zbyt wysokie napięcie.
Jutro posprawdzam przewody masowe i te na alternatorze jak będzie w miarę dostęp.
Po odpaleniu napięcie ładowania wydaje się być ok (powyżej 14V) ale sprawdzałem z podpiętą wtyczką od przepływki jutro sprawdzę też jak jest na odpiętej.
Jeżeli macie więcej sugestii to mile widziane :)
Dzięki Marcin

-- 11 stycznia 2019, 00:27 --

Na odpiętej na wolnych jest 14,4 ładowanie .

-- 11 stycznia 2019, 15:19 --

Dziś przejarzałem auto i okazało się że króciec gumy=owwy na rurze dolotu w który wchodzi zawór N75 jest rozerwany. nr tej rury to :06A 133 354

Czy rura o innym numerze od audi będzie pasować?? Otwory wyglądaja tak samo. Nie jestem pewien również czy w dobrym miejscu mam zamontowany zawór DV bo np na tej aukcji widzę że jest zamieniony . Jak powinno być prawdiłowo>??? Mam nadzieję że to właśnie lewe powietrze jest winowajcą.
https://allegro.pl/oferta/rura-turbiny- ... 7630534551
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: Błędy i słabe auto

Postprzez marcin7x5 » 11 stycznia 2019, 15:33

Na listwie z przekaźnikami (nad nogami kierowcy) są zaciski na nakrętkę - obok przekaźników 100 i 409 jeżeli dobrze pamiętam. Tam jest punkt opisany jako zacisk 30. Tam przykręcony jest taki gruby przewód czerwony który idzie z tej puszki nad akumulatorem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3890
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Błędy i słabe auto

Postprzez Podkopnik » 18 stycznia 2019, 13:28

Wymieniłem dolot i poprawiłem kable przy sterowniku które jakiś partacz połaczył na słowo honoru i dał kawałek izolacji która odpadła (w kilku kablach tak było). Po tych zabiegach dalej na wolnych obrotach przygasa do 500 i skacze do 1000 czasem zgaśnie.
Teraz jedyny błąd jaki pokazuje to: 16487 przepływomierz zbyt wysokie napięcie

Zastanawiam się czy rzeczywiście nie jest on przyczyną. Co prawda podmieniałem u handlarza jakieś 5 sztuk ale nie mam pewności czy były sprawne, poza tym wtedy dolot też nie był szczelny.

Podczas tego przygasania na wolnych obrotach zawór N75 cyka (kiedy silnik prawie gaśnie)- czy tak powinno być??

-- 18 stycznia 2019, 14:28 --

Tutaj filmik ze wskazań przepływomierza - https://www.youtube.com/watch?v=iWxQy4agWC8

Czy są one prawidłowe??
Podczas odłączenia wtyczki na pracującym silniku pokazuje 0 g/s
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość