Cześć,
Mam ostatnio mały problem ze swoim Leonem FR 2.0 TFSI ( BWA ). Mianowicie samochód na rozgrzanym silniku gdzie temperatura oleju jest ok 90-95*C i przy dodaniu gazu z tłumika wydobywa się czarny dym ( wszystko na postoju i biegu jałowym ) . Dym o zapachu paliwa.
Pobór oleju 1l na 8 tys.
W trakcie jazdy nie widać aby zakopcił sprawdzane w dzień,gdzie poruszał się za mną drugi pojazd oraz wieczorem podczas oświetlenie drogi przez światła mijania drugiego pojazdu.
Podpinałem VCDSa by odczytać błędy z silnika i pojawiły się takie:
P0441 od EVAP oraz błąd związany z przepływką ( G70 ),który był spowodowany odpięciem jej w celu sprawdzenia czy coś się zmieni w pracy silnika. Innych błędów brak.
Sytuacja zauważona jakieś 2 tygodnie temu.
W samochodzie na chwilę obecną jest zrobione:
- FMIC
- Dolot 3"
- Kompletny wydech DP 3" reszta 2,75" na jednym tłumiku.
- Jakaś mapa ( nie był hamowany ani strojony po obecnych modyfikacjach )
Nie wiem czy to ma jakiś związek z tą sytuacją,ale w Grudniu zeszłego roku miałem zrzucaną miskę,czyszczony smok,ponieważ była diagnoza,że poszły panewki albo rozciągnięty łańcuszek.Samochód po złożeniu miski został zalany Castrolem 5w40 ( diagnoza panewek okazała się pudłem stąd zalanie Castrolem by nie generować większych kosztów ). Leon chodził jak diesel. Niestety okazało się,że były uszkodzone 2 popychacze hydrauliczne na pierwszym cylindrze.
Castrol oczywiście będzie zmieniony na dniach bo jestem tuż przed wymianą,a przed wlaniem świeżej oliwy będzie zrobiona płukanka silnika.
Wracając do problemu kopcenia czy jest ktoś w stanie nakierować gdzie i od czego zacząć sprawdzanie ? Wiem,że najlepiej było by wykonać logi silnika,ale mam do was pytanie czy grupy które muszę zlogować są odpowiednie?
Logi dynamiczne grupy:
001 020 115 118 230
oraz pojedynczo grupy:
2 20 33 115 118 230
Czy jakieś jeszcze grupy zlogować ?
Załączam dwa filmiki jak to wygląda
https://www.youtube.com/watch?v=3aZALhRHHSg
https://www.youtube.com/watch?v=u-z3K4lFS0A




