Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Kopci pod obciążonym silnikiem

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Kopci pod obciążonym silnikiem

Postprzez slawczuk1989 » 19 kwietnia 2019, 06:35

Witam, mam problem z kopceniem. Auto kopci przy zmianie biegu i dodaniu gazu z niskich obrotów zostaje kłąb dymu (biały, biało-niebieski). Po rozgrzaniu do 90 stopni kopcenie zauważalne jest, lecz w mniejszym stopniu. Auto ma 280 tys km przebiegu, turbina regenerowana była jakieś pół roku temu. Olej nie przedostaje się do płynu chłodzącego. Odma wymieniona kilka miesięcy temu z tego samego powodu, po wymianie przez jakiś czas było ok, lecz od jakiegoś czasu problem znowu się pojawił. Teraz pytanie, czy to znowu może być odma czy raczej silnik już nie domaga i nadaje się do remontu, czy może coś innego. Z góry dzięki za odp. Ew może ktoś by chciał odkupić ode mnie tą bestię ? ;)
Zobacz Profil
slawczuk1989
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 września 2014, 19:25
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Kopci pod obciążonym silnikiem

Postprzez chlorek » 19 kwietnia 2019, 06:59

EGR jest?. Jeśli tak odepnij wężyk i zobacz czy się poprawiło.
Oleju ubywa?.
Sprawdź korekcje pompek.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kopci pod obciążonym silnikiem

Postprzez slawczuk1989 » 22 kwietnia 2019, 06:26

Oleju nie ubywa, po odpięciu wężyka jak narazie nie zauważyłem kopcenia. Więc to egr czy jeszcze coś sprawdzać ?
Zobacz Profil
slawczuk1989
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 września 2014, 19:25
Region: zachodniopomorskie
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: ARL 1.9

Re: Kopci pod obciążonym silnikiem

Postprzez chlorek » 22 kwietnia 2019, 10:03

Może być EGR, obserwuj. Wkręć śrubkę w wężyk podciśnienia. Porządnie wymyj EGR i możesz bez niego jeździć. Będziesz miał lepszy dół. Jedyny minus, że może się pojawić błąd na desce który można tylko programowo wyłączyć u któregoś tunera.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość